Jump to content

Baja


Recommended Posts

Posted
27 minutes ago, Tanhis said:

On tämäkin yksi tapa kertoa että kaasirit olisis tarvinneet uudelleenrakennuksen ja säädön.

Jonka jälkeen ne olisi ollu samat rimpulat. Paitsi että olis ollu satasia köyhempi. Vai ootko sitä mieltä että sohlex on ainoa kaasutin missä runko ei kulu käytössä? Ja samalla tuossa sai säädettävyyden melko tavalla eri tasolle.

Posted

Ulkoilupäivä. Kopan hionta alkaa olla loppusuoralla. Piti käyttää päivänvalossa hieman tarkkailtavana samalla kun siivosin tallia. Pikkuisen vielä hiomapaperia muutamaan kohteeseen ja sitten lopullinen suojaus ja nakataan maalarille pintavärin ruiskutukseen. 

 

image.thumb.jpeg.6c40274a06d4c5214be78c359249be91.jpeg

 

image.thumb.jpeg.943cf44fc84fbbe542111ea46b8bfb7f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.064fc6ec723d4820c89a9e37e4de2a3c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.46195a4242b19fceb41daa99de388ea4.jpeg

  • Like 7
Posted
1 hour ago, Lasse said:

Jonka jälkeen ne olisi ollu samat rimpulat. Paitsi että olis ollu satasia köyhempi. Vai ootko sitä mieltä että sohlex on ainoa kaasutin missä runko ei kulu käytössä? Ja samalla tuossa sai säädettävyyden melko tavalla eri tasolle.

Kyllähän ne kuluu ja niitä joutuu hipistelemään. Mutta se että sinulla ollut huonot ei tarkoita että kaikki ovat paskoja.

Posted
9 hours ago, Tanhis said:

Kyllähän ne kuluu ja niitä joutuu hipistelemään. Mutta se että sinulla ollut huonot ei tarkoita että kaikki ovat paskoja.

No kukin tekee rahoillaan ja ajallaan mitä haluaa. Noin siitä koneesta tuli hyvä ja mikä kamalinta sain siitä autokaupasta voittoa. Oli muuten eka, vika ja ainut pallokeula tässä taloudessa. Ei muuta syytä kuin tulipahan se ihme nähtyä ja koettua. 

 

Tarviiko tän bajan kanssa kohta lentolupakirjan vai miten aattelit viranomaisten kanssa selvitä?

  • Like 1
  • Haha 1
Posted

Illalla koesovitin vanteita. Kaikki oli just niinkuin olin paperilla mitoittanutkin joten ens viikolla voi suunnata asentamaan kumeja. 

 

Sit alkaa arpominen että yritänkö tasapainottaa kuulilla vai mahtaisko riittää vanteen sisäpuolelle tarrapainot. Ulkoreunalle en haluaisi yhtään painoa roikkumaan ja niitä todennäköisesti joutuu Insan nappulakumien kanssa käyttämään reilummasti. 

 

image.thumb.jpeg.bad0a05d5d363e19ad01b5979dad7be3.jpeg

 

image.thumb.jpeg.caf2457674ec89b4a968a65a5f2aed26.jpeg

 

image.thumb.jpeg.62c4968dba9d90b496cf4976de9dec56.jpeg

 

image.thumb.jpeg.8ac4e35da2e184fa9ceff322020fa60f.jpeg

  • Like 1
Posted
17 hours ago, Lasse said:

Tarviiko tän bajan kanssa kohta lentolupakirjan vai miten aattelit viranomaisten kanssa selvitä?

Toihan on vain hieman yli minimikorkeuden, mikä vaaditaan nykykunnossa oleville pääteillä ajamiseen, joten ei voi tulla ongelmia.

Posted

Nää kuvathan hämää nyt tosi paljon kun koppa on aivan tyhjä, niin on ulosjoustot aivan tapissaan. Ei tää oo sen korkeampi maavaraltaan kuin Thing. 

