Tanhis Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Eli sulla on väärät ikkunat. Ei pitäisi olla hankalia löytää mutta varmaankin saksasta asti joutuu tilaamaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Mites noi nyt noin? Kyllä ne mun muistikuvan mukaan vielä pelitti kun oli mulla? Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Tässä on tuo "B" pilari sitten melko vinossa jolloin etuoven lasi ei istu, jos siis siirtää tuota pilaria. Pari milliä vois siirtää ennenkun tulee ongelmia tiivisteen kanssa. Roofrail osuu kuiteskin aika hyvin, pelkästään tuo oven kohta on tällä puolella ongelma. Voi hyvinkin olla että kori on hiukan nitkahtanut kun se on palasista tehty, mut ovi istuu hyvin. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 (edited) Jos vertaa noita Hebsterin kuvia sinun kuviin niin eikös sinun kokoonpanosta puutu vielä kromilistaa ja tiivistettä tuosta takaikkunan etuosasta? Edit. Jaa, Tanhis olikin jo edellisellä sivulla selventänyt miten tuo on kasattu. Edited December 13, 2016 by Kemin Karavaanari Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 (edited) Oma auto kolarikorjaamolla niin en pääse tarkastamaan miten noi kaikki meni kasaan. Mutta ekaksi tarkastaisin ettei b-tolpat ole väärällä puolella autoa. Sitten ainakin kuvissa sulta puuttuu se pellinpala johon lasi on liimattu joka sitten niillä muovipalasilla kiinnitetään tolppaan kiinni. Sitten mites etulasi asettuu a-pilariin kun sitä asentoa saa muistaakseni säädettyä. Edited December 13, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Niin joo ja tiivistehhän tukkii tuon etulasin ja b-tolpan välin aika hyvin. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Ja nyt kun kuvaa tarkemmin katsoin niin puuttuuko sulta se pitkä alumiinilista tuolta ylätiivisteen alta johon tiiviste kiinnitetään. Vai oletko maalannut sen mustaksi. Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Kuvissa ei ole sitä pellinpalaa joka tulee lasin reunaan. Ei se tilannetta muuta mikskään kun edelleen jää rako tuohon. Eikä noita pilareita oikein saa eri puolille kun ne on kaarevia. On se alumiinilista tuolla roofrailin alla. Noin periaatetasolla leveällä huulella oleva tiiviste b pilarin ja oven lasin välissä vois toimia, on vaan aika hirveen näkönen. Etulasissa on säätöä aika tavalla, mutta sitten ne ei käy tupakki-ikkunoihin jos niitä kallistaa taaksepäin. Noitten lasien ei tartte kyllä aueta joten kaikki käy, millä nyt vaan saa siistiksi. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 (edited) En edelleenkään tiedä kyseisestä automallista kun en ole omistanut T34:sta... Mutta kun katsoo esim. tätä kuvaa jossa on tuo keskitolppa jonka molemmin puolin tiiviste + takasivulasin etureunassa tuo pellinpala niin äkkiseltään katsottuna ei tässäkään lasit menisi ilman tiivistettä lähellekään tolppaa. Onko sulla olemassa tuohon kaikki osat + tiivisteet ja olet kokeillut ikkunaa niiden kanssa ? Jos ongelmaksi muodostuu tuo "vino" takasivulasin etureuna niin voisiko B tolpan sovittaa oven lasin kanssa yhteen (jotta ovilasi natsaa tupakki-ikkunoiden kanssa) ja hioa takasivulasin etureunaa jolloin saa välin suoraksi. Sitten B-tolpan ja takasivulasin väliin hieman leveämpi tiiviste tai lista. Luulisi että ainakin lasiliikkeet pystyvät kohtuuhinnalla hiomaan lasin reunan kun ainakin täälläpäin teetin asuntovaunuun peilin mittojen mukaan muutamalla kympillä. Pyöristivät reunat ja porasivat peiliin vielä kiinnitysreijätkin. Edited December 14, 2016 by Kemin Karavaanari Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 14, 2016 Author Share Posted December 14, 2016 Tuo lasin hiominen on kyllä hyvä idea. Täytyy tehdä ensin mallikappale jolla näkee riittääkö lasin mitta enää takaosassa tiivisteeseen asti. Jos sentin ottaa poies niin ei taida riittää. Sivulasien tiivisteet on metrikamaa kun en millään raaski ostaa alkuperäisiä. Lisäksi niistä on raportoitu että ei ne oikein istu. Saman ei -istuvuuden saa metrikamallakin. Quote Link to comment
