ARTO Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 70-luvun pikkuautojen korit aikalailla paperia, mutta kuplan alustaosat painaa aika tuhdisti vakiotehoihin nähden, joten mitoitus ollut kohdallaan ja menihän alusta lähes sellaisenaan 944 Porscheen, joten hyvin tehty ässäkuplan alusta, paitsi alkuvuosikertojen ohjaus, joka sekin ´75 päivittyi paremmaksi. Quote
mikan Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 On 31/10/2017 at 6:15 PM, SePi said: Ja sitten itteäni askarrattanu kysymys, kuinka paljon tuo himmelikori painaa? Tuolla tavalla mittaamalla tulos on 180 kg. Onko se paljon vai vähän? Pohjalevy painaa ehkä puolet tuosta, moottori ja vaihdelaatikko reilu sata kiloo ja sitten jouset, jarrut, pyörät, ym:t - taitaa mennä yli 500 kilon kuitenkin Täytyy yrittää pitää nää loput varusteet keveinä, kuten tää jalkatuki ;-) Yllättävän paljon sitä painoa sitten kuitenkin kertyi. Kuinka monta metriä tuossa on putkea ja paljoko metri putkea painaa? t. Mika Quote
Hebster52 Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 Mulla epäilys että minun 356 coupe replika kans menee yli 700kg. Ehkä lähemmäs 800kg.... Quote
ARTO Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 Keveitähän noi kun vedellä terästetty möhkökupla painaa yli 950kg 1 Quote
mikan Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 Mun kirva on muistaakseni 590 kg. 1,7 tuplilla ja välitetty loota, niin kulkee iloisesti vaikka tehoa ei paljon olekaan. Kaikki nykyautot painaa kuitenkin vähintään tuplaten. t. Mika Quote
SePi Posted July 20, 2018 Author Posted July 20, 2018 4 hours ago, mikan said: Yllättävän paljon sitä painoa sitten kuitenkin kertyi. Kuinka monta metriä tuossa on putkea ja paljoko metri putkea painaa? t. Mika Tuo yläosan ”kori” oli sen 180 kiloa ilman etuluukkua, bensatankkia ja tuulilasia. Putkee on varmaan yhteensä parikymmentä metriä ja se on paksuseinämäistä, mutta noista jarruistakin taitaa tulla yks40 kiloo ja siihen pyörät, akselit jne. Sitten jos ja kun tolla joku aikoo ajaa tosissaan niin viritavaraahan löytyy ihan mitä budjetti sallii. Quote
peruskallio Posted July 20, 2018 Posted July 20, 2018 Rotrexiilla piristetty kuplani painaa takana 300+300 ja etupää 160+160, tuskin mitään merkitystä tähän keskusteluun, mutta ajattelin laittaa mittasuhteeksi kun kerran punnittua joskus tuli. Quote
SePi Posted July 21, 2018 Author Posted July 21, 2018 6 hours ago, peruskallio said: Rotrexiilla piristetty kuplani painaa takana 300+300 ja etupää 160+160, tuskin mitään merkitystä tähän keskusteluun, mutta ajattelin laittaa mittasuhteeksi kun kerran punnittua joskus tuli. Punnittiinko sun kupla vaaka samaan aikaan joka pyörän alla? Mielenkiinnosta kävin kaatopaikan vaa’alla joka punnitsee 20 kilon pykälin. Katsastuksessa mitataan tarkat luvut - vai onko ne raskaan kaluston puntarit sen tarkempia? Quote
mikko k Posted July 21, 2018 Posted July 21, 2018 Mun kiihdyttelymöhkö painaa ajokunnossa n. 635kg.. Eikä oo lasikuitua nokassa eikä edes lokareissa. Alupelliä on vähä tuliseinis. Mutta tämä rojekti on kyllä hieno ja ennakkoluuloton! Isot peukut sille!! Quote
