-tipi- Posted October 4, 2021 Posted October 4, 2021 (edited) Tulkitsit oikein. Ko. taulukko TheSamba.comista on kahteen kertaan linkitetty tämän ketjun samalle sivulle kysymyksesi kanssa. Edited October 4, 2021 by -tipi- Quote
mikko k Posted December 18, 2021 Posted December 18, 2021 (edited) 9 hours ago, remykv said: Mitähän tuosta saa irti 1600cc korjattu, (X) nron perässä. Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁 Onko kunnossa / myynnissä? Edited December 18, 2021 by mikko k Quote
remykv Posted December 18, 2021 Posted December 18, 2021 39 minutes ago, mikko k said: 1600cc korjattu, (X) nron perässä. Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁 Onko kunnossa / myynnissä? Toimivana otin pois tuon sähkömuutoksen alta. Jonkin verran merkkaa paikkaansa. Quote
Kharon Posted December 18, 2021 Posted December 18, 2021 13 hours ago, mikko k said: 1600cc korjattu, (X) nron perässä. Todellisuudessa ei tiedä mitä pitää sisällään.. Esim. tuo alumiinihihnapyörä asteikolla ei ole tehdasvaruste… 😁 Täsm: Vielä että AS on sen ikäinen että siinä on vaihtovirtalaturia ja kaksireikäkannet ja muuta vastaavaa, vaikkapa 1303S-mallissa oli tuollainen. Ja minulla Karmannissa vähän isommilla pytyillä, tuo on hyvä runko siihen käyttöön. 1974-1979 alunperin kuplassa. (siis USAssa, eli thesambasta lainattua, en minäkään ihan kaikkea muista) Quote
mikko k Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 7 hours ago, Kharon said: Täsm: Vielä että AS on sen ikäinen että siinä on vaihtovirtalaturia ja kaksireikäkannet ja muuta vastaavaa, vaikkapa 1303S-mallissa oli tuollainen. Ja minulla Karmannissa vähän isommilla pytyillä, tuo on hyvä runko siihen käyttöön. 1974-1979 alunperin kuplassa. (siis USAssa, eli thesambasta lainattua, en minäkään ihan kaikkea muista) Kyllä, siis tehtaan jäljiltä on ollut tuollainen. Mutta voi olla jo korjattu useampaankin otteeseen nii ei voi tietää mitä pitää sisällään. 1 Quote
metake Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 1974-1979 alunperin kuplassa. (siis USAssa, eli thesambasta lainattua, en minäkään ihan kaikkea muista)Myös Typ2, eli pallokeulassa käytetty.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
SamiO Posted December 20, 2021 Posted December 20, 2021 Mitä täällä osais porukka sanoa moottorista jossa ei ole numeroa ollenkaan, pelkkä "D" stanssaus? Mitä koitin selvitellä googlella niin ilmeisesti joku tehtaan vaihtomoottori. Eikä tuota pintaa ole koneistettukkaan että siitä olisi poistettu vanha numero, niin onko tämä nyt std-kokoinen tehtaan vahtomoottori? Toki sitähän ei voi tietää avaamatta onko tuo nykyään missä koossa mutta lähtökohtaisesti? D vain tarkottaa vm65 - 1200cc 34hp Jossain vaiheessa vissiin lakkasivat stanssaamasta numeroita noihin vanhempii vaihtomoottoreihin. Quote
Tutkija Posted December 20, 2021 Posted December 20, 2021 1 hour ago, SamiO said: Mitä täällä osais porukka sanoa moottorista jossa ei ole numeroa ollenkaan, pelkkä "D" stanssaus? Mitä koitin selvitellä googlella niin ilmeisesti joku tehtaan vaihtomoottori. Eikä tuota pintaa ole koneistettukkaan että siitä olisi poistettu vanha numero, niin onko tämä nyt std-kokoinen tehtaan vahtomoottori? Toki sitähän ei voi tietää avaamatta onko tuo nykyään missä koossa mutta lähtökohtaisesti? D vain tarkottaa vm65 - 1200cc 34hp Jossain vaiheessa vissiin lakkasivat stanssaamasta numeroita noihin vanhempii vaihtomoottoreihin. On joskus ollut täysin uusi tehtaan varaosakampikammio D kirjaimella,siihen olisi pitänyt meistää sen moottorin numero jonka tilalle tuo vaihdettiin. 2 Quote
matti79 Posted January 24, 2022 Posted January 24, 2022 Moro! onko kyseessä 1600cc kone?? itse päädyin niin tulkitsemaan googlen ja samban listojen mukaan🤔kuplani on vm68 kertokaa viisaammat....kiitos!😃 Quote
-tipi- Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 Tuossakin on ollut alkuperäisen numeron päällä jonkun peruskorjaajan niittaama uusi lappu, joka sekin jo karissut pois. Että vaan purkamalla selviää mitä se on oikeasti syönyt. 1 Quote