metake Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Luulisi että ainakin lasiliikkeet pystyvät kohtuuhinnalla hiomaan lasin reunan kun ainakin täälläpäin teetin asuntovaunuun peilin mittojen mukaan muutamalla kympillä. Pyöristivät reunat ja porasivat peiliin vielä kiinnitysreijätkin. Jos sivulasi on karkaistu niin saa olla melko fakiiri kun hioo sitä lasia rikkomatta. Quote Link to comment
Jorrma Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Toi 34:sen katto on kyl niin löysä noista tolpista että sen voi murjoa takaisin oikeaan muotoon. Nimimerkillä kokemusta on. Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 15, 2016 Author Share Posted December 15, 2016 Tuo murjomisvaihtoehto on kyllä pois suljettu. Taitaa olla tässä B pilarin alapää väärässä kohtaa. Uudet tiivisteet, siis orkkikset, maksais varmaan joku 400€ yhteensä, joten joku toinen vaihtoehto hieman houkuttaisi. Quote Link to comment
Anpu Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Teetät laminaattilasin mittojen mukaan paikallisessa lasiliikkeessä n. 50€ Quote Link to comment
Simon Templar Posted December 21, 2016 Author Share Posted December 21, 2016 Laminaattilasin taivutus voi olla haasteellista myös lasiliikkeille. No ei tässä kiireitä ole, mietitään... Laitoin kompuran paikalleen, hihnaa ootellessa. Quote Link to comment
hpa Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Vanerista tehdään ikkuna ja siitä malli ja sen päälle taivutetaan lasit ja kalvot, ei siis helposti onnistu. Karkaistu lasi tehdään yhdestä kappaleesta muotin päälle ja karkaistaan. Helpoimmin pääseem muotoilemalla pellit nykyisen lasin ympärille. Hyvää ja rauhallista joulua. Quote Link to comment
Anpu Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Jaa mää luulin et se on suora. Feidaa se sitten b-pilariin leveemmällä pellillä. Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 7, 2017 Author Share Posted February 7, 2017 Takatukivarsihässäkkä melkein kasassa. Jarruputkia vailla. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Sain ähellettyä ilmastoinnin kennolle propellin ja sille kuupan. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Viikonlopun raivokkaan ähellyksen jälkeen sain pirssin jo käymään hetken. Nyt tartteis alkaa säätää sitä ja jos jollain olis laittaa karttoja megaan niin olis iso apu. Quote Link to comment
Meto Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Karttoja löytyy mutta varmaankaan ei sovi suoraan sun moottoriin. Tahtoo olla aika moottorikohtaisia. Yv:llä voi kysellä tarkemmin Quote Link to comment
Simon Templar Posted April 20, 2017 Author Share Posted April 20, 2017 Penkit ollu verhoilijalla jo 7kk:tta, ei vastaa puhelimeen, viesteihin eikä sähköpostiin... Sit lähti hihnapyörä irti ja sen kiinnityspultti vääntyi => asentoanturi rikki ja taas menee kolme viikkoo osia ootellessa. Tulpat ei kestä yhtään, uusia ootellessa. Tää rojekti on yhtä oottelua. Harmi ku talliin ei mahdu yks auto kerrallaan. Ootteluaikana olis tehny jo kolme. Quote Link to comment
tolvana Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Kysäseppäs hytöseltä lodge tulppia jos ois sopivia. Yllättäen mun oxypelleilyissä niissä on kipuna riittänyt vaikka välillä bensaa valuu putkesta tai menee laihalle. Quote Link to comment
Meto Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 (edited) Käykö rikkaalla kun tulppia syö? Kylmäkäynnistysrikastus päällä saattaa antaa aika reilusti bensaa jos ei oo oikein säädetty Laitan aiheesta yv:tä Edited April 23, 2017 by Meto 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted April 25, 2017 Author Share Posted April 25, 2017 Käy rikkaalla, välillä tulee ihan pensasuihku putkesta, varsinkin ku tulpat on pimeenä... No nyt ei pääse tekee mitään ennenkun saan uuden hihnapyörän jne. tai sit täytyy tehdä uus laturin kiinnike jne. huoh, kyllä harrastaminen on mukavaa. Laittelen msq filen kun saan osia tarpeeks uutta yritystä varten. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 Sain eilen verhoilut takas verhoilijalta. Ei ollu tehny niille yhtään mitään 8kk aikana. Oli vaan nostanu ulos eikä ollu ite ees paikalla selittelemässä. Kunnon kusipää. Tämä huippuverhoomo on siis VERHOOMO TOPPINKI TERVAKOKSELLA. Quote Link to comment
