Jump to content

-58


Recommended Posts

Posted

Tuksu lähti seuraavalle harrastajalle, joten aloitanpa uutta projektia. Tästä ei tule kiiltävää eikä MR entisöintiä, vaan alusta ja kori kuntoon. Maalipinta saa jäädä sellaiseksi kun se on, tietenkin jonkinlaista fiksausta täytyy tehdä mutta pienemmät lommot yms. ei haittaa.

 

Ruiskutekniikan, vaihdelaatikon ja strokerin mitkä jäi minulle niin ne laitan sitten tähän.

 

Tämä on ilmeisesti poistettu rekisteristä v.-71 jonka jälkeen ollut ladossa säilytyksessä.

 

Tänään ehdin vain pikaisesti huuhtaista enimmät pölyt päältä sen kummemmin tutkimatta hankintaa.

 

Täytyy huomenna käydä selvittämässä katsastus konttorilla onnistuuko sitten jossain vaiheessa rekisteröinti, omistushistoriaa on tiedossa hyvin ja muitakin dokumentteja sain mukaan.

 

Katsotaanpa milloin tällä ajetaan.. 😄

IMG_20180527_114918.jpg

IMG_20180526_172614.jpg

  • Like 7
Posted

Ei tule ongelmaa rekisteröinin kaa.. hyvä ku ei aina tule viimeisen päälle pulerattuja tekniikaltaan kunnossa olevia kottereita.. Mutta ihan hyvä lontot takakatossa ne ehkä vois kattoo

Posted

Pasin tuntien tämäkin projekti valmistuu ennenkuin huomataankaan  :) Oli mukava olla hakureissulla mukana, ja kiitokset auton myyneelle Essille hienon harrastekaluston esittelystä!

  • Like 1
Posted
3 hours ago, Urbantoy said:

Ei tule ongelmaa rekisteröinin kaa.. hyvä ku ei aina tule viimeisen päälle pulerattuja tekniikaltaan kunnossa olevia kottereita.. Mutta ihan hyvä lontot takakatossa ne ehkä vois kattoo

Juu, kyllä isommat lommot oikaistaan. Tai ainakin yritän.

Posted

No niin kävin katsastuskonntorilla kysymässä rekisteröinnistä, niin ei kuulemma tule ongelmaa sitten kun sen aika on.

Riittävästi on papereita hommattuna valmiiksi, tosin sain vielä yhden paperin lisää joka pitää sitten täyttää :)

 

Nyt sitten voi alkaa purkamaan tuota ja ihmettelemään mitä kaikkea siihen tarviikaan tehdä.

 

Pystyyköhän tuohon selvittämään mitenkään mikä on ollut alkuperäinen rekisteritunnus?

  • Like 1
Posted
42 minutes ago, Pasi said:

 

Pystyyköhän tuohon selvittämään mitenkään mikä on ollut alkuperäinen rekisteritunnus?

Kylläpä tuli mulle hyvä mieli siitä, että tämä lopulta pääsi työlle hyvään kotiin. En siis aikoinaan "pelastanut" ja säilönyt tätä turhaan.

 

Muille tuohon Pasin kysymykseen vastausta miettiville tiedoksi, että Kansallisarkistosta ei löydy apuja, kun on poistunut rekisteristä jo ennen vuotta 1975. Eivät löydä valmistenumerolla siksi tietoja. 

VV-Auton maahantuontipapereissa on kaikkea muita tietoja autosta kerrottu, paitsi rekkarinumero. Setä, jolta mä tuon ostin, poistui maisemista jo pian kaupanteon jälkeen. Hän ei enää silloin rekkaria muistanut, enkä tullut kysyneeksi päästä selaamaan perhealbumia, jossa autosta olisi ehkä kuva ollut. 

Posted

Sen verran selvittelin, että Suomen ajoneuvohistoriallisesta keskusliitosta voisi löytyä kantakortti. Tiedot löytyvät vain sen läänin arkistosta, jossa ajoneuvo oli viimeksi, eli jos ajoneuvon kotipaikka vaihtui toiseen lääniin siirtyi kortti myös ja rekisteritunnus vaihtui.

 

Tämä oli ilmeisesti viimeksi rekisterissä Hämeen läänissä. Soitin tuonne Auto ja tiemuseo Mobiliaan joka on Kangasalla, niin sieltä löytyy 6 laatikollista kantakortteja jossa se voisi olla.

Niitä voisi itse mennä etsimään, tai sitten ne etsisivät joka kustantaa 49€/h ja yhteen laatikkoon aikaa menisi n.1h

 

Ehkäpä vähän turhan pitkä matka lähteä itse etsimään sitä.

