Jump to content

Volkkareiden suositut tyylisuunnat meillä ja maailmalla


Recommended Posts

Keskustellaan sulassa sovussa Volkkareiden rakentelun tyylisuunnista :) Olen ollut tunnistavani ainakin nämä suunnat:

 

 

-Cal-look

 

-Restolook

 

-Germanlook

 

-Baja

 

-Offroad

 

-Rustolook

 

-Street rod look

 

-Prostreet - Kiihdytysautoa ulkoisesti muistuttavat katuautot

 

-Sekalaiset customit ja sekasikiöt,  mukaanlukien suomiähtärit   ffffff

Edited by -Alex-
Link to comment

Nyt kun tuolla muualla halkaistiin hiuksia noista turhista koristeista, tingeltangeleista ja blingblingistä mikä liittyy germanlookkiin, on aivan pakko sanoa että juurikin nuo jutut on niitä ominaispiirteitä esim. cal look autoissa. Poistetut kylkilistat, t-barsit, magnesium bermit (=painon säästö) jne.... Ja tartuin just siks noihin pieniin yksityiskohtiin noissa kirjoituksissa tuolla toisessa topikissa kun ne omaan korvaan kuulostavat juurikin cal lookin "lainalaisuuksilta". Ja mun tarkoitus ainakaan ei ole mollata muiden rakennelmia, päin vastoin. Mitä merkillisemmät viritykset saavat minunkin peukun nousemaan. Ihmettelen vaan miksi näkemäni kuvat germanlookkereista ovat suuremmissa osin otettu kärryn ollessaan paikoillaan, toisin kuin nuo Lummin laittamat kuvat...? Eikös näillä laitteilla pitäis just painaa rataa ympäri peräsuoli pitkänä ?

Link to comment

Siirretty "kattokaas mikä on myynnissä.." osiolta tänne:

 

 

 

Germanlookin periaate on ettei ole turhaa blingiä eikä muutakaan tingeltangelia minun mielestä. Yksinkertainen siisti ulkonäkö, leveetä rengastusta, sisällä nykyaikasempaa sport tai racepenkkiä sekä hyvä pidon omaava ratti (ei mitään matalaselkänojaisia nostalgisia kuppipenkkejä tai ohutkehäisiä puuratteja). Kuitenkin ns. uudempaa tekniikkaa.  Joissain ei ole verhoilua sisälläkään kuten linkkien viininpunaisessa.

 

Yleensä germanlookkeri on 1302/1302 johtuen parhaista ajo-ominaisuuksista vakiona ja vieläpä norsuntassu takavaloilla, mutta 20-40% on myös tavallisia 1300/1600 malleja, joissa pienemmät takavalot tai jopa makaavat lamput, näissä sitten joskus näkee ah niin tyylikkäitä 911 umpiota. Omastani mielestä kupla keulasta tällöin makeimmillaan.

 

 

Thesamban germanlook autot:

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=213366

 

Pari germanlookkeria google haulla, puolet näistä ollut esillä lehdissä:

 

http://img86.imageshack.us/img86/5674/270806011mk7.jpg

 

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/730515.jpg

 

http://i5.photobucket.com/albums/y167/chickengeorge/vw0801ex_german11.jpg

 

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/24072005102953.jpg

 

http://samplecar.com/wp-content/uploads/2012/10/VW-Beetle-German-Look.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v299/ZoSo914/germanlook1.jpg

 

http://www.bugland.be/German-look_files/Photos/aaa%20(web).jpg subarukoneella

 

http://www.superbeetlesonly.com/forum/uploads/gallery_471_2_37000.jpg

 

http://www.streeters.org/fotos/estilos/vw/german/8.jpg

 

http://thegoldenbug.com/images/vw_pictures/635.jpg

 

http://31.media.tumblr.com/tumblr_mcpwikHtKs1rnujhpo1_1280.jpg

 

http://www.thegoldenbug.com/images/vw_pictures/634.jpg

 

http://volksworld.media.ipcdigital.co.uk/11117%7C000001f2f%7C8687_vw-wallpaper-feb-12-07.jpg Oli myynnissä Mobile.de sivulla 44 000€ hintaan..

 

 

GermannnLook lyhyesti sanottuna tehoa ja ajo-ominaisuuksia laadukkaasti tehdyssä paketissa.

