Pasi Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Tuksu lähti seuraavalle harrastajalle, joten aloitanpa uutta projektia. Tästä ei tule kiiltävää eikä MR entisöintiä, vaan alusta ja kori kuntoon. Maalipinta saa jäädä sellaiseksi kun se on, tietenkin jonkinlaista fiksausta täytyy tehdä mutta pienemmät lommot yms. ei haittaa. Ruiskutekniikan, vaihdelaatikon ja strokerin mitkä jäi minulle niin ne laitan sitten tähän. Tämä on ilmeisesti poistettu rekisteristä v.-71 jonka jälkeen ollut ladossa säilytyksessä. Tänään ehdin vain pikaisesti huuhtaista enimmät pölyt päältä sen kummemmin tutkimatta hankintaa. Täytyy huomenna käydä selvittämässä katsastus konttorilla onnistuuko sitten jossain vaiheessa rekisteröinti, omistushistoriaa on tiedossa hyvin ja muitakin dokumentteja sain mukaan. Katsotaanpa milloin tällä ajetaan.. 😄 7 Quote
Urbantoy Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Ei tule ongelmaa rekisteröinin kaa.. hyvä ku ei aina tule viimeisen päälle pulerattuja tekniikaltaan kunnossa olevia kottereita.. Mutta ihan hyvä lontot takakatossa ne ehkä vois kattoo Quote
pantse1 Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Pasin tuntien tämäkin projekti valmistuu ennenkuin huomataankaan :) Oli mukava olla hakureissulla mukana, ja kiitokset auton myyneelle Essille hienon harrastekaluston esittelystä! 1 Quote
ARTO Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Hirvee rytöläjä mutta jos menee ruiskustrokerilla vartin alle 13 sekunnin, peukutan isosti:) Quote
Urbantoy Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Tästäkin tulee hienompi ku TripleWhite ja se käy tapahtumissa myös Quote
Pasi Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 3 hours ago, Urbantoy said: Ei tule ongelmaa rekisteröinin kaa.. hyvä ku ei aina tule viimeisen päälle pulerattuja tekniikaltaan kunnossa olevia kottereita.. Mutta ihan hyvä lontot takakatossa ne ehkä vois kattoo Juu, kyllä isommat lommot oikaistaan. Tai ainakin yritän. Quote
Pasi Posted May 28, 2018 Author Posted May 28, 2018 No niin kävin katsastuskonntorilla kysymässä rekisteröinnistä, niin ei kuulemma tule ongelmaa sitten kun sen aika on. Riittävästi on papereita hommattuna valmiiksi, tosin sain vielä yhden paperin lisää joka pitää sitten täyttää :) Nyt sitten voi alkaa purkamaan tuota ja ihmettelemään mitä kaikkea siihen tarviikaan tehdä. Pystyyköhän tuohon selvittämään mitenkään mikä on ollut alkuperäinen rekisteritunnus? 1 Quote
Essi Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 42 minutes ago, Pasi said: Pystyyköhän tuohon selvittämään mitenkään mikä on ollut alkuperäinen rekisteritunnus? Kylläpä tuli mulle hyvä mieli siitä, että tämä lopulta pääsi työlle hyvään kotiin. En siis aikoinaan "pelastanut" ja säilönyt tätä turhaan. Muille tuohon Pasin kysymykseen vastausta miettiville tiedoksi, että Kansallisarkistosta ei löydy apuja, kun on poistunut rekisteristä jo ennen vuotta 1975. Eivät löydä valmistenumerolla siksi tietoja. VV-Auton maahantuontipapereissa on kaikkea muita tietoja autosta kerrottu, paitsi rekkarinumero. Setä, jolta mä tuon ostin, poistui maisemista jo pian kaupanteon jälkeen. Hän ei enää silloin rekkaria muistanut, enkä tullut kysyneeksi päästä selaamaan perhealbumia, jossa autosta olisi ehkä kuva ollut. Quote
