Tanhis Posted November 5, 2020 Posted November 5, 2020 (edited) 22 hours ago, -Alex- said: Eikö se olekaan tässä kaikissa ns. type 1 ruiskukoneissa? Muutaman vuoden ollut vähän eri paikassa. Ja tälläinenkin ratkaisu tuli esiin kun tuota kuvaa koetin etsiä Edited November 5, 2020 by Tanhis 1 Quote
MU Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? Quote
x-pj Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 (edited) 33 minutes ago, MU said: Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? Useimmiten normi 12-1 pyörä on vakiohihnapyörää pienempi, mutta sen pitää olla irti hihnapyörästä jotta anturi osaa lukea sitä. Voi olla takapuolella jos mahtuu. Tässä janilta pöllitty kuva. Edited November 27, 2021 by x-pj Quote
MU Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 Ongelmana on ettei takana ole oikein tilaa tuoda trikkeriä irti hihnapyörästä. Sen takia ajattelin että tekisi siitä niin ison että anturi pystyisi sitä lukemaan. Quote
x-pj Posted November 27, 2021 Posted November 27, 2021 28 minutes ago, MU said: Ongelmana on ettei takana ole oikein tilaa tuoda trikkeriä irti hihnapyörästä. Sen takia ajattelin että tekisi siitä niin ison että anturi pystyisi sitä lukemaan. Anturista riippuu kuinka korkea hammas pitää olla. Tässä Honewellin hall-anturissa hiukan yli 5mm. Hall.pdf Quote
MU Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 Se jäi mainitsematta että hihnapyörähän on alumiinia, niin luulisi ettei se häiritsisi luettavuutta vaikka trikkeri ja hihnis olisi halkaisijaltaan saman kokoiset? Vai mitenhän on. Quote
Simon Templar Posted November 28, 2021 Posted November 28, 2021 survo se jakajan sisään jos käytät hukkakipinää? Quote
Tanhis Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Kenties tyhmä kysymys mutta eikös triggerin voisi väsätä vauhtipyörän kaveriksi ja anturi koneen kiinnityshelmaan niinkuin joissain uudemmissa koneissa ollut jo vakiona joku diagnostiikkakikkare. Quote
JaniM Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä. Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita. Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille. Quote
peruskallio Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Ei tuolla tarkalleen taideta kertoa mikä tuo on, mutta haiskahtaisi että tunnistaa vain kerran kierroksella. Eli tarvinnee trikkerin kampiakselille kaveriksi ja siten saa tehtyä suorasytkän. Quote
MU Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 3 hours ago, JaniM said: No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä. Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita. Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille. Olen kyllä ihan pihalla näissä ruisku asioissa. Ostin Kittilän Karilta Karmanissa olleen ruisku sarjan, se on kuvan eculla. Joku Autotunen tuote. Löytyy myös tuo CB:n anturi jakajan paikalle mutta sitä ei ilmeisesti hukkakipinä käytössä tarvita. Tässä on Cherryn pitkäkierteinen anturi, sen saa kyllä peltien alle jemmaan. Jakajaa en haluaisi säilyttää. Normi katukäyttöön tulee, eli hukkakipinä llä varmaan fiksuinta? Quote
JaniM Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 No tuo turvallisin tehdä hall anturilla. Quote
-Alex- Posted February 15, 2022 Posted February 15, 2022 Paljonko suuttimet voi olla ylimitoitettu jos 250hv tehoa - 338cc suuttimet riittäisi laskurin mukaan 85% max duty cyclellä ja toisen laskurin mukaan 410cc 80% max duty cyclellä, saatavilla 340/373/380/400/443 jne kokoisia suuttimia. Quote
mikan Posted February 15, 2022 Posted February 15, 2022 Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli? Quote
-Alex- Posted February 15, 2022 Posted February 15, 2022 (edited) 38 minutes ago, mikan said: Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli? Bensalla mennään vapaasti hengittävässä. Boschilta löytyis edullisia 443cc suuttimia. Edited February 15, 2022 by -Alex- Quote
Simon Templar Posted February 18, 2022 Posted February 18, 2022 Vaikeeta on säätää tyhjäkäyntiä noilla 443cc suuttimilla. Jos on ~ 2ms pw niin silti kone huutaa ku hyeena. Joutuu kikkailee sytkällä. Laittaisin niin pienet kuin pystyy. Quote
jaketech Posted February 18, 2022 Posted February 18, 2022 mulla on ralliautossa 2.0 kokosessa moottorissa 440cc suuttimet ja ainaki sen sai hyvin tyhjäkäynillä toimii ku meni päästöistäki läpi alle 1000rpm kierroksilla ja korotetulla kierroksilla myös Quote
