Jump to content

Mitä ostit tänään?


Recommended Posts

Talvipystäriin ratiksi beetle 5c:n ruorin (koupe-kolffi). 

 

Ratin järkkäämisestä special thanks to Martin at Heckmotor. Ja jos joku säheltää noiden vesivessojen kanssa ja tietää paikan mistä saa tommoseen airbagin kuoren kohtuu rahaan, niin saa vihjata...

 

ratti1.JPG

Edited by Ketsa
  • Like 1
Link to comment

Tarkista ratin varaosanumero (lukee varmaan siinä keskiössä) niin voin sitten Etkasta katsoa airbagin osanumeron. Helpottaa etsimistä.

 

Edit: no joo, löytyihän nuo helposti ilmankin.

 

5C5 880 201 J 81 U (tavallisen ratin airbag)

5C5 880 201 L 81U (monitoimiratin airbag)

 

Näyttää olevan käytettynä saatavuus ihan 0. Uusi maksaa melkein 800e.

Link to comment

Juu, pelkkä kuori hakusessa. Sisäosat syntyy sorvissa ja jos tuntuu menevän hankalaksi, niin sitten varmaan kokonainen billet -nappikin :-)

 

Löytyisikö Pepen ohjelmasta pelkkää kuoren koodia?

 

Äkkiä googlaamalla uudessa Upissa on sama kuori kuin tuossa ja sille alkoi olemaan saatavuutta jo sieltä ja täältä, esim. tuolta SePin linkistä. Mahtaakohan 7 sukupolven gti:ssä olla samoilla mitoilla kuori? Ratti näyttää saman näköiseltä, mutta kuori vähän erilaiselta http://www.ebay.de/itm/201049990079?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Edited by Ketsa
Link to comment

 

Löytyisikö Pepen ohjelmasta pelkkää kuoren koodia?

 

Eipä löydy kun sellaisia ei ole VAG-maailmassa olemassakaan kun valmistajalta kysytään. Valmistaja myy vain ja ainoastaan kokonaisia airbageja joihin kuuluu pussit ja kuoret jne. Nuo irtokuoret on kiinatuotantoa tms.

 

Täydennän vielä tuota aikaisempaa osanumerolistaa kun oli puuttellinen:

 

Tavallisen ratin airbagit:

5C5 880 201 81U -> 5C5 880 201 A 81U -> 5C5 880 201 J 81U

 

Monitoimiratin airbagit:

5C5 880 201 B 81U -> 5C5 880 201 C 81U -> 5C5 880 021 L 81U

 

Listan ensimmäiset numerot on vanhentuneita osanumeroita ja viimeinen on nykyisin käytössä oleva osanumero. Vanhentuneella osanumerolla olevat bagitkin siis käy.

Link to comment

69 projekti kuplaan Rial GS vanteet. Hinta oli omasta mielestä kohdallaan, vaihto päittäi nelos golfin peltivanteisiin. Ne ostin 40 eurolla. Mieli on hyvä kun saa pelti hommien lisäksi hommattua muitakin juttuja autoon.

Link to comment

Olen pistänyt merkille että moni etsii "ostetaan" palstalla uudenveroista viriosaa, eli  tulee fiilis että liian kallis kaupassa kuin kaupassa... :)   Samoin nämä kauppaamani edulliset kiinanweberit eivät ole kelvanneet kenellekään suomessa vielä, sen sijaan eurooppaan on mennyt jo useampi pari, kehuja saanut heiltä hintalaatusuhteesta. Onko suomalainen laatutietoinen harrastaja niin pihi ja etsii laadukasta mutta lähes ilmaista osaa?  :D

Edited by -Alex-
Link to comment

No et sä Alex ole ainoa joka noita Weber kopioita Suomessa myy halvalla. Löytyy 48:a jopa pari kymppiä halvemmalla. Ja eipä se uusien kaasareiden kysyntä tänä päivänä taida enää kummoista olla, ainakaan tämän kokoisessa maassa.

