Kharon Posted August 7 Posted August 7 Solenoidi voi olla ihan vaan jumissa. Se on onneksi aika helppo purkaa jos on kolvi ja tinaimuri tms. että saa vanhat juotokset takakannesta auki ja tietty tinaa että saa juotettua takaisin. Minulla oli yhdessä startissa sama ilmiö: Solenoidi ei tehnyt mitään, lämpeni vain. Purin sen ja purettuna kun naksutteli sitä niin sehän herkesi toimimaan taas. Varsinainen vika ei kyllä selvinnyt että voi tehdä saman uudestaan vielä. Quote
KimmoH Posted August 7 Author Posted August 7 Täytyy tuo solenoidi vielä jossain vaiheessa talvella korjata mutta tuo uustuotanto startti pyöritti konetta niin iloisesti että autolla ajelisi vaikka pelkän startin voimin joten se saa jäädä autoon paikalleen 😄 Tuo vanha Boschin startti pyöritti todella nihkeästi konetta kun sitä viimeksi koekäyttöpenkissä käytin. 1 Quote
KimmoH Posted August 20 Author Posted August 20 Kaasareista putsattu edellisten omistajien paskat pois ja tänään tuli Saksasta tiivisteitä + suuttimia. Vaihdoin tyhjäkäynnin 55 -> 57,5 ja pääsuuttimen 135 -> 137,5. Niin ja se toisesta kaasarista puuttunut ilmasuutin on nyt myös korjattu. Perussäädöt pöydällä kuntoon ja käynnistyksen jälkeen ei tarvinnut kuin puoli kierrosta säätää seosruuvia auki niin alkoi olla aika hyvä korvaan. Jos viikonloppuna pääsis kokeilemaan tienpäällä mutta enää ei kyykännyt kaasarit kierroksilla joten eteenpäin päästiin taas monta askelta. Pitää tuohon putkiston päähän varmaan viritellä joku putkenpätkä stingerin tilalle mihin laittaa lambda kiinni, niin saa säädöt haettua ihan oikeasti kohdalleen. 3 Quote
KimmoH Posted August 26 Author Posted August 26 Koeajot jatkuneet, nyt alkaa jo löytymään vetoja eikä puudu missään vaiheessa tuossa pihatiellä testaillessa. Nyt pääsi lopulta keskittymään tuohon keulan ja ohjauksen säätöön. Ohjaus tuntui aivan liian jäykälle eikä palauttanut yhtään joten eikun purkamaan. Jäykkyyden syy löytyi lopulta raidetangon päistä. Kumpikin ulompi nivel on aivan jumissa, käsissä ei saa liikuteltua mihinkään suuntaan. Paikoillaan taisivat pyöriä vain olka-akseleissa kun mutteritkin olivat löysällä. Rasvaa näissä näyttäisi olevan mutta kaikki neljä uutta niveltä mitkä tulivat bussin raidetankojen mukana ovat umpijumissa tai niin jäykät etteivät toimi kunnolla. Quote
KimmoH Posted August 28 Author Posted August 28 Uusia, oikeasti liikkuvia niveliä raidetangon päihin odotellessa virittelin keulalle halvimmat orggis mallin öljyiskarit mitkä onnistuin löytämään. Nää on huomattavasti pehmeämmät kuin nuo alunperin alla olleet KYB:n öljyiskarit. Katsotaan miltä tuntuu kun päästään taas ajamaan. Keulaa käsin painellen tekisi kyllä mieli vieläkin pehmeämpää mutta seuraava tie taitaa olla sitten jousipakkojen tuunaus. Quote
KimmoH Posted August 28 Author Posted August 28 (edited) Pienestä se on kiinni. Tilasin kokeeksi Motonetistä pari eri merkkistä raidetaingonpäätä (Triscan lukee paketin kyljessä) ja kaikki ohjauksen jumitukset katosivat kertalaakista. Nämä jopa liikkuvat kun käsissä vääntelee, toisin kuin nuo aikaisemmat. Nuo edelliset olivat Classic Linen raidetankosetin mukana tulleet nivelet, tämä tiedoksi jos joku haluaa jumissa olevia välttää. Edited August 28 by KimmoH 1 Quote
