metake Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Sarjanumeron perusteella näyttäisi olevan -63 kolkin laatikko. Välityksiä en kolkin lootasta muista. 1 Quote
sleepercooler Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 Kiikut pitäisi vaihtaa 1.25siin ja kone on stroukattu 1200 eli 1385 ja w100 nokalla normi 64mm akseli ja tönäreitä en muista, oli 1200sen vai 1300sen. Paljonko joutuu lyhentämään tönäreitä kun kiikut vaihtuu??? Vai onko mittaaminen ainut ratkaisu lyhentämiseen? Ps. Simmilevyjä ei ole Quote
JM Posted October 14, 2017 Posted October 14, 2017 Mittaaminen ainut ratkaisu. Voi olla ettei tarvi mitään muutosta. Mikset laita samantien 1,4:1? Quote
Guest JaMaJuVa Posted October 29, 2017 Posted October 29, 2017 Onko pohjalevyn ja korin välisille pulteille joku kiristysmomentti olemassa vai laitetaanko ne vain sopivasti kiinni? Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla Quote
Essi Posted November 1, 2017 Posted November 1, 2017 '66 Kuplan etuvilkkujen reiät pitäisi porata uusiin tarvikelokareihin ja passeleita vanhoja lokareita ei ole malliksi. Mihin kohtaan poraan? Onko mittoja? Quote
Paadre Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 Olisko tästä Essille apua? https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=367060&highlight=signal+hole Quote
Essi Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Olisko tästä Essille apua? https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=367060&highlight=signal+hole Joo luulisin. Kiitoksia. Quote
hezekiel Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi. Quote
x-pj Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi. Minulla on yhdessä putkistossa sitikan pöttö, jossa tulo ja lähtö samassa päädyssä. En valitettavasti tiedä mistä mallista on peräisin. Tuolta hommattu aikoinaan http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm Joissain muissakin vakioautoissa voi olla vastaavia. Quote
metake Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? CSP:ltä saa pythonin vaimenninta irtonaisena: https://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/universal-muffler-python-251-010-63330oe-24001b.html Quote
hezekiel Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Jep, kiitoksia vastauksista! Tosiaan, Citroën-malleissa BX ja XM on keskivaimennin joka täyttää kriteerit näiltä osin. Saa tarvikkeena kohtuullisen edullisesti. Quote
Guest Tuomo Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 Muutamalla kympillä näköjään saisi noita sitikan pönttöjä mut eipä noita mikään firma taida lähettää? Motonetinkin varasto punasella. Quote
Kemin Karavaanari Posted November 6, 2017 Posted November 6, 2017 Lompsit paikalliseen varaosamyymälään ja tilaat sinne. Näin ainakin täällä lapin läänissä. Quote
J.Ussi Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 (edited) Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin. Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48 IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia? DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa. Edit. Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit. Edited November 21, 2017 by J.Ussi Quote
Meto Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin. Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48 IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia? DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa. Edit. Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit. Mopo-sportissa on myös monenlaisia imutorvia.. Quote
rausku Posted November 24, 2017 Posted November 24, 2017 Millä 85,5 sylinterisarjalla kannattaa tehdä vähän piristetty kone. Kolbenschmidt, airclassic vai mahleen setillä? Quote
Lohikallio Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Ovien irroitus puhallusta ja maalausta varten. - saranatapin ulostyöntäjää ei ole, ellei joku lainaa? maksan postit molempiin suuntiin ja vuokran. - onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin? - jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään? Kikkoja? - joku muu ratkaisu? Vähintäänkin kuskin alempi tappi pitäisi saada irti ja asentaa ylikokoinen tappi... ovi roikkuuu... kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa. Paruzzi myy näemmä mallia joka kävisi molempiin? Oletan että kone on 1300 vm. 71. Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä? Quote
metake Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 - onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin? Onnistuu paineilmataltalla jos astinlaudat ei ole paikallaan. - jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään? Ei putoa, vasta palat on hahlossa ja pysyvät siellä kyllä. kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa. Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä? 1300 pienemmät pässinsarvet (näihin ei mahdu 1600 imusarja) ja pienempi kaasuttimen laippa. 1600 Solex 34 kaasarilla, jossa siis suurempi kiinnityspulttien väli. Quote