 

 

Oma näkemys germanlookista on myös se että kuplasta voi saada esim. TM-urheiluautovertailun  autojen vertailun kestävän harrasteauton, aina jostain Golf GTI / R, Audi TT, Pösö RCZ, Audi S4 tai jopa 911 turbon/GT3 tai pikku ferrari/lambon vauhtiin kykenevän auton. Nopea auto muutenkin kuin suoraan kulkeva auto vaatii entistä enemmän pätäkkää ja ennenkaikkea suunnittelutaitoa.

 

 

 

 

 

 

 

 

Germanlookin harvinaisuudesta ja nopeudesta johtuen niitä ei näe ajettavan juurikaan...vitsi vitsi, tässä pari kuvaa:

 

Muista autoista en tiedä, mutta kaksi ekaa kuvaa on Hollantilaisen Wallyn Type4 +400hp /G50  1303.sesta, tähän tulee myös Pieperin billet kannet

Fast-Car%252520Festival%252520079.jpg

IMG_2270.jpg

 

371211176355927.jpg461141176355977.jpg

 

 

 

 

VWRX_AUS1.jpg

 

 

 

VW_AUS.jpg

Edited by -Alex-
Link to comment

LOL!  ehkä jokin restocustomin muunnos, jälleen yksi rakentelusuunta suuresta amerikasta :D  HotMats yritti kaupata hawaii look tiivisteitä yms, nyt löytyy poisto/ale tuotteiden joukosta :)

 

"Tiivisteet Hawai-malli

Kokovalkoiset tiivisteet. Valmistettuja USA:ssa. Paras laatu saatavissa. Upea vaihtoehto Cal-Lookkereihin."

 

http://hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod9110.ASP

 

HawaiiLook

Edited by -Alex-
Link to comment

Urtsiautoista löytyy Germanlookereita toimivimmillaan.

 

Entisöinti on mulle tulevan talven rakentelusuunta. Voi olla että aika palaa pultinkantoja kiillotellen, mut on puristinen sadan pisteen tavoittelu ainakin haasteista hankalimpia. Varsinkin ku aihiona on lompakosta johtuen yleensä joku suolöytökuraläppä.

Link to comment

Minusta tämä kuuluu Cal-Lookkereihin, enemmän tulee mieleen ns. kiihdytysautoa muistuttava katuauto jos siinä on pienet+isot renkaat yhdistelmä, värikäs maalaus, iso takasiipi, jopa flippikeula.  Joskus vw trendsissä ollut kuviakin. Tekniikka taas näissä joissain ollut mieto, kun ei ole ollut kyse 100% kilpurista. Kaivan kuvia jos löydän.

 

 

Katuautoja joilla kiihdytetään myös eli kiihdytysautoa muistuttavat katuautot = nopeat VW ilmajäähytteiset

 

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,7251.0.html

Edited by -Alex-
Link to comment

Minusta tämä kuuluu Cal-Lookkereihin, skannaan illalla pari kuvaa kiihdytysautoa muistuttavista katuautoista, jos ei google löydä.

Tätä mä odotan. Jotenkin tuo koko käsite "kiihdytysautoa muistuttavasta katuautosta" on hyvin mielenkiintoinen.

Edited by JustinCase
Link to comment

Juma***ta, nyt mä meen ja hirtän itseni.. :D

Eläs nyt, hommaat vaan kivat pussihousut niin pääset helpommalla ja voit jatkaa harrastamista.

Kyllä me silti Rebelin kans miitteihin tullaan vaikka vähän pussia housuissa oliskin! :D

 

Aiheeseen:

Germaaneissa selvästi havaittavissa alumiinivanteiden suosiminen. Omasta mielestäni

pitää tarkkaan valita kelymiinivanteet jos meinaa, että ne pukevat kuplaa. Eli noissakin kuvissa on monia

kuplia joissa alla venteet mitkä eivät tee autolle oikeutta. Toki, tämäkin on taas kerran makuasia.

Link to comment

Nostalgia gasserit on varmaan ikäänkuin oma luokkansa vaikka kuuluukin karkeasti kiyhytysautoihin ja niiden näköisiin. Ikäänkuin cal-look mutta isoa flakea tai muuta värikästä tai väritöntä ja hassu nimi (inch pincher, dangerine, smoker, grasshopper, hitukan kosto, mitä näitä nyt on) uutta ja vanhaa.

