Jump to content

-57 Ovaali


Recommended Posts

Työvoitto 🤘

Rälläkkää, lämpöä ja iskuja ni lähti. Eipä sielä ollu ku 2-3mm lätkä päälä ja heti alko tuo sauva.

 

Huomena ohjelmassa etuakselin putsaus ja maalaus. Neulalaakeriakselia kavennettiin 50mm ja iskaritornit kavennettiin myös. Eipä mahtunut paikalleen. Piti vielä siirtää torneja 10mm puoletaan ulospäin ni nyt mahtuu.

20180601_201416.jpg

Edited by Art_Zi
Link to comment

Parina iltana yrittäny kavennella jousilattoja...meleko hommaa porailla noihon koloja ku cobolttikaan ei tunnu tekevän juuri mitään...

 

Hyvistä teristä saa antaa vinkkejä...halpis magnumit ja vähä kalliimmat boschilaiset on jo kokeiltu....leikkuuneesten kans ja eri kierrosluvuilla...ei uppoa niinku juustoon...

20180606_203517.jpg

Link to comment
21 minutes ago, Art_Zi said:

Parina iltana yrittäny kavennella jousilattoja...meleko hommaa porailla noihon koloja ku cobolttikaan ei tunnu tekevän juuri mitään...

 

Hyvistä teristä saa antaa vinkkejä...halpis magnumit ja vähä kalliimmat boschilaiset on jo kokeiltu....leikkuuneesten kans ja eri kierrosluvuilla...ei uppoa niinku juustoon...

20180606_203517.jpg

Ite oon käyttänyt vallan Krinon kobolttiteriä, mielestäni puree erittäin hyvin leikkuunesteen kanssa kovaan metalliin, ei noilla halvemmilla terrillä tee yhtikäs mitään, korkeintaan alumiinia voi porailla.

  • Like 1
Link to comment

Ensimmäisen jousien porauksen tein firabeli hommina työpaikan teriä käyttäen...Niitä teriä meni aika monta :)

Seuraavan tein henk-koht terillä ja silloin kikkailin rälläkällä keskinmäisiin lehtiin V uran orkkis syvyyteen, ja poran, vingun, etc terillä loput muotoonsa.

Eli pakka poikki päästä ja jousilehdet sen verran erilleen että tekee V uran katkaisulaikalla.

Lopuksi samalla laikalla pieni ura päähän ja mikki-liimalla kiinni.

Toi loppu ohje toimii oikeassa elämässä, mutta harvoin tällä palstalla :)

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment

Kyllä tuo peten konsti eli rälläkkä on kaikkein nopein. Samalla tavalla tein aikanaan omaani, kun kaikki muu tuntu toivottoman hitaalta. Kyllä ne tukivarret paikallaan pysyy vaikkei se kolo ole viimoisen päälle siloteltu.

  • Like 1
Link to comment

Itselläni kävi niin että keskipala ei mennyt ihan tarkasti keskelle akselia kun tuli kavennettua ja väsättyä akselia aika reilulla kädellä. Hölmönä en tietenkään tarkistanut tätä keskeisyyttä niin toisella puolella oli tukivarsi liian tiukassa rasvatiivisteessä kiinni ja toisella löysästi. Eli ennen kuin lattaan rupeaa reikiä poraamaan niin kannattaa merkata uuden reijän paikka niin että jousilatat ja tukivarret on akseliputkessa kiinni.

 

 

Link to comment
37 minutes ago, Tanhis said:

Itselläni kävi niin että keskipala ei mennyt ihan tarkasti keskelle akselia kun tuli kavennettua ja väsättyä akselia aika reilulla kädellä. Hölmönä en tietenkään tarkistanut tätä keskeisyyttä niin toisella puolella oli tukivarsi liian tiukassa rasvatiivisteessä kiinni ja toisella löysästi. Eli ennen kuin lattaan rupeaa reikiä poraamaan niin kannattaa merkata uuden reijän paikka niin että jousilatat ja tukivarret on akseliputkessa kiinni.

