Jump to content

VW KAR-7


SePi

Recommended Posts

Posted

Etupellin kunnostus käynnissä ja tämä historian vuosikertojen värikkyys kyllä hämmästyttää

 

ZABaeUGsFCSavqyi6OZohFoueSHXrnOg69BK88hH

Posted

Maalinpoistoaineet on kyllä käyny mielessä, mutta pellin päällä on 11 kerrosta maaleja + pakkeloidut kohdat ja myrkkyjä pitäis liotella varmaan viikko. Oon tehny ton vähän niinku kokeilumielessä tällä koneella. Pölyä tulee hirveesti ja homma on pakko tehdä ulkona. K-ä-r-s-i-v-ä-l-l-i-s-y-y-t-t-ä vaan. Tuo satinointirulla on ehkä vähän liiankin hempeä, mutta toisaalta ei tule naarmuja

Posted

Jos vaan aika riittää satinointirullan käyttöön niin on hyvä.Karkeammat rullat saattaa venyttää tai kutistaa peltiä.Solmasterissa on enemmän tehoainetta kuin Nitromorsissa,joka ei nykyään kelpaa tuotantökäyttöön.

Posted

Nitromors purkissa muistaakseni luki nykyään että ei sovellu auton maalipinnan poistoon.

Posted (edited)

Ite kyllä sain morssella moottoripyörän tankista maalit pois. Vetelin pensselillä ja laitoin kelmua päälle ettei haihdu. Annoin jokusen tunnin olla ja lastalla sai kaapia. Pari kertaa joutuu tekeen ainaki. En vanhaa morssea oo kokeillu mutta kyllä tuollakin lähti kohtuullisella vaivalla enimmät. Jos on parempaa tavaraa niin ainahan semmosta mielummin lotraa.

 

Ps. Ei ollu kyllä ku pohja ja pintaväri (metalli)

Edited by SamiO
Posted

Mä aristellen noita poistoaineita jos niistä jää jotain jäämiä uuden maalin alle. Tinnerillä tai ksyleenillä oon pessy kyllä tässä projektissa pinnat ennen maalausta ja sitten vielä pyyhkiny pölyliinalla. Et ehkä turha pelko. No kolmisen tuntia ja puolitoista hiomarullaa meni ja päälipuoli etupellistä olis puhtaana. Pyyhin Noveroksilla ruosteen jättämät tummumat. Hiekka olis tehny varmaan paremmaksi, mutta se ei nyt ollu käytettävissä ja täplät oli vaarattoman oloisia. Tuo viimeinen lause tulee varmaan kirottua jonkun vuoden jälkeen.

 

Posted

Fosforihappo on kans hyvää kamaa ruostepilkuille ja yleensäkki ruosteelle. Omassa rojektissa paljo käyttäny nyt ja päälle sitte epoxia.

  • 3 weeks later...
Posted

Tämä kappale se sitten odottelee inspiraatiota. Olis prosenttien(kin) vuoksi pakollinen olla tossa paikoillaan, mutta toisaalta hirveen väärän näkönen - ja risa muutenkin. Jotain täytyy tehdä ja katotaan, josko alumiinilla sekä maalilla onnistuis. Nukkaamista en oikein ottais, koska on niin avoautosta kyse. Mut muita hyviä ehdotuksia saa antaa.

 

95_tLA-dnb6NGqhl-0w4Mmwyj9ljeFOCbRM-A9Tk

 

Yllättäen tankki oli sisältäkin varsin siisti. Ulkokuoren putsasin paljaaksi, että näkee mitä maalin alla on. Yläpuolella kiilsi pelti:

 

xtBmrKvf-kQeD8QxDBh-H86KEJ_oxF4SNuh8kQZQ

 

Mutta alapuolella löytyi pientä rokkoa:

 

_XFiDwgYCCQsMtXOqvKZAQ_xOJpp5rC-bYmEhAyd

Posted

Tossa teippaus hommassa kannattaa muistaa että teippi vaan korostaa pohja virheitä, ehkä hiilikuitu kuosi antaa vähän periksi mut kuitenkin. Kun näyttää olevan repeämiä ja tuo pintakin tollanen röpelöinen? Ja se röpelöinen pinta taas tarkoittaa että sitä ei kannata tehdä yhdestä palasta venyttämällä koska korkkaa kuitenkin ylös huonosta tartunnasta johtuen ja olis harmi laadukkaassa kokonaisuudessa kun olis sellanen rävellys.

