Jump to content

Kaasuttimien korvaaminen ruiskulla.


Recommended Posts

22 hours ago, -Alex- said:

Eikö se olekaan tässä kaikissa ns. type 1 ruiskukoneissa?

unnamed.jpg

Muutaman vuoden ollut vähän eri paikassa.

Screenshot_2020-11-05 Clymer 1972 07 pdf.png

 

Ja tälläinenkin ratkaisu tuli esiin kun tuota kuvaa koetin etsiä

DSC01941322037832.jpg

Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment
  • 1 year later...

Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? 

IMG_20211127_155530.jpg

Link to comment
33 minutes ago, MU said:

Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? 

 

Useimmiten normi 12-1 pyörä on vakiohihnapyörää pienempi, mutta sen pitää olla irti hihnapyörästä jotta anturi osaa lukea sitä. Voi olla takapuolella jos mahtuu. Tässä janilta pöllitty kuva.

 

kuva.png

Edited by x-pj
Link to comment
28 minutes ago, MU said:

Ongelmana on ettei takana ole oikein tilaa tuoda trikkeriä irti hihnapyörästä. Sen takia ajattelin että tekisi siitä niin ison että anturi pystyisi sitä lukemaan.

Anturista riippuu kuinka korkea hammas pitää olla. Tässä Honewellin hall-anturissa hiukan yli 5mm.

Hall.pdf

Link to comment

No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä.

Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita.

Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille.

 

Link to comment
3 hours ago, JaniM said:

No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä.

Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita.

Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille.

 

Olen kyllä ihan pihalla näissä ruisku asioissa. Ostin Kittilän Karilta Karmanissa olleen ruisku sarjan, se on kuvan eculla. Joku Autotunen tuote. Löytyy myös tuo CB:n anturi jakajan paikalle mutta sitä ei ilmeisesti hukkakipinä käytössä tarvita. Tässä on Cherryn pitkäkierteinen anturi, sen saa kyllä peltien alle jemmaan. Jakajaa en haluaisi säilyttää. Normi katukäyttöön tulee, eli hukkakipinä llä varmaan fiksuinta? 

Link to comment
  • 2 months later...

Paljonko suuttimet voi olla ylimitoitettu jos 250hv tehoa - 338cc suuttimet riittäisi laskurin mukaan 85% max duty cyclellä ja toisen laskurin mukaan 410cc 80% max duty cyclellä, saatavilla 340/373/380/400/443 jne kokoisia suuttimia.

 

Link to comment

Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli?

Link to comment
38 minutes ago, mikan said:

Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli?

Bensalla mennään vapaasti hengittävässä. Boschilta löytyis edullisia 443cc suuttimia.

Edited by -Alex-
Link to comment
On 2/18/2022 at 11:40 AM, Simon Templar said:

Vaikeeta on säätää tyhjäkäyntiä noilla 443cc suuttimilla. Jos on ~ 2ms pw niin silti kone huutaa ku hyeena. Joutuu kikkailee sytkällä. Laittaisin niin pienet kuin pystyy.

 

Oletan että Alexin 250 heppainen vapari ole kovin pieni moottori, vaan reilusti yli 2-litrainen. Millaisessa moottorissa sulla oli 443cc suuttimet ja tyhjäkäyntiongelma?

 

https://www.finjector.com/fin/injectormatic

Edited by mikan
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...