Posted
1 hour ago, KimmoH said:

Ei tää oo sen korkeampi maavaraltaan kuin Thing. 

 

Vaimon kupla on maavaraltaan sopiva.

EKG-62_maavara.png.824bd293b9c7eff07f5db491cb6d9e21.png

 

Tuosta saanee käsityksen.

Posted

Kannattanee koittaa kuorma-autoihin tarkoitettua tasapainotuskidettä, ei hiekkaa vaan sitä vaaleaa kidettä. 

Tuolla kiteellä painotettiin pääsääntöisesti kuorma-autojen aluvanne/rengaspaketteja.

Posted
21 hours ago, mite^ said:

Kannattanee koittaa kuorma-autoihin tarkoitettua tasapainotuskidettä, ei hiekkaa vaan sitä vaaleaa kidettä. 

Tuolla kiteellä painotettiin pääsääntöisesti kuorma-autojen aluvanne/rengaspaketteja.

 

Tasapainotuskuulilla on tarkois kokeilla. Näitä https://www.abcbalancingbeads.com tai jotain vastaavaa.

Posted
On 2/8/2024 at 6:16 PM, KimmoH said:

Vanteet saapuivat, U.S. Wheelssin 8 spoket 👌 Eteen 7" ja taakse 8" leveät ja pikkuisen eri ET:llä. 

 

image.thumb.jpeg.e347ba868b221d46434ef593f334e1ca.jpeg

Mistä tilasit vanteet?

Posted

Taitaa joutua vähän levittämään lokareita tai sitten mallataan levikekumia reunaan. Mutta muuten passaa vanteet ja renkaat kivasti.

 

image.thumb.jpeg.efcc3f28ae1c77bf3dc99abcb468a1ab.jpeg

 

image.thumb.jpeg.9c5a4e361333e93cd81c00a630fed774.jpeg

 

image.thumb.jpeg.ed0073173b685b30f0bef6fe987be25f.jpeg

 

image.thumb.jpeg.255896fc412f7ed43f0f479bb5023d69.jpeg

 

  • Like 4
Posted

Tällä mun nuoruusbajalla oli reilusti levennetyt takalokarit peittäämään 31x10,5-15 renkaat 8" vanteilla (ja katsastettu näillä).

Edessä oli vain jotain 185 leveet vakiovanteilla

IMG_20171111_161654.thumb.jpg.1323729ed581b014d0923447451e27ad.jpg

  • Like 4
Posted

Vanteen offsettiä ei enää pysty vaihtamaan, tai pystyy, mutta ....

Nyt vaan kaikkien tunaroijien suosikki, eli kavennettu etuakseli  :-)

 

Ja EI. EN ollu tosissani.

  • Haha 1
Posted
2 hours ago, Kurre said:

Vanteen offsettiä ei enää pysty vaihtamaan, tai pystyy, mutta ....

Nyt vaan kaikkien tunaroijien suosikki, eli kavennettu etuakseli  :-)

 

Ja EI. EN ollu tosissani.

Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää.

  • Like 2
Posted
6 hours ago, Tanhis said:

Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää.

Sitten tälle käy maastossa kun naapuriukon Amicarille. Turvalteen kaatu. 

Posted
Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää.
https://www.csp-shop.com/en/front-axle/front-suspension-stiffener-csp-498-001-111a-12657a.html

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted
16 hours ago, Simon Templar said:

Aika reilut levikekumit joutuu kyl laittaa jos noista lailliset meinaa saada. Lähtisin mieluummin levittämään lokareita vaikka iso töiset onkin.

 

Juu, lokarit mää levitän. Tulee tehdymmän näköinen kuin jos heittäisi 70mm kumilirpakkeet tuohon reunalle. 