 

 

 

Juu akseli on penkissä kii ja latat paikallaan. Sit tukivarret paikalleen ja Kemin Karavaanari toi poratun tukivarren pultin millä saa merkin tehtyä...

 

 

  • Like 1
Link to comment

Vielä vähä rälläkkää ja pikku heftit päähän ni sois siinä....

Saapa nähä riittääkö prikat camberien säätöön ja kulukeeko suoraan....jotenki tuntu ettei menny iha niinku strömsösä... 😂😂

 

Noo...aika näyttää miten käy...

20180608_190153.jpg

  • Like 1
Link to comment

Nää on taaa näitä päiviä.... 4 tuntia tallisa ja sain paikallee kuskin puolen vetarin suojakumen. Halkastavat Febin kumet, mutta vänkärin puoli ei asetu ei millään....suhisee ku mikäki ko puristellee, eli ei oo tiivis. Huomena hakkee wurtin liimaa ja tungen koko tuubin sinne ni josko sais tiiviiks....

 

Otetaan sille! Nii ja 11 vkon kesölomalle, joka alko nyt 🤘🤘🤘

15290826980401419569366.jpg

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...
On 30.5.2018 at 10:33 PM, metake said:

 

On kun kaivat ne kannet lyhyillä vetariputkilla olevasta laatikosta, uudemmissa pitkäputkisissa on erilaiset kannet. Tästä poikkeuksena -67 jossa pitkät vetariputket mutta vielä vanhan mallin kannet. Muistaakseni sopiva vuosimalli on siis 65-67, tai sitten 66-67, en muista ihan varmaksi että onko -65 vielä öljynheittorenkailla.

 Onkohan tuo oikean puoleinen nyt mistä vehkeestä...vasemmalla ovaalin orggis.....ko myyjä myi ja minä ostin ja kumpikaa ei tienny onko oikia vai ei....jos jollaki löytys kuvaa oikeasta 65-67:n laakerikannesta ni ois jees...

 

 

Edit. Vissiin tuo nyt kuites on sopiva?

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=584479

 

20180628_194947.jpg

20180628_194801.jpg

20180628_195203.jpg

Edited by Art_Zi
Link to comment
On 14.6.2018 at 8:51 PM, Art_Zi said:

Kiinanpaskaa....ei auttanu lukkopihet ja metrinen jatkokaan että sais kierteitä herkisteltyä. Saatika että ton sais oikealla työkalulla sit paikalleen...

 

*Ostetaan saksalainen vaihtovirtalaturinjalka*

20180614_204818.jpg

Kiinanpaskaki meni lopulta paikallee....kierteiden hionta autto...

Edited by Art_Zi
Link to comment

Hieman oli työn ja tuskan takana laittaa nuo stefat mutta niin ne vain meni vanhan stefan ja 36 hylsyn avulla.

 

Ja oma sotkeminen oli wurtin liiman ja rasvan kans lyyä tuo kilpi ja laakerinkansi paikallee. Saa nähä kui ne vuotaa....luotto omaan tekemiseen taas tämän illan säätämisen perusteella täys 0 :)

20180702_184904.jpg

 

Edited by Art_Zi
Link to comment

Noita laakerikansia on näemmä ihan pirusti erilaisia, ei tuossa theSamban linkissä ole kuin murto-osa. On etitty kaverin projektiin käypästä kantta, niin löytyi ainakin 6-7 erilaista. Esim. noita vanhoja suorasivuisia, (jotka muuten ei käy kilpiin, joihin nuo mutkasivuiset tehty) on ainakin kahdella eri laakerin syvyydellä. Tietääkseni erilevyisiä laakereita ei ole ollut (tai ei vissiin ainakaan myydä), joten joko vetariputken laakeripesissä on myös syvyyseroja, tai sitten ero on jarrukilpien paksuuksissa. Lisäksi löytyi Art_Zin kuvissa oikealla puolen näkyvää kantta kahta eri paksuutta, joista korkeampi oli varmasti ollut asennettuna väärässä paikassa, koska siihen oli selvästi rumpu hangannut jäljen.

