Jump to content

VW KAR-7


SePi

Recommended Posts

Posted

70-luvun pikkuautojen korit aikalailla paperia, mutta kuplan alustaosat painaa aika tuhdisti vakiotehoihin nähden, joten mitoitus ollut kohdallaan ja menihän alusta lähes sellaisenaan 944 Porscheen, joten hyvin tehty ässäkuplan alusta, paitsi alkuvuosikertojen ohjaus, joka sekin ´75 päivittyi paremmaksi.

Posted
On 31/10/2017 at 6:15 PM, SePi said:

Ja sitten itteäni askarrattanu kysymys, kuinka paljon tuo himmelikori painaa?

 

Tuolla tavalla mittaamalla tulos on 180 kg. Onko se paljon vai vähän? Pohjalevy painaa ehkä puolet tuosta, moottori ja vaihdelaatikko reilu sata kiloo ja sitten jouset, jarrut, pyörät, ym:t - taitaa mennä yli 500 kilon kuitenkin

 

Täytyy yrittää pitää nää loput varusteet keveinä, kuten tää jalkatuki ;-)

 

 

Yllättävän paljon sitä painoa sitten kuitenkin kertyi. Kuinka monta metriä tuossa on putkea ja paljoko metri putkea painaa?

 

t. Mika

Posted

Mun kirva on muistaakseni 590 kg. 1,7 tuplilla ja välitetty loota, niin kulkee iloisesti vaikka tehoa ei paljon olekaan. Kaikki nykyautot painaa kuitenkin vähintään tuplaten.

 

t. Mika

Posted
4 hours ago, mikan said:

 

Yllättävän paljon sitä painoa sitten kuitenkin kertyi. Kuinka monta metriä tuossa on putkea ja paljoko metri putkea painaa?

 

t. Mika

Tuo yläosan ”kori” oli sen 180 kiloa ilman etuluukkua, bensatankkia ja tuulilasia. Putkee on varmaan yhteensä parikymmentä metriä ja se on paksuseinämäistä, mutta noista jarruistakin taitaa tulla yks40 kiloo ja siihen pyörät, akselit jne. 

Sitten jos ja kun tolla joku aikoo ajaa tosissaan niin viritavaraahan löytyy ihan mitä budjetti sallii.

Posted

Rotrexiilla piristetty kuplani painaa takana 300+300 ja etupää 160+160, tuskin mitään merkitystä tähän keskusteluun, mutta ajattelin laittaa mittasuhteeksi kun kerran punnittua joskus tuli.

Posted
6 hours ago, peruskallio said:

Rotrexiilla piristetty kuplani painaa takana 300+300 ja etupää 160+160, tuskin mitään merkitystä tähän keskusteluun, mutta ajattelin laittaa mittasuhteeksi kun kerran punnittua joskus tuli.

Punnittiinko sun kupla vaaka samaan aikaan joka pyörän alla? 

 

Mielenkiinnosta kävin kaatopaikan vaa’alla joka punnitsee 20 kilon pykälin. Katsastuksessa mitataan tarkat luvut - vai onko ne raskaan kaluston puntarit sen tarkempia?

Posted

Mun kiihdyttelymöhkö painaa ajokunnossa n. 635kg..  Eikä oo lasikuitua nokassa eikä edes lokareissa. Alupelliä on vähä tuliseinis.

 

Mutta tämä rojekti on kyllä hieno ja ennakkoluuloton! Isot peukut sille!!

Posted
2 hours ago, SePi said:

Punnittiinko sun kupla vaaka samaan aikaan joka pyörän alla? 

 

Mielenkiinnosta kävin kaatopaikan vaa’alla joka punnitsee 20 kilon pykälin. Katsastuksessa mitataan tarkat luvut - vai onko ne raskaan kaluston puntarit sen tarkempia?

Leimapaikalla punnittin, ihan puhtaasta mielenkiinnosta ja raskaan kaluston vaaoilla. Joka pyörän alla yhtäaikaa. Ei ole tarkkuudesta tietoa, taisi lukemat olla Tyyliin 0.3 tonnia, eli ei ainakaan kilon tarkkuudella näyttänyt.

  • Haha 1
Posted

No nyt on kilvet KARTissa ja toivon helteisten päivien vielä jatkuvan, koska tuo vempele on hauska ajaa ja lastentaudit tulee ilmi vaan kilometrien myötä.

BE84D98B-28BC-4660-A917-C47D97EC2FF9.jpeg

E4D00527-952C-4CE0-A748-C061C1153D06.jpeg

D3864375-2550-4919-AD20-A5248C4E3154.jpeg

  • Like 27
Posted (edited)

Hauska maininta tuo ettei tehoa saa lisätä ja kuitenkin leimalla on ollut "käärmeenpesä" kiinni. Onnittelut sinnikkäästä työstä ja hienosta lopputuloksesta!

Mahtoi olla koko konttorin väki jälkeä ihailemassa. :-)

 

t. Mika

 

ps. Helteet onneksi jatkuu......

