SePi Posted March 7, 2018 Author Share Posted March 7, 2018 Etupellin kunnostus käynnissä ja tämä historian vuosikertojen värikkyys kyllä hämmästyttää Quote Link to comment
hpa Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Maalinpoistoainetta voisi kokeilla. jos pääsee ulkotiloihin. Quote Link to comment
SePi Posted March 7, 2018 Author Share Posted March 7, 2018 Maalinpoistoaineet on kyllä käyny mielessä, mutta pellin päällä on 11 kerrosta maaleja + pakkeloidut kohdat ja myrkkyjä pitäis liotella varmaan viikko. Oon tehny ton vähän niinku kokeilumielessä tällä koneella. Pölyä tulee hirveesti ja homma on pakko tehdä ulkona. K-ä-r-s-i-v-ä-l-l-i-s-y-y-t-t-ä vaan. Tuo satinointirulla on ehkä vähän liiankin hempeä, mutta toisaalta ei tule naarmuja Quote Link to comment
PZQ Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Jos meinaat kokeilla maalinpoisto ainetta niin Nitromorset etc nykyään täyttä kuraa... Tämä toimii parhaiten noin 3 maalikerroksen poistoon, mutta kitatuista pinnoista ei itsellä kokemuksia http://www.solmaster.fi/home/fi/tuotteet/maalinpoistoaineet/mp-eko-maalinpoistoaine/ Quote Link to comment
hpa Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Jos vaan aika riittää satinointirullan käyttöön niin on hyvä.Karkeammat rullat saattaa venyttää tai kutistaa peltiä.Solmasterissa on enemmän tehoainetta kuin Nitromorsissa,joka ei nykyään kelpaa tuotantökäyttöön. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Nitromors purkissa muistaakseni luki nykyään että ei sovellu auton maalipinnan poistoon. Quote Link to comment
SamiO Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 (edited) Ite kyllä sain morssella moottoripyörän tankista maalit pois. Vetelin pensselillä ja laitoin kelmua päälle ettei haihdu. Annoin jokusen tunnin olla ja lastalla sai kaapia. Pari kertaa joutuu tekeen ainaki. En vanhaa morssea oo kokeillu mutta kyllä tuollakin lähti kohtuullisella vaivalla enimmät. Jos on parempaa tavaraa niin ainahan semmosta mielummin lotraa. Ps. Ei ollu kyllä ku pohja ja pintaväri (metalli) Edited March 8, 2018 by SamiO Quote Link to comment
SePi Posted March 8, 2018 Author Share Posted March 8, 2018 Mä aristellen noita poistoaineita jos niistä jää jotain jäämiä uuden maalin alle. Tinnerillä tai ksyleenillä oon pessy kyllä tässä projektissa pinnat ennen maalausta ja sitten vielä pyyhkiny pölyliinalla. Et ehkä turha pelko. No kolmisen tuntia ja puolitoista hiomarullaa meni ja päälipuoli etupellistä olis puhtaana. Pyyhin Noveroksilla ruosteen jättämät tummumat. Hiekka olis tehny varmaan paremmaksi, mutta se ei nyt ollu käytettävissä ja täplät oli vaarattoman oloisia. Tuo viimeinen lause tulee varmaan kirottua jonkun vuoden jälkeen. Quote Link to comment
SamiO Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Fosforihappo on kans hyvää kamaa ruostepilkuille ja yleensäkki ruosteelle. Omassa rojektissa paljo käyttäny nyt ja päälle sitte epoxia. Quote Link to comment
SePi Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Tämä kappale se sitten odottelee inspiraatiota. Olis prosenttien(kin) vuoksi pakollinen olla tossa paikoillaan, mutta toisaalta hirveen väärän näkönen - ja risa muutenkin. Jotain täytyy tehdä ja katotaan, josko alumiinilla sekä maalilla onnistuis. Nukkaamista en oikein ottais, koska on niin avoautosta kyse. Mut muita hyviä ehdotuksia saa antaa. Yllättäen tankki oli sisältäkin varsin siisti. Ulkokuoren putsasin paljaaksi, että näkee mitä maalin alla on. Yläpuolella kiilsi pelti: Mutta alapuolella löytyi pientä rokkoa: Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Musta hiilikuitu tarra. http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3303 Quote Link to comment
SePi Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 45 minutes ago, pahanapuhallin said: Musta hiilikuitu tarra. http://www.verkkari.fi/product_details.php?p=3303 Maanantaina olis kyllä käyntiä paikallisessa teippaamossa - jospa ottais ton raadon mukaan... Quote Link to comment