peruskallio Posted July 21, 2018 Posted July 21, 2018 2 hours ago, SePi said: Punnittiinko sun kupla vaaka samaan aikaan joka pyörän alla? Mielenkiinnosta kävin kaatopaikan vaa’alla joka punnitsee 20 kilon pykälin. Katsastuksessa mitataan tarkat luvut - vai onko ne raskaan kaluston puntarit sen tarkempia? Leimapaikalla punnittin, ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja raskaan kaluston vaaoilla. Joka pyörän alla yhtäaikaa. Ei ole tarkkuudesta tietoa, taisi lukemat olla Tyyliin 0.3 tonnia, eli ei ainakaan kilon tarkkuudella näyttänyt. 1 Quote
SePi Posted July 26, 2018 Author Posted July 26, 2018 No nyt on kilvet KARTissa ja toivon helteisten päivien vielä jatkuvan, koska tuo vempele on hauska ajaa ja lastentaudit tulee ilmi vaan kilometrien myötä. 27 Quote
mikan Posted July 26, 2018 Posted July 26, 2018 (edited) Hauska maininta tuo ettei tehoa saa lisätä ja kuitenkin leimalla on ollut "käärmeenpesä" kiinni. Onnittelut sinnikkäästä työstä ja hienosta lopputuloksesta! Mahtoi olla koko konttorin väki jälkeä ihailemassa. :-) t. Mika ps. Helteet onneksi jatkuu...... Edited July 26, 2018 by mikan Quote
HSuomi Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Onnea. Ei varmaan parkkipaikalla tule nyittyä vahingossa väärän auton ovea... Mitäs vittuilua on tuo maininta moottorista? 1 Quote
SePi Posted July 29, 2018 Author Posted July 29, 2018 On 27.7.2018 at 9:19 AM, HSuomi said: Onnea. Ei varmaan parkkipaikalla tule nyittyä vahingossa väärän auton ovea... Mitäs vittuilua on tuo maininta moottorista? Joo, varmaan löytyy oma vempele muiden joukosta. Tuo moottorijuttu on kyllä tavallaan riesa ja varsinkin se, että moottorin numero on kirjattu järjestelmään. Jos tulee totaali pam, tolle koneelle ni ollaan lunastus kunnossa - tai sitten vähän harmaalle alueelle menemällä jne ilonpito jatkuu. Nyt pitää vaan etsiä aikaa rälläämiseen, kelit näyttää suosivan Quote
PZQ Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 Hienoa Sepi ! Toivottavasti tämä innoittaa muitakin tekemään , "ei tollasta voi tehdä " projekteja lisää !!! 1 Quote
Ketsa Posted July 29, 2018 Posted July 29, 2018 Onnea valmistuneen projektin johdosta! Mitäs seuraavaksi suunnitteilla? Quote
SePi Posted July 30, 2018 Author Posted July 30, 2018 13 hours ago, Ketsa said: Onnea valmistuneen projektin johdosta! Mitäs seuraavaksi suunnitteilla? Mulla on kädet sidottu nippusiteellä, rahapussi naulattu pöytään ja visakortti viety säilöön, joten annetaan ajan kulua. Oikeesti nyt meinaan ottaa tuon viisysin työn alle ja tehdä siitä hiljaisen. Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle 3 1 Quote
tolvana Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 2 hours ago, SePi said: Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle Mimmoset gummit sul on lodjun ja rungon välillä? Nuo saippuapalat ja kaikenmaailman vaihteiston lisätuet tykkää jokainen lisätä kabiinin mölytasoa. Quote
SePi Posted July 30, 2018 Author Posted July 30, 2018 9 minutes ago, tolvana said: Mimmoset gummit sul on lodjun ja rungon välillä? Nuo saippuapalat ja kaikenmaailman vaihteiston lisätuet tykkää jokainen lisätä kabiinin mölytasoa. Mullahan on rhino kalikka edessä ja jotain keltaista takana sekä pannat kahdesta kohtaa. Moottori on myös sivusuunnassa todella ahdas ja se tuplahuulitiiviste todella tiukasti välissä. Eli nyt pitää ottaa koko paketti käsittelyyn Quote