Link to comment

No se on totta, ei kysyntä tunnu kohtaavan tarjontaa...ruiskuja rakennellaan suomessa jonkinverran jo.  Anteeksi ja kumarrus :D   Euroopassa, erityisesti saksa/ranska/belgia ym akselilla populaa moninkerroin kun vertaa piskuiseen suomeen.   Vähän näyttää siltä että billet kansiakin kannattaa markkinoida eurooppaan ja usaan niin saa menekkiä ja sitä kautta hintaa alemmas, toki suomalaisillekin myydään mieluusti oman maan tuotetta :)

Link to comment

Kaasareissa vuoden takuu maahantuojalta, takuu kattaa lähinnä materiaaliviat ja koneistukset (nämä tarkistetaan vähän purkamalla kaasutinta ennenkuin kaasuttimet lähtee maailmalle), epäpätevästä asennuksesta johtuvia vikoja ei korvata.

 

Kansia myydään samalla periaatteella kuin CB Performancekin myy, eli "as is", eli ei takuuta muutakuin että lähtiessä kannet ovat koneistettu oikeisiin toleransseihin.

 

 

Viritysosien suhteen kuitenkin aika harvalla valmistajalla on antaa takuita.

Link to comment

Aurauksen/Harituksen... Jos akseli on vihtauksellaan/kierossa ei sille mahda mitään kun siinä tapauksessa tuon asteikon lukeminen ei auta...  Edit: Taidetaanhan tuossa ottaa huomioon tuo akselin asentokin kun kaveri kiertää keulaa siirrelleen tuota laseria/peiliä...

 

Tuommoisen rakentelee muutaamasta puupalikasta, vatupassista ja laserista itsekin. Ohjeet löytyvät muistaakseni netistä hakusanoilla "car wheel aligment tool DIY" tms.

 

Tein linjalaserista suuntauspalikan niin että pulttaan tukevan levyn johon laseri on kiinnitetty takapyörään. Tällöin laseri piirtää suoran viivan takaa eteen, tämä toimii siis linjalangan korvikkeena, merkkaan pyörän halkaisijan kohdan maalarin teipillä. Tämän jälkeen passaan pyörän asennon aivan kuten Hot Rod magazinessa http://www.hotrod.com/techarticles/chassis/hrdp_0411_wheel_alignment_guide/

 

Ei ole kovin tarkka peli mutta helpottaa pyörien karkeaa suuntaamista...

Edited by NO H2O
Link to comment

Kumilanka koko auton (renkaiden) ympäri toimii jos ei oo esim kuraläppiä edessä. Tällä tavalla esim rallihuollossa on ollu nopea mutta toki karkea tapa selvittää joku pyörä sojottaa vinoon. Kulkukulma pysyy näin myös hyvänä.

Link to comment

Kumilanka koko auton (renkaiden) ympäri toimii jos ei oo esim kuraläppiä edessä. Tällä tavalla esim rallihuollossa on ollu nopea mutta toki karkea tapa selvittää joku pyörä sojottaa vinoon. Kulkukulma pysyy näin myös hyvänä.

Mutta eikös tuossa rallikonstissa pidä etu- ja takaraideleveyksien olla just samat?

Link to comment

Olen pistänyt merkille että moni etsii "ostetaan" palstalla uudenveroista viriosaa, eli  tulee fiilis että liian kallis kaupassa kuin kaupassa... :)   Samoin nämä kauppaamani edulliset kiinanweberit eivät ole kelvanneet kenellekään suomessa vielä, sen sijaan eurooppaan on mennyt jo useampi pari, kehuja saanut heiltä hintalaatusuhteesta. Onko suomalainen laatutietoinen harrastaja niin pihi ja etsii laadukasta mutta lähes ilmaista osaa?  :D

Jos Alex koittaisit kaupitella koko settiä? Normi koneen rakentaja tarvitsee yleensä imarit, vivustot ja putsarit. Itse en ainakaan viitsi tilailla monesta paikasta. Nytkin tuli tilattu Tompalta koko setti 48 IDF kopsuja. Ei muuta kuin suuttimet vaihtoon ja romut paikalleen.

Link to comment

Projektin ensirekisteröinnin (25.6.1974) 40-vuotispäivän kunniaksi maalia irto-osien maalaukseen. Saiskohan tuon valmiiksi vaimon 40-vuotispäiväksi Maaliskuussa 2015, hän kun sai ensimmäisen autokyytinsä synnytyslaitokselta kotiin tässä isoisän Kuplassa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...