Mikko Mäkelä Posted June 25, 2020 Posted June 25, 2020 Moro! Onko tietoa, että onko Neoretro vielä toiminnassa? Osia odottanut 4 viikkoa enkä ole saanut minkäänlaista tietoa tilauksesta eikä vastaa sähköposteihin tai puheluihin. Kiitos etukäteen. Quote
jupsu Posted June 25, 2020 Posted June 25, 2020 Itsekkin odottanut osia jo useamman viikon. Soitin sinne noin viikko sitten ja vastaus oli ettei kaikkia osia löydy varastosta joten meni tilaushommiksi. Quote
Mage Posted June 25, 2020 Posted June 25, 2020 Kyllä sielä touhutaan. Kävin alkuviikosta hakemassa kaasarin ja kiirettä tuntui olevan. Quote
Raihna Posted June 26, 2020 Posted June 26, 2020 Tilasin junikseen korin tiivisteitä 2013, eikä kaikki oo tullut vieläkään...että sillai.. Quote
Lasse Posted June 26, 2020 Posted June 26, 2020 4 hours ago, Raihna said: Tilasin junikseen korin tiivisteitä 2013, eikä kaikki oo tullut vieläkään...että sillai.. Yrittäjäkin on ihminen ja ihmisille sattuu unohduksia etenkin kiireessä. Kannattaisiko ihan rakentavasti vaan ottaa yhteyttä ja tiedustella asian perään. Quote
Raihna Posted June 26, 2020 Posted June 26, 2020 Kyllä niitä kyseltiin,useamman kerran..enään en kysele. Quote
mikko k Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 Jos yrittäjällä on kiire vähän kaiken aikaa, unohduksia sattuu sinne tänne ja asioita jää hoitamatta, niin kyllä seuraus on tälläinen kysely netissä. Eikä tämä ole positiivinen mainos yrittäjälle... Quote
portu Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 3 hours ago, mikko k said: Jos yrittäjällä on kiire vähän kaiken aikaa, unohduksia sattuu sinne tänne ja asioita jää hoitamatta, niin kyllä seuraus on tälläinen kysely netissä. Eikä tämä ole positiivinen mainos yrittäjälle... Jostain syystä minunkin kaverille on hiukan samanlaista käynyt, tosiaan moni ei tilaa uudelleen enää. Quote
Urbantoy Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 3 hours ago, portu said: Jostain syystä minunkin kaverille on hiukan samanlaista käynyt, tosiaan moni ei tilaa uudelleen enää. Asiakashan on se kunkku, ja jokainen tekee omat päätökset palvelun perusteella.. 1 Quote
Lasse Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 3 hours ago, Urbantoy said: Asiakashan on se kunkku, ja jokainen tekee omat päätökset palvelun perusteella.. Kyllä se vaan loppupeleisssä on niin että asiakas luulee olevansa kunkku mutta monesti myyjän kannattaa miettiä kenen kanssa aikansa kuluttaa. Customer value tais olla se ameriikankielinen termi. Ja yleensä sitä saa juuri sellaista palvelua mitä lähtee itse hakemaan. Eli asiakkaanakin kannattaa tovi miettiä millä asenteella lähtee murheitansa asiakaspalvelijalle purkamaan. Quote
Urbantoy Posted June 27, 2020 Posted June 27, 2020 1 hour ago, Lasse said: Kyllä se vaan loppupeleisssä on niin että asiakas luulee olevansa kunkku mutta monesti myyjän kannattaa miettiä kenen kanssa aikansa kuluttaa. Customer value tais olla se ameriikankielinen termi. Ja yleensä sitä saa juuri sellaista palvelua mitä lähtee itse hakemaan. Eli asiakkaanakin kannattaa tovi miettiä millä asenteella lähtee murheitansa asiakaspalvelijalle purkamaan. Luulen että LasseYrittäjällä tolla periaatteella saattas olla asiakkaat vaan yksinkertaisesti vähissä.. Kyllä se vaan edelleen asiakas sen rahan luovuttaa tuotetta tai palvelua vastaan sitä myyvälle, sehän nyt pitää heti ensimmäiseksi tajuta, olipa yritysidea mikä hyvänsä.. Pitää