Link to comment

Mutta kun niitäkin on kahta eri korkeutta! Ja 2-3 eri laakerin syvyyttä! Edit: jos laakeripesän koneistuksen syvyys on väärä voipi jäädä vaikka jarrukilpi tai laakeri liian isolle välykselle.

Edited by -tipi-
lisäys
Link to comment

3 vkoa lomaa takana, 8 vkoa vielä eessä. Silti tallii ei taho ehtiä 😂😂😂

 

Noo osia ja heebaa on kuiten taas saanu tilattua. Vielä pitäs saaha raijetankojen flippipalat ni pääsee taas eteneen.

20180628_185420.thumb.jpg.62bf438700cf81a7d69fabc4ed87ca6e.jpg

 

Droppiolat sain eilen haettua rotsauksesta ja nyt iltasella pulttasin etuakselin paikalleen eversti Sandelsin kans. 3 kertaa se piti tuoki laittaa, ku eka laitoin väärät kumit akselin ja korin väliin, sit oikeat kumit ja totesin ettei ne mahu. Sit meni ilman kumeja. Ja päällimmäiset kumet paikalleen ni ei menny ne oikeat aluslevyt, joten laitoin noilla leveillä prikoilla.20180707_200322.thumb.jpg.5e820098b1385e48ef92c931e7206e46.jpg

 

Pussihousut heitin roskiin ja kairasin reiät kakspiirisen jarrunestesäiliölle.

20180707_205829.thumb.jpg.38e3e2a29cc27efc6d6483ce35ac93d3.jpg

 

Lopuks vielä vähä dingendongelia paikalleen ja nyt sohvalla olutta ja futista.20180707_211825.thumb.jpg.169ee338f701adc8f8c9d7d65c09a49d.jpg

 

Olkien rotsauskaan ei menny niinku piti, vaan piti tilata uus tappisarja(Febi). Auton mukana tuli joku pilipalisarja, jossa oli jo valmiiks väljät puslat.

Edited by Art_Zi
  • Like 1
Link to comment
On 6.6.2018 at 9:11 PM, sleepercooler said:

Ite oon käyttänyt vallan Krinon kobolttiteriä, mielestäni puree erittäin hyvin leikkuunesteen kanssa kovaan metalliin, ei noilla halvemmilla terrillä tee yhtikäs mitään, korkeintaan alumiinia voi porailla.

 

Ostin muuten tuon Krinon kobolttisetin ja tuntuu ainaki uutena uppoavan ku kusi lummeen. 👍👍

Edited by Art_Zi
  • Haha 1
Link to comment

Vittu että tää projekti vastustaa nyt vähän liikaa...kaikkea ei jaksa ees kirjottaa, mutta rahaa on palanut taas satasia ja ihan turhaan...

 

Kemin Karavaanari meinas ettei tuo flippipala saa mennä ku puoleen väliin kierrettä...nyt tuo menee ihan pohjaan. Kokeiltu kaksilla eri flippipaloilla. Eikö ne kuiten pitäs olla tarkotettu noihin pystärin raijetangon päihin noi flippipalat??

 

Raijetangon päät on nämä:

https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/etuakseli-ohjaus/ohjaus/4320/

 

Ja flippipalat AC:lta...

 

Onko muilla flipanneilla ollu vastaavaa ongelmaa vai onko mulla vaan paska tuuri varaosien kans?? Tuo flippipala alkaa siis puremaan kartioon vasta, kun kierrettä on jälellä enää 1 kierre...

20180710_151539.jpg

Edited by Art_Zi
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...