Jump to content

Kirjoitelkaahan projekteistanne


Recommended Posts

Posted (edited)
9 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Sirkus Vinlandian Tirehtööri Urbantoy on varmastikin hullumpi kuin Klovnit, heh-he... Vaikka Tirehtöörillä on vain yksi ajokelpoinen waunu.

 

No jos ajokuntoiset lasketaan, niin sitten mä en ole edes hullu verrattuna EtelänHetelmään.. mulla menee sittenkin aika hyvin, ei mitään hätää :-)

Ei tarvi vielä lääkitystä lisätä

Edited by Urbantoy
Posted

No kun kerran kärttämällä kärtetään, niin täällä on yksi pösilö tallissa.

Viime viikonloppuna aloitettu ja jokin aika sitten valmiiksi saatu takakorinkiinnikkeenseutu. Olen joskus tapellut tarvikeosan vastaavaan kohtaan, mutta totesin sitten, että paremman saa itse väkertämällä. Niin tein jo kuusseiskaan viitisen vuotta sitten, joten tämä meni vanhasta muistista - tähän ei tosin tarvinnut itse kiinnikettä taitella, kun alkuperäinen oli vielä oikein hyvä.

Nyt pitäisi saada vielä toinen puoli tehtyä.38e16fef29370a7829f357bd140c9e00.jpg63f367cd5de4450092419d5782217d12.jpgbe303ee22d7e217ddae6d019885046db.jpg51cab9c83d3727ef5b503adf793cf412.jpga0dc85633fe2767268e4109c32bf966f.jpg38d6603e47524286d2547d769ba09c56.jpg5ef6064bac25e1e09e3671522450f4b1.jpg9b29af3f9f2a0b0457666cc0af607982.jpg

Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted
Just now, Etelän Hetelmä said:

Joo, kyllä me kolme hulluja/pösilöitä ollaan, kun näillä vehkeillä 2020 Gibraltariin lähdetään, heh-he

 

"Aivovaurioiden kokoontumisajo"

  • Like 1
Posted (edited)

Joko EtelänHetelmäon ostanu uuden tyynyn, semmosen muotoutuvan, memorytyynyn.. ihan kivasti kilsoja ajaa haaparannan kautta, mukava ottaa kaljaa ujona yksinää lossin nurkassa ku päristelet menemään ;-)

Edited by Urbantoy
Posted

Reissubussin kuskin vakioistuin on hyvä, eikä kaipaa parantelua.

 

Mutta jos palataan tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen... Variantin hajonneen koneen kampikammio kootaan perusteellisesti tarkastettuna uudestaan viikon päästä, minkä jälkeen pääsen kokoamaan loppua konetta. Parannuksena tulee full-flow öljynsuodatus. Siten Variant on ajossa taas huhtikuussa 2019. Meidän perhe tarvitsee tilawaunua, johon tehtävään esim. kupla ei oikein sovi.

Posted
2 hours ago, Etelän Hetelmä said:

Reissubussin kuskin vakioistuin on hyvä, eikä kaipaa parantelua.

 

Mutta jos palataan tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen... Variantin hajonneen koneen kampikammio kootaan perusteellisesti tarkastettuna uudestaan viikon päästä, minkä jälkeen pääsen kokoamaan loppua konetta. Parannuksena tulee full-flow öljynsuodatus. Siten Variant on ajossa taas huhtikuussa 2019. Meidän perhe tarvitsee tilawaunua, johon tehtävään esim. kupla ei oikein sovi.

 

Jaahas, siellä aletaan lipsua ajatuksesta "niinkuin Saksalainen insinööri on sen suunnitellut".  Muistahan suunnitella letkunvedot ja lämpöeristeet niin ettei moottoriöljyt pullahda moottoritielle :)

Posted (edited)

Kyllä koneet kestää Waterloosta Chimayhin, jotain 80 kildaa.. vai miten se meni.. pakuputki vaan vuotaa ku puhelimessa annettiin ajoohjeita, että oisko parkkiin aika menna??

