Lasse Posted February 10 Share Posted February 10 27 minutes ago, Tanhis said: On tämäkin yksi tapa kertoa että kaasirit olisis tarvinneet uudelleenrakennuksen ja säädön. Jonka jälkeen ne olisi ollu samat rimpulat. Paitsi että olis ollu satasia köyhempi. Vai ootko sitä mieltä että sohlex on ainoa kaasutin missä runko ei kulu käytössä? Ja samalla tuossa sai säädettävyyden melko tavalla eri tasolle. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 10 Author Share Posted February 10 Ulkoilupäivä. Kopan hionta alkaa olla loppusuoralla. Piti käyttää päivänvalossa hieman tarkkailtavana samalla kun siivosin tallia. Pikkuisen vielä hiomapaperia muutamaan kohteeseen ja sitten lopullinen suojaus ja nakataan maalarille pintavärin ruiskutukseen. 7 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 10 Share Posted February 10 1 hour ago, Lasse said: Jonka jälkeen ne olisi ollu samat rimpulat. Paitsi että olis ollu satasia köyhempi. Vai ootko sitä mieltä että sohlex on ainoa kaasutin missä runko ei kulu käytössä? Ja samalla tuossa sai säädettävyyden melko tavalla eri tasolle. Kyllähän ne kuluu ja niitä joutuu hipistelemään. Mutta se että sinulla ollut huonot ei tarkoita että kaikki ovat paskoja. Quote Link to comment
Lasse Posted February 10 Share Posted February 10 9 hours ago, Tanhis said: Kyllähän ne kuluu ja niitä joutuu hipistelemään. Mutta se että sinulla ollut huonot ei tarkoita että kaikki ovat paskoja. No kukin tekee rahoillaan ja ajallaan mitä haluaa. Noin siitä koneesta tuli hyvä ja mikä kamalinta sain siitä autokaupasta voittoa. Oli muuten eka, vika ja ainut pallokeula tässä taloudessa. Ei muuta syytä kuin tulipahan se ihme nähtyä ja koettua. Tarviiko tän bajan kanssa kohta lentolupakirjan vai miten aattelit viranomaisten kanssa selvitä? 1 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 11 Author Share Posted February 11 Illalla koesovitin vanteita. Kaikki oli just niinkuin olin paperilla mitoittanutkin joten ens viikolla voi suunnata asentamaan kumeja. Sit alkaa arpominen että yritänkö tasapainottaa kuulilla vai mahtaisko riittää vanteen sisäpuolelle tarrapainot. Ulkoreunalle en haluaisi yhtään painoa roikkumaan ja niitä todennäköisesti joutuu Insan nappulakumien kanssa käyttämään reilummasti. 1 Quote Link to comment
Kurre Posted February 11 Share Posted February 11 17 hours ago, Lasse said: Tarviiko tän bajan kanssa kohta lentolupakirjan vai miten aattelit viranomaisten kanssa selvitä? Toihan on vain hieman yli minimikorkeuden, mikä vaaditaan nykykunnossa oleville pääteillä ajamiseen, joten ei voi tulla ongelmia. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 11 Author Share Posted February 11 Nää kuvathan hämää nyt tosi paljon kun koppa on aivan tyhjä, niin on ulosjoustot aivan tapissaan. Ei tää oo sen korkeampi maavaraltaan kuin Thing. Quote Link to comment
mikan Posted February 11 Share Posted February 11 Kuvista muuten hyvin näkee miten kapea kuplan kori on. Quote Link to comment
Kurre Posted February 11 Share Posted February 11 1 hour ago, KimmoH said: Ei tää oo sen korkeampi maavaraltaan kuin Thing. Vaimon kupla on maavaraltaan sopiva. Tuosta saanee käsityksen. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 12 Author Share Posted February 12 Jep, tästä tulee just yhtä korkea kuin tuosta Kurren kuplasta. Siinähän on myös Thingin olat. 1 Quote Link to comment
