Guest Biisoni Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Nonnii! Nyt tarttis hieman vihjettä ,että minkälainen kombinaatio olis kaikkein passelin oman kuplan keulille. Eli seuraavanlainen tilanne: Kupla on -72 vuosimallia normaali levyisillä lokareilla, akselistoa kavennettu 4 tuumaa ja tropit sitten levittämässä takasinpäin. Tarkoitus olis suht matalalle keula saada, mutta siis oisko jollain kokemusta tai tietämystä, että minkälainen setti kääntyy keulalla parhaiten? Eli vanteen koko, leveys, et - renkaan leveys, profiili?? Mika Quote Link to comment
Guest Damien Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Lähepäs tuolta liikenteeseen, siellä kuvia eri kombinaatioista aika mukavasti. TheSamba.comin rengas/vanne/alusta-jeesustelut. Quote Link to comment
Guest Salmi Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 tohon linkkiin viitaten: kyllä kaikessa raja tulee vastaan, tai ainakin kun kavennetaan 7 tuumaa etupäätä, alkaa splittikin muistuttaa piaggion mopoautoo. Quote Link to comment
Roope Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 aikas paljon tuolla linkissä rotta ja gasseri kuplia... itelle tulossa ähtäriin alle compon cx600 renkaina 205/40 16" pitää nyt koittaa alle kuhanrenkaat tulis saksasta. Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Lähepäs tuolta liikenteeseen, siellä kuvia eri kombinaatioista aika mukavasti.TheSamba.comin rengas/vanne/alusta-jeesustelut. Thanks, hyvä linkki :) Paljon tulee ideoita kun kattoo noita muitten leluja :) Aika hyvin hahmottaa vanne- ja rengaskoon noiden kuvien perusteella, mutta se mitä noista en (ainakaan muutamasta ensimmäisestä sivusta) löytäny, niin se vanteen ET olis kova juttu tietää, että mikä olis sellanen passeli ET, jotta gummi kääntyis nätisti noilla antamillani mitoilla? Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Minkäsverran noi ropit levittää? Et taitaa alunperin olla luokkaa 40, vai miten se ny oli.. Kavennusta+ levitystä+ vanteen leveyttä ku tuumaa ni pitäis suht kohilleen saada, että näyttäis suht normaaliltaki vielä. Quote Link to comment
Lasse Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Mulla on vakiolevyisessa akselissa CB:n dropit ja porssen uuden ET:n vanteet. Menee vielä vakioloksuun. Quote Link to comment
Guest Biisoni Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Minkäsverran noi ropit levittää? Et taitaa alunperin olla luokkaa 40, vai miten se ny oli.. Kavennusta+ levitystä+ vanteen leveyttä ku tuumaa ni pitäis suht kohilleen saada, että näyttäis suht normaaliltaki vielä. Satasen varmasti en lähde väittää, mutta luulisin, että jotain puol tuumaa/puoli levittäis noi tropit.. Quote Link to comment
UltraVW Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 Mulla on vakiolevyisessa akselissa CB:n dropit ja porssen uuden ET:n vanteet. Menee vielä vakioloksuun. olkatappi keula vai pallonivel? Minkälevyset vanteet ja mitkä gummit? Quote Link to comment
Lasse Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 pallo, 6", 185/50/16" Quote Link to comment
Sakke Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 4,5" 356 vanne ja 165/50/15 gumi. Quote Link to comment
Guest Damien Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 tohon linkkiin viitaten: kyllä kaikessa raja tulee vastaan, tai ainakin kun kavennetaan 7 tuumaa etupäätä, alkaa splittikin muistuttaa piaggion mopoautoo. Joo nuo reilusti kavennetut keulat on kyllä minustakin pöljän näköisiä. Varmaan tosi kiva ajella ilman iskareita, siinähän on itsensä lisäksi vaaraksi muillekin. Jenkeissä taitaa saada kilpien väliin kaikenlaisia rakennelmia, joissakin ei ole edes etujarruja. ^Sakella aika härskin näköinen kulkine. Quote Link to comment