Posted

Just näin ku karvanen ruuhkaleuka sanoo..  sinne vaan kysymystä..

Mulle tuli trafin kautta toppelin kortti, mutta hommelihan muuttui sen jälkeen jossain vaiheessa

Posted
On 27.5.2018 at 7:11 PM, ARTO said:

Hirvee rytöläjä mutta jos menee ruiskustrokerilla vartin alle 13 sekunnin, peukutan isosti:)

Meneehän se.. 😀 

  • Haha 1
Posted (edited)
56 minutes ago, Art_Zi said:

Kokeile vaan sitä Kansallisarkistoa. Huhtikuussa sieltä tuli postissa 31.12.1971 rekisteristä poistetun ovaalin kantakortti.

Haitko pelkällä valmistenumerolla vai rekisterinumerolla? Minä hain pelkällä valmistenumerolla ja reilun parin viikon päästä tuli kotiin kirje, jossa luki, että pelkällä valmistenumerolla ei löydy tietoja, kun on poistunut rekisteristä ennen vuotta 1975. Rekkarinumerolla löytyisi kaikki 1966 ja sen jälkeen rekisterissä olleet.

Edited by Essi
Posted

Soitin vielä kansallisarkistoon ja aikoivat vielä etsiä jos se sattuisi löytymään. Sanoin, että ku Artzillekkin oli löytyny.. :)

 

No joo, tässä pikkuhiljaa tutustunut projektiin ja purkaminen aloitettu. Toistaiseksi mitään yllättävää ei ole löytynyt, siis peltihommia on kyllä tiedossa.

Ovi ja takasivu pahvit ovat hyvässä kunnossa kuin myös penkit. Kaipaavat ainostaan kunnon puhdistuksen, kattoverhoilu on vähän vielä arvoitus pystyykö sitä pelastamaan.

 

Ainakin nämä menee vaihtoon:

 

- Pohjalevyt

- Lämpökotelot

- Etupäästä sisälokasuojan alaosat

- Vararengaskotelo

- A-pilarin alaosat

- Takarenkaiden etupuolelta korista alanurkat

 

Loput selviää kun kori on irroitettu pohjalevystä.

  • Like 1
Posted (edited)

PS: Klassic Fab on perustanut itse Klassic Fab EU:n Espanjaan, mitkä lie sitten rahdit Espanjasta.

Edited by -tipi-
Posted

Minä sain Autolan maahantuoman viiskakkosen kuplan rekisteröinnistä tietoa Eeva Viloselta - mutten tiedä miten tilanne on nyt kymmenen vuotta myöhemmin...

Posted

Kiitti Tipi, oli tiedossa.. mutta käytetään mielellään hyväksi todettua.. Michel varas omasta haluasta jo lämpötuubit Pasille valmiiks komenteilla että otat jos otat ku tiesi aikataulun.. hyvää palvelua kieltämättä, mutta ku käyttää samaa toimittajaa niin homma toimii hyvin.. Mukava kaveri tää Michel, monet kerrat otettu bisseä EBIssä sen myyntiteltalla. Yleensä ku se naaman näkee niin het bisse tulee käteen ja jakkara jalkojen väliin. sitten alkaa sönkkäys mutta aina me juttuun tullaan

Posted
15 hours ago, Urbantoy said:

Kiitti Tipi, oli tiedossa.. mutta käytetään mielellään hyväksi todettua.. Michel varas omasta haluasta jo lämpötuubit Pasille valmiiks komenteilla että otat jos otat ku tiesi aikataulun.. hyvää palvelua kieltämättä, mutta ku käyttää samaa toimittajaa niin homma toimii hyvin.. Mukava kaveri tää Michel, monet kerrat otettu bisseä EBIssä sen myyntiteltalla. Yleensä ku se naaman näkee niin het bisse tulee käteen ja jakkara jalkojen väliin. sitten alkaa sönkkäys mutta aina me juttuun tullaan

Korjauspeltien lista kasvaa sitä mukaa mitä enemmän purkaa autoa, kyllä nuo klassic fabin kotelot jäävät haaveeksi. Ei kyllä pysty laittamaan niitä.

 

16 hours ago, SePi said:

Minä sain Autolan maahantuoman viiskakkosen kuplan rekisteröinnistä tietoa Eeva Viloselta - mutten tiedä miten tilanne on nyt kymmenen vuotta myöhemmin...

Mites tuohon Eeva Viloseen voisi ottaa yhteyttä?