mite^ Posted February 12 Share Posted February 12 Kannattanee koittaa kuorma-autoihin tarkoitettua tasapainotuskidettä, ei hiekkaa vaan sitä vaaleaa kidettä. Tuolla kiteellä painotettiin pääsääntöisesti kuorma-autojen aluvanne/rengaspaketteja. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 13 Author Share Posted February 13 21 hours ago, mite^ said: Kannattanee koittaa kuorma-autoihin tarkoitettua tasapainotuskidettä, ei hiekkaa vaan sitä vaaleaa kidettä. Tuolla kiteellä painotettiin pääsääntöisesti kuorma-autojen aluvanne/rengaspaketteja. Tasapainotuskuulilla on tarkois kokeilla. Näitä https://www.abcbalancingbeads.com tai jotain vastaavaa. Quote Link to comment
rallikuski Posted February 14 Share Posted February 14 On 2/8/2024 at 6:16 PM, KimmoH said: Vanteet saapuivat, U.S. Wheelssin 8 spoket 👌 Eteen 7" ja taakse 8" leveät ja pikkuisen eri ET:llä. Mistä tilasit vanteet? Quote Link to comment
KimmoH Posted February 15 Author Share Posted February 15 Taitaa joutua vähän levittämään lokareita tai sitten mallataan levikekumia reunaan. Mutta muuten passaa vanteet ja renkaat kivasti. 4 Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 15 Share Posted February 15 Aika reilut levikekumit joutuu kyl laittaa jos noista lailliset meinaa saada. Lähtisin mieluummin levittämään lokareita vaikka iso töiset onkin. Quote Link to comment
Husqy Posted February 15 Share Posted February 15 Tällä mun nuoruusbajalla oli reilusti levennetyt takalokarit peittäämään 31x10,5-15 renkaat 8" vanteilla (ja katsastettu näillä). Edessä oli vain jotain 185 leveet vakiovanteilla 4 Quote Link to comment
Kurre Posted February 16 Share Posted February 16 Vanteen offsettiä ei enää pysty vaihtamaan, tai pystyy, mutta .... Nyt vaan kaikkien tunaroijien suosikki, eli kavennettu etuakseli :-) Ja EI. EN ollu tosissani. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 16 Share Posted February 16 2 hours ago, Kurre said: Vanteen offsettiä ei enää pysty vaihtamaan, tai pystyy, mutta .... Nyt vaan kaikkien tunaroijien suosikki, eli kavennettu etuakseli :-) Ja EI. EN ollu tosissani. Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää. 2 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted February 16 Share Posted February 16 Todella hieno tulee Kimmo! Renkaat tekee tästä sen auton Quote Link to comment
Lasse Posted February 16 Share Posted February 16 6 hours ago, Tanhis said: Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää. Sitten tälle käy maastossa kun naapuriukon Amicarille. Turvalteen kaatu. Quote Link to comment
metake Posted February 16 Share Posted February 16 Siis tämä olisi ihan fiksu idea. Jos ajattelee että nyt etukaseli tuettu kaukaa keskeltä ja ulkoreunalla ei mikään tukemassa sitä niin jos tuollaisen mutakumin ajaa johonkin kuoppaan niin akselin kyllä varmasti saa vääntymään. Jos taasen kavennettu akseli niin tukipiste lähempänä ja lyhyempi akseliputki vaikeampi vääntää.https://www.csp-shop.com/en/front-axle/front-suspension-stiffener-csp-498-001-111a-12657a.htmlLähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 16 Author Share Posted February 16 16 hours ago, Simon Templar said: Aika reilut levikekumit joutuu kyl laittaa jos noista lailliset meinaa saada. Lähtisin mieluummin levittämään lokareita vaikka iso töiset onkin. Juu, lokarit mää levitän. Tulee tehdymmän näköinen kuin jos heittäisi 70mm kumilirpakkeet tuohon reunalle. Quote Link to comment