Link to comment

Mikä on ähtäri? :D

 

https://www.google.fi/search?q=%C3%A4ht%C3%A4ri+look&client=firefox-a&hs=GKy&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=V90qU_nvA6q34ASGqICwDw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1429&bih=506#facrc=_&imgdii=_&imgrc=TFeieBp_9ZwAzM%253A%3BGkGdB2UofDKfXM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.terovirta.com%252Fimages%252F1951_Porsche356_06.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.terovirta.com%252Fvolks%252FWCACars.html%3B433%3B299

 

Germanlookissa ja Cal-lookissa monesti tai lähes aina alumiinivanteet alla. Cal-lookissa Fuchs, 5-spoke, BRM, Radarit, centerlinet yms.   Germanlookissa näkee usein 15-18" porsche vanteita, myös Fuchsit ovat edelleen suosittuja. Omasta mielestä 50-60% porsche vanteista sopii kuplaan, telefon cup, cup1-3, 993 turbo/turbolook, 3-osaiset jne.

 

Ei oikeen sytytä luettelon vanteista seuraavat: Carrera S 19" -  997 turbo 19", Cayman 17", 996 carrera 4 17", Carrera IV 18", Gullideckel geschmiedet 16" jne :D

Edited by -Alex-
Link to comment

Hei, ihan oikeesti, tää on kiva keskustelu:)

 

Mikäs olis palstahyväksyntälookin yleismääritelmä, varmaan sopivasti californiaa ja rottaa sekoitettu?

Tipuin kärryiltä... Mutta se ei vissiin ole mitään uutta kun sun kirjoituksia katselee. Tässä nyt ei vaan olla hakemassa mitään "palstahyväksyntää" millekään vaan kunhan höpötellään rakentelun eri tyylisuunnista. Sä nyt et ihan parhaalla mahdollisella tavalla aloittanut tässä keskustelussa. Linkkaa vaikka joku kuva niin muutkin ymmärtää, jookos?  = )

Link to comment

Åke, katso tuo aloitusviestin sekasikiö linkki, sama auto edestä :)) Kyllä tuo on Turku tai Tampere look ;)

 

Oettingerin muut kuplat ovat ihan asiallisen näköisiä verrattuna tuohon hirviöön:

 

https://www.google.fi/search?q=oettinger+k%C3%A4fer&client=firefox-a&hs=pFf&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=SfUqU9KyLITl4QTz2YC4Aw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1429&bih=506

 

Kyllähän sitä suunnittelu/design toimiston valmistuneisiin töihin mahtuu aina yksi ruma ankanpoikanen :D

Edited by -Alex-
Link to comment

Yksi syy sille miksi german look tosiaan on german look johtuu paikallisesta tuv käytännöstä. Esim puskurittoman cal lookkerin rakentaminen on aika mahdotonta saksassa koska t-barsseilla ei ole tuv hyväksyntää näin ollen eivät kelpaa purkureiksi. Ja sama tuv käytäntö taitaa koskea myös kavennettuja ja säädettäviä jousisauva etuakseleita.

 

Mutta samalla jostain kumman syystä esim jonkun possun kutoskoneen laittaminen kuplaan onnistuu ilman ongelmia jos tarpeeksi alkuperäisosia on ruuvattu possusta kuplaan.

 

Eli germanlook ei saksassa ole välttämättä tyylisuunta vain paikallisen katsastuslainsäädännön määrittämä suuntaus.

Edited by Tanhis
Link to comment

Sehän se, laki määrännyt, on laistakin jotain hyvää ollut autonrakentelun suhteen. Paljon sillä vaikutusta ollut ns. germanlookkiin saksassa, että maa on ollut myös hyvin pitkälle kehittynyt vauhdikkaan autoilun maa niinkuin usa, mutta eri tyyliin.  

 

Saksassa ei ehkä niin vapaata ole moottorin virittäminen / vaihtaminen kuin usa:ssa, mutta eri meininki kuin kekkoslandiassa tosiaan. Mutta hyvääkin siinä on, jarrut ym. pitää olla suurinpiirtein tehojen mukaiset saksassa.

