Soukka Posted May 7, 2017 Share Posted May 7, 2017 Mulla on tämä toiminut e85 kanssa http://autotune.fi/tuote/239/polttoaineenpaineensaadin Mulla on nyt oma säädetty ensin penkissä ja sitten tunerstudion autotunea käyttämällä, aika hyvä tuli. Ainut ongelma että kun kierrokset laskee alle 2000rpm häviää sähköt samanlailla kuin sammuttaisi avaimesta, mistäköhän voi johtua? Quote Link to comment
JaniM Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 Ota datalogia ja kato ettei nyt mitään ihmeellistä siellä tapahdu, mutta ei toi nyt ihan normilta kuulosta. Johdotuksia kyllä kuikuilisin lisää. Jokos "vilkkusammuttimen" sait kuntoon? Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 (edited) Milläs mittarillä saa lambda-arvon näkymään tunerstudiossa? Ihan sama minkä niista mittareista laittaa niin se neula ei värähdä mihinkään. Pitäiskö sen heilua? Narrowband malli. Edited May 22, 2017 by Simon Templar Quote Link to comment
Meto Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 (edited) Ootko ohjelmoinut lambda anturin ohjelmaan sieltä kalibroinneista? Mittari, Olikohan Air/fuel ratio mittari Edited May 22, 2017 by Meto Quote Link to comment
Simon Templar Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Joo yritin mut joko se ei onnistunut, anturi rikki, ei ollut lämmennyt tms. mut ei se viisari värähdä. No täytyy koittaa laajakaistaa seuraavaks. Vaihdoin muuten NGK:n tilalle densot niin tulpatkin kestää ny. Jumppaa riittää vielä tyhjäkäynnin löytämiseks. Quote Link to comment
Pasi Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Bensatankkiin paluulinjaa suunnittelen, niin toimiiko sellainen jos laittaa alkuperäiseen tankin lähtöön adapterin ja siihen T- haaraliittimen? Toisesta päästä lähtö pumpulle ja toiseen päähän paluu? Quote Link to comment
-Alex- Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Toimii, kokeilin aikoinaa ja CB performancekin myy vastaavaa: http://www.cbperformance.com/product-p/6483.htm 1 Quote Link to comment
Pasi Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 No perskeles :) , ei tarvi sitten alkaan hitsaileen tankkiin erillistä paluuliitintä. 1 Quote Link to comment
-Alex- Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 ja löytyy posteineen Limebugilta 32 puntaan, just tilasin itelle. https://www.limebug.com/product/view/3186/billet-fuel-tank-outlet-tee-258 Quote Link to comment
kari kittilä Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Mulla oli kans käytössä tuo CB:een kappale. Quote Link to comment
mikan Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 (edited) Harkitsin aikoinaan, että olisin vetänyt tankin pohjasta letkun alle sijoitettuun "välisäiliöön". Tuohon säiliöön sitten olisi tullut lähtö- ja paluuliittimet. Tankin pohja oli kuitenkin sen verran rapea, että laikkasin siitä noin 10x10 cm palan pois. Tilalle hitsasin lapun, johon olin porannut pari reikää ja hitsannut niihin liittimet bensalinjoja varten. Tulipa sitten samalla ainakin riittävän isot reiät, ettei virtaus lopu kesken vaikka olisi hieman tehokkaampikin pumppu. t. Mika Edited June 7, 2017 by mikan Quote Link to comment
Meto Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Minä hitsasin paluunipan tankkiin,enpä silloin aikoinaan tuommosta t-haaraa hoksannut. Tuo kyllä helpottaa hommaa Quote Link to comment
Soukka Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 (edited) Mitä teillä on moottorinlämmöt jos ajelee normaalisti matkaa 60kmh ja 80kmh, entä minkä kokoinen hihnapyörä? Mulla 133mm. Mulla 60 astetta kun ajaa 60kmh ja 80kmh vauhdissa jo 72-75. Anturi on kuvan paikassa ja kaikki lämpöpellit on paikallaan. Edited June 8, 2017 by Soukka Quote Link to comment
tolvana Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Öljyjen normikäyttölämpö ilmajäähyissä n.90-120 astetta, eli sulla kone on vielä kylmä... Quote Link to comment
Meto Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Mitä teillä on moottorinlämmöt jos ajelee normaalisti matkaa 60kmh ja 80kmh, entä minkä kokoinen hihnapyörä? Mulla 133mm. Mulla 60 astetta kun ajaa 60kmh ja 80kmh vauhdissa jo 72-75. Anturi on kuvan paikassa ja kaikki lämpöpellit on paikallaan. lämpö.png Moro mittaatko ilmavirran lämpöä sylinterin alapuolelta? Silloin kuulostaa aika normaalilta Quote Link to comment
Soukka Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Moro mittaatko ilmavirran lämpöä sylinterin alapuolelta? Silloin kuulostaa aika normaaliltaJoo tosta kuvassa ympyröidystä kohdasta. Mittaa siitä sivusta eli puhallus ylhäältä ja alapeltejä pitkin. Quote Link to comment