jori Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Tossa teippaus hommassa kannattaa muistaa että teippi vaan korostaa pohja virheitä, ehkä hiilikuitu kuosi antaa vähän periksi mut kuitenkin. Kun näyttää olevan repeämiä ja tuo pintakin tollanen röpelöinen? Ja se röpelöinen pinta taas tarkoittaa että sitä ei kannata tehdä yhdestä palasta venyttämällä koska korkkaa kuitenkin ylös huonosta tartunnasta johtuen ja olis harmi laadukkaassa kokonaisuudessa kun olis sellanen rävellys. Jos haluaa hyvän niin samat pohja työt kuin maalatessa, fillerillä pinta tasaiseksi ja kiiltävä maali. Siihen sitten vasta teippi... Eli kannattaa maalata:) ellei se hiilikuitu ole se must juttu. 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 (edited) Laita pohjat kuntoon ja teet sen "ralliautokojelaudan samettikäsittelyn".. en minä oikeaa termiä sille tiedä, kysy joltain rallijampalta.. tekijöitä löytyy mistä vaan.. Ei mitään teippejä Edit, sehän olikin tuo nukkaaminen eli pois suljettu.. Unohda mun komentti.. Edited March 24, 2018 by Urbantoy Quote Link to comment
Orellhe Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Vedä raptorilla. Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment
Tonii73 Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Ihmettelin tuota kommenttia koelaudan säilytys pakosta? Sain äkkiä laskettuna kanta-ajoneuvon prosenteiksi 59%. Tästä vielä puuttuu "korista" saatavat jyvitetyt osaprosentit. Vain eikö kone tai laatikko ole alkuperäisiä? Quote Link to comment
SePi Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 Joo, ei tuo 1303:n kojelauta sovi tyyliin millään ja olkoon sitten prossat tarkemmalla, mutta nyt visio on se että tuohon pokataan alumiininen päällys vaikka tuolta mallia hakien ja siihen sopivasti kevennystä äsken ostetulla työkalulla. Se ei ole konepaja laatua tai varsinkaan hintaa, mutta kotitarpeisiin kuulemma syntyy alumiiniin nättiä kaks tuumaista reikää. Toivotaan niin. Hmmm, löytyisköhän nopeusmittarille sopivaa kuorta vaikka MP lampusta...? Quote Link to comment
SePi Posted March 26, 2018 Author Share Posted March 26, 2018 Oho, alumiinisten osien määrä vaan lisääntyy - no melkein aitona tosin Quote Link to comment
Paadre Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Niin, tai sit käyt leimalla tolla 1303S:n kojetaululla ja vaihdat sen sitten säätäkestävempään alumiiniin. :) Alumiininen tuohon kuitenkin parhaiten sopisi, tai siis ainakin mun mielestä. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Nyt hyvä kysymys..... jos puhutaan kojetaulusta niin onko kyseessä koko kojelauta tai pelkkä mittaristo. Quote Link to comment
Paadre Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Vanhaan hyvään aikaan se oli koko kojelauta mut nykyään kaikki voi olla toisin. Quote Link to comment
Tonii73 Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 28 minutes ago, Paadre said: Vanhaan hyvään aikaan se oli koko kojelauta mut nykyään kaikki voi olla toisin. Ennen vanhaan ne oli jyvitetty erikseen.... Quote Link to comment
JaniM Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Riitäiskö kun kojelaudan alaosan leikkaat pois ja jättää yläosan. Helppo laittaa konttorille aina ja pois. Pinnoittaa siistiksi. Ei välttämättä edes pahannäköinen enään. Quote Link to comment
MicaL Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 4 hours ago, JaniM said: Riitäiskö kun kojelaudan alaosan leikkaat pois ja jättää yläosan. Helppo laittaa konttorille aina ja pois. Pinnoittaa siistiksi. Ei välttämättä edes pahannäköinen enään. Menee vähän offtopic, mutta ennen meni moottoripyörissä heti koko rungon prosentit jos sitä oli muuttanut vähän enemmän. Nykyään voidaan vähentää rungon prosenteista vain se määrä mitä sen identiteetistä on hävinnyt muutoksista johtuen, esim puolet tai kolmasosa. Tuskin kuitenkaan onnistuu autossa esim tuota kojelautaa rälläköidessä? Sitten taas joitakin osia voi muokata mielin määrin kunhan on jotain alkuperäistä jäljellä, esim penkissä muutama alkuperäinen kiinnitysrauta (ja taas kyseessä siis pyörä). Kyllähän tuota kojelautaakin pitäisi saada rälläköidä ja muotoilla jonkin verran ilman että prosentit lähtee tai sitten asioi väärällä konttorilla :) Quote Link to comment
SePi Posted March 28, 2018 Author Share Posted March 28, 2018 Nyt olis muutaman päivän vapaat tehdä pahvimalleja ennen kuin tapahtuu olemassa olevan kojelaudan silpomista. Se on sikafleksillä liimailtu ja odottelee jatkotoimia - tai sitten ei. Tuo 1303:n mittari olis melkotarkkaan 125 millinen halkaisijaltaan ja jos oliskin hurja, ni sen sais ehkä asennettua tollaiseen traktorin lampun koppaan. Nopeusmittarin vaijerille ja johtonipulle joutuis tekemään läpiviennit, mutta muuten tuo saattais toimia. Olis aika cool - tai sitten ei... Kanta-autopaperissa lukee "sisustus" sanan jälkeen kojelauta ja 2 prosenttia - vielä olis 59 plussalla Quote Link to comment