Pasi Posted May 28, 2018 Author Posted May 28, 2018 Sen verran selvittelin, että Suomen ajoneuvohistoriallisesta keskusliitosta voisi löytyä kantakortti. Tiedot löytyvät vain sen läänin arkistosta, jossa ajoneuvo oli viimeksi, eli jos ajoneuvon kotipaikka vaihtui toiseen lääniin siirtyi kortti myös ja rekisteritunnus vaihtui. Tämä oli ilmeisesti viimeksi rekisterissä Hämeen läänissä. Soitin tuonne Auto ja tiemuseo Mobiliaan joka on Kangasalla, niin sieltä löytyy 6 laatikollista kantakortteja jossa se voisi olla. Niitä voisi itse mennä etsimään, tai sitten ne etsisivät joka kustantaa 49€/h ja yhteen laatikkoon aikaa menisi n.1h Ehkäpä vähän turhan pitkä matka lähteä itse etsimään sitä. Quote
Essi Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Tämä seutu oli Turun ja Porin lääniä silloin ennenvanhaan. Quote
Art_Zi Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Kokeile vaan sitä Kansallisarkistoa. Huhtikuussa sieltä tuli postissa 31.12.1971 rekisteristä poistetun ovaalin kantakortti. Quote
Urbantoy Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Just näin ku karvanen ruuhkaleuka sanoo.. sinne vaan kysymystä.. Mulle tuli trafin kautta toppelin kortti, mutta hommelihan muuttui sen jälkeen jossain vaiheessa Quote
Meto Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 On 27.5.2018 at 7:11 PM, ARTO said: Hirvee rytöläjä mutta jos menee ruiskustrokerilla vartin alle 13 sekunnin, peukutan isosti:) Meneehän se.. 😀 1 Quote
Essi Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 (edited) 56 minutes ago, Art_Zi said: Kokeile vaan sitä Kansallisarkistoa. Huhtikuussa sieltä tuli postissa 31.12.1971 rekisteristä poistetun ovaalin kantakortti. Haitko pelkällä valmistenumerolla vai rekisterinumerolla? Minä hain pelkällä valmistenumerolla ja reilun parin viikon päästä tuli kotiin kirje, jossa luki, että pelkällä valmistenumerolla ei löydy tietoja, kun on poistunut rekisteristä ennen vuotta 1975. Rekkarinumerolla löytyisi kaikki 1966 ja sen jälkeen rekisterissä olleet. Edited May 28, 2018 by Essi Quote
Art_Zi Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Pelkällä valmistenumerolla ko ei ollu kilpeä tiedossa. Mut näköjään siellä ei sit kaikkia vanhoja ole... Quote
Pasi Posted May 30, 2018 Author Posted May 30, 2018 Soitin vielä kansallisarkistoon ja aikoivat vielä etsiä jos se sattuisi löytymään. Sanoin, että ku Artzillekkin oli löytyny.. :) No joo, tässä pikkuhiljaa tutustunut projektiin ja purkaminen aloitettu. Toistaiseksi mitään yllättävää ei ole löytynyt, siis peltihommia on kyllä tiedossa. Ovi ja takasivu pahvit ovat hyvässä kunnossa kuin myös penkit. Kaipaavat ainostaan kunnon puhdistuksen, kattoverhoilu on vähän vielä arvoitus pystyykö sitä pelastamaan. Ainakin nämä menee vaihtoon: - Pohjalevyt - Lämpökotelot - Etupäästä sisälokasuojan alaosat - Vararengaskotelo - A-pilarin alaosat - Takarenkaiden etupuolelta korista alanurkat Loput selviää kun kori on irroitettu pohjalevystä. 1 Quote
Urbantoy Posted May 30, 2018 Posted May 30, 2018 Palaappa Pasi asiaan ku selviää.. jos omaa teet tee kunnolla.. katellaan niitä osia sitten tuolta SpiltPartsilta.. Quote
-tipi- Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 (edited) PS: Klassic Fab on perustanut itse Klassic Fab EU:n Espanjaan, mitkä lie sitten rahdit Espanjasta. Edited May 31, 2018 by -tipi- Quote
SePi Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Minä sain Autolan maahantuoman viiskakkosen kuplan rekisteröinnistä tietoa Eeva Viloselta - mutten tiedä miten tilanne on nyt kymmenen vuotta myöhemmin... Quote