Posted

Eihän noissa muuta eroa ole kuin Mecatechnicin setissä lisänä nuo ylemmät tuet mikä varmasti olisi hyvä lisä. Mietin vaan että mihin nuo ylemmät tuet tulee korissa kiinni? Onko niille riittävän tukevaa kiinnityskohtaa?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted
1 minute ago, metake said:

Eihän noissa muuta eroa ole kuin Mecatechnicin setissä lisänä nuo ylemmät tuet mikä varmasti olisi hyvä lisä. Mietin vaan että mihin nuo ylemmät tuet tulee korissa kiinni? Onko niille riittävän tukevaa kiinnityskohtaa?

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Samojen puttien alle kiinnitys korin puolelle. Aivan kuten on ollu jo tehtaan omassa ralliluokittellussa fia papereissa.

Posted
47 minutes ago, metake said:

Juu onhan nuo hyvä lisä mutta akselin lyhentämisen plussat pitää silti paikkaansa. Tietty miinus on että jousitus vähän jäykistyy mutta tuskin sekään tässä tapauksessa olisi huono juttu.

Posted

Tänään meni päivä mittaillessa auringonpaisteessa. Seuraavaksi laitetaan laikka laulamaan ja pistetään lokarit palasiksi. Vähän lisää leveyttä ja muotoillaan muutenkin uusiksi. 

 

image.thumb.jpeg.4a789a0570501abfcf5ec8a4dac6f770.jpeg

  • Like 12
Posted

Kyllä mä laittaisin leiman ajaks jotku levikkeet ja leiman jälkeen pois. Kura kyllä lentää reilusti, mutta ois kyllä aivan bad ass meininki reilulla ylityksellä. 🤌🏻🤌🏻

Posted

Hammastangon kiinnikkeet ruiskuttelin kiiltävällä mustalla ja siirretään odottelemaan asennusta. 

 

image.thumb.jpeg.a9a393e194d8a68d8abaef913b16483a.jpeg

 

Passelia kaasuvivustoa ei ole kävellyt vastaan joten palastelin yhden bussin orggis välitangon. Pikkuisen lisää pituutta että passaa tuohon 36-40 Solexien väliin.

 

image.thumb.jpeg.4c9fbed0fb04f1d5a2c250c0d06d1853.jpeg

 

image.thumb.jpeg.fbe28a391344c798ca9e49e61bc7cca9.jpeg

 

image.thumb.jpeg.131f609e47b7e044969ab294ace025e5.jpeg

 

Kaasuvaijerin kiinnityspiste jäi vähän turhan lähelle jakajaa, kun vivusto laskeutuu matalilla imusarjoilla reilusti alaspäin eikä tulpanjohto mahtunut enää jakajaan. Vaijerin kiinnityspiste irti ja siirto keskemmälle. Sit hajos migistä kahva ja jäi tuo vasemman reunan kaasunpalautusvaimentimen lätkä tekemättä. Huomenna etsimään jotain halpis kahvaa miggiin...

 

image.thumb.jpeg.4b4350d789da706e9cbda38ee3bf8c24.jpeg

 

  • Like 3
Posted

Miggi korjattu ja askartelin kaasuvivustoon vielä myöhäisbussin vivuston mukaisen dashpotin vastakappaleen. Pääasiassa ulkonäkö juttu ja kaasareita synkatessa saa tuosta tuettua vivuston haluttuun asentoon helposti. Kylkiäisenä tietty tulee pienemmät CO ja HC arvot kun kaasun päästää nopeasti pois ja maailma pelastuu 😅

 

image.thumb.jpeg.f470abff0fd1e4145ca0ff260e2b92ff.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4a0c53e322ec7c3eadb3c32c24969971.jpeg

 

image.thumb.jpeg.ffcbf468d5ed2cf14e15cae80e450f52.jpeg

 

image.thumb.jpeg.b4a1e4d834e7fb3c9455bd0d850e8c8f.jpeg

Posted
5 minutes ago, KimmoH said:

Kylkiäisenä tietty tulee pienemmät CO ja HC arvot kun kaasun päästää nopeasti pois ja maailma pelastuu 😅