x-pj Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 3 hours ago, SePi said: Mulla on kädet sidottu nippusiteellä, rahapussi naulattu pöytään ja visakortti viety säilöön, joten annetaan ajan kulua. Oikeesti nyt meinaan ottaa tuon viisysin työn alle ja tehdä siitä hiljaisen. Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle Nää on sitten vissiin taskunpohjarahoja ;-) Imuäänien vaimentamisen luulis erityisesti vaikuttavan kabiiniin ääniin. Pakoäänet jää ajossa auto taakse eikä kuulu niin hyvin sisälle, naapurit toki tykkää. Quote
SePi Posted August 3, 2018 Author Posted August 3, 2018 En tiedä kenen skenaariot ton ulkonäöstä toteutu, mutta tuntuu aiheuttavan peukutuksia tuolla kadulla. Jostain syystä lukkoprikoista, nylokeista ja kierreliimoista huolimatta ns. jälkikiristystä on joutunu tekemään todella paljon ja vähän joka paikkaan. Onneksi huoltoystävällisyys helpottaa hommaa ja esimerkiksi tulppien vaihto onnistuu muutamassa minuutissa ilman kiroiluja tai onkimisia. Onko Boshin YR78X todella jatkossakin hankittava ulkomailta - tosin helpollahan nuo tulee? 4 Quote
rasantuo Posted August 3, 2018 Posted August 3, 2018 Nyt on pakko toimia omien postaus-sääntöjen vastaisesti: hienoin vehje ikinä💪 Quote
SePi Posted August 3, 2018 Author Posted August 3, 2018 22 minutes ago, Hebster52 said: Mitäs vikaa w7ac:lla tai w8ac:lla? :) Eiks nuo oo normikannalla, mut tossa kartissa tarvii ohuen sekä pitkän kierteen ja jostain oon käsittäny että nelikärkinen tulppa olis hyvä. Nyt vasta kokeilussa. Lambdaa varten on tulossa pakoputkeen kiinnitettävä panta ja sitten kun UPS tuo sen Hollannista niin päästään säätämään seokset kunnolla. Nyt varsinkin tyhjäkäynti tuntuis pysyvän laihalla Quote
mikko k Posted August 3, 2018 Posted August 3, 2018 Yksikärkisillä NGK:illa on saanut sytytettyä 4 sylinterissä etanolia 280hv:n verran vaparissa. Tarvinneeko 4-kärkisiä? Quote
Tonii73 Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 Oliko tämä ollut jo täällä? Ei voi kuin ihailla rakentelu ideaa ja toteutusta! 6 Quote
SePi Posted August 14, 2019 Author Posted August 14, 2019 Syksyn mittaan alkaa KART EVO I päivitys: - Ruoveden reissulla opittu ja koettu se, että jos laturin merkkivalo sammuu, se ei merkitse, että lataus olisi kunnossa -> Uusi Boschin laturi sisäisellä säätimellä ostettu. Yleismittari myös hankinnassa. - Bensalinja olisi saanut olla vaikka 8 mm putkea, koska +30 asteisina päivinä näköjään tulee höyrystymisongelmia -> Sähköpumppu tankin alle ja bensaputkelle uusi viileämpi reitti. - Ulkonäkö ja hyvän ajo-ominaisuudet eivät oikein natsaa moottorin kykyihin -> Päivitystä sinne ja tänne... - Nykyinen maalaus paikoin naurettavan ja säälittävän rajamailla -> tehdään osittain uusiksi - ja ne viime kesänä tekemättä jääneet pikkujutut... 4 Quote
SePi Posted August 19, 2019 Author Posted August 19, 2019 Kun wanhat romut oli moottorin ympäriltä purettu, alkoi testit uusien sopimisesta. Ennakkopelot ja suoranaiset tiedot siitä, että ton leveän puhallinkopan kanssa ei käy ilmeisesti mitkään imusarja/kaasarit, osoittautuivat onneksi liioitelluksi. Mitkä lie wanhat Freetechnicsiltä löytyneet imarit, mutta tuovat juuri tarpeeksi kaasareita sivuun ja jopa nuo isommat ilmanputsarit vois saada sopimaan. Niissä olis jo valmis letkutus moottorin huohotukseen. Jep, tämähän on helppoa... Jo tosiaan suunnitelmissa on ton ylemmän J-putken lämpöeristys imusarjan kohdalla 3 Quote