Urbantoy Posted May 31, 2018 Posted May 31, 2018 Kiitti Tipi, oli tiedossa.. mutta käytetään mielellään hyväksi todettua.. Michel varas omasta haluasta jo lämpötuubit Pasille valmiiks komenteilla että otat jos otat ku tiesi aikataulun.. hyvää palvelua kieltämättä, mutta ku käyttää samaa toimittajaa niin homma toimii hyvin.. Mukava kaveri tää Michel, monet kerrat otettu bisseä EBIssä sen myyntiteltalla. Yleensä ku se naaman näkee niin het bisse tulee käteen ja jakkara jalkojen väliin. sitten alkaa sönkkäys mutta aina me juttuun tullaan Quote
Pasi Posted June 1, 2018 Author Posted June 1, 2018 15 hours ago, Urbantoy said: Kiitti Tipi, oli tiedossa.. mutta käytetään mielellään hyväksi todettua.. Michel varas omasta haluasta jo lämpötuubit Pasille valmiiks komenteilla että otat jos otat ku tiesi aikataulun.. hyvää palvelua kieltämättä, mutta ku käyttää samaa toimittajaa niin homma toimii hyvin.. Mukava kaveri tää Michel, monet kerrat otettu bisseä EBIssä sen myyntiteltalla. Yleensä ku se naaman näkee niin het bisse tulee käteen ja jakkara jalkojen väliin. sitten alkaa sönkkäys mutta aina me juttuun tullaan Korjauspeltien lista kasvaa sitä mukaa mitä enemmän purkaa autoa, kyllä nuo klassic fabin kotelot jäävät haaveeksi. Ei kyllä pysty laittamaan niitä. 16 hours ago, SePi said: Minä sain Autolan maahantuoman viiskakkosen kuplan rekisteröinnistä tietoa Eeva Viloselta - mutten tiedä miten tilanne on nyt kymmenen vuotta myöhemmin... Mites tuohon Eeva Viloseen voisi ottaa yhteyttä? Quote
Tuomo Lehmikangas Posted June 1, 2018 Posted June 1, 2018 (edited) Onpa komee kärry... Viloseen saanee yhteyden esim etunimi.sukunimi ja fvwa.fi jos ei joku tiedustelu anna puhelinnumeroa. Joko löytyi takavalot? Takaikkunan oikealla ylhäällä olevat lommot näyttää vaikeahkoilta oikaistavilta. Edited June 1, 2018 by Tuomo Lehmikangas Quote
Pasi Posted June 2, 2018 Author Posted June 2, 2018 Tero aikoi etsiä onko sillä valoja, tosin menee jonkin aikaa ennenkuin tarttee niitä. Mitenkä noiden lokasuojien kiinnityskohdat kannattaa korjata, ei varmaan ole niihin valmiina korjauspaloja? Haluaisin kuitenkin yrittää säilyttää nuo, takasuojien kiinnityskohdissa on eniten korjaamista. Quote
Virtanen Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Löytyyhän niitä: http://restorationpanels.com/product/rear-fender-ribbed-inner-repair-flanges/ 2 Quote
Urbantoy Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Tuolta Pasi nuo, laatu taattua, eikä arpomista mitähän mahtaa tulla Quote
Pasi Posted June 3, 2018 Author Posted June 3, 2018 Hyvä tietää, että korjauspelti löytyy. Tosin löysin omasta varastosta pilalle tuunatut takalokasuojat joista saan myös peltiä. Korin kiinnityspultit meinas olla vähän hukassa takana kun siihen on hitsattu peltiä päälle. Kaksi pulttia kummallakin puolella oli vierekkäin, onko se näissä vanhemmissa kahdella pultilla per puoli kiinni? Joku tosiaan aikoinaan liimaillut peltiä tuonne eikä ole juurikaan saumoja siistinyt, aika hurjan näköinen. Quote
Racing Posted June 3, 2018 Posted June 3, 2018 vanhemmis pohjalevyis on 2 pulttia vierekkäin ,tarkalleen en tiedä missä muuttuu yksi pulttiseksi mutta -58 oli 2:lla ja -60 jo yhdellä. Quote
Pasi Posted June 3, 2018 Author Posted June 3, 2018 Ok, hyvä tietää.. Aukasin jo pultteja 3/4 lähti auki ja yksi katkesi.. :) Vänkärin puolelta lämpökotelon pohjaan on hitsattu peltiä lisää ja se tietenkin pohjalevyyn kiinni. Samapa tuo, vaihdettava ne on kuitenkin. Quote