Posted (edited)

Onpa komee kärry... Viloseen saanee yhteyden esim etunimi.sukunimi ja fvwa.fi jos ei joku tiedustelu anna puhelinnumeroa.

 

Joko löytyi takavalot? Takaikkunan oikealla ylhäällä olevat lommot näyttää vaikeahkoilta oikaistavilta.

Edited by Tuomo Lehmikangas
Posted

Tero aikoi etsiä onko sillä valoja, tosin menee jonkin aikaa ennenkuin tarttee niitä.

 

Mitenkä noiden lokasuojien kiinnityskohdat kannattaa korjata, ei varmaan ole niihin valmiina korjauspaloja? Haluaisin kuitenkin yrittää säilyttää nuo, takasuojien kiinnityskohdissa on eniten korjaamista.

IMG_20180602_112241.jpg

Posted

Hyvä tietää, että korjauspelti löytyy. Tosin löysin omasta varastosta pilalle tuunatut takalokasuojat joista saan myös peltiä.

 

Korin kiinnityspultit meinas olla vähän hukassa takana kun siihen on hitsattu peltiä päälle. Kaksi pulttia kummallakin puolella oli vierekkäin, onko se näissä vanhemmissa kahdella pultilla per puoli kiinni?

 

Joku tosiaan aikoinaan liimaillut peltiä tuonne eikä ole juurikaan saumoja siistinyt, aika hurjan näköinen.

IMG_20180603_145358.jpg

Posted

vanhemmis pohjalevyis on 2 pulttia vierekkäin ,tarkalleen en tiedä missä muuttuu yksi pulttiseksi mutta -58 oli 2:lla ja -60 jo yhdellä.

Posted

Ok, hyvä tietää.. Aukasin jo pultteja 3/4 lähti auki ja yksi katkesi.. :)

 

Vänkärin puolelta lämpökotelon pohjaan on hitsattu peltiä lisää ja se tietenkin pohjalevyyn kiinni. Samapa tuo, vaihdettava ne on kuitenkin.

  • 3 weeks later...
Posted

Hieman on kylpy / kodinhoitohuone remontti hidastanut harrastamista, täytyy remontti hoitaa ensin ja sitten vasta keskittyä kunnolla tähän.

 

Puuttuvia osia olen saanut hommattua ja korjauspeltejä katsellut mitä pitää tilata.

 

Takasisälokasuojaan katselin korjauspeltiä enkä löytänyt suoraan vuosimalliin sopivaa vaan kaikissa on -65 eteenpäin, joten passaako tuo kuitenkin vai mistähän siihen löytyy sitten sopiva.

Tuossa linkki Wolfsburg Westin sivulle mikä pelti kyseessä.

http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111809085BD

Posted (edited)

Luenko mä tuota Westin sivua nyt väärin.. eikö tuo ole -1965seen asti, jos se ois eteenpäin, niin eikö se ois 1965-

Piilevä lukihäiriökö mulla on.. ennen on -1965 ja jälkeen ois varmaan 1965- eli tuolla viivalla on merkitys käsittääkseni onko se ennen vai jälkeen vuosimallin..

 

Korjatkaa jos mä oon ihan ulalla

Edited by Urbantoy
Posted

No joo, tuohan vaikuttaisi ihan järkevältä.. 🤔

 

Mistä muuten löytyy tietoa minkälainen lattiamatto tuohon kuuluu? Ovipahveissa ja penkeissä on ruskeaa, tuossa kuvassa näkyy hieman penkeistä väriä.

IMG_20180527_115921.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Siis nuo varmaan täytyisi selata yksitellen läpi.. aikamoinen homma olisi siinä.

Kansallisarkistosta on kysytty jo runkonumerolla ja sieltä ei löytynyt tietoja, joten löytyneeköhän tuoltakaan?

Posted

Juu.. selattavaa on. Mutta 88 luetteloa, joista haarukoi vuoden 58 ja sitten vaan Seuraava-näppäimmellä eteenpäin. Noin summittaisesti päätellen tuhannen kohdalla nappaa...

Posted
On 1.7.2018 at 11:54 PM, rambler said:

Juu.. selattavaa on. Mutta 88 luetteloa, joista haarukoi vuoden 58 ja sitten vaan Seuraava-näppäimmellä eteenpäin. Noin summittaisesti päätellen tuhannen kohdalla nappaa...

Jos vanhan rekkarin tietää niin löytyy helposti. Muuten aika hakuammuntaa.

Posted

Vanhaa rekisterinumeroa Pasi on juuri etsimässä. Tuolta pläräämällä se voisi kyllä hyvinkin löytyä, mutta on vaan melkoinen homma. 

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...