Liiterin pihassa oli hyyvä tutkia

Edited by Urbantoy
Posted

Eikä mittään vikaa muka.. pakari vaan vuotaa.. no kahtakymppiä viimenen mäki ylös, ihan kiitettävä jono takana niillä serpentiiniteiltä.. mutta niin vaan perille päästiin

Posted

Ei paraskaan öljynsuodatus voi estää konerikkoa, joka johtuu yhteensopimattomista osista, huonoista osista tai huonosta moottorin kokoamisesta. Sellaista sattuu kun luottaa väärään moottorinrakentajaan.

Ohessa tietoa öljynsuodatuksesta:

 

http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=244

 

Sunhan, Urbantoy, kone on vielä hyvässä kunnossa. Pysyisi jatkossakin sellaisena kun asentaisit full-flow öljynsuodatuksen.

 

 

 

 

 

Posted
37 minutes ago, Etelän Hetelmä said:

Ei paraskaan öljynsuodatus voi estää konerikkoa, joka johtuu yhteensopimattomista osista, huonoista osista tai huonosta moottorin kokoamisesta. Sellaista sattuu kun luottaa väärään moottorinrakentajaan.

Ohessa tietoa öljynsuodatuksesta:

 

http://www.geneberg.com/article.php?ArticleID=244

 

Sunhan, Urbantoy, kone on vielä hyvässä kunnossa. Pysyisi jatkossakin sellaisena kun asentaisit full-flow öljynsuodatuksen.

 

 

 

 

 

 

Mulla on jo Kaenuulainen FullFlow, ylimääräinen valuu ulos, öljynvaihtoväli ääretön ku tarvii vaa lisätä lisää öljyä.. Piha on ku pantterin selkä.. täplää täplän perään. Ei ruostu asvaltti pihassa ;-)

Posted

Ei ne mutterit ole turmeltunut vaan CSP aluöljypohja vähän liiskautunut ku pikkusen hittiä pohja ottanut milloin missäkin ja siitä johtuen köykämiini estää mutrujen avaamisen.. pikkupirraus että saa hylsyn paikalleen.. Eiköän tuon jaksa askarrella talven aikana.. Ei varmaan tekis hallaan vaihtaa sitä sihtiä sinne.. Ja samalla öljyjä, vai meniskö vaan vanhoilla ku ottaa ne talteen ;) 

Posted (edited)

Eikös Trikookin ole riskillä ruma.. näillä mennään mitä keitinveden mukana tullut.. Se ei pelaa joka pelkää, ja mulla peli menossa aina, milloin taskupilis kassajonossa tai muut metkut mielessä.. Sirkuksessa oppii uusia temppuja aina

 

Ja ei se öpohja vaan se sakemannien Mambamutka ottaa ekana hittiä.. Sillä on jääty kaivonkanteenkin kiinni Kaenuun hyvilla baanoilla

Edited by Urbantoy
Posted

No tuolla riskinotolla sun täytyy pitää Roadrunner aina lähettyvillä. Hänhän sut viime syksynäkin pelasti tien poskesta, kun sytytysvirrat katosivat. Hajonneen öljypohjan korjaaminen kylläkin on vaativampaa tienposkessa kuin kadonneen virran löytäminen.

Posted (edited)

Lisäöljypohjan laukeemiselle on jo varapläni rakennettu, jos niin onnettomasi käy.. Reissussa kulkee orkkis öljypohjankansi mukana ja kymppi litra öljyä tietysti.. Jos sattuu vahinko niin lisäöjypohja lepikkoon ja orkkiskansi paikalleen siivilän kera ja kanisteristä lientä lohkoon.. eikös se tuolla tavalla selviä ja "hit the road jack" taas.. Jos Hetelmällä porsi kone ja kotiin pääsi pikku rempan jälkeen (mukava remppa ku viisasten kerho seuras ympärillä ja votkuli kierti jampalta toiselle ja ohjeita osasivat antaa) niin mulla on kova usko että aina kottiin pääsöö

Edited by Urbantoy
Posted
On 2018-11-23 at 10:59 PM, Kemin Karavaanari said:

Up.

Ei muuta kuin rohkeasti projektikertomuksia kehiin.