matti79 Posted January 25, 2022 Posted January 25, 2022 irrotin kannen ja mittasin sylinterin 85,5mm🤔 suht siistit oli männät ja sylinterin seinämät Quote
Tanhis Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 9 hours ago, matti79 said: irrotin kannen ja mittasin sylinterin 85,5mm🤔 suht siistit oli männät ja sylinterin seinämät Olisi tän nyt voinut kohtuu suurella todennäköisyydekkä arvatakkin. Mutta siis jos ja kun sun isku on 69mm niin sinulla on käsissäsi 1585 moottori eli näin kansankielisesti tonnikuussatanen 1 Quote
matti79 Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 no eipä haitannu tuo purkaminen kun oisin sen tehny muutenki😁 Quote
Kharon Posted January 26, 2022 Posted January 26, 2022 Aiheeseen liittyen: Kuvassa näkyy monttumännät ja tuommoisia en muista nähneeni kuin pallokeulan type4-koneessa jenkkimarkkinoita varten, alennetulla puristussuhteella ja saastevimpottimilla. Olisiko tuokin sitten sellainen? 1 Quote
Jiitee Posted December 6, 2023 Posted December 6, 2023 Nostellaanpa tätä. Paksutolppaprojektissa tuli mukana myyjän mukaan 1300- lohko, mutta löysin Samban sivuilta infon, että olisi kunnostettu T3:n 1500- lohko. Lohko siis 2-reikäkansilla, joten onkohan nuo kannet uudempaa perua? Lohkon tunnus siis 042160X. terv. JuhaT Ilmajoki ps. Mukavaa tehdä taas Ilmäjäähyjä 20 vuoden tauon jälkeen…:-) Quote
Kurre Posted December 6, 2023 Posted December 6, 2023 1 hour ago, Jiitee said: löysin Samban sivuilta infon, että olisi kunnostettu T3:n 1500- lohko. Voitko laittaa linkin sivulle? Käsittääkseni type 3 numerot lähde: https://www.coolairvw.co.uk/vw-info/type-3/engine-codes/ joka tapauksessa type 3 numerot on eri paikassa kuin kuplassa. Quote
Tanhis Posted December 7, 2023 Posted December 7, 2023 14 hours ago, Kurre said: Voitko laittaa linkin sivulle? Käsittääkseni type 3 numerot lähde: https://www.coolairvw.co.uk/vw-info/type-3/engine-codes/ joka tapauksessa type 3 numerot on eri paikassa kuin kuplassa. Väittäisin että tuossa taulukossa on virhe, ei tuollaista O- konetta ole mielestäni olemassa. -65 asti on juokseva sarjanumero jossa ensimmäinen numero 0 Quote
Jiitee Posted December 7, 2023 Posted December 7, 2023 ^^ linkki olikin Paruzzin sivuilla. https://www.paruzzi.com/uk/motorcode/ Ei hyväksy tuota kunnostetun moottorin äksää, mutta antaa saman tuloksen tuolla perusnumerolla joko nolla edessä tai ilman nollaa. Vuoden -62 T3 1500 cm. JuhaT Quote
-AP- Posted December 7, 2023 Posted December 7, 2023 20 hours ago, Kurre said: joka tapauksessa type 3 numerot on eri paikassa kuin kuplassa. Juuri näin, missä sijaitsee kampikammion numero, Kuplan tyyliin 'laturinjalan' alla vai päällä keskisauman vieressä? Onko reikä Kolmosen öljyntäyttöputkelle? Quote
Jiitee Posted December 7, 2023 Posted December 7, 2023 (edited) Kyllä tuo em. numerosarja on ihan laturinjalan alla. Edited December 7, 2023 by Jiitee Quote
metake Posted December 7, 2023 Posted December 7, 2023 Pari kuvaa moottorista selvittäisi asiaa aika paljon enemmän kuin arvailut.. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Jiitee Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 (edited) Ihan samalta tuo setti näyttää kuin 20 vuotta sitten -73 Käferissä käyttämäni AB- alkuinen lohko. Itsekin epäilen tuota Paruzzin T3- määritystä… kuvia ei ole tähän nyt kuin tuosta lohkon numerosta, mutta kyllä tuo T1- lohkolta näyttää. Edited December 9, 2023 by Jiitee Quote
apexi Posted June 8, 2024 Posted June 8, 2024 no perkele, en ois kyl koskaan uskonu että kyselen tälläistä asiaa.. mut motorin numberi on A166042XR. kiärrätetty konehhan toi on mut oisko jollain antaa apuja mikä se on oikeesti Quote
Mukkaukko Posted March 22 Posted March 22 Moi Tuli tuollainen hydrokopteri talliin ja siinä on VW kone. Tarttisin moottorin tunnistukseen apuja ja jos löytyy starttimoottoria niin auttaisi kanssa. Laturin "jalassa" D439398 ehkä A edessä, ja 113.101.211 KOneen alalaidassa AS41 ja 043.101.101A Laturissa EE0 05/6L44 Quote