KimmoH Posted February 16 Author Share Posted February 16 (edited) Mites muuten toi CSP:n alatukisetti eroaa tämän ylä- ja alatuenta setin alaosista ? Tän tyyppistä ratkaisua oon tuumaillut rakentavani jo pidemmän aikaa mutta edelleen on vasta ajatuksen asteella. https://www.mecatechnic.com/en-GB/upper-reinforcements_VJ519024K.htm EDIT: taitaa CSP:n etuna olla "fits perfectly" ;) Edited February 16 by KimmoH Quote Link to comment
metake Posted February 16 Share Posted February 16 Eihän noissa muuta eroa ole kuin Mecatechnicin setissä lisänä nuo ylemmät tuet mikä varmasti olisi hyvä lisä. Mietin vaan että mihin nuo ylemmät tuet tulee korissa kiinni? Onko niille riittävän tukevaa kiinnityskohtaa? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Tutkija Posted February 16 Share Posted February 16 1 minute ago, metake said: Eihän noissa muuta eroa ole kuin Mecatechnicin setissä lisänä nuo ylemmät tuet mikä varmasti olisi hyvä lisä. Mietin vaan että mihin nuo ylemmät tuet tulee korissa kiinni? Onko niille riittävän tukevaa kiinnityskohtaa? Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Samojen puttien alle kiinnitys korin puolelle. Aivan kuten on ollu jo tehtaan omassa ralliluokittellussa fia papereissa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 16 Share Posted February 16 47 minutes ago, metake said: https://www.csp-shop.com/en/front-axle/front-suspension-stiffener-csp-498-001-111a-12657a.html Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Juu onhan nuo hyvä lisä mutta akselin lyhentämisen plussat pitää silti paikkaansa. Tietty miinus on että jousitus vähän jäykistyy mutta tuskin sekään tässä tapauksessa olisi huono juttu. Quote Link to comment
Husqy Posted February 16 Share Posted February 16 Thingin alkuperäinen akselin tuki 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 18 Author Share Posted February 18 Tänään meni päivä mittaillessa auringonpaisteessa. Seuraavaksi laitetaan laikka laulamaan ja pistetään lokarit palasiksi. Vähän lisää leveyttä ja muotoillaan muutenkin uusiksi. 12 Quote Link to comment
mite^ Posted February 19 Share Posted February 19 Kyllä mä laittaisin leiman ajaks jotku levikkeet ja leiman jälkeen pois. Kura kyllä lentää reilusti, mutta ois kyllä aivan bad ass meininki reilulla ylityksellä. 🤌🏻🤌🏻 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 19 Author Share Posted February 19 Hammastangon kiinnikkeet ruiskuttelin kiiltävällä mustalla ja siirretään odottelemaan asennusta. Passelia kaasuvivustoa ei ole kävellyt vastaan joten palastelin yhden bussin orggis välitangon. Pikkuisen lisää pituutta että passaa tuohon 36-40 Solexien väliin. Kaasuvaijerin kiinnityspiste jäi vähän turhan lähelle jakajaa, kun vivusto laskeutuu matalilla imusarjoilla reilusti alaspäin eikä tulpanjohto mahtunut enää jakajaan. Vaijerin kiinnityspiste irti ja siirto keskemmälle. Sit hajos migistä kahva ja jäi tuo vasemman reunan kaasunpalautusvaimentimen lätkä tekemättä. Huomenna etsimään jotain halpis kahvaa miggiin... 3 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 21 Author Share Posted February 21 Miggi korjattu ja askartelin kaasuvivustoon vielä myöhäisbussin vivuston mukaisen dashpotin vastakappaleen. Pääasiassa ulkonäkö juttu ja kaasareita synkatessa saa tuosta tuettua vivuston haluttuun asentoon helposti. Kylkiäisenä tietty tulee pienemmät CO ja HC arvot kun kaasun päästää nopeasti pois ja maailma pelastuu 😅 Quote Link to comment
