Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Guest Skipi_

Recommended Posts

Posted

Kiikut pitäisi vaihtaa 1.25siin ja kone on stroukattu 1200 eli 1385 ja w100 nokalla normi

64mm akseli ja tönäreitä en muista, oli 1200sen vai 1300sen.

 

Paljonko joutuu lyhentämään tönäreitä kun kiikut vaihtuu???

 

Vai onko mittaaminen ainut ratkaisu lyhentämiseen?

 

Ps. Simmilevyjä ei ole

Posted

Mittaaminen ainut ratkaisu. Voi olla ettei tarvi mitään muutosta. Mikset laita samantien 1,4:1?

  • 3 weeks later...
Guest JaMaJuVa
Posted

Onko pohjalevyn ja korin välisille pulteille joku kiristysmomentti olemassa vai laitetaanko ne vain sopivasti kiinni?

 

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla

Posted

'66 Kuplan etuvilkkujen reiät pitäisi porata uusiin tarvikelokareihin ja passeleita vanhoja lokareita ei ole malliksi.  

 

Mihin kohtaan poraan? Onko mittoja?

Posted

Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi.

Posted

Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi.

Minulla on yhdessä putkistossa sitikan pöttö, jossa tulo ja lähtö samassa päädyssä. En valitettavasti tiedä mistä mallista on peräisin. Tuolta hommattu aikoinaan http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm

Joissain muissakin vakioautoissa voi olla vastaavia.

Posted

Jep, kiitoksia vastauksista! Tosiaan, Citroën-malleissa BX ja XM on keskivaimennin joka täyttää kriteerit näiltä osin. Saa tarvikkeena kohtuullisen edullisesti.

Posted

Muutamalla kympillä näköjään saisi noita sitikan pönttöjä mut eipä noita mikään firma taida lähettää? Motonetinkin varasto punasella.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin.

Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48  IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia?

DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa.

 

 

 

 

Edit.  Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit.

Edited by J.Ussi
Posted

Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin.

Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48 IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia?

DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa.

 

 

 

 

Edit. Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit.

Mopo-sportissa on myös monenlaisia imutorvia..

  • 2 weeks later...
Posted

Ovien irroitus puhallusta ja maalausta varten.

 

- saranatapin ulostyöntäjää ei ole, ellei joku lainaa? maksan postit molempiin suuntiin ja vuokran.

 

- onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin?

 

- jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään? Kikkoja?

 

- joku muu ratkaisu?

 

Vähintäänkin kuskin alempi tappi pitäisi saada irti ja asentaa ylikokoinen tappi... ovi roikkuuu...

 

kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa.

 

Paruzzi myy näemmä mallia joka kävisi molempiin?

 

Oletan että kone on 1300 vm. 71. Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä?

Posted

- onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin?

Onnistuu paineilmataltalla jos astinlaudat ei ole paikallaan.

 

 

- jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään?

Ei putoa, vasta palat on hahlossa ja pysyvät siellä kyllä.

 

 

kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa.

Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä?

1300 pienemmät pässinsarvet (näihin ei mahdu 1600 imusarja) ja pienempi kaasuttimen laippa. 1600 Solex 34 kaasarilla, jossa siis suurempi kiinnityspulttien väli.

Posted

Hei, thanks. 

 

Olen hakemassa imusarjaa myyjältä ensi viikolla, tämä varmisti sopivuuden.

 

Lyön siis saranat iskumeisselillä irti ja jumppaan vain kuskin alasaranan irti ylikoon asennuksen takia.

Muut saranat saavat olla nipussa kun ovat hyväkuntoisia.

 

Palaan hölmöilyihin kun seuraava dilemma tulee.

 

Btw. Tuo pissapojan säiliö. Kuuluuko -69 mallissa olla oma letku ilmanpaineen lisäykseen vai onko se aftermarket tuote?

 

Kuuluisiko letku olla vararenkaassa? Vai onko tämä jotain essonbaarijuttuja?

Posted

Ota ovi suosiolla irti. Kun ovi pöydällä / pukin päällä löynti tarkkuus parempi. Ylikoko tapin kalvauskin helpompi suorittaa.