Näillä volkkareillahan se pelastetaan, ne on tehty jo ajat sitten.. Pikkusen voi pukata CO:ta mutta ajomääriin nähden vähän ku kunnolla säädetty versus "vanha säätämätön nuha mese" ja "se ylipitkä rahti rekka.." Eikä nuo sähkötkään ole mitään ekoautoja.. Valmistuksen ohessa tulee vaikka mitä paskaa ja käytön jälkeen kukaan ei tiedä mitä ongelmajätettä ne on.. 
Eli "aja vanhalla volsulla, säästät maailmaa"

Posted
8 hours ago, Urbantoy said:

Näillä volkkareillahan se pelastetaan, ne on tehty jo ajat sitten.. Pikkusen voi pukata CO:ta mutta ajomääriin nähden vähän ku kunnolla säädetty versus "vanha säätämätön nuha mese" ja "se ylipitkä rahti rekka.." Eikä nuo sähkötkään ole mitään ekoautoja.. Valmistuksen ohessa tulee vaikka mitä paskaa ja käytön jälkeen kukaan ei tiedä mitä ongelmajätettä ne on.. 
Eli "aja vanhalla volsulla, säästät maailmaa"

Raskaanliikenteen päästöt aika olemattomia uusissa euro 6 autoissa. Mutta se kun ostat sen viikon kaksi kestävän kiinakikkareen kaupasta ja se tuodaan kontissa hartwall areenan kokoisella rahtilaivalla aasiasta niin siihen liittyykin jo oikeita päästöjä. Tietty ituhipit jotka sanoo että ei se kumminkaan ole muutakuin promillen luokkaa tästä minun i-puhelimen egologisesta bambukuoresta niin koko härvälin päästöt yhdellä matkalla hipoo pienten valtioiden vuotuisia päästöjä.

 

Jos ei ihan kokonaan aiheesta poikettaisi niin mitäköhän tuo puhallinkoppa näyttäisi jos nuo saumojen hiodut reunat hioisi aulumiinille.

  • Like 1
Posted

Itseasiassa tuota hiomishommaa olen kokeillut muissa projekteissa kansissa, venakopissa, jne. ja lopulta olen aina päätynyt maalaamaan uusiksi kun ei ole miellyttänyt silmää. 

  • Like 2
Posted

Yöllä ajatukset kirkastuivat takalokareiden levityksen suhteen joten heti aamusta tuumasta toimeen. Maalit pois ja sisäreunasta lokari kahtia. 

 

image.thumb.jpeg.b4c4247bc4ddb5fffb4dca7c8fd0b741.jpeg

 

image.thumb.jpeg.4dc57b89dd30518bc6c539bcfce0db46.jpeg

 

Peltisoirosta väliaikainen luuranko laminoinnin ajaksi.

 

image.thumb.jpeg.10e6deadcb7f317a533952727e288f52.jpeg

 

Levitin noin 65mm, niin jää vähän varaa ulkolaidalle muotojen siistimistä varten. Nyt jää renkaan kuvio lokarin alle ja täyttänee lain kirjaimen. 

 

image.thumb.jpeg.79c4d3ab4742f7fc6b10188498e9506e.jpeg

 

image.thumb.jpeg.765305df5c6d21b82f443cab4e93f553.jpeg

 

Sit apinoinaan toiselle puolen ja tsekataan että muodot natsaa ennenkuin aletaa läträämään hartsin kanssa. 

  • Like 5
Posted

Voi olla että kuva hämää, mutta katsastusta varten ei tarvii ihan noin paljoa levittää. Sääntöjen mukaan rengas saa tulla lokasuojasta ulos, kunhan kulutuspinta on lokasuojan sisäpuolella.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted
23 minutes ago, metake said:

Voi olla että kuva hämää, mutta katsastusta varten ei tarvii ihan noin paljoa levittää. Sääntöjen mukaan rengas saa tulla lokasuojasta ulos, kunhan kulutuspinta on lokasuojan sisäpuolella.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
 

Näinhän se on, tietty eturengas hyvä olla lokarin sisällä jos tuolla oikeasti tulee mudassa ajettua. Tai sitten pitää lasit kiinni.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...