 

Tommi

Ei nää kiinnosta ketään täällä... :)

20181126_193536.jpg

  • Like 1
Posted

Tölkkifoorumille tulee enempi kirjoteltua mutta tällä hetkellä työn alla yksi -89 synkro (oli kesäkäyttiksenä, tarkoituksena tehdä kattokorotus), ja -76 pallis Kleinari josta uupuu kone. Emännälle olisi se tarkoitus kesäksi leipasta ajoon mutta saapa nähdä miten käy. Kuten tavallista, helmat ja rungon poikittaispalkit läpimädät. Sisusta aikalailla ehjä, jos ei nyt katon takaosassa muutamaa repaletta lasketa. Hitsuuhommaa siis olisi ihan kiitettävästi, se ei ole ihan lajeista vahvin mutta siinä kai sitä tekemällä oppii. On näitä pari käynyt tontilla aikaisemminkin, tosin umppareita molemmat. Myin ja vaihdoin T3:iin motivaation puutteessa kun nekin aika reikäsiä olivat, ehkä vielä enempi kuin tämä nykyinen. Samoissa paikoissahan ne reiät niissäkin oli, mutta koitetaan nyt ensin ennenkuin luovutetaan tällä kertaa.  Ilmajäähykoneet on ihan uusi tuttavuus, kun tusinan verran noita diiselitölkkejä ollut. Tosin ei tässä vielä oikein pääse tutustumaan kun se kone on hakusessa :D Äkkiseltään service manuaalia lukeneena, hieman monimutkaisempia kuin perus rivikoneet, virheen mahdollisuus ompi selvästi suurempi kun ruetaan paloista kasaamaan. Vanhat kaasarikoneet on kuitenkin jonninverran tuttuja japsipuolelta, eli jos kone löytyy, laitan heti järjettömän sytkän ja dgv kaasarin.

IMG_20181124_132951.jpg

Posted

Onko tietoa miten pientä  hiukkasta ilmajäähyvolkkarin öljystä pitäisi suodattaa?Paras fram taitaa jääda kymmeneen mikroniin.Loppu ajokelit niin voisi suodatustakin kehitellä.

  • 2 weeks later...
Posted
On 11/27/2018 at 7:23 AM, Hebster52 said:

Melko varmasti tulee... Vielä pahempi reaktio kuin lasikuitupulkan pöly aiheuttaa...

 

Jos kuitenkin laittaisit kokeeksi? Voihan sen kertomuksen skipata jos on kovin allerginen? Overdrivekin on sellanen vompattien lauma ettei sinne voi laittaa mitään.

  • 5 months later...
Posted (edited)

Työpaikan 3d scannerilla tuli leikittyä hetki....

Toinen on siinne päin, toinen taas aurinkoakin tarkempi

 

1133139552_Kuplajakajannurkka.thumb.jpg.157118fa5a0cf0dc1c4484da3918c946.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 2
Posted

Allekirjoittanut lupaa piakkoin tursauttaa palstalle projektikertomusta. En lupaa enkä takaa, ettei projektissa olisi kohtia, joissa allekirjoittanut tuomitaan hyvien ajoneuvojen pilaajana jne. Joten saapa nähdä miten käy. Avainsanavinkit "Hyvä Paksutolppa-aihio" ja toinen "The air that you breathe"... 

  • Like 1
  • 4 weeks later...
Posted
On 11/28/2018 at 12:23 PM, Pastori said:

Onko missään muuten sellaista suht kokonaisvaltaista write uppia tai walktroughia tommosen ilmajäähyn kasaamiseen?

 

Nelostyypin kone jos on niin silloin ykköstyypin kasausohjeet ovat enempi vähempi sinnepäin ja tämä on parempi:

http://haysvwrepair.com/rebuilding-an-air-cooled-vw-engine-non-lego-toy-style/

 

Kannattaa lukea ajatuksella läpi vaikka pitkä onkin.

  • 8 months later...
Posted (edited)

Seuraava vapari projekti;

Bokseri kuplan kammella, räpeltämättömilä ei-VW vesi kansilla ja boonuksena kuvan sylinterillä (halkasiassa jo milleissä kolme kokonaisnumeroa..)

 

Siinä vw mäntä häpeää pienuuttaan 😎

 

Teen oman topikin kun hommat etenee tästä, joskus....

20200404_142209.jpg

Edited by P_Valtonen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...