Jump to content

Aloittelijan hölmöt kysymykset


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi.

Link to comment

Missähän myytäisiin äänenvaimentimia joissa on tulo ja lähtö samassa päädyssä? Jotain jenkkivaimentimia (Dynomax, Flowmaster) on, mutta ne ovat 2,5" kokoisina vähän turhan isoja. Tekisi mieli päivittää käärmeenpesän jälkeen poikittain asennettu pikku Simonssi sellaiseksi Sidewinder-tyyppiseksi jos saisi vähän ihmismäisemmät melutasot aikaiseksi.

Minulla on yhdessä putkistossa sitikan pöttö, jossa tulo ja lähtö samassa päädyssä. En valitettavasti tiedä mistä mallista on peräisin. Tuolta hommattu aikoinaan http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm

Joissain muissakin vakioautoissa voi olla vastaavia.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin.

Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48  IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia?

DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa.

 

 

 

 

Edit.  Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit.

Edited by J.Ussi
Link to comment

Mistä saa ostaa/ tekeekö joku tolkun hintaan imutorvia DRLA 48 kaasareihin.

Näissä nettikauppojen versioissa on lueteltu sopivuus 44-48 IDF ja DRLA kaasareihin, mutta ovatko nuo kaikki yläpäästään tosiaan saman kokoisia?

DRLA 48:ssa on kannessa 46mm reikä joten ei siihen viitsisi liian pientä imutorvea kuristimeksi laittaa.

 

 

 

 

Edit. Aircooledilla näköjään oli sisämittakin mainittu 46,3 eli ilmeisesti samankokoisia ovat yläpäästään nuo kaasarit.

Mopo-sportissa on myös monenlaisia imutorvia..

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ovien irroitus puhallusta ja maalausta varten.

 

- saranatapin ulostyöntäjää ei ole, ellei joku lainaa? maksan postit molempiin suuntiin ja vuokran.

 

- onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin?

 

- jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään? Kikkoja?

 

- joku muu ratkaisu?

 

Vähintäänkin kuskin alempi tappi pitäisi saada irti ja asentaa ylikokoinen tappi... ovi roikkuuu...

 

kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa.

 

Paruzzi myy näemmä mallia joka kävisi molempiin?

 

Oletan että kone on 1300 vm. 71. Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä?

Link to comment

- onnistuuko tuurnalla? alhaalta ylöspäin?

Onnistuu paineilmataltalla jos astinlaudat ei ole paikallaan.

 

 

- jos ruuvit irroittaa pilarista, putoaako vastakappale tolpan sisään?

Ei putoa, vasta palat on hahlossa ja pysyvät siellä kyllä.

 

 

kyselin myyntiosastolla imusarjaa. onko 1300 ja 1600 vakioimusarjoissa kauheasti mittaeroa.

Kaksireikäkannet ja 31-4 solex. Onko asialla merkitystä?

1300 pienemmät pässinsarvet (näihin ei mahdu 1600 imusarja) ja pienempi kaasuttimen laippa. 1600 Solex 34 kaasarilla, jossa siis suurempi kiinnityspulttien väli.

Link to comment

Hei, thanks. 

 

Olen hakemassa imusarjaa myyjältä ensi viikolla, tämä varmisti sopivuuden.

 

Lyön siis saranat iskumeisselillä irti ja jumppaan vain kuskin alasaranan irti ylikoon asennuksen takia.

Muut saranat saavat olla nipussa kun ovat hyväkuntoisia.

 

Palaan hölmöilyihin kun seuraava dilemma tulee.

 

Btw. Tuo pissapojan säiliö. Kuuluuko -69 mallissa olla oma letku ilmanpaineen lisäykseen vai onko se aftermarket tuote?

 

Kuuluisiko letku olla vararenkaassa? Vai onko tämä jotain essonbaarijuttuja?

Link to comment

Ota ovi suosiolla irti. Kun ovi pöydällä / pukin päällä löynti tarkkuus parempi. Ylikoko tapin kalvauskin helpompi suorittaa.

Ja kaikkein paras jos saat kaverin pitämään ovea niin että saranan pinta on lyönti vaiheessa esim. tukevan päydän reunaa vasten.

Ei rasita saranan niitejä se hakkaaminen niin paljon....ne vasta kivat korjata on.

Vinkkinä vielä että jos ovessa rajoitin , laita siihen rautalanka lukitus. Ei tarvitse purkaa verhoiluja kun et tiputa sitä oven sisälle.

 

Pissapojan letku vararenkaassa-totta on!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sama

Tuota mä vähän pelkäsin.

Onkos Pallokeulan imusarjassakin kaasarin paikka tasan samassa kohdassa, kuin Kuplan imusarjassa?

 

Siksi kyselen, kun vaihdoin '71 1600cc Kuplaani tasavirtalaturin paikalle vaihtovirtasen, niin orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni. Kiinalaisessa tarvikekaasarissa oli kiihdytyspumpun vivusto erilainen ja se mahtui.

 

Toisessa moottorissa joskus, Pallokeulan imusarjalla ja vaihtovirtalaturilla ei tuollaista ongelmaa ollut.

Link to comment

orkkiskaasarin kiihdytyspumpun vivusto ei enää mahtunut liikkumaan, kun otti laturiin kiinni.

Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu.

Link to comment

Tuttu ongelma. Pihdeillä kiinni vivusta ja reipas taivutus sisällepäin niin sen jälkeen se väistää laturin mukavasti, ja toimiikin vielä kuten kuuluu.

Ok. Kiitos.

Asia ei tällä hetkellä ole akuutti, kun tuo kopiokaasarikin toimii tyydyttävästi.

Pitää joskus aktivoitua sen verran, että laitan orkkiskaasarin kiinni ja vääntelen vivun mahtumaan.

Link to comment

Moi, Hankaluuksia tuli tuulilasin asennuksessa 70':een.

Vanha vuoti vettä tiivisteestä. Tiivisteen leikkaamalla sain lasin talteen, joka halkesi myöhemmin koristelistan laitossa. Aircooledilta hain uuden lasin, uusi tiiviste oli hankittu ennen heiltä tai paruzzilta.

Tänään yritettiin lasia paikoilleen. Alhaalta saa meneen puoliväliin ok. Ylöspäin sivuja vetäessä lasi tuntuu jäävän ylhäältä kauas eikä tiivisteen huuli riitä, vaan putoaa väliin. Ei uskalla painaakaan älyttömän kovaa. Volkkarissa on tiivisteen ura on jotenkin matala, näyttää kuin makaisi paikoin vain pari milliä peltireunan päällä.

Mikähän tässä nyt oikein menee pieleen? Vertasin uutta lasia vanhaan. Alakulmissa oli ihan pieni ero pyöristyssäteessä, mutta en usko että sillä on vaikutusta. Mitkä tiivisteet on varmuudella kunnollisia, ettei jäisi ainakaan niistä kiinni?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...