mikan Posted February 20, 2022 Posted February 20, 2022 (edited) On 2/18/2022 at 11:40 AM, Simon Templar said: Vaikeeta on säätää tyhjäkäyntiä noilla 443cc suuttimilla. Jos on ~ 2ms pw niin silti kone huutaa ku hyeena. Joutuu kikkailee sytkällä. Laittaisin niin pienet kuin pystyy. Oletan että Alexin 250 heppainen vapari ole kovin pieni moottori, vaan reilusti yli 2-litrainen. Millaisessa moottorissa sulla oli 443cc suuttimet ja tyhjäkäyntiongelma? https://www.finjector.com/fin/injectormatic Edited February 20, 2022 by mikan Quote
Simon Templar Posted February 20, 2022 Posted February 20, 2022 Tossa karmanissa ,olikohan se nyt 2.1L tai jotain sellasta. Muistaakseni 2ms PW tyhjäkäynnillä. En ole ihan perillä saako sitä edes pienemmäksi. Jos deadtime on 1ms. Quote
-Alex- Posted February 26, 2022 Posted February 26, 2022 Finjectorin haulla 250hv tehoiselle moottorille löytyy 384 - 469 cc suuttimia. Tilavuutta 2,8 litraa. Quote
mikko k Posted February 26, 2022 Posted February 26, 2022 1 hour ago, -Alex- said: Finjectorin haulla 250hv tehoiselle moottorille löytyy 384 - 469 cc suuttimia. Tilavuutta 2,8 litraa. Sieltä yläpäästä vaan valitsemaan. Quote
Juniori Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Onko kenelläkään kokemuksia noista ulkomailla myytävistä valmiista ruiskusarjoista? Millasiahan ovat? Olen miettinyt rakenteilla olevaan moottoriin ruiskua mutta osien haaliminen yksitellen tuntuu tylsätä. https://www.classicfuelinjection.co.uk/vw-beetle-single-36mm-kit https://lowbugget.com/fitechkits.html Tässä muutama esimerkki Quote
mikko k Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Ei omaa kokemusta mutta joskus miettinyt vastaavaa juttua. Tuossa kuva jonka nappasin SCC:ssä tänä vuonna. En ole joutanut vielä tutkia tuota sen enempää. Folkevogn.no Quote
Tanhis Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 Holleyn sniperiä taitaa olla muutamassakin autossa suomessa jo paikalla. Ainakin toisen omistaja kirjoittelee myös täällä. Quote
Lasse Posted November 4, 2023 Posted November 4, 2023 Katsotaan jos saisin talven aikana ruiskut volkkariin rakennettua. Tarkoitus olisi että homma jotenkin dokumentoitaisiin. Ja ehkä siten saataisiin jokin paketti kasattua jota hyödyntäen tuo olisi kohtuu helppo muidenkin toteuttaa. Mutta katotaan nyt mihin aika riittää 1 Quote
JaniM Posted November 7, 2023 Posted November 7, 2023 Tässä parhaillaan tekemässä juurikin tuollaista liki valmista pulttaa kiinni pakettia, josta helppo varioida. Wassereita nyt jokusen muuntanut ja tässä seuraava myös. Tokihan tullut tehtyä kahdella erillisellä sähköläpällä ohjausta kuplaan. Vaihtoehtoja aika monta miten toteuttaa. Quote
MU Posted February 24 Posted February 24 Varmistetaan nyt vielä. Ykkönen yläkuolokohdassa, anturi ensimmäisen hampaan kohdalla puuttuvan jälkeen. Pitäiskö pelittää? Quote
JaniM Posted February 24 Posted February 24 (edited) Noup, joku 10 hammas parempi. Laita anturi toiselle puolelle Edited February 24 by JaniM Quote
MU Posted February 24 Posted February 24 Okei, eli 10 hammas vastapäivään laskettuna? Siellä puolella vähän ahtaampaa. Noiden antureiden alle sais helpommin kiinnikkeen mutta kyllä se yläpuolellekkin jollain tempulla menee jos se sen vaatii. Quote
JaniM Posted February 24 Posted February 24 Ei tarkkaa mikä hammas,kun ohjelmasta veivataan se asteluku sitten lampun kanssa. Voi olla vaikka kasi hammas. Tuohon vaan kiinnike. 1 Quote
MU Posted February 24 Posted February 24 29 minutes ago, JaniM said: Ei tarkkaa mikä hammas,kun ohjelmasta veivataan se asteluku sitten lampun kanssa. Voi olla vaikka kasi hammas. Tuohon vaan kiinnike. Jees,kiitos. Quote
Lasse Posted February 25 Posted February 25 Aattelin ratkaista tämän anturoinriongelman dubshopin tuotteella. Katsotaan mitä tulee. Ainakin sieltä löytyy yksityiskohtaset asennusohjeet. Läppärungot tulikin jo, niihin pitää ährätä anturit, bemarin antureita noihin suunnittelin. Sähkökaasu vähän kiinnostaisi, mutta sitten pitäisi purkki päivittää. Nuukuus kun iski hankintavaiheessa niin mennään vaijerikaasulla toistaiseksi. Quote
Racing Posted March 2 Posted March 2 Csp saa kääntöpalat jolla kaasarin/läppärungon saa toisinpäin imusarjan idf/Drla jaolla,polttoainelinjan saisi puhallinkoppaa päin. Quote
Lasse Posted March 3 Posted March 3 12 hours ago, Racing said: Csp saa kääntöpalat jolla kaasarin/läppärungon saa toisinpäin imusarjan idf/Drla jaolla,polttoainelinjan saisi puhallinkoppaa päin. Jos haluaisin noi kääntää niin imusarja poikki ja hitsaus uuteen asentoon. Näkisin että toi asento on parempi. Joka tapauksessa bensakiskon päät menee työn alle Quote
Lasse Posted March 28 Posted March 28 Ja pikkusen homma edennyt. Tilauksessa on keruusäliö+pumppu, suuttimet. Ja kasa antureita. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.