 

Jos haluaa hyvän niin samat pohja työt kuin maalatessa, fillerillä pinta tasaiseksi ja kiiltävä maali. Siihen sitten vasta teippi... Eli kannattaa maalata:) ellei se hiilikuitu ole se must juttu.

  • Like 1
Posted (edited)

Laita pohjat kuntoon ja teet sen "ralliautokojelaudan samettikäsittelyn".. en minä oikeaa termiä sille tiedä, kysy joltain rallijampalta..  tekijöitä löytyy mistä vaan..

 

Ei mitään teippejä

 

Edit, sehän olikin tuo nukkaaminen eli pois suljettu.. Unohda mun komentti.. 

Edited by Urbantoy
Posted

Ihmettelin tuota kommenttia koelaudan säilytys pakosta? Sain äkkiä laskettuna kanta-ajoneuvon prosenteiksi 59%. Tästä vielä puuttuu "korista" saatavat jyvitetyt osaprosentit. Vain eikö kone tai laatikko ole alkuperäisiä?

 

 

Posted

Joo, ei tuo 1303:n kojelauta sovi tyyliin millään ja olkoon sitten prossat tarkemmalla, mutta nyt visio on se että tuohon pokataan alumiininen päällys vaikka tuolta mallia hakien ja siihen sopivasti kevennystä äsken ostetulla työkalulla. Se ei ole konepaja laatua tai varsinkaan hintaa, mutta kotitarpeisiin kuulemma syntyy alumiiniin nättiä kaks tuumaista reikää. Toivotaan niin. Hmmm, löytyisköhän nopeusmittarille sopivaa kuorta vaikka MP lampusta...?

 

61riafUvfdL._SX679_.jpg

Posted

Niin, tai sit käyt leimalla tolla 1303S:n kojetaululla ja vaihdat sen sitten säätäkestävempään alumiiniin. :)

Alumiininen tuohon kuitenkin parhaiten sopisi, tai siis ainakin mun mielestä.

Posted

Nyt hyvä kysymys..... jos puhutaan kojetaulusta niin onko kyseessä koko kojelauta tai pelkkä mittaristo.

Posted
28 minutes ago, Paadre said:

Vanhaan hyvään aikaan se oli koko kojelauta mut nykyään kaikki voi olla toisin.

Ennen vanhaan ne oli jyvitetty erikseen....

Posted

Riitäiskö kun kojelaudan alaosan leikkaat pois ja jättää yläosan. Helppo laittaa konttorille aina ja pois. Pinnoittaa siistiksi. Ei välttämättä edes pahannäköinen enään.

 

Posted
4 hours ago, JaniM said:

Riitäiskö kun kojelaudan alaosan leikkaat pois ja jättää yläosan. Helppo laittaa konttorille aina ja pois. Pinnoittaa siistiksi. Ei välttämättä edes pahannäköinen enään.

 

 

Menee vähän offtopic, mutta ennen meni moottoripyörissä heti koko rungon prosentit jos sitä oli muuttanut vähän enemmän. Nykyään voidaan vähentää rungon prosenteista vain se määrä mitä sen identiteetistä on hävinnyt muutoksista johtuen, esim puolet tai kolmasosa. Tuskin kuitenkaan onnistuu autossa esim tuota kojelautaa rälläköidessä? Sitten taas joitakin osia voi muokata mielin määrin kunhan on jotain alkuperäistä jäljellä, esim penkissä muutama alkuperäinen kiinnitysrauta (ja taas kyseessä siis pyörä).

 

Kyllähän tuota kojelautaakin pitäisi saada rälläköidä ja muotoilla jonkin verran ilman että prosentit lähtee tai sitten asioi väärällä konttorilla :)

Posted

Nyt olis muutaman päivän vapaat tehdä pahvimalleja ennen kuin tapahtuu olemassa olevan kojelaudan silpomista. Se on sikafleksillä liimailtu ja odottelee jatkotoimia - tai sitten ei.

Tuo 1303:n mittari olis melkotarkkaan 125 millinen halkaisijaltaan ja jos oliskin hurja, ni sen sais ehkä asennettua tollaiseen traktorin lampun koppaan. Nopeusmittarin vaijerille ja johtonipulle joutuis tekemään läpiviennit, mutta muuten tuo saattais toimia. Olis aika cool - tai sitten ei...

