Guest janin Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 68 vakio 1300 kupla, sammui noin kahdenkilometrin ajon jälkeen.starttaa mutta ei käynnisty,odottelua muutama minuutti ja lähti käyntiin. teki saman vielä uudestaan toisen kerran. nyt tallissa käytin kymmenisen minuuttia eikä mitään ongelmaa? bensaa näyttäisi ainakin saavan startti uusittu viime talvena.kärkiväli ja venttiilit tarkistettu myös. Quote Link to comment
mikko k Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Veikkaan et puola on tullut tiensä päähän. Quote Link to comment
vwagen Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Toimiiko imusarjan lämmitys ja imuilman esilämmitys? Quote Link to comment
Guest janin Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 puolalla ajettu yksi kesä.voisiko se tehdä tuota? Quote Link to comment
peruskallio Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 (edited) Jos vielä sammuu, ota tulpanjohto irti ja katso (jos kaveri mukana) tuleeko kipinä. Saman voi tietysti tehdä puolan ja virranjakajan välisellä johdolla. Puola voi lämmetessään lakata toimimasta. Vuoden vanha ei oikestaan kerro mitään, tunnissa tai vartissa saa uudenkin puolan helpoimmin tuhottua, kun jättää sytytysvirran sammutettuun autoon päälle ja kärjet sattuvat olemaan kiinni. Alkaa puola lämpiämään ajan kanssa ja saattaa siitä sitten rikkua. Edited May 24, 2015 by peruskallio Quote Link to comment
Guest janin Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 koitetaan puolan vaihtoa, onko noissa puolissa eroja nyt kiinni motonetin parinkympin puola? Quote Link to comment
x-pj Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Oliko mitään häiriötä käynnissä ennen sammumista? Jos moottori kävi terveesti ja sitten yhtäkkiä sammui, niin vika voi olla puolassa. Jos ennen sammumista oli voimattomuutta, yskimistä, nykimistä tai muuta häiriötä, niin syy löytää varmaan jostain muualta. Quote Link to comment
Guest janin Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 (edited) sammui ilman mitään oireita, eka kerran suoraa ajossa, toisen kerran tyhjäkäynnillä risteyksessä. Edited May 25, 2015 by janin Quote Link to comment
multanen Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Jos ei ole puola niin voi olla myös kondensaattori. Varsinkin jos on "juuri äskettäin vaihdettu", suuri osa uusista ihan paskoja. Quote Link to comment
Guest janin Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 (edited) kondensaattori vika,tuli siinä puolakin vaihdettua. Edited May 26, 2015 by janin Quote Link to comment
Guest janin Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 onko normaalia että puola kuumenee oikeen kunnolla,mikä sen aiheuttaa? Quote Link to comment
jupsu Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Jos sulla menee puolan takaa johto, kannattaa kattoa hankaako se puolaan. Itellä oli puola kulunut puhki. Kuumeni sen takia. Quote Link to comment
tolvana Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Jos laitat esivastuksella käytettäväksi tarkotetun puolan ilman tota vastusta niin kuumenee hitoksee... Ainakin mulla valu puolasta jotain mustaa möhnää ulos ja savu nousi... Quote Link to comment
Guest janin Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 päivitystä ongelmaan.noin 10km. jälkeen alkaa pätkiä ajossa, tyhjäkäyntiä käy kyllä mutta kun antaa kaasua niin paukutta putkessa ja röpöttää. annoin käydä tyhjäkäyntiä muutaman minuutin ja ajamaan muutama kilometri oli nykivää ja taas toimi?virranjakaja ja puola vaihdettu uuteen. Quote Link to comment
Art_Zi Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Saapiiko bensaa tarpeeks? Tankissa pashaa ja tukkii bensalinjan hetkittäin? Ekassa kuplassa aikoinaan samat oireet ja katos tankin ja bensalinjan putsauksella..sammuili millon mihinki ja hetken kuluttua pelas taas.. Quote Link to comment