SePi Posted March 30, 2018 Author Share Posted March 30, 2018 Tossa on työkalu ja tommosesta pahvimallista tehdään kojelauta. Se alkuperäinen oli niin paljon imeny silikonia, että joutaa roskiin kun mikään ei oikeesti enää tarttunu 1 Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted March 30, 2018 Share Posted March 30, 2018 Pistä pelkkä rinkimittari, ei vakio mittaria. Quote Link to comment
mikan Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 Eikös se alkuperäinen nopeusmittari kuitenkin lisää kanta-autoprosentteja. t. Mika Quote Link to comment
SePi Posted March 31, 2018 Author Share Posted March 31, 2018 32 minutes ago, mikan said: Eikös se alkuperäinen nopeusmittari kuitenkin lisää kanta-autoprosentteja. t. Mika Varmaan lisää niitäkin ja menee helpommin katsastuksesta läpi kun löytyy vaijeritoiminen nopeusmittari. Tuo mittari nyt kuitenkin on valmis kokoelma valoja ja tietoa, vaikkei nyt ihan seksikäs oliskaan. Ehkä jossain olis värikkäitä taulunpohjatarroja myytävänä Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 (edited) Täs olis muutama, muistaakseni on millin tai kaks isompi kuin mittaritaulu oli(skannasin taulun). Jos on kuvankäsittely ohjelma niin voi värjätä minkä väriseksi vaan ja näyttää netistä löytyvän sään kestäviä tarra-arkkia. Notta ei muutako rinttaamaan. Edited March 31, 2018 by pahanapuhallin Quote Link to comment
SePi Posted April 1, 2018 Author Share Posted April 1, 2018 Mä kysyin Thomasilta, voisko vähän modata tota mittaria ja saada skaalaa vähän ylöspäin. Tuolta sais valmiita tarroja väritoiveiden kanssa, mutta lukemat taitavat olla vaan maileina. Odottelen heiltäkin vastauksia Quote Link to comment
ARTO Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Kookleta saksan epaystä ja 1303 tachon kohdalta löytyy 200km/h näytöllä mittäriä... Pikkupojat ainakin kuolaa kun näkee vanhan volkkarin jossa mittarissa lukemia 200km/h saakka Quote Link to comment
pahanapuhallin Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Tos on hyvä linkki. http://www.tacho-thomas.de/instrumentevwkfer.htm Quote Link to comment
SePi Posted April 1, 2018 Author Share Posted April 1, 2018 2 hours ago, pahanapuhallin said: Tos on hyvä linkki. http://www.tacho-thomas.de/instrumentevwkfer.htm Tacho Thomas teki mun viisysiin customimittarin 210 km saakka sähköisellä bensamittarilla ja alkuperäisellä ulkoasulla. Eikä ollu mitenkään kallis kun lähetti alkuperäisen vaihdossa Quote Link to comment
SePi Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 (edited) Kojelaudan mallailu meneillään. Tulossa muutama isompi reikä vielä koristeeksi ja katkaisijoille omansa sopivaan paikkaan. Rattisysteemille aukon teko kunhan tuon saa kiinnikkeisiin. Sitten viimeistelyksi harjaus ja ehkäpä lakkaus. Jos tuo yläpinta läikii liikaa, niin joku mattakalvo on helppo laittaa Edited April 6, 2018 by SePi Hitto kun Picasasta ei enää saa vietyä googlen kuvakansioon entiseen tapaan vaan pitää kikkailla jotain muuta kautta. olisko nyt kuva vähän pysyvämpi? EDIT: Ylläpito korjasi kuvan näkyväksi. Quote Link to comment
jarkki86 Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Eipä näy kuva ainakaan minulla. Quote Link to comment
SePi Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 (edited) Jotain onkelmaa näyttää kuvan julkaisussa olevan... Kokeillaan toisella kuvalla joko nyt sain nuo kuvat julkisiksi Edited April 5, 2018 by SePi Ongelmaa google+ kuvien julkistamisessa? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Eikö noita lukkoja löytynyt alumiinisina kun mustana näyttää aika pöllöiltä jos nyt totta puhutaan. Quote Link to comment
SePi Posted April 5, 2018 Author Share Posted April 5, 2018 5 minutes ago, Tanhis said: Eikö noita lukkoja löytynyt alumiinisina kun mustana näyttää aika pöllöiltä jos nyt totta puhutaan. Lukot ei olis harmaassa niin näkyny, mutta onneks mulla on tota samaa kalvoa vielä pieni rulla jäljellä 1 Quote Link to comment
Pepe Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Kuvan näkymättömyys liittynee jollain tapaa Googleen kun nuo kuvat on sieltä linkitetty. Optimitilannne olisi jos liittäisit nuo kuvat aina palstalle liitetiedostona niin ne silloin toimivat niin kauan kun tämä Palsta on olemassa. Todennäköisesti Google muokkaa urliformaattia jossain vaiheessa (ehkä vuoden päästä tai ehkä kymmenen vuoden) ja sitten ketjun lukeminen menee aika hankalaksi kun kuvat ei näy :) No, tärkeintä kuitenkin että tarinaa ja kuvaa tulee! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.