Guest Jukitsu Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mun kuplassa on vakiolevyinen säädettävä pallonivelakseli, dropit, vakiovanteet ja 135/70 R15 rengastus. Hyvin kääntyy, mut maavaraa ei turhan paljoa ole, vaikka akseli on yläasennossa. Luin joskus, että joissain noissa säädettävien akseleiden säädöissä olisi ollut jotain häikkää. Tulitikkuaski mahtuu etuakselin alle, vaikka akseli on yläasennossa. Tossa olis kuva, jossa vakaajaa ei ole vielä käännetty, tällä hetkellä on: http://i164.photobucket.com/albums/u3/J ... 2kopio.jpg Sori, tuli vähän offtopicia... Quote Link to comment
Sakke Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli ja dropit. Kääntyy mainiosti eikä rappaa. Damien, kiitokset! Edit:Ei se ollukkaan ihan ylhäällä. Tuosta piti nostaa jokunen sentti :D Quote Link to comment
Guest biblo Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa. Damien, kiitokset! On kyllä hienon härski splitti! On juurikin sen näköinen kun itsekin haluaisin,saanko sinun niin vältyn vaivalta:) Quote Link to comment
ARTO Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa. Damien, kiitokset! Kelpasko konttorilla näillä asetuksilla vai katsastusalusta erikseen:) Näihin rengas/alustajuttuihin vois lisätä ( ken vaan uskaltaa ) onko ajossa oleva paketti/asetukset ne joillä käytiin leimalla. Puuttuvatko miten usein ns 50 sentin etulamppusääntöön... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Laittakaa tälläset kupliin, ne on nyt niin ihqusti rock VOE VITALIS SENTÄÄN... Quote Link to comment
hanski. Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 tuosta tulee ekana mieleen joku mönkijä...hehhehheh.... takuuvarma sakko magneetti... Quote Link to comment
jonih Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mulla on sellanen pöljän näkönen kapistus: 7" kavennetty akseli dropit 165/50/15 kääntyy ihan nätisti tämäkin. Quote Link to comment
Essi Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Pallonivelkeula, säätöakseli (ei kavennettu), dropit, 4,5 x 15 Mangels 356 lookit (et:tä en muista), 135/80-15 kumit. Kuvassa keula melkolailla yläasennossa. Kääntyy hyvin, eikä leimallakaan aiheuttanut ongelmia. http://i181.photobucket.com/albums/x196 ... 008004.jpg Ensi suveksi 64 mm kavennettu akseli ihan eri vanteilla. Kuvia tulee, kunhan on taas nipussa.. Quote Link to comment
Sakke Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa. Damien, kiitokset! Kelpasko konttorilla näillä asetuksilla vai katsastusalusta erikseen:) Näihin rengas/alustajuttuihin vois lisätä ( ken vaan uskaltaa ) onko ajossa oleva paketti/asetukset ne joillä käytiin leimalla. Puuttuvatko miten usein ns 50 sentin etulamppusääntöön... Etulamppusääntöön eivät ole koskaan puuttuneet. Tuo mun setti on ihan laillinen, kaikki on tehdastekoista. Biblo, laitat tarpeeksi rahaa käteen niin auto on sun. Quote Link to comment
Pyry Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Multa mitattiin kyllä viimeksi konttorila (Herttoniemen autokatsastus) se 50 cm todella tarkkaan. Lukee myös otteessa että "etuakseli vaihdettu, ajovalojen korkeus min. 50 cm". Nousee just siihen kun vaihdan renkaat ja ruuvaan akselin ylös. Olkatappinen 90 mm kavennettu akseli + dropit (= yhteensä -70 mm) ja 4,5" + 5,5" Bermit joiden ET:tä en nyt muista. Kumit 185/65 ja 145/65. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Empi GTV style hakusessa... Kesäksi 20.. ;-) 1 Quote Link to comment
Guest RJS Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 7" kavennettu pallonivel dropit 135 orkkis vanteilla tontissa vaati "pienen" lekakäsittelyn umpioihin, jonka jälkeen renkaat kääntynyt ongelmitta. Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Mulla on 10cm levitetyt etulokarit ja 15cm levitetyt takalokarit. Menee valkoset mangelsit 205 kumeilla helposti alle ja kääntyy kanssa. Tota mun kuplelelealalaa on madallettu 20mm säätöpaloilla ( tommisilla niinkuin kuvassa ) Luulisin, että mahtuu käntymään myös 215 kumeilla. Profiili on 35 ja ne on 18" Keulaa on myös madallettu (ja lisäpainon toivossa) muutamalla hiekkasäkillä, koska saattaa jäädä näin talvisin kiinni lumeen, ku alkaa renkaat sutimaan. Hyvää loppiaista kaikille palalalstalalalisille. T: Sami Leppäaho, Tikkurila, Teknoshell, Suomi. Quote Link to comment