Kimmo Oinonen Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Mulla oli kanssa tota prötäämistä ja pauketta,tyhjäkäynti oli o.k.Lopullinen vika löyty kondensaattorista.Joskus sammui yhtäkkiä ajossa,lähti hetken päästä kaasua pumppaamalla käyntiin ja sammui taas.Letkun väliin tuleva bensansuodatin ei antanut tarpeeksi bensaa läpi.Se on joskus pienestä kiinni. Quote Link to comment
Guest janin Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 kuinkas noita tankkeja ootta puhdistanut? sytytys puoli on siis uutta ja kaasari vakio solex vuoden vanha. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Tankkin letkuyhde irti ja siinä oleva suodatin. Hiekoitus soraa tankkiin ja reipasta ravistelua. Huuhtelu vedellä ja saunaan tai pannuhuoneeseen kuivumaan. Uusi suodatin paikalleen ja tankki takaisin. Joku kenellä enemmän kokemusta tankin pinnoittamisesta voi sitten jatkaa tästä. Quote Link to comment
x-pj Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Bensaputkessa voi myös olla ylimääräistä roskaa. Vaihteiston vierestä bensaletku irti ja tankin alta paineilmaalla puhaltamalla saa putken puhtaaksi. Quote Link to comment
PZQ Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Lihasvoimaa säästävä tapa :) -Pete- Quote Link to comment
Guest janin Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 bensa putkesta virtasi hyvin bensaa kun letku oli irti ei ilmeisesti sielä vikaa,ei nosta kunnolla bensaa suodattimelle auton käydessä,ilmeisesti bensa pumppu sökö. nyt kiinni tarvike pumppu noin vuoden vanha uusi alkuperäinen pumppu tilauksessa. Quote Link to comment
PetriH Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 (edited) Jos ei nyt halua sitoa tankkia akseliin, niin tässä toinen tapa. Yksi anglian tankki on puhdistettu näin onnistuneesti. Sisällä oli M6 ja pienempiä muttereita. Sammumiseen voi olla myös bensapumpun tangon jumittaminen bakeliitissa. Tässä aiheesta englanniksi pätkä Edited June 12, 2015 by PetriH Quote Link to comment
Guest janin Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 bensalinja puhdistettu nyt toimii. ostin uuden alkuperäisen bensapumpun tarvikepumpun tilalle,ei nosta bensaa sillä,mikä mahtaa olla vikana? näyttäis että tanko ei paina pumppuun niin kuin tarvikepumpussa? Quote Link to comment
Soukka Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Eri mittaiselle tangolle tarkoitettu pumppu? Quote Link to comment
Guest janin Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 108mm tanko kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 (edited) Pensapumppu vanha 1961-73; tarviaa pitkän 108mm p-pumpun akselin vai uusi 1974-1979; tarviaa lyhyen (100mm) akselin. Akselin pituuden erottaa siitä että uppoaako pumpun jalka tiivisteen tasoa alemmas, vai onko smalla tasolla.Huomaa että WBX pumppu on sama kuin typ-1, mutta siinä pensaliittimet lähtee kohti Typ-1 laturia. Eli nyt kysymys kuuluu kumpi bensapumppu sulla on siellä. Niin ja tietty voi sulla olla lähdötkin väärinpäin. Edited June 18, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Guest janin Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 hc pumppu 5963-14 letkut oli oikein? kupla on 68 1300cc. tavikepumppu 5963-20 tällä toimii. Quote Link to comment
Guest janin Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 sammui jälleen suoraan ajosta noin kymmenenkilometrin jälkeen.muutaman kerran kokeilin startata ei luvannutkaan eikä bensa haissut .käänsin ryypyn päälle ja starttasin polkematta kaasua heti käynnistyi. ajoin katsastukseen seuraavat kymmenen kiloketriä ja takaisin parikyt kilometrä ilman mitään ongelmaa.mikä tuan sammumisen vois aiheuttaa? Quote Link to comment