mikko k Posted August 28 Posted August 28 Kokeilitko lekalla vasaroida jumissa olevien pesiä? Siis vaan mielenkiinnosta että mahtaisko alkaa liikkua jos pesä hieman venyisi. Quote
Tanhis Posted August 28 Posted August 28 Luokatonta paskaa saa kyllä kaupoista nykyään. Ihan eka kun harrasteeseen tai käyttikseen jotain niveliä vaihtaa niin suojakumi irti ja lisää rasvaa sisään. Ja sekään ei tietenkään takaa että kestäisi kauemmin. 1 Quote
ovaaliheppu Posted August 29 Posted August 29 Etenkin laakereiden osalta saa olla todella tarkkana. Jakopääsarjoissa jne on usein täysin kuivia rullia mukana, jos laakeri ei oo pakattu tiiviiseen muovipussiin on se yleensä vain suoja-aineissa sisältä. Tämän aika moni kokenut karvaasti, paikallinen varaosaputiikki muistaa onneks mainita Quote
KimmoH Posted August 29 Author Posted August 29 12 hours ago, mikko k said: Kokeilitko lekalla vasaroida jumissa olevien pesiä? Siis vaan mielenkiinnosta että mahtaisko alkaa liikkua jos pesä hieman venyisi. En vasaraa antanut mutta liikkumaan saa just ja just kun ottaa pidempää vääntövartta tai käyttää koko painoaan hyväksi kun vääntää johonkin suuntaan. Ei näitä voi auton alle laittaa :( Tai no, jos haluaa katsastukseen nivelen missä ei varmasti ole väljää, tosin ohjauksesta pomppaa sitten 😂 Quote
mikko k Posted August 29 Posted August 29 Melkoisen jumissa on kyllä. Enkä toki ajatellut että vasaroimalla tekis toimivan. Luokatonta tavaraa. Quote
KimmoH Posted August 29 Author Posted August 29 joo, tää oli aika jännä, laatu osissa alkaa olla aika luokatonta. Just maanantaina totesin että Caddyyn kaksi vuotta sitten asennetut iskarin yläpäänlaakerit olivat kaput. No, kaivoin hyllystä toisen merkkiset, mitkä aikoinaan varalle ostin. No, nää iskemättömätkin on jo valmiiksi niin väljät ettei niitä kehtaa mennä konttorille näyttämään. Piti tilata taas uudet ja tällä kertaa eri merkkiset. Kaikki neljä uutta raidetankojen mukana tullutta niveltä yhtä juntturassa. Laitoin kauppiaalle tiedoksi, jos näistä jonkun reklamaation sais edes aikaiseksi Classic Linelle. 3 Quote
Kharon Posted August 30 Posted August 30 (edited) Kaivelin hyllyä kun muistelin että minulla on Classic Linen palloniveliä raidetangon päihin (Kuplaan) ja niin olikin. Hiukan jäykkiä nuo ovat, mutta kääntyvät sentään paljain käsin. Vaan nuo ovat 2v vanhaa erää ja sitähän ei kukaan tiedä että onko uusissa edes sama valmistaja. Halpamerkkien ongelma, hiukan arpa on aina että mitä saa. Edited August 30 by Kharon 1 Quote
KimmoH Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago Sain lopultakin rekisterikilpien telineet mitkä nyt ainakin toistaiseksi saivat työnjohdon hyväksynnän 😅 Eteen tuli tuo ihan normi kiinnike. Taakse otin kokeeksi EMPI:n valolla varustetun kilpitelineen. Siihen piti ensin vaihtaa plussajohto punaiseksi ja kaveriksi tehdä maadoitus mustalla, kun eihän tätä muuten saanut maadoitettua mihinkään järkevästi. Nyt alkais olla kaikki tekosyyt käytetty ettei voi varata konttorille näyttöaikaa.... 3 Quote
Pedalpusher Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Hieno suoritus! Odotan ensi kesän tapahtumia ja näkeväni tämän livenä 👍 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.