kait nyt ymmärtää että ei se myyjä saa mistään asiakkaita jos niitä ei oikeasti kohtele kunnolla.. Ja nykypäivän somerumba kertoo aika pian missä mennään.. Seison edelleen sanojeni takana että kyllä se asiakas on edelleen kuningas, sillä on se maaginen maksajanrooli.. Siinä myyjän/palveluntarjoajan on vaikea rimpuilla vastaan.. Voihan sille sanoa että en myy sulle mitään, silti asiakas saa palvelun muualta.. ja voivoi se alkuperäinen yrittäjä jäi nuolemaan näppylöitä ku noudatti Lassen ohjeita.. Ja edelleen paskapalaute liikkuu enemmän ja nopeammin kuin se positiivinen, ja se on vielä tutkittua tietoa.. 1 Quote
Tanhis Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 Ei tuo yrittäminen helppoa ole, varsinkaan siinävaiheessa kun ruvetaan myymään jotain mikä ei ole omassa varastossa. Esim asiakas tilaa tuotteen josta yrittäjällä toimittajan antama 3vk toimitusaika, sanot asiakkaalle että tuote on kotiovella noin 4vk päästä. Yrittäjä tilaa tuotteen ja hyvin todennäköisesti saa samantien laskun maksettavakseen vaikka tuote ei ole vielä edes lähtenyt yrittäjälle. Toimittaja taasen tilaa tuotteen jostain mestasta koska hänenkin varasto tyhjä. Mesta kertoo että on vähän toimitusvaikeuksia että toimitus venyy normaalista 2vk. Toimittaja kertoo yrittäjälle että vähän venyy toimitusaika kun on coronaa yms juttuja. Yrittäjä kertoo asiakkaalle että nyt olisi vähän ongelmaa sen kampikammionkattovalon kanssa. Asiakas kertoo että se on liian myöhäistä ja tilaa osan paikasta x itse. Yrittäjä nielee maksamansa osan tappioksi ja jää odottelemaan osaa. Osa saapuu vihdoin 7vk päästä ja yrittäjä miettii mikäköhän hitto tämäkin on ja kenelle menossa. Eli sumsummarum jos ajattelet että yksi osa voi tuottaa vaikka viisi kontaktinottoa ja yhdellä asiakkaalla voi olla esim 10 ongelmaosaa tilauksessa niin ei ole helppoa. Mutta sitten taas jos alkaa tuntumaan siltä että ei pysy paketti kasassa niin olisi aika alkaa miettiä saisiko asiaa parannettua esim palkkaamalla extra työvoimaa tai pienentämällä valikoimaa vain jonkun tietyn luotetun toimittajan valikoimiin. 1 Quote
jmatto Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 Edellämainutussa Tanhiksen esimerkissä yrittäjä toimi oikein, eli ilmoitti asiakkaalle viiveestä aktiivisesti. Ellei ilmoita eikä vastaile puhelimeen, voi olettaa että se aiheuttaa tyytymättömyyttä. Tilasin heti sitten verkkokaupasta kuulokkeet etätöitä varten, piti tulla viikossa. Vajaan viikon päästä myyjä kuitenkin ilmoitti että ei voi taata enää toimitusaikaa ja kysyi että haluanko perua tilauksen. No en perunut ja kuulokkeet tulivat reilun viikon myöhässä. Olin ihan tyytyväinen. Jos olisin joutunut soittamaan ja kyselemään perään kun mitään ei kuulu, kaupan purku olisi varmaan ollut ykkösvaihtoehto. On firmoja joilla on varaa valita asiakkaansa, mutta yleensä näin ei ole. Minusta paras mainos on hyvä asiakaspalvelu - se on myös edullista verrattuna maksettuihin mainoksiin missä tahansa mediassa. Toivottavasti tämäkin tilanne selviää... Quote
