Kharon Posted August 7 Posted August 7 Solenoidi voi olla ihan vaan jumissa. Se on onneksi aika helppo purkaa jos on kolvi ja tinaimuri tms. että saa vanhat juotokset takakannesta auki ja tietty tinaa että saa juotettua takaisin. Minulla oli yhdessä startissa sama ilmiö: Solenoidi ei tehnyt mitään, lämpeni vain. Purin sen ja purettuna kun naksutteli sitä niin sehän herkesi toimimaan taas. Varsinainen vika ei kyllä selvinnyt että voi tehdä saman uudestaan vielä. Quote
KimmoH Posted August 7 Author Posted August 7 Täytyy tuo solenoidi vielä jossain vaiheessa talvella korjata mutta tuo uustuotanto startti pyöritti konetta niin iloisesti että autolla ajelisi vaikka pelkän startin voimin joten se saa jäädä autoon paikalleen 😄 Tuo vanha Boschin startti pyöritti todella nihkeästi konetta kun sitä viimeksi koekäyttöpenkissä käytin. 1 Quote
KimmoH Posted August 20 Author Posted August 20 Kaasareista putsattu edellisten omistajien paskat pois ja tänään tuli Saksasta tiivisteitä + suuttimia. Vaihdoin tyhjäkäynnin 55 -> 57,5 ja pääsuuttimen 135 -> 137,5. Niin ja se toisesta kaasarista puuttunut ilmasuutin on nyt myös korjattu. Perussäädöt pöydällä kuntoon ja käynnistyksen jälkeen ei tarvinnut kuin puoli kierrosta säätää seosruuvia auki niin alkoi olla aika hyvä korvaan. Jos viikonloppuna pääsis kokeilemaan tienpäällä mutta enää ei kyykännyt kaasarit kierroksilla joten eteenpäin päästiin taas monta askelta. Pitää tuohon putkiston päähän varmaan viritellä joku putkenpätkä stingerin tilalle mihin laittaa lambda kiinni, niin saa säädöt haettua ihan oikeasti kohdalleen. 3 Quote
KimmoH Posted Tuesday at 05:11 PM Author Posted Tuesday at 05:11 PM Koeajot jatkuneet, nyt alkaa jo löytymään vetoja eikä puudu missään vaiheessa tuossa pihatiellä testaillessa. Nyt pääsi lopulta keskittymään tuohon keulan ja ohjauksen säätöön. Ohjaus tuntui aivan liian jäykälle eikä palauttanut yhtään joten eikun purkamaan. Jäykkyyden syy löytyi lopulta raidetangon päistä. Kumpikin ulompi nivel on aivan jumissa, käsissä ei saa liikuteltua mihinkään suuntaan. Paikoillaan taisivat pyöriä vain olka-akseleissa kun mutteritkin olivat löysällä. Rasvaa näissä näyttäisi olevan mutta kaikki neljä uutta niveltä mitkä tulivat bussin raidetankojen mukana ovat umpijumissa tai niin jäykät etteivät toimi kunnolla. Quote
KimmoH Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago Uusia, oikeasti liikkuvia niveliä raidetangon päihin odotellessa virittelin keulalle halvimmat orggis mallin öljyiskarit mitkä onnistuin löytämään. Nää on huomattavasti pehmeämmät kuin nuo alunperin alla olleet KYB:n öljyiskarit. Katsotaan miltä tuntuu kun päästään taas ajamaan. Keulaa käsin painellen tekisi kyllä mieli vieläkin pehmeämpää mutta seuraava tie taitaa olla sitten jousipakkojen tuunaus. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.