spege Posted September 24, 2017 Posted September 24, 2017 En oo koskaan käyttäny, nyt olis aikomus laittaa 1" levityspalat ja 40mm pultit 5x205 takarumpuihin. Jää pyörät kokonaan pulttien varaan mut eikös ne oo alun perinkin vaan pulteilla, eihän rummussa oo mitään olaketta eikä vanteessa keskireikää? Onko kokemuksia? Quote
x-pj Posted September 24, 2017 Posted September 24, 2017 Monesti olen levikkeitä käyttänyt enkä ole huomannut mitään ongelmia. Quote
Pepe Posted September 24, 2017 Posted September 24, 2017 Mulla on sellainen muistikuva tuollaisista 5x205 levityspaloista takana että jarrutukseen tekivät jonkunlaista nypytystä. Aikaa tästä on 8 vuotta tms joten muistikuva hiukan hatara. Quote
HSuomi Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Mulla oli kiihdyttimessä ehkä 1-1,5cm lätkät välissä eikä mitään ongelmia ollu. Quote
Guest Toheltaja Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Paljon on kiinni just tosta kuinka väljät kierteet ja spacerin reiät, sekä keskittääkö vain pulteilla. Pikkujaollisessa hankalampi saada pysymään keskeisenä kuin isolla jaolla ilman keskitystä vanteesta/navasta. Saahan ton silmällä zoomattua jääkö aksiaalista heittoa kun pyörittää pyörää vaikka tunkattuna. Syytä myös pitää vastinpinnat suorina/puhtaina, heitto tossa paksulla spacerilla kertaantuu ulospäin mentäessä... Mulla on melkeen kaikissa autoissa ollu spacereita keskittävänä (paitsi iso5 jako) jopa 85mm paksuisena ilman ongelmia Quote
Racing Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Eikös olisi fiksumpaa vaihtaa pitkät vetarit putkineen vaan taakse? Oletan siis että nyt lyhyet. Quote
DWL_Puavo Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Mulla on melkeen kaikissa autoissa ollu spacereita keskittävänä (paitsi iso5 jako) jopa 85mm paksuisena ilman ongelmia Leepuko teki spacerit, ne oli kyllä legendaarisia! (alla oleva on niihin nähden vielä siisti) Quote
spege Posted September 25, 2017 Author Posted September 25, 2017 Vaihtaa vetarit? Mulle tommonen kuukauden projekti, työtunteja ainakin 25. Levityspalat 2 minuuttia per puoli. Quote
Guest Toheltaja Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Swingikuplaan ny sentään saa vaihdettua vetarit. Porscheen ja moneen muuhun ei oo ihan vikkelä juttu Quote
ARTO Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Vaihtaa vetarit? Mulle tommonen kuukauden projekti, työtunteja ainakin 25. Levityspalat 2 minuuttia per puoli. Aika ketteräliikkeinen kaveri saa olla jos leeput neljään minuuttiin vaihtaa. 1 Quote
Jagz Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 (edited) offtopic..kuka leepu? Edited September 26, 2017 by Jagz Quote
metake Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 offtopic..kuka leepu? https://youtu.be/SIKvxjbapQs Quote
PZQ Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 (edited) Vinkki: Mäntsälästä alumiiniset mittatilaus speiserit, aihiot tuolta http://www.erikoisvalu.fi/ Viimeistely tuolta https://www.google.fi/maps/dir/Erikoisvalu+Halmela+Oy,+Kartanonlenkki,+Hirvihaara/Moottorikoneistus+T+%26+H+Aaltonen+Ky,+Helsingintie,+M%C3%A4nts%C3%A4l%C3%A4/@60.6099032,25.2512136,15z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x468e02ce317ffc39:0xbd1c687b0e61722c!2m2!1d25.2497807!2d60.6112328!1m5!1m1!1s0x468e02ca4732367d:0xabe66a159a90d46e!2m2!1d25.2701561!2d60.6113946?hl=fi Teetätin 2.5"/65mm ohuet, 5x205 isojakoiset "simmit" ovaaliin ja homma toimii kuin junis :) Edited September 26, 2017 by PZQ Quote
SePi Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 Eikö noista speisereistä ja adaptereista saa kuulla narinaa konttorilla? Quote
NO H2O Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Eikö noista speisereistä ja adaptereista saa kuulla narinaa konttorilla? Kyllä... joutuu vaihtamaan "katsastusrenkaat" että saa "leiman"... Quote
Simon Templar Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Sellanen tuli mieleen että onkohan ne levyjarrysarjatkin sit laittomat joissa on isoviis jako tehty pultattavalla levyllä. https://www.vwheritage.com/ac698500-front-disc-kit-5-205-t1-1965-csp Quote
metake Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Jotenkin mulla on sellainen kutina, että TUV hyväksytty levyjarrusarja on ihan laillinen... Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla 2 Quote
Simon Templar Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Toi oli ny vaan esimerkki, mut ohan noita amerikan joella vaikka minkä näkösiä tarjolla. Quote
PZQ Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Eikö noista speisereistä ja adaptereista saa kuulla narinaa konttorilla? Kyllä... joutuu vaihtamaan "katsastusrenkaat" että saa "leiman"... Laissa sanotaan.. 19.12.2002 Sallittiin auton pyörännavan ja vanteen väliin asennettavat auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamat sovituskappaleet. LMp 779/1998 + LVMa 1256/2002 Quote
jori Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 (edited) Eiköhän tuolla tarkoteta esim RH:n adapteri vanteiden "speisereitä" jotka on ihan tarkoitettu yhteen. Eihän ohkasia limppuja edes näy jos on esim peltivanteet ja kapseli päällä tai muut hyvin peittävät vanteet.. Edited September 27, 2017 by jori Quote
PZQ Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Alkuperäisiä Porsche 5x130 "spacereita" löytyy koossa 5-22mm, ja ne yhdistettynä esim orkkis Porsche vanteisiin.. Mitä niistä tuon lain puitteissa pitäisi jemmata? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.