mikko k Posted March 23 Posted March 23 7 hours ago, Mukkaukko said: Moi Tuli tuollainen hydrokopteri talliin ja siinä on VW kone. Tarttisin moottorin tunnistukseen apuja ja jos löytyy starttimoottoria niin auttaisi kanssa. Laturin "jalassa" D439398 ehkä A edessä, ja 113.101.211 KOneen alalaidassa AS41 ja 043.101.101A Laturissa EE0 05/6L44 Nyt olisi kuva ihan kiva tuosta laturinjalan alta. On olemassa sekä D että AD alkuisia koneita. Nuo muut numerosarjat ovat merkityksettömiä tunnistamiseen. Mulla ei ole starttia tarjota mutta kiinnostais nähdä mihin moottori on kiinnitetty, eli että onko ihan volsun startti haussa. Siis kuva siitä startin maisemista. Quote
ovaaliheppu Posted March 23 Posted March 23 (edited) D0 JA D1 alkuiset 1200 pannuja 1966-1985 AD on 1600 1971-1973 niissä alkava numero on 0-9, joten voi olla kumpi vaan. AD lohkossa on pakun takakannatinpaikat öljypumpun vasemmalla, oikealla ja suoraan alla, yhteensä 3kpl M8 kierrereikiä. D0 lohkoissa näitä ei ole. Jostain 70-luvun puolelta väliltä alkaen D lohkoissa voi nämä myös olla, mutta ovat D1 alkuisia ne Edited March 23 by ovaaliheppu Quote
Mukkaukko Posted March 23 Posted March 23 3 hours ago, ovaaliheppu said: D0 JA D1 alkuiset 1200 pannuja 1966-1985 AD on 1600 1971-1973 niissä alkava numero on 0-9, joten voi olla kumpi vaan. AD lohkossa on pakun takakannatinpaikat öljypumpun vasemmalla, oikealla ja suoraan alla, yhteensä 3kpl M8 kierrereikiä. D0 lohkoissa näitä ei ole. Jostain 70-luvun puolelta väliltä alkaen D lohkoissa voi nämä myös olla, mutta ovat D1 alkuisia ne Quote
Mukkaukko Posted March 23 Posted March 23 Tuollainen getgr muunnin on päässä jossa on ropelli kiinni. Iham volkkarin kone sen startti hakusessa Quote
mikko k Posted March 23 Posted March 23 Laturinjalan alla lohkossa on moottorin identiteetti. Ensimmäinen merkki vasemmalla on tehtaan merkki siitä että se on tehdaskorjattu, joskus. Vaikuttaisi olevan AD vaikka A onkin pudonnut alas. Siten se olisi 1,6 litrainen. Totuus selvinnee vain avaamalla. Nämä kun ovat kymmeniä vuosia vanhoja ja matkan varrella on saattanut sattua mitä vaan. Laturi jalassa näkyvä valunumero on vain osan numero, ei kerro mitään muuta. Getragin tekeleestä en osaa sanoa mitään. Tiedän vain niiden olemassaolosta. Joten viisaammat kertokoon siitä ja sopivasta startista. Quote
Tanhis Posted March 24 Posted March 24 16 hours ago, mikko k said: Laturinjalan alla lohkossa on moottorin identiteetti. Ensimmäinen merkki vasemmalla on tehtaan merkki siitä että se on tehdaskorjattu, joskus. Vaikuttaisi olevan AD vaikka A onkin pudonnut alas. Siten se olisi 1,6 litrainen. Totuus selvinnee vain avaamalla. Nämä kun ovat kymmeniä vuosia vanhoja ja matkan varrella on saattanut sattua mitä vaan. Laturi jalassa näkyvä valunumero on vain osan numero, ei kerro mitään muuta. Getragin tekeleestä en osaa sanoa mitään. Tiedän vain niiden olemassaolosta. Joten viisaammat kertokoon siitä ja sopivasta startista. Getragin lootiin menee ihan perus vw startti, tietty täytyy hammasmäärä laskea vauhtipyörästä että on sopiva startti ja pusla myös komboon sopiva. 1 Quote
ovaaliheppu Posted March 25 Posted March 25 Getragilla on myös loota johon menee startti pystyyn koneen taa 90° kulmaan kampiakseliin nähden, niihin ei käy autostartti. Tosin hyvin harvassa nämä, joissain isoissa generaattorivaunuissa ollu. Ja yleensä 616 teollisuusmoottori pyörittäjänä Quote
Sakke Posted March 25 Posted March 25 16 hours ago, ovaaliheppu said: Getragilla on myös loota johon menee startti pystyyn koneen taa 90° kulmaan kampiakseliin nähden, niihin ei käy autostartti. Tosin hyvin harvassa nämä, joissain isoissa generaattorivaunuissa ollu. Ja yleensä 616 teollisuusmoottori pyörittäjänä Muutamassa 1600cc vesipumpussa ollu näitä pysty malleja. 1 Quote
Jiitee Posted May 14 Posted May 14 (edited) Morjes Tuossa edellä kyselin lohkon numerosarjan perusteella tyyppiä. No, puhdistin kunnolla koko laturinjalan ja AB- alkuinen tehtaan uudelleen kunnostama vuoden 1971 1300- kierrätyspannuhan sieltä tuli esille. Tänään sitten koko paksutolppaprojektin rekisteröinti ja 2 vuoden leima, which is nice 😎 Ride On ! Edited May 14 by Jiitee 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.