Kaipaa Posted July 28, 2017 Posted July 28, 2017 Niin meinaakko että painelaakeri olis rikki/väärä? Kävin taas koeajolla, en sitten laittanu konepeltiä kunnolla kiinni niin sehän nous pystyyn...pari lommoa siihen ja toinen sarana poikki. Jes ku tuli siitäkin hyvä mieli. Sit nopeusmittari lopetti toimintansa, jos jollain on tollanen KG34 käypänen mittari niin saa tarjota. Mutta itse asiaan, vaihteet menee taas huonommin päälle ja lisäksi kun kytkintä painaa niin kuuluu sellanen ihme rutina, ihan ku rattaat naksuis. Onkohan tossa vaijerissa jotain hämärää sitten. Kurkistelin letkukameralla tunneliin enkä nää että putki olis irti. Ihan vaan hatusta ravisteltuna, voisiko kytkinvaijeri olla menossa poikki ja säikeet rutisee putkessa?? Ja voisiko vaijeri antaa sen takia periksi että jäljellä on vain jokunen säie vaijerista, eli venyy hieman, että kytkin ei toimi kunnolla?? Tuon saisi varmaan sillä selville, että painaa kytkimen päälle vaihdelaatikon kyljestä manuaalisesti, lukitsee sen paikoilleen (jokunen suuri nippari, naru, letkuside yms yms) ja laittaa käyntiin ja kokeilee pykäliä päälle... Quote
J.Ussi Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 Miäkin ravistelen hattua..... tarkista että putki jossa kytkinvaijeri kulkee runkotunnelin sisällä on kiinteästi paikallaan. Voi revetä ajansaatossa kiinnikkkeistään irti. Quote
Simon Templar Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 no nyt tiukkojen tutkimusten perusteella uskoisin että tässä on liian lyhyt vaijerin suojakuori (bowden tube) ja sit tietty liian lyhyt vaijeri. Tilasin uudet perjantaina mut yllättäen taas hiukka kestää saada noi. Ehkä ne ens viikolla jo saapuu. Olis taas pitänyt tilata ulkomailta.. Quote
Maasturi Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 Kytkinvaijereita ja joustoputkia löytyy esim. Keiteleen Koneesta, joten niitä ei tarvitse tilata "ulkomailta". Eilenkin olisi voinut noutaa esim. klo. 23.54. Quote
ARTO Posted August 2, 2017 Posted August 2, 2017 Yleensä yritykset mainostaa aukiolojaan etukäteen eikä jälkikäteen, hih. Jo harrastehenkeen kuuluu seurata missä se kuriirifirman pakettu lurvailee, tuleeko tällä kertaa thaimaan vai irakin kautta. Mukavaa viihdettä ja puruviihdettä kynsille kun tulli arpoo verot päälle. Suosittelen Quote
Simon Templar Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Juu, harrastamisen suola onkin tossa ulkomailta tilailussa. Sieltä on tullu aina ajallaan ja halvemmalla ku suomessa. Tähän asti menny niin että mitä lähempänä kotia on tuotteen tai palvelun ostopaikka niin sitä enemmän menee vituiks. 1 Quote
Kemin Karavaanari Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 (edited) Edit. kirjoitin ja sitten luin edellisen sivun. Edited August 3, 2017 by Kemin Karavaanari 1 Quote
-tipi- Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Itellä korjautu samanoloiset oireet kiristämällä tarpeeks vaijeria. Koneen pudotin kolme kertaa ja ihmettelin painelaakeria sekä asetelmaa. Kiristä nyt huvikses niin paljon sitä vaijeria että se oikeesti alkaa kantamaan se kytkin. Vielähän se ei irrota eikä kanna, jos lootassa rojut pyörii. Quote
Maasturi Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Juu, harrastamisen suola onkin tossa ulkomailta tilailussa. Sieltä on tullu aina ajallaan ja halvemmalla ku suomessa. Tähän asti menny niin että mitä lähempänä kotia on tuotteen tai palvelun ostopaikka niin sitä enemmän menee vituiks. Montako euroa "ulkomailta" tilattu kytkinvaijeri tulee maksamaan "S.T:n" postilaatikkoon tai postiluukkuun toimitettuna? Quote
Simon Templar Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Montako euroa "ulkomailta" tilattu kytkinvaijeri tulee maksamaan "S.T:n" postilaatikkoon tai postiluukkuun toimitettuna? En ees kattonu ku soitin erääseen kotimaiseen kauppaan ja siellä sanottiin että "juu, kyllä meillä nää yleisimmät osat on aina hyllyssä, tee tilaus verkossa". No ei sit ollu hyllyssä. Eikä tässä tapauksessa olisi ollu väliä vaikka vaijeri + kuori olis maksanu reilusti enemmän tai vähemmän, kohan olis saanu äkkiä. Mut tähän oon jo tottunu et kaikki menee tän auton osalta ihan päin persettä. Kokeillaan ens kerralla josko sais osat keiteleen koneesta nopeemmin. Tai oikeestaan maasturi vois kertoa onko hyllyssä pidempää suojakuorta ja 2333mm vaijeria. Quote