Meto Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Mulla samassa paikassa lämpöanturi Quote Link to comment
Soukka Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Öljyjen normikäyttölämpö ilmajäähyissä n.90-120 astetta, eli sulla kone on vielä kylmä...Mulla toi mittaa ilmaa. Mulla samassa paikassa lämpöanturiNo sitten hyvä juttu että lämmöt ok lukemissa. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 (edited) Joskus jossain testiraportissa oli jotta öljyn ominaisuudet parhaimmillaan jossain 70-80c muistaakseni ja siksikös ne suuret lisäöljypohjat ja letkutukset öljynjäähdyttäjien kera on erittäin hyvät asennella jos vähäki vakiota vireempi ja vakioon lisäöljypohja tuo 2500km pitemmän öljynvaihtovälin ( vakio öljytilavuus ilma öljyjäähytteisessä boxerissa vaatii 2500km vaihtovälin ) tai si kukin tekee parhaaksi näkemällä tavalla. Edited June 14, 2017 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Toimii, kokeilin aikoinaa ja CB performancekin myy vastaavaa: http://www.cbperformance.com/product-p/6483.htm No perskeles :) , ei tarvi sitten alkaan hitsaileen tankkiin erillistä paluuliitintä. Mulla oli kans käytössä tuo CB:een kappale. Oliko nämä ruisku- ja turbokäytössä teillä, ja löytyisikö keneltätään kaaviota miten paineenalentaja, pumppu yms. on kytketty tällä T-kappaleella?? Edited June 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
-Alex- Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Tässä yks vanha kaavio, mutta toimiva: Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Tässä yks vanha kaavio, mutta toimiva: Sinä laitoit tuon T-kappaleen konehuoneeseen, vai teitkö tulo/paluu-bensalinjat tankille ja siinä oli tuo T-kappale kuten tuossa kuvassa?? Edited June 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Sinä laitoit tuon T-kappaleen konehuoneeseen, vai teitkö tulo/paluu-bensalinjat tankille ja siinä oli tuo T-kappale kuten tuossa kuvassa?? Ja onko kukaan tehnyt ruisku/turbosarjan linjaa ns. välisäiliöllä (välisäiliö lähelle konehuonetta, vaihdelaatikon viereen tms.) , ja olisiko siitä kenelläkään kaaviokuvaa?? Tällä haen lähinnä sitä, että vältyttäisiin uusien polttoainelinjojen rakentamiselta. Kuplan oma polttoainelinja on pieni, mutta siitä varmaankin saa kulkemaan jo jonkunmoisen polttoainemäärän joka riittäisi katukäyttöön viritetylle moottorille (100 - 200hp)?? Edited June 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
VW-63 Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Tällä haen lähinnä sitä, että vältyttäisiin uusien polttoainelinjojen rakentamiselta. Jos olet laittamassa ruiskua ja turboa niin parin uuden polttoinelinjan veto on kyllä niin pieni vaiva, että siinä tuskin kannattaa alkaa niissä säästämään (aikaa). 1 Quote Link to comment
peruskallio Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Tulee myös yksi ongelma lisää, polttaineen lämpeneminen. Omassa kulkineessa on n.10litran "lisäsäiliö" tankin alla ja siihen menee oikeasta tankista 2 sisähalkaisijaltaan n.10mm linjaa. Ihan painovoimalla, ei pumppua. Pumppu imee sitten pohjalta polttoaineen ruiskulle ja paluttaa samaan lisäsäiliöön. kun on lämmin kesäpäivä alkaa pumppu kuulostamaan kohtuu mielenkiintoiselta, mielestäni liittyy polttoaineen lämpöön. Vähän se aine silti vaihtuu tämän pienen ja ison säiliön välillä. Tuossa takana olevassa säiliössä tämäkin vaihtuminen jää tapahtumatta ja veikkaan että alkaa pumppu kuulostamaan sirkkeliltä vielä nopeammin. En tiedä mitä haittaa on, ei se hajonnut ole vaikka samanlailla ääntänyt jo useamman kesän, mutta tuskin hyötyään, ainakaan tehon kannalta;) Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 (edited) Jos olet laittamassa ruiskua ja turboa niin parin uuden polttoinelinjan veto on kyllä niin pieni vaiva, että siinä tuskin kannattaa alkaa niissä säästämään (aikaa). Lähinnä tällä yhdellä poltoainelinjalla sisään haen koneen nopeaa vaihtoa korista toiseen (ei tartteisi kaikkiin kolmeen alkaa rakentamaan tulo/paluu-linjastoa omine pumppuineen), eli tuo kierto tai välisäiliö vaihdelaatikon viereen tai koneen etupuolelle vaihdelaatikon päälle tai sitten "luuppiin" kiertämään tuolla T-kappaleella. Edited June 20, 2017 by Kaipaa Quote Link to comment