Kanta-autopaperissa lukee "sisustus" sanan jälkeen kojelauta ja 2 prosenttia - vielä olis 59 plussalla

Posted

IMG_2296.thumb.JPG.1b36b60e6a975444b7514c38cc6ad7c7.JPG

Tossa on työkalu ja tommosesta pahvimallista tehdään kojelauta. Se alkuperäinen oli niin paljon imeny silikonia, että joutaa roskiin kun mikään ei oikeesti enää tarttunu

IMG_2298.JPG

  • Like 1
Posted
32 minutes ago, mikan said:

Eikös se alkuperäinen nopeusmittari kuitenkin lisää kanta-autoprosentteja.

 

t. Mika

Varmaan lisää niitäkin ja menee helpommin katsastuksesta läpi kun löytyy vaijeritoiminen nopeusmittari. Tuo mittari nyt kuitenkin on valmis kokoelma valoja ja tietoa, vaikkei nyt ihan seksikäs oliskaan. Ehkä jossain olis värikkäitä taulunpohjatarroja myytävänä

Posted (edited)

Täs olis muutama, muistaakseni on millin tai kaks isompi kuin mittaritaulu oli(skannasin taulun). Jos on kuvankäsittely ohjelma niin voi värjätä minkä

väriseksi vaan ja näyttää netistä löytyvän sään kestäviä tarra-arkkia. Notta ei muutako rinttaamaan.

 

5abfbe569594f_Mittari-73.B.thumb.jpg.98ab3f6ba0139e3aa98fafaf3a5bba29.jpg

Edited by pahanapuhallin
Posted

Mä kysyin Thomasilta, voisko vähän modata tota mittaria ja saada skaalaa vähän ylöspäin. Tuolta sais valmiita tarroja väritoiveiden kanssa, mutta lukemat taitavat olla vaan maileina. Odottelen heiltäkin vastauksia

Posted

Kookleta saksan epaystä ja 1303 tachon kohdalta löytyy 200km/h näytöllä mittäriä... Pikkupojat ainakin kuolaa kun näkee vanhan volkkarin jossa mittarissa lukemia 200km/h saakka

Posted (edited)

Kojelaudan mallailu meneillään. Tulossa muutama isompi reikä vielä koristeeksi ja katkaisijoille omansa sopivaan paikkaan. Rattisysteemille aukon teko kunhan tuon saa kiinnikkeisiin. Sitten viimeistelyksi harjaus ja ehkäpä lakkaus. Jos tuo yläpinta läikii liikaa, niin joku mattakalvo on helppo laittaa

 

I0j2_FFl0NiBW7-TlNRYNVi_jKjZhumyA3MGDKIj

IMG_2306.JPG

Edited by SePi
Hitto kun Picasasta ei enää saa vietyä googlen kuvakansioon entiseen tapaan vaan pitää kikkailla jotain muuta kautta. olisko nyt kuva vähän pysyvämpi? EDIT: Ylläpito korjasi kuvan näkyväksi.
Posted (edited)

0yh2Wmx4sFnkI9z_CMEKYWSOWcgeyIIHUdzv2vBa

Jotain onkelmaa näyttää kuvan julkaisussa olevan... Kokeillaan toisella kuvalla joko nyt sain nuo kuvat julkisiksi

Edited by SePi
Ongelmaa google+ kuvien julkistamisessa?
Posted

Eikö noita lukkoja löytynyt alumiinisina kun mustana näyttää aika pöllöiltä jos nyt totta puhutaan.

Posted
5 minutes ago, Tanhis said:

Eikö noita lukkoja löytynyt alumiinisina kun mustana näyttää aika pöllöiltä jos nyt totta puhutaan.

Lukot ei olis harmaassa niin näkyny, mutta onneks mulla on tota samaa kalvoa vielä pieni rulla jäljellä

  • Like 1
Posted

Kuvan näkymättömyys liittynee jollain tapaa Googleen kun nuo kuvat on sieltä linkitetty. Optimitilannne olisi jos liittäisit nuo kuvat aina palstalle liitetiedostona niin ne silloin toimivat niin kauan kun tämä Palsta on olemassa. Todennäköisesti Google muokkaa urliformaattia jossain vaiheessa (ehkä vuoden päästä tai ehkä kymmenen vuoden) ja sitten ketjun lukeminen menee aika hankalaksi kun kuvat ei näy :)

 

No, tärkeintä kuitenkin että tarinaa ja kuvaa tulee!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...