Simon Templar Posted July 6, 2017 Author Share Posted July 6, 2017 Sain penkit takasin toiselta verhoilijalta. 4 Quote Link to comment
Simon Templar Posted July 6, 2017 Author Share Posted July 6, 2017 Sit aloin askartelemaan ilmansuodattimelle putkee. Vielä ilmastoinnin letkut pohjaan kiinni, toi putki valmiiks niin pääsee ekalle koeajolle. Sit aletaan korjaamaan vikoja. 2 Quote Link to comment
Simon Templar Posted July 11, 2017 Author Share Posted July 11, 2017 koesovittelin putkilon ja aloin kasaamaan takasivuikkunoiden kehyksiä. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted July 12, 2017 Author Share Posted July 12, 2017 Suihkauttelin maalit ilmanputsarin putkiloon ja laittelin ilmastoinnin letkut kiinni pohjaan. Turvavyöt laitoin kans. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted October 30, 2017 Author Share Posted October 30, 2017 Hain sivuikkunoiden osat takasin kun ei sit tapahtunut niille mitään 3kk aikana. Ei ehdi, ens viikolla...samaa paskaa tulee melko usein. Ja sit valitetaan että suomella menee heikosti. Ainakin yrittäjät pystyy valkkaa hommat ja kiirettä pukkaa.. No tuosta vittuutuneena ostin tikin ja hitsasin ite kasaan. Tossa kiillotettuna. Huomenna jos ehtis niin kokeilla paikalleen. 5 Quote Link to comment
Kharon Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 Lykkyä pyttyyn! Oma t34-projekti toivottavasti on paljon helpompi kun lähdin liikkeelle suunnilleen toimivasta autosta jossa oli melkein kaikki osatkin kiinni. Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 26, 2017 Author Share Posted November 26, 2017 Lykkyä pyttyyn! Oma t34-projekti toivottavasti on paljon helpompi kun lähdin liikkeelle suunnilleen toimivasta autosta jossa oli melkein kaikki osatkin kiinni. No jos joku vielä vaikeemman projektin löytää niin tarjoon rähmäpullan... Meinasin eilen lähtee ajelee kun oli poutaa ja hiukka säätää konetta niin kuinkas ollakkaan ei lähde käyntiin...bensapumppu ei nosta painetta. Kestihän se jo melkein 100 kilsaa.. Biltsussa olis 044 kopio, onkohan ihan täyspaska? Vai pitääkö ostaa aito bosch? Ei taida tiistaiks ehtiä ullan pakaroille pullalle... Quote Link to comment
Sakke Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 Mullon audissa tuo biltsun pumppu. Ihan ok:lta vaikuttaa. Quote Link to comment
ARTO Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 (edited) Kopio on aina kopio. Mulla ylimäärinen ja uusi aito 044 = 150€ Edited November 26, 2017 by ARTO Quote Link to comment
Sakke Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 Tiedän useamman "aidon" 044-pumpun olleen paskana jo uudeltaan. Quote Link to comment
Roope Posted November 26, 2017 Share Posted November 26, 2017 Itsellä ollu bilteman kopio pumppuja 3-autossa kaikki toimineet. Yhdellä ajoin n20tkm e85:lla kunnes möin auton eikä pumpun puolesta vikaa. Tuottoa olen mitannut parhaimmillaan 360litraa tunnissa 6bar paineella ja e85:llä . Toki epäilen että näidenkään tuotteiden laadun valvonta ei ole täysin 10 joten varmasti huonojakin on liikkeellä. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 27, 2017 Share Posted November 27, 2017 Tää ketju kaipais kuvia kokonaisesta autosta ;) Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 27, 2017 Author Share Posted November 27, 2017 Tää ketju kaipais kuvia kokonaisesta autosta ;) joo, sitten kun ton paskan saa ulos tallista. 1 Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 28, 2017 Author Share Posted November 28, 2017 Ei sit päässy hakee pullaa...3 kilsaa ja meno hyyty. Sit ku saa käyntiin niin pystyy ajaa ehkä 2 sekunttia ja taas sammuu. Ihan ku loppuis pensa ja toi pikkupätkä menee alkuprimerillä. Ei ymmärrä, nyt on uus bilteman pumppu ja paineet ainakin startissa nousee. Mikä vittu tässä ny taas ahistaa...nyt rupee oleemaan oikeesti paha mieli. Kaasaritkin maksaa niin vitusti ja imusarjat pitäis tehä ja virranjakajan akseli paikalleen jne.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.