Ja kaikkein paras jos saat kaverin pitämään ovea niin että saranan pinta on lyönti vaiheessa esim. tukevan päydän reunaa vasten.

Ei rasita saranan niitejä se hakkaaminen niin paljon....ne vasta kivat korjata on.

Vinkkinä vielä että jos ovessa rajoitin , laita siihen rautalanka lukitus. Ei tarvitse purkaa verhoiluja kun et tiputa sitä oven sisälle.

 

Pissapojan letku vararenkaassa-totta on!

Posted (edited)

post-219-0-52534500-1489338989.jpgpost-219-0-72690400-1489339008.jpg Pienellä ulosvetäjällä ja pätkityllä poranterällä saa saranatapin kivuttomasti ulos ilman pelkoa oven rikkomisesta lyömällä.

Edited by Tanhis
  • Like 1
Posted

1600cc Kuplan imusarjoista 34 PICT-3 kaasarilla. 

 

Onko imusarja erilainen tasavirta- ja vaihtovirtalaturimalleissa? Jos on, niin mitä?

  • 2 weeks later...
Posted

1600cc Kuplan imusarjoista 34 PICT-3 kaasarilla. 

 

Onko imusarja erilainen tasavirta- ja vaihtovirtalaturimalleissa? Jos on, niin mitä?

Sama

Posted (edited)

Pitäis paksutolpan ovista saada lasit ulos, mutta mitenkäs se tapahtuu?

 

Edit: lähtihän ne....

Edited by Mikko S
Posted

Sama

Tuota mä vähän pelkäsin.

Onkos Pallokeulan imusarjassakin kaasarin paikka tasan samassa kohdassa, kuin Kuplan imusarjassa?

 

Siksi kyselen, kun vaihdoin '71 1600cc Kuplaani tasavirtalaturin paikalle vaihtovirtasen, niin orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni. Kiinalaisessa tarvikekaasarissa oli kiihdytyspumpun vivusto erilainen ja se mahtui.

 

Toisessa moottorissa joskus, Pallokeulan imusarjalla ja vaihtovirtalaturilla ei tuollaista ongelmaa ollut.

Posted

orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni.

Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu.

Posted

Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu.

Ok. Kiitos.

Asia ei tällä hetkellä ole akuutti, kun tuo kopiokaasarikin toimii tyydyttävästi.

Pitää joskus aktivoitua sen verran, että laitan orkkiskaasarin kiinni ja vääntelen vivun mahtumaan.

Posted

Uudemmat Suparut on aikankin painikuppikoneita. Eli kannessa nokat ilman vippasia.

Hittoako tässä enempää tätä hieromaan.

Tarviaako joku noita? Hinta 0e noudettuna. Jos epäselvää, niin noi kaartaa väärään suuntaa, jotta vois hyödyntää kuplissa....

Posted

Moi, Hankaluuksia tuli tuulilasin asennuksessa 70':een.

Vanha vuoti vettä tiivisteestä. Tiivisteen leikkaamalla sain lasin talteen, joka halkesi myöhemmin koristelistan laitossa. Aircooledilta hain uuden lasin, uusi tiiviste oli hankittu ennen heiltä tai paruzzilta.

Tänään yritettiin lasia paikoilleen. Alhaalta saa meneen puoliväliin ok. Ylöspäin sivuja vetäessä lasi tuntuu jäävän ylhäältä kauas eikä tiivisteen huuli riitä, vaan putoaa väliin. Ei uskalla painaakaan älyttömän kovaa. Volkkarissa on tiivisteen ura on jotenkin matala, näyttää kuin makaisi paikoin vain pari milliä peltireunan päällä.

Mikähän tässä nyt oikein menee pieleen? Vertasin uutta lasia vanhaan. Alakulmissa oli ihan pieni ero pyöristyssäteessä, mutta en usko että sillä on vaikutusta. Mitkä tiivisteet on varmuudella kunnollisia, ettei jäisi ainakaan niistä kiinni?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...