Lohikallio Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Hei, thanks. Olen hakemassa imusarjaa myyjältä ensi viikolla, tämä varmisti sopivuuden. Lyön siis saranat iskumeisselillä irti ja jumppaan vain kuskin alasaranan irti ylikoon asennuksen takia. Muut saranat saavat olla nipussa kun ovat hyväkuntoisia. Palaan hölmöilyihin kun seuraava dilemma tulee. Btw. Tuo pissapojan säiliö. Kuuluuko -69 mallissa olla oma letku ilmanpaineen lisäykseen vai onko se aftermarket tuote? Kuuluisiko letku olla vararenkaassa? Vai onko tämä jotain essonbaarijuttuja? Quote
son`der buzz Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Ota ovi suosiolla irti. Kun ovi pöydällä / pukin päällä löynti tarkkuus parempi. Ylikoko tapin kalvauskin helpompi suorittaa. Ja kaikkein paras jos saat kaverin pitämään ovea niin että saranan pinta on lyönti vaiheessa esim. tukevan päydän reunaa vasten. Ei rasita saranan niitejä se hakkaaminen niin paljon....ne vasta kivat korjata on. Vinkkinä vielä että jos ovessa rajoitin , laita siihen rautalanka lukitus. Ei tarvitse purkaa verhoiluja kun et tiputa sitä oven sisälle. Pissapojan letku vararenkaassa-totta on! Quote
Tanhis Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 (edited) Pienellä ulosvetäjällä ja pätkityllä poranterällä saa saranatapin kivuttomasti ulos ilman pelkoa oven rikkomisesta lyömällä. Edited December 12, 2017 by Tanhis 1 Quote
Essi Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 1600cc Kuplan imusarjoista 34 PICT-3 kaasarilla. Onko imusarja erilainen tasavirta- ja vaihtovirtalaturimalleissa? Jos on, niin mitä? Quote
P_Valtonen Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 (edited) minkä n 1.5 vippaset nää on? Edited December 28, 2017 by P_Valtonen Quote
P_Valtonen Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 1600cc Kuplan imusarjoista 34 PICT-3 kaasarilla. Onko imusarja erilainen tasavirta- ja vaihtovirtalaturimalleissa? Jos on, niin mitä? Sama Quote
Mikko S Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 (edited) Pitäis paksutolpan ovista saada lasit ulos, mutta mitenkäs se tapahtuu? Edit: lähtihän ne.... Edited December 26, 2017 by Mikko S Quote
Essi Posted December 27, 2017 Posted December 27, 2017 Sama Tuota mä vähän pelkäsin. Onkos Pallokeulan imusarjassakin kaasarin paikka tasan samassa kohdassa, kuin Kuplan imusarjassa? Siksi kyselen, kun vaihdoin '71 1600cc Kuplaani tasavirtalaturin paikalle vaihtovirtasen, niin orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni. Kiinalaisessa tarvikekaasarissa oli kiihdytyspumpun vivusto erilainen ja se mahtui. Toisessa moottorissa joskus, Pallokeulan imusarjalla ja vaihtovirtalaturilla ei tuollaista ongelmaa ollut. Quote
metake Posted December 27, 2017 Posted December 27, 2017 orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni. Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu. Quote
Essi Posted December 27, 2017 Posted December 27, 2017 Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu. Ok. Kiitos. Asia ei tällä hetkellä ole akuutti, kun tuo kopiokaasarikin toimii tyydyttävästi. Pitää joskus aktivoitua sen verran, että laitan orkkiskaasarin kiinni ja vääntelen vivun mahtumaan. Quote
Essi Posted December 27, 2017 Posted December 27, 2017 Oliko tämä tiedossa? Juu ei ollut, mutta nyt on. Saattoi johtua ongelmani tuostakin. Kiitos. Quote
P_Valtonen Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 (edited) Zaz jalta? Kannessa pukit ZAZ boksereissa. Ei mun mysteerissä. Edited December 28, 2017 by P_Valtonen Quote
Roope Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Kannessa pukit ZAZ boksereissa. Ei mun mysteerissä. Mä sanoisin että subarusta on nuo keinut. Quote
P_Valtonen Posted December 28, 2017 Posted December 28, 2017 Uudemmat Suparut on aikankin painikuppikoneita. Eli kannessa nokat ilman vippasia. Hittoako tässä enempää tätä hieromaan. Tarviaako joku noita? Hinta 0e noudettuna. Jos epäselvää, niin noi kaartaa väärään suuntaa, jotta vois hyödyntää kuplissa.... Quote
P_Valtonen Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 ok ja kiitos (lopetan tähän ettei vesi-pöhö taa yllätä jotakin) Quote
MS940 Posted January 1, 2018 Posted January 1, 2018 Moi, Hankaluuksia tuli tuulilasin asennuksessa 70':een. Vanha vuoti vettä tiivisteestä. Tiivisteen leikkaamalla sain lasin talteen, joka halkesi myöhemmin koristelistan laitossa. Aircooledilta hain uuden lasin, uusi tiiviste oli hankittu ennen heiltä tai paruzzilta. Tänään yritettiin lasia paikoilleen. Alhaalta saa meneen puoliväliin ok. Ylöspäin sivuja vetäessä lasi tuntuu jäävän ylhäältä kauas eikä tiivisteen huuli riitä, vaan putoaa väliin. Ei uskalla painaakaan älyttömän kovaa. Volkkarissa on tiivisteen ura on jotenkin matala, näyttää kuin makaisi paikoin vain pari milliä peltireunan päällä. Mikähän tässä nyt oikein menee pieleen? Vertasin uutta lasia vanhaan. Alakulmissa oli ihan pieni ero pyöristyssäteessä, mutta en usko että sillä on vaikutusta. Mitkä tiivisteet on varmuudella kunnollisia, ettei jäisi ainakaan niistä kiinni? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.