Edited by mikan
Posted

Onnea. Ei varmaan parkkipaikalla tule nyittyä vahingossa väärän auton ovea...

Mitäs vittuilua on tuo maininta moottorista?

  • Like 1
Posted
On 27.7.2018 at 9:19 AM, HSuomi said:

Onnea. Ei varmaan parkkipaikalla tule nyittyä vahingossa väärän auton ovea...

Mitäs vittuilua on tuo maininta moottorista?

Joo, varmaan löytyy oma vempele muiden joukosta.

Tuo moottorijuttu on kyllä tavallaan riesa ja varsinkin se, että moottorin numero on kirjattu järjestelmään. Jos tulee totaali pam, tolle koneelle ni ollaan lunastus kunnossa - tai sitten vähän harmaalle alueelle menemällä jne ilonpito jatkuu.

Nyt pitää vaan etsiä aikaa rälläämiseen, kelit näyttää suosivan

Posted
13 hours ago, Ketsa said:

Onnea valmistuneen projektin johdosta! 

 

Mitäs seuraavaksi suunnitteilla?

Mulla on kädet sidottu nippusiteellä, rahapussi naulattu pöytään ja visakortti viety säilöön, joten annetaan ajan kulua. Oikeesti nyt meinaan ottaa tuon viisysin työn alle ja tehdä siitä hiljaisen. Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle

  • Like 3
  • Haha 1
Posted
2 hours ago, SePi said:

 Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle

Mimmoset gummit sul on lodjun ja rungon välillä? Nuo saippuapalat ja kaikenmaailman vaihteiston lisätuet tykkää jokainen lisätä kabiinin mölytasoa.

Posted
9 minutes ago, tolvana said:

Mimmoset gummit sul on lodjun ja rungon välillä? Nuo saippuapalat ja kaikenmaailman vaihteiston lisätuet tykkää jokainen lisätä kabiinin mölytasoa.

Mullahan on rhino kalikka edessä ja jotain keltaista takana sekä pannat kahdesta kohtaa. Moottori on myös sivusuunnassa todella ahdas ja se tuplahuulitiiviste todella tiukasti välissä. Eli nyt pitää ottaa koko paketti käsittelyyn

Posted
3 hours ago, SePi said:

Mulla on kädet sidottu nippusiteellä, rahapussi naulattu pöytään ja visakortti viety säilöön, joten annetaan ajan kulua. Oikeesti nyt meinaan ottaa tuon viisysin työn alle ja tehdä siitä hiljaisen. Jyrinä ja meteli ei näytä enää vaikuttavan testosteronin eritykseen, joten pannuhuoneen voi saman tien hiljentää vaikkapa Ahnendorpin tuotteilla imu ja pakopuolelle

Nää on sitten vissiin taskunpohjarahoja ;-)

Imuäänien vaimentamisen luulis erityisesti vaikuttavan kabiiniin ääniin. Pakoäänet jää ajossa auto taakse eikä kuulu niin hyvin sisälle, naapurit toki tykkää.

Posted

En tiedä kenen skenaariot ton ulkonäöstä toteutu, mutta tuntuu aiheuttavan peukutuksia tuolla kadulla. Jostain syystä lukkoprikoista, nylokeista ja kierreliimoista huolimatta ns. jälkikiristystä on joutunu tekemään todella paljon ja vähän joka paikkaan. Onneksi huoltoystävällisyys helpottaa hommaa ja esimerkiksi tulppien vaihto onnistuu muutamassa minuutissa ilman kiroiluja tai onkimisia. Onko Boshin YR78X todella jatkossakin hankittava ulkomailta - tosin helpollahan nuo tulee?

 

 

IMG_2925.JPG

  • Like 4
Posted
22 minutes ago, Hebster52 said:

Mitäs vikaa w7ac:lla tai w8ac:lla? :)

 

Eiks nuo oo normikannalla, mut tossa kartissa tarvii ohuen sekä pitkän kierteen ja jostain oon käsittäny että nelikärkinen tulppa olis hyvä. Nyt vasta kokeilussa. Lambdaa varten on tulossa pakoputkeen kiinnitettävä panta ja sitten kun UPS tuo sen Hollannista niin päästään säätämään seokset kunnolla. Nyt varsinkin tyhjäkäynti tuntuis pysyvän laihalla 

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...
Posted

Syksyn mittaan alkaa KART EVO I päivitys:

- Ruoveden reissulla opittu ja koettu se, että jos laturin merkkivalo sammuu, se ei merkitse, että lataus olisi kunnossa -> Uusi Boschin laturi sisäisellä säätimellä ostettu. Yleismittari myös hankinnassa.

- Bensalinja olisi saanut olla vaikka 8 mm putkea, koska +30 asteisina päivinä näköjään tulee höyrystymisongelmia -> Sähköpumppu tankin alle ja bensaputkelle uusi viileämpi reitti.

- Ulkonäkö ja hyvän ajo-ominaisuudet eivät oikein natsaa moottorin kykyihin -> Päivitystä sinne ja tänne...

