Jump to content

Minkälaisella vanne+rengas setillä mennään?


Guest Biisoni

Recommended Posts

Guest Biisoni

Nonnii! Nyt tarttis hieman vihjettä ,että minkälainen kombinaatio olis kaikkein passelin oman kuplan keulille. Eli seuraavanlainen tilanne: Kupla on -72 vuosimallia normaali levyisillä lokareilla, akselistoa kavennettu 4 tuumaa ja tropit sitten levittämässä takasinpäin. Tarkoitus olis suht matalalle keula saada, mutta siis oisko jollain kokemusta tai tietämystä, että minkälainen setti kääntyy keulalla parhaiten? Eli vanteen koko, leveys, et - renkaan leveys, profiili??

 

Mika

Link to comment
Guest Biisoni
Lähepäs tuolta liikenteeseen, siellä kuvia eri kombinaatioista aika mukavasti.

TheSamba.comin rengas/vanne/alusta-jeesustelut.

 

 

Thanks, hyvä linkki :) Paljon tulee ideoita kun kattoo noita muitten leluja :) Aika hyvin hahmottaa vanne- ja rengaskoon noiden kuvien perusteella, mutta se mitä noista en (ainakaan muutamasta ensimmäisestä sivusta) löytäny, niin se vanteen ET olis kova juttu tietää, että mikä olis sellanen passeli ET, jotta gummi kääntyis nätisti noilla antamillani mitoilla?

Link to comment

Minkäsverran noi ropit levittää? Et taitaa alunperin olla luokkaa 40, vai miten se ny oli.. Kavennusta+ levitystä+ vanteen leveyttä ku tuumaa ni pitäis suht kohilleen saada, että näyttäis suht normaaliltaki vielä.

Link to comment
Guest Biisoni
Minkäsverran noi ropit levittää? Et taitaa alunperin olla luokkaa 40, vai miten se ny oli.. Kavennusta+ levitystä+ vanteen leveyttä ku tuumaa ni pitäis suht kohilleen saada, että näyttäis suht normaaliltaki vielä.

 

Satasen varmasti en lähde väittää, mutta luulisin, että jotain puol tuumaa/puoli levittäis noi tropit..

Link to comment
tohon linkkiin viitaten: kyllä kaikessa raja tulee vastaan, tai ainakin kun kavennetaan 7 tuumaa etupäätä, alkaa splittikin muistuttaa piaggion mopoautoo.

 

Joo nuo reilusti kavennetut keulat on kyllä minustakin pöljän näköisiä.

Varmaan tosi kiva ajella ilman iskareita, siinähän on itsensä lisäksi vaaraksi muillekin. Jenkeissä taitaa saada kilpien väliin kaikenlaisia rakennelmia, joissakin ei ole edes etujarruja.

 

^Sakella aika härskin näköinen kulkine.

Link to comment
Guest Jukitsu

Mun kuplassa on vakiolevyinen säädettävä pallonivelakseli, dropit, vakiovanteet ja 135/70 R15 rengastus. Hyvin kääntyy, mut maavaraa ei turhan paljoa ole, vaikka akseli on yläasennossa. Luin joskus, että joissain noissa säädettävien akseleiden säädöissä olisi ollut jotain häikkää. Tulitikkuaski mahtuu etuakselin alle, vaikka akseli on yläasennossa.

 

Tossa olis kuva, jossa vakaajaa ei ole vielä käännetty, tällä hetkellä on:

 

http://i164.photobucket.com/albums/u3/J ... 2kopio.jpg

 

Sori, tuli vähän offtopicia...

Link to comment
Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa.

 

Damien, kiitokset!

 

On kyllä hienon härski splitti!

 

On juurikin sen näköinen kun itsekin haluaisin,saanko sinun niin vältyn vaivalta:)

Link to comment
Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa.

 

Damien, kiitokset!

 

Kelpasko konttorilla näillä asetuksilla vai katsastusalusta erikseen:)

 

Näihin rengas/alustajuttuihin vois lisätä ( ken vaan uskaltaa ) onko ajossa oleva paketti/asetukset ne joillä käytiin leimalla.

 

Puuttuvatko miten usein ns 50 sentin etulamppusääntöön...

Link to comment
Mulla on splitissä 4" kavennettu akseli,dropit ja keula ylimmäisessä asennossa. Meinaa siltikin raapia palkki maata. Kääntyy mainiosti eikä rappaa.

 

Damien, kiitokset!