VW-63 Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 En oikein keksi kuinka saisi tehtyä toimivan välisäiliöratkaisun perinteisellä painepumpulla ja vain yhdellä pienellä putkellä tankilta, jossa välisäiliö on auton takana. Välisäiliö pitäsi olla umpinainen, jotta painepumppu imisi säiliöön polttoainetta. Tästä taas aiheutuu se, että säiliöön kertyy ilmaa, joka ei pääse poistumaan mistään muualta kuin suuttimien kautta. Välisäiliöstä ei tällä tavalla muutenkaan ole hyötyä, koska pumppu ei saa missään tilanteessa polttoinetta säiliöstä yhtään sen enempää kuin mitä tankilta tulevasta linjasta tulee polttoainetta tilalle. Jos välisäiliö on kaukana tankista pitäisi siihen tuoda polttoaine toisella pumpulla, mutta tämäkin ratkaisu vaatii paluu linjan tankille. Yksi vaihtoehto voisi olla käyttää esim. fuelabin säätyvää painepumppua, jota ohjataan elektronisella paineensäätimellä. Pumppu siis pitää vakiopaineen suuttimilla ilman paluulinjaa. Tällä poistuu myös peruskallion mainitsema ongelma. Tässä vaihtoehdossa on vain se huono puoli, että hinta on hieman eri luokkaa, kun perinteiset ratkaisut. Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Missä hinnoissa tuollainen kombo pyörii, ja olisiko sinulla lähettää linkkiä joistakin pumpuista ja säätimistä..?? Quote Link to comment
-Alex- Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Laittaisin suosiolla kaksi linjaa, vaikkapa AN6 kokoisena niin ei tarvi välitankkeja alkaa väsäileen. 6-8mm luokkaa liittimen sisähalkaisija yleensä AN6 liittimissä. Quote Link to comment
VW-63 Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Missä hinnoissa tuollainen kombo pyörii, ja olisiko sinulla lähettää linkkiä joistakin pumpuista ja säätimistä..?? Tonnin kun varaat niin saa säätyvän pumpun ja säätimen. Tämäkin kombo kyllä taitaa vaatia pienen paluukierron, joten kannattaa varmaan alkaa rakentelemaan edullisimmilla osilla, ja kun tehotavoitekin on noin maltillinen. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Laitoin talvipystäriin tunkotunneliin meno ja paluulinjat 8 mm paineilmaletkulla. Paluu tulee edessä orkkis bensaputken reiästä keräilysäiliölle ja meno lähtee eturungon huoltoluukusta (pumppu varapyöräkotelon takana). Mielestäni helppo ja halpa toteutus. 2 Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Laitoin talvipystäriin tunkotunneliin meno ja paluulinjat 8 mm paineilmaletkulla. Paluu tulee edessä orkkis bensaputken reiästä keräilysäiliölle ja meno lähtee eturungon huoltoluukusta (pumppu varapyöräkotelon takana). Mielestäni helppo ja halpa toteutus. Ei sinulla sattuisi olemaan kuvia tästä projektista?? Quote Link to comment
-Alex- Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Polttoaineletku laadukkaanakaan ei maksa älyttömiä. Esim goodridgen 2 kpl an6 kumiletkua pituudeltaan 3,5m letkua joissa 90asteen kierrettävät liittimet päissä maksaa alle 250. Kiinankamaa varmaan saa jo puoleen hintaan. Ja kotimaassa tuollaiset teflonletkut prässätyin päin maksaa alle 200. Teflonletku ei pahemmin haurastu. Quote Link to comment
Ketsa Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 (edited) Ei sinulla sattuisi olemaan kuvia tästä projektista?? Ei ollut tekemisvaiheessa otettuja, mutta tuollaiset kuvat sain tallin kulmassa napattua. Edited June 22, 2017 by Ketsa Quote Link to comment
mikan Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Pitäis varmaan olla Enigma, että sais Ketsan kuvat näkyviin. ;-) t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 Pitäis varmaan olla Enigma, että sais Ketsan kuvat näkyviin. ;-) t. Mika Hyvä juttu, että joku uskalsi aiheesta huomauttaa :) Quote Link to comment
mikan Posted June 22, 2017 Share Posted June 22, 2017 No nyt toimii koodaus. :-D t. Mika Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 27, 2017 Share Posted June 27, 2017 Kiitos, kiva saada vinkkejä kuvienkin kautta!! Quote Link to comment
Kaipaa Posted July 12, 2017 Share Posted July 12, 2017 Kerrotko vielä minkälaista kamaa tuo sinun käyttämä paineilmaletku on, teflon, PUR, yms yms?? Ja jos se on esim teflonia (kovaa) niin millä teit liitokset normaaliille kumiletkulle, hankit kovaan letkuun nipat tms?? Entäs mitä käytit läpivientinä ettei letkut hankaudu puhki pellin reunaan? Tuo keskitunnelissa letkujen kuljettaminen kuullostaa hyvyvältä ratkaisulta, ihan vaikka normaalille kumiletkullekin... Ei ollut tekemisvaiheessa otettuja, mutta tuollaiset kuvat sain tallin kulmassa napattua. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Vaihtoehto http://www.roadmachine.fi/tuote-osasto/aeroflow-liittimet/ 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.