Urbantoy Posted February 21 Share Posted February 21 5 minutes ago, KimmoH said: Kylkiäisenä tietty tulee pienemmät CO ja HC arvot kun kaasun päästää nopeasti pois ja maailma pelastuu 😅 Näillä volkkareillahan se pelastetaan, ne on tehty jo ajat sitten.. Pikkusen voi pukata CO:ta mutta ajomääriin nähden vähän ku kunnolla säädetty versus "vanha säätämätön nuha mese" ja "se ylipitkä rahti rekka.." Eikä nuo sähkötkään ole mitään ekoautoja.. Valmistuksen ohessa tulee vaikka mitä paskaa ja käytön jälkeen kukaan ei tiedä mitä ongelmajätettä ne on.. Eli "aja vanhalla volsulla, säästät maailmaa" Quote Link to comment
Tanhis Posted February 22 Share Posted February 22 8 hours ago, Urbantoy said: Näillä volkkareillahan se pelastetaan, ne on tehty jo ajat sitten.. Pikkusen voi pukata CO:ta mutta ajomääriin nähden vähän ku kunnolla säädetty versus "vanha säätämätön nuha mese" ja "se ylipitkä rahti rekka.." Eikä nuo sähkötkään ole mitään ekoautoja.. Valmistuksen ohessa tulee vaikka mitä paskaa ja käytön jälkeen kukaan ei tiedä mitä ongelmajätettä ne on.. Eli "aja vanhalla volsulla, säästät maailmaa" Raskaanliikenteen päästöt aika olemattomia uusissa euro 6 autoissa. Mutta se kun ostat sen viikon kaksi kestävän kiinakikkareen kaupasta ja se tuodaan kontissa hartwall areenan kokoisella rahtilaivalla aasiasta niin siihen liittyykin jo oikeita päästöjä. Tietty ituhipit jotka sanoo että ei se kumminkaan ole muutakuin promillen luokkaa tästä minun i-puhelimen egologisesta bambukuoresta niin koko härvälin päästöt yhdellä matkalla hipoo pienten valtioiden vuotuisia päästöjä. Jos ei ihan kokonaan aiheesta poikettaisi niin mitäköhän tuo puhallinkoppa näyttäisi jos nuo saumojen hiodut reunat hioisi aulumiinille. 1 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 22 Author Share Posted February 22 Itseasiassa tuota hiomishommaa olen kokeillut muissa projekteissa kansissa, venakopissa, jne. ja lopulta olen aina päätynyt maalaamaan uusiksi kun ei ole miellyttänyt silmää. 2 Quote Link to comment
KimmoH Posted February 23 Author Share Posted February 23 Yöllä ajatukset kirkastuivat takalokareiden levityksen suhteen joten heti aamusta tuumasta toimeen. Maalit pois ja sisäreunasta lokari kahtia. Peltisoirosta väliaikainen luuranko laminoinnin ajaksi. Levitin noin 65mm, niin jää vähän varaa ulkolaidalle muotojen siistimistä varten. Nyt jää renkaan kuvio lokarin alle ja täyttänee lain kirjaimen. Sit apinoinaan toiselle puolen ja tsekataan että muodot natsaa ennenkuin aletaa läträämään hartsin kanssa. 5 Quote Link to comment
metake Posted February 23 Share Posted February 23 Voi olla että kuva hämää, mutta katsastusta varten ei tarvii ihan noin paljoa levittää. Sääntöjen mukaan rengas saa tulla lokasuojasta ulos, kunhan kulutuspinta on lokasuojan sisäpuolella.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Tanhis Posted February 23 Share Posted February 23 23 minutes ago, metake said: Voi olla että kuva hämää, mutta katsastusta varten ei tarvii ihan noin paljoa levittää. Sääntöjen mukaan rengas saa tulla lokasuojasta ulos, kunhan kulutuspinta on lokasuojan sisäpuolella. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Näinhän se on, tietty eturengas hyvä olla lokarin sisällä jos tuolla oikeasti tulee mudassa ajettua. Tai sitten pitää lasit kiinni. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.