Pasi Posted June 22, 2018 Author Posted June 22, 2018 Hieman on kylpy / kodinhoitohuone remontti hidastanut harrastamista, täytyy remontti hoitaa ensin ja sitten vasta keskittyä kunnolla tähän. Puuttuvia osia olen saanut hommattua ja korjauspeltejä katsellut mitä pitää tilata. Takasisälokasuojaan katselin korjauspeltiä enkä löytänyt suoraan vuosimalliin sopivaa vaan kaikissa on -65 eteenpäin, joten passaako tuo kuitenkin vai mistähän siihen löytyy sitten sopiva. Tuossa linkki Wolfsburg Westin sivulle mikä pelti kyseessä. http://www.wolfsburgwest.com/cart/DetailsList.cfm?ID=111809085BD Quote
Urbantoy Posted June 22, 2018 Posted June 22, 2018 (edited) Luenko mä tuota Westin sivua nyt väärin.. eikö tuo ole -1965seen asti, jos se ois eteenpäin, niin eikö se ois 1965- Piilevä lukihäiriökö mulla on.. ennen on -1965 ja jälkeen ois varmaan 1965- eli tuolla viivalla on merkitys käsittääkseni onko se ennen vai jälkeen vuosimallin.. Korjatkaa jos mä oon ihan ulalla Edited June 22, 2018 by Urbantoy Quote
Pasi Posted June 22, 2018 Author Posted June 22, 2018 No joo, tuohan vaikuttaisi ihan järkevältä.. 🤔 Mistä muuten löytyy tietoa minkälainen lattiamatto tuohon kuuluu? Ovipahveissa ja penkeissä on ruskeaa, tuossa kuvassa näkyy hieman penkeistä väriä. Quote
Stidi Posted June 22, 2018 Posted June 22, 2018 Musta tai harmaa kumimatto. Wolfsburg westin sivuilla on mielestäni näistäkin infoa. Quote
Pasi Posted June 30, 2018 Author Posted June 30, 2018 Sen verran oli tänään aikaa, että ehti tuennan hitsailla koriin. Jospa tuon korin sais lähiaikoina nostettua pois. Quote
rambler Posted June 30, 2018 Posted June 30, 2018 (edited) Jos on aikaa ja viittii istua koneella, niin tuossa alla on linkki Turun ja Porin läänin kantakortteihin... eikös tämä ole aikoiinaan sinne uutena rekisteröity? Tuolta löysin Ramblerini kantakortinkin... http://digi.narc.fi/digi/dosearch.ka?sartun=298234.KA Edited June 30, 2018 by rambler Quote
Pasi Posted July 1, 2018 Author Posted July 1, 2018 Siis nuo varmaan täytyisi selata yksitellen läpi.. aikamoinen homma olisi siinä. Kansallisarkistosta on kysytty jo runkonumerolla ja sieltä ei löytynyt tietoja, joten löytyneeköhän tuoltakaan? Quote
rambler Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Juu.. selattavaa on. Mutta 88 luetteloa, joista haarukoi vuoden 58 ja sitten vaan Seuraava-näppäimmellä eteenpäin. Noin summittaisesti päätellen tuhannen kohdalla nappaa... Quote
-tipi- Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Sisäloksua. Täähän lienee ollut Diamond Gray? Tuosta värejä. Tästä matot värissä charcoal lienee lähellä, nämä WW:n synteettisetkin ovat asialliset hinta/laatusuhteeltaan verrattuna esim. TMI:n kamaliin kuoseihin. Ja kumimatot: - Runkotunneliin - Lattioille - Etujalkatilaan 1 Quote
Tanhis Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 On 1.7.2018 at 11:54 PM, rambler said: Juu.. selattavaa on. Mutta 88 luetteloa, joista haarukoi vuoden 58 ja sitten vaan Seuraava-näppäimmellä eteenpäin. Noin summittaisesti päätellen tuhannen kohdalla nappaa... Jos vanhan rekkarin tietää niin löytyy helposti. Muuten aika hakuammuntaa. Quote
Essi Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 Vanhaa rekisterinumeroa Pasi on juuri etsimässä. Tuolta pläräämällä se voisi kyllä hyvinkin löytyä, mutta on vaan melkoinen homma. Quote
Pasi Posted July 28, 2018 Author Posted July 28, 2018 No niin, homma jatkuu. Tänään saatin koppa irti alustasta, kiitos vielä kaikille. 👍 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.