Tanhis Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 34 minutes ago, jmatto said: Edellämainutussa Tanhiksen esimerkissä yrittäjä toimi oikein, eli ilmoitti asiakkaalle viiveestä aktiivisesti. Ellei ilmoita eikä vastaile puhelimeen, voi olettaa että se aiheuttaa tyytymättömyyttä. Tilasin heti sitten verkkokaupasta kuulokkeet etätöitä varten, piti tulla viikossa. Vajaan viikon päästä myyjä kuitenkin ilmoitti että ei voi taata enää toimitusaikaa ja kysyi että haluanko perua tilauksen. No en perunut ja kuulokkeet tulivat reilun viikon myöhässä. Olin ihan tyytyväinen. Jos olisin joutunut soittamaan ja kyselemään perään kun mitään ei kuulu, kaupan purku olisi varmaan ollut ykkösvaihtoehto. On firmoja joilla on varaa valita asiakkaansa, mutta yleensä näin ei ole. Minusta paras mainos on hyvä asiakaspalvelu - se on myös edullista verrattuna maksettuihin mainoksiin missä tahansa mediassa. Toivottavasti tämäkin tilanne selviää... Ei ole asiakaspalautekkaan aina niin selkeää. Jotkut kun on sitä mieltä että se kiireinen yrittäjä ei nyt tajunnut kun olen jossain foorumilla maininnut että minun splitti onkin todellisuudessa pystäri splitin takalasilla niin eihän ne splittiin tilatut käsijarruvaijerit toimikkaan. Eli parempi mennä haukkumaan yrittäjää kun en saanut rahojani 10min takaisin reklamaation tehtyäni. Tietty harvemmin ne oikeasti hyvät asiakaskokemukset tulee esille vaikka asiakas ei välttämättä ihan tajunnutkaan mitä tarvitsee ja silti postissa tulee oikea osa. Quote
metake Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 3 hours ago, Tanhis said: Yrittäjä kertoo asiakkaalle että nyt olisi vähän ongelmaa sen kampikammionkattovalon kanssa. Mitään ongelmaahan ei olisi jos näin toimittaisiin, mutta jos sähköpostilla kysyn että onkohan tilaamani osa koska saapumassa, eikä viestiin vastata lainkaan että tietäisi onko sitä osaa tulossa ylipäätänsä koskaan, niin kyllä luen sen huonoksi asiakaspalveluksi. Pitääkö minun siis vain odottaa loputtomiin että osa saapuu vai voinko tilata osan muualta ja jättää jo tilatun osan myyjän tappioksi? Quote
Tanhis Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 (edited) 13 minutes ago, metake said: Mitään ongelmaahan ei olisi jos näin toimittaisiin, mutta jos sähköpostilla kysyn että onkohan tilaamani osa koska saapumassa, eikä viestiin vastata lainkaan että tietäisi onko sitä osaa tulossa ylipäätänsä koskaan, niin kyllä luen sen huonoksi asiakaspalveluksi. Pitääkö minun siis vain odottaa loputtomiin että osa saapuu vai voinko tilata osan muualta ja jättää jo tilatun osan myyjän tappioksi? En tätä ruvennut tuohon tekstiin vielä lisäämään, mutta mielestäni fiksu tapa toimia on sellainen että laittaa tosiaan sen kyselyviestin myyjälle. Ja jos ei siedettävässä esim. 5 arkipäivää ajassa saa vastausta viestiin niin sitten voi laittaa toisen viestin missä peruu tilauksen. Ja nyt tosiaan pitää muistaa että varsinkin näin kesäaikaan omien muiden töiden lisäksi vw osa bisnestä pyörittävillä voi ihan oikeasti olla kiire. Ja tosiaan sähköpostiin ja nettisivuille saa kyllä automaattiviestin jos yrittäjä ei ole paikalla tai lomalla tai jos on muita viivästyksiä lähetyksissä. Edited June 29, 2020 by Tanhis Quote
eekoo Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 Tänään tuli paketti, 7 vrk tilauksesta, Huhta vastaa puhelimeen, joskus heti, toisinaan ei ihan heti. Quote
Tanhis Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 56 minutes ago, eekoo said: Tänään tuli paketti, 7 vrk tilauksesta, Huhta vastaa puhelimeen, joskus heti, toisinaan ei ihan heti. En nyt pitäisi tätä minään meriittinä 8pv kesti paketti tulla isp westiltä californiasta kotiovelle. 1 Quote
eekoo Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 ei ollu meriitiksi tarkootetukaa vaan jatkoin ketjua viimeisellä kokemuksellani. Kiinasta tuli istuinsuojat kolmessa kuukaudessa vaikka lupasivat 7 ssä vrk ssa. Quote