Tanhis Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Montako euroa "ulkomailta" tilattu kytkinvaijeri tulee maksamaan "S.T:n" postilaatikkoon tai postiluukkuun toimitettuna? Eikait sieltä nyt mitään nappeja tilaillakkaan. Quote
J.Ussi Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Mulla oli niin, että kytkimen irrotus ongelmaa tutkiessa ihmettelin miksi en saa laitettua vaijeriin sitä pientä mutkaa mikä siinä kuuluu olla. Vika löytyi juurikin sieltä aiemmin mainitsemastani runkotunnelin sisällä kulkevasta putkesta joka oli revennyt irti. Oletko sen tarkistanut ? Takapenkin alla olevasta luukusta sitä pääsee helpoiten heiluttelemaan. Quote
Simon Templar Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 ei ainakaan t34 kg.ssä pääse ku siinä on luukku alapuolella. Letkukameralla kurkistelin sinne eikä mitään heiluntaa näkynyt. Quote
Kemin Karavaanari Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 Itellä korjautu samanoloiset oireet kiristämällä tarpeeks vaijeria. Koneen pudotin kolme kertaa ja ihmettelin painelaakeria sekä asetelmaa. Kiristä nyt huvikses niin paljon sitä vaijeria että se oikeesti alkaa kantamaan se kytkin. Vielähän se ei irrota eikä kanna, jos lootassa rojut pyörii. Ja jos mutteri menee vaijerissa kierteiden loppuun niin mutteri irti ja prikkaa väliin niin perkeleesti että varmasti saa kirittyä kunnolla loppuun saakka. Mulla on kaikki kytkinvaijerit ollu "niin lyhyitä" että laatikon haarukkaa pitää reilusti kääntää käsin että kytkinvaijeriin saa edes mutterin lähtemään kierteille. Oireet viittaa kyllä liian pitkään vaijeriin eikä lyhyeen. Quote
Timo Suosalmi Posted August 3, 2017 Posted August 3, 2017 (edited) Minulla on käynu tuuria: Viimeksi tilannu Enkuista 100A kytk. pääsylinetri 23€, Etup. laakerisarja 17€, molemmat hinnat kotiin tuotuina, joka on sinänsä ihan turhaa, mieluummin ottais normaalin puhelinviestin saapumisesta. Edited August 3, 2017 by Timo Suosalmi Quote
Simon Templar Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 tässä edelleen osia ootellessa meinasin jo tilata uudet kytkinrojut ja kysymys kuuluu: onks nää hyvät: http://aircooled.fi/tuote/17/kytkinasetelma-kennedy-stage2-t1-200mm http://aircooled.fi/tuote/413/kytkinlevy-200mm-kushlok lähteeks toi keskirinkula irti ilman väkivaltaa => sehän pitää ottaa irti uudemman mallisen painelaakerin kanssa? Quote
VW-63 Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Lähteen keskirinkula irti ilman väkivaltaa. KS-2 mielestäni hyvän tuntuinen asetelma, ei mikään jäykkä polkea. Quote
x-pj Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 (edited) Jos koneessa ei ole yli 150 hv, niin laittaisin stage1:n. Minulla oli se kushlok-typpisen levyn kanssa 164 hv koneessa ja toimi hyvin myös varttimaililla. Nykyisessä koneessa 200 hv ja laitan stage 2:n, kun tuon ykkösen kanssa lähtö on vähän turhan pehmeä. Muuten piti hyvin. En ole keksinyt miksi pitäisi olla yhtään jäykempi kytkin kuin moottori vaatii. Edited August 7, 2017 by x-pj 1 Quote
Tutkija Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Ja kyllä se ykkönen pitää hyvän levyn kanssa yli 200hv tehoihin kun teho vaan tulee riittävän isolla kierrosluvulla... eli edelleen vääntö on se mikä saa kytkimen luistamaan ei pelkkä teho tai sit pitäisi ilmoittaa millä kierrosluvulla 150hv saa luistamaan kep stage1 asetelman. :) Quote
metake Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Mulla oli yhdessä moottorissa stage 2 + kushlock ja oli todella terävä nappaamaan kiinni. Hyvin sillä pystyi ajamaan mutta purasi todella lyhyellä matkalla nopeasti kiinni, joten tällä yhdistelmä oli melko helppo sammuttaa auto risteykseen. Melkeinpä itse antaisin ääneni ihan normi jousittamattomalle massalevylle.. Quote