- Nykyinen maalaus paikoin naurettavan ja säälittävän rajamailla -> tehdään osittain uusiksi

- ja ne viime kesänä tekemättä jääneet pikkujutut...

  • Like 4
Posted

Kun wanhat romut oli moottorin ympäriltä purettu, alkoi testit uusien sopimisesta. Ennakkopelot ja suoranaiset tiedot siitä, että ton leveän puhallinkopan kanssa ei käy ilmeisesti mitkään imusarja/kaasarit, osoittautuivat onneksi liioitelluksi. Mitkä lie wanhat Freetechnicsiltä löytyneet imarit, mutta tuovat juuri tarpeeksi kaasareita sivuun ja jopa nuo isommat ilmanputsarit vois saada sopimaan. Niissä olis jo valmis letkutus moottorin huohotukseen. Jep, tämähän on helppoa...

Jo tosiaan suunnitelmissa on ton ylemmän J-putken lämpöeristys imusarjan kohdalla

 

IMG_4091.JPG

IMG_4090.JPG

  • Like 3
Posted
2 hours ago, Ketsa said:

Tuota J-putkea ei pysty tuomaan alakautta?

Se kollektoriosuus vaatii ton reitin, mut siihen saa joko putkeen eristeen tai sitten j-putken ja imusarjan väliin pellin jossa eriste

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Nyt ollaan sitten outlaw osastolla, mutta oletettavasti nuo tuplat tuo puuttunutta särmää autoon.

Tää remppa olis sähkötöitä vaille valmis ja piiitkä talvi odotella kunnon testiajoa 

 

D90B2F86-8695-4848-B672-126AADBB2D37.jpeg

9CC142FF-CA8E-4D13-ABDC-EFF931296657.jpeg

DDE8CFD8-D8B7-4DB1-BAE7-1988FA657ECF.jpeg

2751DF1D-3F4D-435D-A9D1-A7348D92369C.jpeg

  • Like 8
  • 3 months later...
Posted

Tekniikka päivitetty. Kävin ostamassa jopa uuden akun kun tuntui että Ruovedeltä hommattu virtapaketti suuttui tyhjänä olosta ja lataamattomuudesta. Startti jaksoi juuri ja juuri pyörittää - ja mitä hittoa, uudellakaan akulla ei yhtään paremmin! Oliko kone jumissa? Miksi?

30 millinen avain käteen ja tiukka pyöräytys - ei oo totta. Kunnes tajusin, että laturi ei pyöri...

Olin laittanu puhallinkopan ilma-aukkoon verkon muutamalla peltiruuvilla ja yksi niistä oli sitten ruuvannut puhaltimenkin paikoilleen. Neljä milliä lyhyempänä se ei enää vastustanut ja kone hörähteli jo lupaavasti.

Sähköpumpun turvarele täytynee startin ajaksi sivuuttaa omalla kytkimellään, koska ainakaan tyhjiä kaasareita ei pysty startilla täyttämään. Vai onko joku muu systeemi?

Jäljellä maalauksen viimeistely ja kevään odottelu...

9649C161-46D2-4A3D-BB7F-429D8D186A7A.jpeg

  • Like 4
Posted

Yksinkertainen ratkaisu on erillinen painonappi, jolla saa syötettyä suoraan virtaa bensapumpulle. Pitkän seisonnan jälkeen painaa hetkenaikaa nappia ja sen jälkeen käynnistää auton normaalisti.

  • Like 2
  • 2 years later...
Posted

Mä en alunalkujaankaan tykänny Kartissa olleista kulmikkaita valoista, mutta näitä hiljakkoin löytyneitä ei vaan silloin enää saanu mistään. No nyt saa ja - hmmm ehkäpä ne on enemmän ajoneuvon fiiliksen mukaiset…

4419524C-E1AA-4B4E-BEFF-AAA8833F8A1D.jpeg

  • Like 7
Posted (edited)
1 hour ago, SePi said:

Mä en alunalkujaankaan tykänny Kartissa olleista kulmikkaita valoista, mutta näitä hiljakkoin löytyneitä ei vaan silloin enää saanu mistään. No nyt saa ja - hmmm ehkäpä ne on enemmän ajoneuvon fiiliksen mukaiset…

 

Sopivat tuohon kuin nenä päähän, oikein hyvä valinta.

 

Toinen on lyhyt ja toinen pitkä vai jotenkin muuten?

Edited by Kharon
Posted
20 minutes ago, Kharon said:

 

Sopivat tuohon kuin nenä päähän, oikein hyvä valinta.

 

Toinen on lyhyt ja toinen pitkä vai jotenkin muuten?

Molemmat olis E hyväksyttyjä H4:a mutta meinasin jättää sisemmät lähivalot kytkemättä. Liekö laillista?

Posted (edited)

Kaikkien asennettujen valojen tulisi toimia, käsittääkseni... 

 

Edit: Sääntö saattaisi täyttyä kun kytkisi erillisellä katkaisijalla lisälyhyiksi eikä sitten vain käyttäisi niitä.

 

Hyvän näköiset!

Edited by MicaL
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...