juhis70 Posted June 29, 2020 Posted June 29, 2020 Eilen laitoin tilauksen sähköpostilla ja tänään tuli paluupostissa kuittaus ja lasku. Toki olen joskus odottanut reilu pariviikkoa osia. Mutta on muillakin toimittajilla kestänyt välillä. Väliaikakyselyihin ovat kaikki vastanneet satunnaisesti. Quote
xam1 Posted June 30, 2020 Posted June 30, 2020 Hyvin on mulla aina toiminut Huhdan kanssa kaupat. Joskus muinoin tuli väärän värinen lattiaverhoilu, lähetti heti uuden ja ettei tarvitsisi lähetellä väärää takaisin, ehdotti että hakee sen itse pois joskus myöhemmin kun on ohikulkumatkalla, ja näin myös tapahtui Quote
Lasse Posted June 30, 2020 Posted June 30, 2020 Tosin ihailla täytyy saksalaisia verkkokauppoja, ei siis volkkarialalla, vaan muissa tuotteissa esim. polkupyörän osissa. Kaikki toimii automatisoidusti, mutta bisneshän on isoa että on varaa satsata automatioon. Sitten on toki niitä kauppoja (joita kannattaa aika nopeasti opetella välttämään) joissa valheellisesti näkyy että tavaraa on varastosaldossa mutta todellisuudessa ei olekaan ja toimitusaika on ihan toista kuin luvataan. Kaikkien turhinta on kun joudut soittelemaan sinne sun tänne ja sitten yleensä alkaa ongelmatkin. Puhelin sitoo vastaajan ja soittajan aika täydellisesti. Ja soittaa pitäisi silloin kun itse pitäisi olla töissä. Ja puhelin tööttää varattua. Molempiin suuntiin. Sitten ihmetellään puhelimessa 20 min 10 eur osan kummallisia seikkailuja. Mutta mikäs siinä... projektit seisoo ja rahat menee muihin puuhiin. Quote
Marko Posted June 30, 2020 Posted June 30, 2020 Sillon kun tätä varaosakauppaa itse harrastelin niin tuli huomattua sellainen että jos se sähköposti osoite on muotoa oma.nimi@..... niin se yleensä tulee läpi oikeaan paikkaan mutta jos siellä on joku kikkakakkonen123@ niin useimmat sähköposti sovellukset tyrkkää ne roskapostiin ja itse ei niitä sieltä tule kateltua. 1 Quote
Mäki Posted July 13, 2020 Posted July 13, 2020 Tänä päivänä kannattaisi kyllä satsata kunnolliseen verkkokauppasovellukseen. Helpottaa kummasti kaupankäyntiä ja säästää aikaa 2 Quote
ARTO Posted July 13, 2020 Posted July 13, 2020 (edited) Joskus jotain pientä Huhdalta ostanut ja viimeisimmät noudin pihasta parisen vuotta sitten, juotiin kahvit ja kierreltiin paikkoja, tavaraa ja monta rautaa tulessa tuntuu olevan ko herralla ja tarinaa olis riittänyt viikon visiitin verran, joten ei ihme jos aina ei kaikkeen kerkee parhaalla tavalla. Edited July 13, 2020 by ARTO Quote
Veijo Esso Posted April 20, 2023 Posted April 20, 2023 Toimiiko tämä firma enää ollenkaan? Kohta viikko sitten tehnyt tilauksen verkkokaupasta, automaattinen tilausvahvistus napsahti saman tien. Pitäsi tulla lasku spostiin ja maksun jälkeen tavara kai sitten lähtisi. Ei kuulu eikä näy. No laitoin sitten myynnin sähköpostiin saman tilauksen ja kyselyn tilauksen kohtalosta, ei kuulu vastausta siihenkään. Ei myöskään vastaa puhelimeen. Onneksi tilauksen tavarat menossa omaan autoon, eikä asiakkaan. Jos vielä on toiminnassa niin pidän aika kälyisenä asiakaspalveluna. 1 Quote
Veijo Esso Posted April 20, 2023 Posted April 20, 2023 Ja sitten vielä sanotaan ettei netissä annettu palaute hyödytä mitään. Alle tunti kirjoituksesta sähköposti kilahti ja homma nitkahti eteenpäin 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.