Tutkija Posted August 7, 2017 Posted August 7, 2017 Valmistajan sivuilta katselin kep:in väännönkestoja niin jos antaa 150hv 5000rpm niin on rajoilla väännönkestollisesti mut jos 150hv tuleekin vasta 6000rpm niin kestää oikein hyvin suurimman tehon kohdalla. Silti kytkin voi luistaa aikaisemmalla kierrosluvulla kun stage 1 asetelman vääntömomentin kesto valmistajan mukaan on noin 244nm. Quote
Simon Templar Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Tänään koitin asentaa uutta kytkinvaijeria ja suojakuorta. No kuori meni paikalleen kohtuudella mutta vaijeri ei yllä sit millään tohon vipuun. Pitäis olla ainakin sentin pidempi että saa kierteille koko mutterin. 2333mm vaijeri, onks pitempiä missään? Jos kytkinvipua siirtää sentin niin häviää kyllä välys painelaakerin ja asetelman välistä. Kuori on nyt se pitempi malli jolla saa sitä lenkkiä hiukka enempi. Laatu ihan täys paska, eli muoviholkit päissä...kestää varmaan kauan. No postiin kolahti uus kytkinpaketti, asennetaan sitä sit huomenna. Mut vaijeri pitää silti saada paikalleen... Quote
Simon Templar Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Jepulis, vituiks menee taas. Sain ähellettyä vanttiruuvin avulla vaijerin mutterin paikalleen ja käväsin koeajolla. No pykälät menee just ja just päälle ja sit kävi tietty niin että kytkin alkaa luistaa. Lisäksi tein sellasen havainnon että talliin ajaessa kytkintä luistattaen auto nypyttää. Tulee väkisin mieleen että asetelma ei ota tasaisesti kiinni tjsp. No kun se kytkin ei pidä niin ei muuta ku mosa taas irti ja jäykempää tilalle, eli kennedy 2 ja kuslok. Onneks on perjantai, riks raks cuba libret ja mojitot auki ja mars talliin. Quote
peruskallio Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Täällä meni cushlokin kanssa tappeluksi koneen asennus. Jotenkin ei vain boorille osunut, ennen kuin isonsi viistettä levyn päässä. Ajattelin nyt vain jakaa kokemuksen, jos muutenkin kiristää, niin tuossa lääke jos konetta ei tahdo saada ekalla yrittämällä paikalleen. Itse koetin neljä kertaa ennen kuin uskoin. Quote
Tutkija Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Tuota ensimmäistä kuvaa kytkinasetelmasta kun ketjussa katsoo on asetelman käpälät liian suorallaan. Tuohon ainakin tulisi parannusta kun laittaisi rikkoja asetelman ja vauhtipyörän väliin. Jos tilanne on asetelman käpälien suhteen sama edelleen en ihmettele yhtään ettei kytkin irroita. Quote
Simon Templar Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Täällä meni cushlokin kanssa tappeluksi koneen asennus. Jotenkin ei vain boorille osunut, ennen kuin isonsi viistettä levyn päässä. Ajattelin nyt vain jakaa kokemuksen, jos muutenkin kiristää, niin tuossa lääke jos konetta ei tahdo saada ekalla yrittämällä paikalleen. Itse koetin neljä kertaa ennen kuin uskoin. Just 4h tappelin ton kanssa ja kahesti keskittänyt ton vitun paskakasan eikä mee paikalleen! Vittu mitä sontaa. No kokeillaan modata sit toi...huomenna jos ei oo kauhee rapula ku vituttaa niin paljon tää harrastaminen et ei tätä yhellä hömpsyllä kuitata. Quote
tolvana Posted August 11, 2017 Posted August 11, 2017 Senverta jumpannut noiden lelujen kanssa että muistan Poikkeuksetta sovittaa kytkinlevyn lodjuun ennen koneenasennusta. Aika usein saa viilata sulkaviilalla noita booreja että levy menee paikalleen kakistelmatta. Samaten jarrurumpujen ja vetarien sovitus ennen jarrukenkien asennusta. Muutama kiukkukänni pitää ottaa ennenkun nuo menee lihasmuistiin. Quote
Simon Templar Posted August 13, 2017 Posted August 13, 2017 No nyt se pelaa, ainakin jotenkin. Eli se SACH asetelma on ihan täys paska. Viilaamalla kuslokin boorit niin meni sit paikalleen jonkunlaisen äherryksen jälkeen. Mutta toi kennedy2 + kuslok on aivan sairaan ärhäkkä, varsinkin ku tottunu ajaa automaatilla viimiset 7 vuotta. Tosi huono poljintuntuma tässä. Sit sekin oli aika ihmeellistä että kytkinvaijeria piti jonkun verran kiristellä että sai väljät poies. SACH:n kanssa ei menny ees vaijerin mutteri paikalleen ilman apuvälineitä... Eli case closed, älä osta SACH kytkimiä. Kiitos kaikille vinkeistä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.