 

Kelpasko konttorilla näillä asetuksilla vai katsastusalusta erikseen:)

 

Näihin rengas/alustajuttuihin vois lisätä ( ken vaan uskaltaa ) onko ajossa oleva paketti/asetukset ne joillä käytiin leimalla.

 

Puuttuvatko miten usein ns 50 sentin etulamppusääntöön...

 

Etulamppusääntöön eivät ole koskaan puuttuneet. Tuo mun setti on ihan laillinen, kaikki on tehdastekoista.

 

Biblo, laitat tarpeeksi rahaa käteen niin auto on sun.

Link to comment

Multa mitattiin kyllä viimeksi konttorila (Herttoniemen autokatsastus) se 50 cm todella tarkkaan. Lukee myös otteessa että "etuakseli vaihdettu, ajovalojen korkeus min. 50 cm". Nousee just siihen kun vaihdan renkaat ja ruuvaan akselin ylös.

 

Olkatappinen 90 mm kavennettu akseli + dropit (= yhteensä -70 mm) ja 4,5" + 5,5" Bermit joiden ET:tä en nyt muista. Kumit 185/65 ja 145/65.

lyypek08.jpg

Link to comment

Mulla on 10cm levitetyt etulokarit ja 15cm levitetyt takalokarit. Menee valkoset mangelsit 205 kumeilla helposti alle ja kääntyy kanssa. Tota mun kuplelelealalaa on madallettu 20mm säätöpaloilla ( tommisilla niinkuin kuvassa ) Luulisin, että mahtuu käntymään myös 215 kumeilla. Profiili on 35 ja ne on 18"

Keulaa on myös madallettu (ja lisäpainon toivossa) muutamalla hiekkasäkillä, koska saattaa jäädä näin talvisin kiinni lumeen, ku alkaa renkaat sutimaan.

 

Hyvää loppiaista kaikille palalalstalalalisille.

 

T: Sami Leppäaho, Tikkurila, Teknoshell, Suomi.

post-1992-13888360600649_thumb.jpg

Link to comment
Mulla on 10cm levitetyt etulokarit ja 15cm levitetyt takalokarit. Menee valkoset mangelsit 205 kumeilla helposti alle ja kääntyy kanssa. Tota mun kuplelelealalaa on madallettu 20mm säätöpaloilla ( tommisilla niinkuin kuvassa ) Luulisin, että mahtuu käntymään myös 215 kumeilla. Profiili on 35 ja ne on 18"

 

Kuvaa, kuvaa kuvaa

Link to comment
7" kavennettu pallonivel

dropit

135 orkkis vanteilla

 

tontissa vaati "pienen" lekakäsittelyn umpioihin, jonka jälkeen renkaat kääntynyt ongelmitta.

 

Paljonko takaa pudotettu?

 

Edessä ihan 80-sarjalaiset?

Link to comment
7" kavennettu pallonivel

dropit

135 orkkis vanteilla

 

tontissa vaati "pienen" lekakäsittelyn umpioihin, jonka jälkeen renkaat kääntynyt ongelmitta.

 

Paljonko takaa pudotettu?

 

Edessä ihan 80-sarjalaiset?

 

hommasin taakse cip1:seltä pinkki ponkki säädettävät takalatat joilla saa vähän säädeltyy tota persettä. kaks hammasta pudotettu ja säätö ruuvilla saa sit pikkasen lisää...

 

renkais lukee vain 135/15. profiilist ei oo mitään hajuu.

post-1931-13888360600863_thumb.jpg

Link to comment
Laittakaa tälläset kupliin, ne on nyt niin ihqusti rock

 

VOE VITALIS SENTÄÄN...

 

Mikä yhdistelmä tuossa on?

 

t. Mika

 

Tossa ffp:ltä suoraan topicista: "edes 9x13 ja takan 10x13 pellit ,kaikis vanteis jonku merkkiset 195/45 13 kumit".

Link to comment

CB:n sivuilta:

 

Dropped Spindles - Link Pin Note: CB Dropped Spindles drop your ride a full 2 1/2" and extend the tires out 1/2" on either side.

 

Dropped Spindles - Ball Joint Note: CB Ball Joint Dropped Spindles drop your ride a full 2 1/2" and extend the tires out 1/4" on either side.

Link to comment

SSP:n sivuilta

 

Beetle Dropped Spindles

 

These offer the quickest solution to lowering a beam axle Beetle. Quite easy to fit, they lower a car by 2.5 inches.

 

 

They also push the front wheels out by around 0.5 inches on ball joint models. This can cause clearance problems on cars fitted with wide alloy wheels. Not recommended for Karmann Ghias. Sold in pairs.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...