Jump to content

Kuplan moottorin tunnistus??


Guest severih

Recommended Posts

  • 2 months later...
9 hours ago, remykv said:

Mitähän tuosta saa irti

IMG_20211217_231013.jpg


1600cc korjattu, (X) nron perässä.

 

Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁

 

Onko kunnossa / myynnissä?

Edited by mikko k
Link to comment
39 minutes ago, mikko k said:


1600cc korjattu, (X) nron perässä.

 

Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁

 

Onko kunnossa / myynnissä?

Toimivana otin pois tuon sähkömuutoksen alta.

Jonkin verran merkkaa paikkaansa.

 

Link to comment
13 hours ago, mikko k said:


1600cc korjattu, (X) nron perässä.

 

Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁

 

 

Täsm: Vielä että AS on sen ikäinen että siinä on vaihtovirtalaturia ja kaksireikäkannet ja muuta vastaavaa, vaikkapa 1303S-mallissa oli tuollainen. Ja minulla Karmannissa vähän isommilla pytyillä, tuo on hyvä runko siihen käyttöön.

 

1974-1979 alunperin kuplassa. (siis USAssa, eli thesambasta lainattua, en minäkään ihan kaikkea muista)

 

Link to comment
7 hours ago, Kharon said:

 

Täsm: Vielä että AS on sen ikäinen että siinä on vaihtovirtalaturia ja kaksireikäkannet ja muuta vastaavaa, vaikkapa 1303S-mallissa oli tuollainen. Ja minulla Karmannissa vähän isommilla pytyillä, tuo on hyvä runko siihen käyttöön.

 

1974-1979 alunperin kuplassa. (siis USAssa, eli thesambasta lainattua, en minäkään ihan kaikkea muista)

 


Kyllä, siis tehtaan jäljiltä on ollut tuollainen. Mutta voi olla jo korjattu useampaankin otteeseen nii ei voi tietää mitä pitää sisällään.

  • Like 1
Link to comment

Mitä täällä osais porukka sanoa moottorista jossa ei ole numeroa ollenkaan, pelkkä "D" stanssaus?
Mitä koitin selvitellä googlella niin ilmeisesti joku tehtaan vaihtomoottori. 
Eikä tuota pintaa ole koneistettukkaan että siitä olisi poistettu vanha numero, niin onko tämä nyt std-kokoinen tehtaan vahtomoottori? Toki sitähän ei voi tietää avaamatta onko tuo nykyään missä koossa mutta lähtökohtaisesti?
D vain tarkottaa vm65 - 1200cc 34hp 
Jossain vaiheessa vissiin lakkasivat stanssaamasta numeroita noihin vanhempii vaihtomoottoreihin.

Link to comment
1 hour ago, SamiO said:

Mitä täällä osais porukka sanoa moottorista jossa ei ole numeroa ollenkaan, pelkkä "D" stanssaus?
Mitä koitin selvitellä googlella niin ilmeisesti joku tehtaan vaihtomoottori. 
Eikä tuota pintaa ole koneistettukkaan että siitä olisi poistettu vanha numero, niin onko tämä nyt std-kokoinen tehtaan vahtomoottori? Toki sitähän ei voi tietää avaamatta onko tuo nykyään missä koossa mutta lähtökohtaisesti?
D vain tarkottaa vm65 - 1200cc 34hp 
Jossain vaiheessa vissiin lakkasivat stanssaamasta numeroita noihin vanhempii vaihtomoottoreihin.

On joskus ollut täysin uusi tehtaan varaosakampikammio D kirjaimella,siihen olisi pitänyt meistää sen moottorin numero jonka tilalle tuo vaihdettiin.

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...
9 hours ago, matti79 said:

irrotin kannen ja mittasin sylinterin 85,5mm🤔

suht siistit oli männät ja sylinterin seinämät

IMG_20220125_220437.jpg

IMG_20220125_220754.jpg

 

Olisi tän nyt voinut kohtuu suurella todennäköisyydekkä arvatakkin.

 

Mutta siis jos ja kun sun isku on 69mm niin sinulla on käsissäsi 1585 moottori eli näin kansankielisesti tonnikuussatanen

 

Image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.

  • Like 1
Link to comment

Aiheeseen liittyen: Kuvassa näkyy monttumännät ja tuommoisia en muista nähneeni kuin pallokeulan type4-koneessa jenkkimarkkinoita varten, alennetulla puristussuhteella ja saastevimpottimilla.

 

Olisiko tuokin sitten sellainen?

  • Like 1
Link to comment
  • 1 year later...

Nostellaanpa tätä. Paksutolppaprojektissa tuli mukana myyjän mukaan 1300- lohko, mutta löysin Samban sivuilta infon, että olisi kunnostettu T3:n 1500- lohko.

Lohko siis 2-reikäkansilla, joten onkohan nuo kannet uudempaa perua?

 

Lohkon tunnus siis 042160X.

 

terv. JuhaT 

Ilmajoki

 

ps. Mukavaa tehdä taas Ilmäjäähyjä 20 vuoden tauon jälkeen…:-)

Link to comment
14 hours ago, Kurre said:

 

Voitko laittaa linkin sivulle?

Käsittääkseni type 3 numerot

image.thumb.png.e38ef72bec99864fc6e8ec8ced791f3e.png

 

lähde: https://www.coolairvw.co.uk/vw-info/type-3/engine-codes/

 

joka tapauksessa type 3 numerot on eri paikassa kuin kuplassa.

 

Väittäisin että tuossa taulukossa on virhe, ei tuollaista O- konetta ole mielestäni olemassa. -65 asti on juokseva sarjanumero jossa ensimmäinen numero 0

Link to comment
20 hours ago, Kurre said:

 

joka tapauksessa type 3 numerot on eri paikassa kuin kuplassa.

 

Juuri näin, missä sijaitsee kampikammion numero, Kuplan tyyliin 'laturinjalan' alla vai päällä keskisauman vieressä? Onko reikä Kolmosen öljyntäyttöputkelle?

Link to comment

Ihan samalta tuo setti näyttää kuin 20 vuotta sitten -73 Käferissä käyttämäni 

AB- alkuinen lohko. Itsekin epäilen tuota Paruzzin T3- määritystä…

kuvia ei ole tähän nyt kuin tuosta lohkon numerosta, mutta kyllä tuo T1- lohkolta näyttää.

Edited by Jiitee
Link to comment
  • 5 months later...

no perkele, en ois kyl koskaan uskonu että kyselen tälläistä asiaa.. mut motorin numberi on A166042XR. 

kiärrätetty konehhan toi on mut oisko jollain antaa apuja mikä se on oikeesti 

20210624_140721.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...