Jump to content

Miksi juuri nyt ei ahdista yhtään?


Recommended Posts

Mielenkiintoista, olen lukenut sebeetles-sivustoa lukuisia kertoja mutten ole kiinnittänyt huomiota tähän naapurimaan erikoismalliin? Kerrotko lisää tuosta Ruotsinhankinnasta, värivalikoimaltaan tuo erikoismallihan vastaa suomalaista 1300S:ää / GT Beetleä. Kiinnoistaisi itseäkin hakea joku Kuplan erikoismalli ulkomailta, hyvä että niitä löytyy muita kuin 1303S Big:iä näinkin läheltä.

Link to comment

Toi, ruotsin malli on tavallaan sama kuin 1300S/GT.

Varusteita noissa ruotsin kuplissa on paremmin kuin Kekkosslovakiassa.

Tässä esim. raitisilmapuhallin, lisälämmitin, peilioikealla, lisävalot, korkeatselkänojat, turvavyöt takana, ja jotain muuta.

Itse sain joskus 90 luvun lopulla päähäni että 1300S kupla ja kirkkaanvihreänä pitää saada.

On ollut karmania, 1500S porrasperää ja junista.

Pari viimevuotta kuplakuume oli todella pahana.

Yritin löytää suomesta 1300S kuplaa ja kävin katsomassa useita eri yksilöita.

Mutta kun oli hyvä oli väärä väri ja jos väri oli oikea niin muut asiat oli huonosti(muutama museorekisteöity oli

todella huonossa kunnossa).

Viime elokuussa ajattelin jo lopettaa kuplien vahtaamisen netistä, mutta sitte osui silmän tää kupla.

Väri täsmäs, ja sitten kun selvin asiaa niin täähän on periaatteessa sama kuin 1300S mutta ruottis kun aina ollu

vähän paremmin asiat kuin meillä, niin tämäkin 1303S.

Auton kunto ei ole mikään ihmeellinen 39 vuotta näkyy ulkoa ja sisältä.

Mutta se aika pilaamaton.

Nyt kun sais kaasutin/sytytys jutut toimimaan niin vois alkaa ajeleen sillä.

 

T.PETE.

Link to comment

Kiitos selvityksestä, mikäli olen ymmärtänyt oikein niin Ruotsissa myytiin 70-luvulla pääosin 1302/1303-malleja vaikka 1300:kin löytyi tuontimallistosta. Joten luonnollista, että erikoismallitkin tehtiin McPherson-Kuplien pohjalta. Ehkä senkin takia en ole törmännyt moneenkaan 1300S:ään ruotsalaisilla Volkkarifoorumeilla, Norjan foorumeilta niitä

löytyykin sitten enemmän, mutta ovat pienillä takavaloilla. Minäkin olen haaveillut 1300:stä ja tässä olikin muutama vuosi sitten oikein lupaava keltainen yksilö myytävänä (1-om ja täysi historia, asiakirjat jne.), mutta varmaan tästä johtuen oli aika kallis.

 

Jos lähdet kunnostamaan tätä olisi mielenkiintoista lukea projektikertomusta, ja muutenkaan muutama kuva autosta olisi ihan jees, että pääsisi vähän paremmin perehtymään malliin.

Link to comment

Käytin ihan lämpimäksi muttei tainnut termari aueta niin piti lopettaa, käyntihärön syy oli home hallin hieman väärä paikka, pikku käännöllä alkoi pelaa. Tietty öljyä ja vettä vuosi kuten kuus vuotta seisseen moottorin pitääkin varsinkin kun oli eka käynnistys remontin jälkeen

Link to comment
Kävin illalla huvikseni heittelemässä pikkuvirvelillä pientä lippaa uimarannassa ahvenien toivossa.

Jotain tarttui koukkuun ja 30min kuluttua hinasin 9.3kg hauen rannalle.

Vähän jännitti kun vapa U-muotoisena ja siimana oli vanhaa 0.15 firelineä. Onneks kesti.

 

http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/P5140463.jpg 115cm ja 9.3kg.

Melko tanakka limatuubi! Katkerat onnittelut kateelliselta kalamieheltä! Täytyy päästä haukikalaan..

Link to comment

Kiitos kiitos.

Vähän se pieleen meni ku lähdin ahvenen toivossa pikkuvirvelillä. Onneksi oli pitkä terästapsi.

Harmillisen lähelle jäi kymppikerhosta.

Tänään ruokana chilillä maustettua grillihaukea : )

Link to comment

Ghiassa rempatut kaasarit paikallaan ja pitää myöntää että kyllä vähän otti päähän kun koeajolenkillä kävin. Nimittäin sen takia etten ole tehnyt kaasariremppaa aikaisemmin. Muuttui kerran auton luonne aikalailla paremmaksi. Sit vielä kun sais hienosäädettyä kaikki kohdalleen. Esim unohdin synkkamittarin kotiin.

Link to comment
Guest DaFox

Uskomatonta, mutta totta: Bussi valmistuu kuin valmistuukin ajoissa maalaamolta, eli perjantaina luvassa kasausta ja auton ajo Maailma Kylässä -festivaaleille. :)

Link to comment
Guest VenaCavaInferior

Käsittämättömän hyvää palvelua Paruzzilta, eka verkkokauppa jonka kanssa virheellisentuotteen vaihto ja palautus sujuu näin kivuttomasti. Kyllä jäi hyvä Fiilis!

Link to comment

^^^^^ui ui ui, saakeli ku on hyvännäköinen mimmi :P

 

Ja asiaan, taas tuli tehtyä onnistunut huolto. Vaihdoin toisen puolen etupyöränlaakerit. Ja voi että kun tuli volkkari miellyttävämmäksi ajella :) Ylimääräiset ulinat loppu. Vielä ku huomenna vaihdan toiselle puolelle laakerit niin loppuu viimeisetkin ylimääräiset äänet :)

Link to comment
^^^^^ui ui ui, saakeli ku on hyvännäköinen mimmi :P

 

Ja asiaan, taas tuli tehtyä onnistunut huolto. Vaihdoin toisen puolen etupyöränlaakerit. Ja voi että kun tuli volkkari miellyttävämmäksi ajella :) Ylimääräiset ulinat loppu. Vielä ku huomenna vaihdan toiselle puolelle laakerit niin loppuu viimeisetkin ylimääräiset äänet :)

 

Ei kuulu enää laakerin jurina yöllä unissa... :-)

Link to comment

Olin tänään kuplan kanssa penkityksessä,että sai säädöt kohdalleen.Aiemmin ei ole käynyt kunnolla muuta kuin tyhjäkäyntiä,syylliseksi paljastui liian pieni pääsuutin.Luulemani 40hp kone paljastui jopa 64hp tehohirmuksi ja reilu 120nm väännöllä.Olipa ilo ajaa takas kotiin päin,kun kaasun painalluksella meni eikä meinannut.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...