Guest 1st Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Sammuuko kuin kääntäisi virrat pois päältä(eli sähköpuolen vika) vai silleen "pehmeämmin"? (joka taas viittaa bensapuoleen) Silloin kun sammuu niin lupaileeko jos startatessa pumppaa kaasua? Itsellä viimekesänä tuli vähän samanmoisia oireita, viaksi lopulta osoittautui pari kesää ajettu kaasarin neulaventtiili, joka jumi kiinnipäin.. Ehdin uusia bensapumpun ym. kunnes huomasin sattumalta, vika päällä ollessa kaasarin kannen aukaistua kohokammion olevan tyhjä. Ja kun kaasarille tulevan bensaletkun irroitti bensapumpun päästä ja letkuun puhalsi, ei siitä mitään tullut läpi ennenkun neulaventtiiliä hieman kopsautti.. Quote Link to comment
Guest janin Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 sammuu niinku virrat kääntäisi pois, teki taas saman ku eilen kymmenen kilometriä ja sammui, nyt piti odottela reilu puolituntia aluksi pyöritti mutta ei luvannutkaan lopuksi ei puhunut mitään kun virtaavaimesta käänsi? sitten ku lähti käymään niin toimi taas kun mitään ei olisi ollutkaan,kolmenkymmenenkilometrin lenkki ja pihassa tyhjäkäyntiä ja toimii puola ja konkka tosi lämpöisiä. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Sähkövialta tuo minusta kuullostaisi. Jos kone pyörii kokoajan avaimesta niin veikkaisin konkkaa. Jos taas välillä ei starttikaan toimi niin sitten virtalukon pohja. Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Puolalle menevät johdot/liitokset ehjiä ja hyvin kiinni?? Quote Link to comment
puuhapete Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Mullapa tais viimekesänä olla just Artzin vinkkaama vaiva doppelissa; sammu parikertaa epämääräisesti ja sit ku kiristeli sähöliitokset ni on pelannut hyvin. Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Niin ja toki tuo Tanhiksen mainitsema konkkakin kannattaa vaihtaa...edullinen osa ja heleppo vaihtaa..jos ei sillä kummene niin ompa varakonkka mukana, jos se myöhemmin antautuu :) Quote Link to comment
Guest janin Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 kuplaa taas ruuvattu,tälläinen ongelma,virranjakajan kiinnitys rauta tai mikälie katkesi ,löytyi varaston periltä hieno kromattu uusi kiinnike joka oli huomattavasti paksumpi kun vanha alkuperäinen tuolla kromatulla kiinnikeellä virranjakaja pyörii tyhjää ei siis pääse menemään tarpeeksi syvälle, vanha joka katkesi ei ollut paljo pelliä paksumpa.onko siis niin että alkuperäiset on nuon ohkaisia vai onko tuota vanhaa hiottu tuosta syystä ohueksi? Quote Link to comment
x-pj Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Kiinitysrauta on todennäköisesti hiottu ohkaseksi. Veikkaisin, että virranjakajan käyttöakselin alapäästä puuttu simmilevy(t) tai käyttöakseli on väärän mallinen. Quote Link to comment
Guest janin Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 eikun hiomaan kiinnitysrautaa. Quote Link to comment
Tutkija Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Ota ennemmin jakajan rungosta materiaalia pois niin et uppoaa syvemmälle. Quote Link to comment
Guest janin Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 (edited) Kiinnitysrauta hiottu tässävaiheessa sopivaksi täytyy tutkia talvella tarkemmin,vaihdoin kärjettömän moduulin,eilen noin 50km lenkki toimi ihan hyvin paitsi kone tuntuu lämpiävän aikalailla? Edited August 22, 2015 by janin Quote Link to comment
Guest janin Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 kuinka nuo puhallinkopanläpät toimii,itsellä aikoinaan termostaatti poistettu vivusto ja jouset kiinni,nyt kun vedän puhallinkopan vivustosta apukuskinpuolelta ulospäin niin jousi palauttaa takaisin onko läpät auki ja kun vetää raudasta niin kiinni? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.