 

Kerscherin myyntisivuilta poimittua jarrusarjoista:

 

for max. 136hp with wheel-cylinder rear 19.05mm;
for max. 160hp with Kerscher disc-brake rear
discs diameter 278mm, thickness 20mm; with TÜV-paper

 

Eli suuria tehoja tilavuudesta välittämättä sallitaan saksassa, kunhan alustaan ja jarruihin on tehty muutoksia.

Edited by -Alex-
Link to comment

Tipuin kärryiltä... Mutta se ei vissiin ole mitään uutta kun sun kirjoituksia katselee. Tässä nyt ei vaan olla hakemassa mitään "palstahyväksyntää" millekään vaan kunhan höpötellään rakentelun eri tyylisuunnista. Sä nyt et ihan parhaalla mahdollisella tavalla aloittanut tässä keskustelussa. Linkkaa vaikka joku kuva niin muutkin ymmärtää, jookos?  = )

 

Hö, relaa ja rentoudu hiukan.

 

Tässähän keskustellaan rakentelusuuntauksista, millaisia on olemassa, ei siitä mitä saa ja pitää harrastaa.

 

Tällä palstalla on hiukkasen pinnalla museovolkkareiden halveksunta, mutta sopivasti madalletut ja himmeää maalia ja ruostetta omaavat on peukut pystyyn ja siitä tämä palstalookki.

 

Itte ( usko tai älä ) olen avarakatseinen. Vaikka on tietyt suosikit suuntauksissa, jaksan silti kattoa muita suuntauksia ja jopa tykätäkin niistä jossain määrin.

 

Mulla on oma tyyli ilmaista asiat, osa vetää herneet neniin, vaikka kirjoitettu kieli poskella.

  • Like 1
Link to comment

Sellainen mauton viritelmä/rakennelma.

 

Aihioksi mielellään pystylamppuinen kupla ja hurjimmat valitsee ässäkuplan.

 

Pöljä/imelä väri pintaan, mielellään jotain lasikuituistakin irvistäen asennettuna, rumat tai muuten huonosti lokasuojiin istuvat vanteet, lisäksi tontittaminen unohdettu tai vain peräpäästä. Sisusta räikeä, kojetaulu + mahdollisesti itsetehty keskikonsoli täyteen bilteman halvimpia mittareita. Penkit saabista tai muuten huonosti/räikeästi muuhun sisustaan sointuvat + muu sisustus jotenkin tehty öklösti. Kori maalattu + ruostekorjattu earl scheib tasoisesti plus puikolla tehty lappuhitsaukset ja sankollisella kittiä sileeksi. Koneeksi tulee vähintänkin  paljon ääntä tuottava 355 asteisella nokalla varustettu paikallisen ylijumalajokkisgurun suunnittelema/tekemä jonka kruunaa 225/275 renkaiset pullakumit veltoilla iskareilla ja tyydytys on täydellinen.

  • Like 1
Link to comment

Hahaaa, suomityyli oikeen :D   Saabin penkit legendaariset, aikoinaan oli 96/99 malleista niitä napattu runsaastikin. 900/9000/9-3 aeron penkit vois olla ihan siistitkin ja tukevat mutka-ajoa varten, ehkä vaan turhan massiiviset(?). Aftermarket recarot ehkä sirommat.

 

Sellainen mauton viritelmä/rakennelma.

 

Aihioksi mielellään pystylamppuinen kupla ja hurjimmat valitsee ässäkuplan.

 

Pöljä/imelä väri pintaan, mielellään jotain lasikuituistakin irvistäen asennettuna, rumat tai muuten huonosti lokasuojiin istuvat vanteet, lisäksi tontittaminen unohdettu tai vain peräpäästä. Sisusta räikeä, kojetaulu + mahdollisesti itsetehty keskikonsoli täyteen bilteman halvimpia mittareita. Penkit saabista tai muuten huonosti/räikeästi muuhun sisustaan sointuvat + muu sisustus jotenkin tehty öklösti. Kori maalattu + ruostekorjattu earl scheib tasoisesti plus puikolla tehty lappuhitsaukset ja sankollisella kittiä sileeksi. Koneeksi tulee vähintänkin  paljon ääntä tuottava 355 asteisella nokalla varustettu paikallisen ylijumalajokkisgurun suunnittelema/tekemä jonka kruunaa 225/275 renkaiset pullakumit veltoilla iskareilla ja tyydytys on täydellinen.

Edited by -Alex-
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...