SePi Posted August 19, 2019 Author Posted August 19, 2019 2 hours ago, Ketsa said: Tuota J-putkea ei pysty tuomaan alakautta? Se kollektoriosuus vaatii ton reitin, mut siihen saa joko putkeen eristeen tai sitten j-putken ja imusarjan väliin pellin jossa eriste Quote
SePi Posted September 21, 2019 Author Posted September 21, 2019 Nyt ollaan sitten outlaw osastolla, mutta oletettavasti nuo tuplat tuo puuttunutta särmää autoon. Tää remppa olis sähkötöitä vaille valmis ja piiitkä talvi odotella kunnon testiajoa 8 Quote
Tonii73 Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Ei muutakuin piikkipyörät alle ja jääradalle 😉 Quote
SePi Posted January 13, 2020 Author Posted January 13, 2020 Tekniikka päivitetty. Kävin ostamassa jopa uuden akun kun tuntui että Ruovedeltä hommattu virtapaketti suuttui tyhjänä olosta ja lataamattomuudesta. Startti jaksoi juuri ja juuri pyörittää - ja mitä hittoa, uudellakaan akulla ei yhtään paremmin! Oliko kone jumissa? Miksi? 30 millinen avain käteen ja tiukka pyöräytys - ei oo totta. Kunnes tajusin, että laturi ei pyöri... Olin laittanu puhallinkopan ilma-aukkoon verkon muutamalla peltiruuvilla ja yksi niistä oli sitten ruuvannut puhaltimenkin paikoilleen. Neljä milliä lyhyempänä se ei enää vastustanut ja kone hörähteli jo lupaavasti. Sähköpumpun turvarele täytynee startin ajaksi sivuuttaa omalla kytkimellään, koska ainakaan tyhjiä kaasareita ei pysty startilla täyttämään. Vai onko joku muu systeemi? Jäljellä maalauksen viimeistely ja kevään odottelu... 4 Quote
x-pj Posted January 13, 2020 Posted January 13, 2020 Yksinkertainen ratkaisu on erillinen painonappi, jolla saa syötettyä suoraan virtaa bensapumpulle. Pitkän seisonnan jälkeen painaa hetkenaikaa nappia ja sen jälkeen käynnistää auton normaalisti. 2 Quote
SePi Posted March 15, 2022 Author Posted March 15, 2022 Mä en alunalkujaankaan tykänny Kartissa olleista kulmikkaita valoista, mutta näitä hiljakkoin löytyneitä ei vaan silloin enää saanu mistään. No nyt saa ja - hmmm ehkäpä ne on enemmän ajoneuvon fiiliksen mukaiset… 7 Quote
Kharon Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 (edited) 1 hour ago, SePi said: Mä en alunalkujaankaan tykänny Kartissa olleista kulmikkaita valoista, mutta näitä hiljakkoin löytyneitä ei vaan silloin enää saanu mistään. No nyt saa ja - hmmm ehkäpä ne on enemmän ajoneuvon fiiliksen mukaiset… Sopivat tuohon kuin nenä päähän, oikein hyvä valinta. Toinen on lyhyt ja toinen pitkä vai jotenkin muuten? Edited March 15, 2022 by Kharon Quote
SePi Posted March 15, 2022 Author Posted March 15, 2022 20 minutes ago, Kharon said: Sopivat tuohon kuin nenä päähän, oikein hyvä valinta. Toinen on lyhyt ja toinen pitkä vai jotenkin muuten? Molemmat olis E hyväksyttyjä H4:a mutta meinasin jättää sisemmät lähivalot kytkemättä. Liekö laillista? Quote
MicaL Posted March 15, 2022 Posted March 15, 2022 (edited) Kaikkien asennettujen valojen tulisi toimia, käsittääkseni... Edit: Sääntö saattaisi täyttyä kun kytkisi erillisellä katkaisijalla lisälyhyiksi eikä sitten vain käyttäisi niitä. Hyvän näköiset! Edited March 15, 2022 by MicaL 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.