ARTO Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Mulla on 10cm levitetyt etulokarit ja 15cm levitetyt takalokarit. Menee valkoset mangelsit 205 kumeilla helposti alle ja kääntyy kanssa. Tota mun kuplelelealalaa on madallettu 20mm säätöpaloilla ( tommisilla niinkuin kuvassa ) Luulisin, että mahtuu käntymään myös 215 kumeilla. Profiili on 35 ja ne on 18" Kuvaa, kuvaa kuvaa Quote Link to comment
Guest Sgegis Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Mulla jäi kamera yli-tornioon serkun luokke. Kuvaa tulee kun saan kameran takasin Quote Link to comment
mikan Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Laittakaa tälläset kupliin, ne on nyt niin ihqusti rock VOE VITALIS SENTÄÄN... Mikä yhdistelmä tuossa on? t. Mika Quote Link to comment
Guest biblo Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 7" kavennettu palloniveldropit 135 orkkis vanteilla tontissa vaati "pienen" lekakäsittelyn umpioihin, jonka jälkeen renkaat kääntynyt ongelmitta. Paljonko takaa pudotettu? Edessä ihan 80-sarjalaiset? Quote Link to comment
Guest RJS Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 7" kavennettu palloniveldropit 135 orkkis vanteilla tontissa vaati "pienen" lekakäsittelyn umpioihin, jonka jälkeen renkaat kääntynyt ongelmitta. Paljonko takaa pudotettu? Edessä ihan 80-sarjalaiset? hommasin taakse cip1:seltä pinkki ponkki säädettävät takalatat joilla saa vähän säädeltyy tota persettä. kaks hammasta pudotettu ja säätö ruuvilla saa sit pikkasen lisää... renkais lukee vain 135/15. profiilist ei oo mitään hajuu. Quote Link to comment
jori Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Laittakaa tälläset kupliin, ne on nyt niin ihqusti rock VOE VITALIS SENTÄÄN... Mikä yhdistelmä tuossa on? t. Mika Tossa ffp:ltä suoraan topicista: "edes 9x13 ja takan 10x13 pellit ,kaikis vanteis jonku merkkiset 195/45 13 kumit". Quote Link to comment
mikan Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 No justiinsa. Kyllä 195:kin näyttää kapealta, kun on "sopiva" vanne. :-) t. Mika Quote Link to comment
kosola Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 paljonko noi tropit levittää takaisin päin? Quote Link to comment
jonih Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 paljonko noi tropit levittää takaisin päin? CB:n 5p-rumpu dropit levittää 9.5mm/puoli Quote Link to comment
kosola Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 ostin omani hc:stä et onkohan samaa tavaraa? ja 4pulttinen rumpu tulee... Marko Quote Link to comment
jonih Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 ostin omani hc:stä et onkohan samaa tavaraa? ja 4pulttinen rumpu tulee... Marko Tosta ei kyllä ole tietoa omani tuli ameriikan maalta, mutta voisi kuvitella, että ainakin kaikki CB:n kalikat ois samalla "offsetillä"? Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Onko tuo niin, että vain pallonivelkeulasen dropit levittää? Olkatappikeulasessa pysyis leveys ennallaan? Jostain olin näin ymmärtävinäni... Quote Link to comment
-tipi- Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 CB:n sivuilta: Dropped Spindles - Link Pin Note: CB Dropped Spindles drop your ride a full 2 1/2" and extend the tires out 1/2" on either side. Dropped Spindles - Ball Joint Note: CB Ball Joint Dropped Spindles drop your ride a full 2 1/2" and extend the tires out 1/4" on either side. Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 SSP:n sivuilta Beetle Dropped Spindles These offer the quickest solution to lowering a beam axle Beetle. Quite easy to fit, they lower a car by 2.5 inches. They also push the front wheels out by around 0.5 inches on ball joint models. This can cause clearance problems on cars fitted with wide alloy wheels. Not recommended for Karmann Ghias. Sold in pairs. Quote Link to comment
kosola Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 mulla on Olkaakselit mad. T-1 66- rumpu , 4 ja 5-pulttiselle ja suomeksi jos sais ton äskeisen? kiitos! Marko Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.