mikko k Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 Ei haittaa mitää. Hiot vaan terävät pois. Quote
Guest Tmpa Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 No totahan on pyöritelty jo... eikö oo entinen.? Eikä saa yksinään laakeria, joten koko setti uus.- Quote
Guest Tmpa Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Tarviiko full flown asennuksessa vaihtaa kaikki alkup.tulpat lohkosta -kierre- mallisiin? Quote
mikko k Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 No totahan on pyöritelty jo... eikö oo entinen.? Eikä saa yksinään laakeria, joten koko setti uus.- Sanoisin että annat tuollekkin hienon hienoa hiekkapaperia ja vaikka veden kera ja kiinni. Niin mä ainakin tekisin. Quote
Tanhis Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Kai nyt vähän myös muut koneen osat vaikuttaa. Eli jos sulla on tonni jos toinenkin koneessa kiinni niin haluatko säästää laakereissa tai kasaatko konetta nurkissa lojuvista jämistä. Quote
Paavuli Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 (edited) Kuten edellä sanottu: Riippuu... mutta minua jännittäisi kyllä. Edited November 29, 2016 by Paavuli Quote
Tutkija Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Tohon nelosrunkokaulalle voi laittaa vaikka vanhan laakerin,ei vaikuta toimintaan. Kunhan vaan on riittävä välys kampiakselin ja laakerin välillä ettei leikkaa kiinni. Quote
-tipi- Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Tarviiko full flown asennuksessa vaihtaa kaikki alkup.tulpat lohkosta -kierre- mallisiin? Ei. Quote
sleepercooler Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 (edited) ....? Edited December 2, 2016 by sleepercooler Quote
Kemin Karavaanari Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Pystyykö IRS laatikosta tekemään swingin sivuposket ja vetarit vaihtamalla ? Vai pitikö kikkailla jotenkin muuten ? Quote
Anpu Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Pystyykö IRS laatikosta tekemään swingin sivuposket ja vetarit vaihtamalla ?Vai pitikö kikkailla jotenkin muuten ? Pystyy kunhan on pultattavat posket. Quote
mikko k Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Tarvii sen svingin perämurikan kans. Sitte shimmailua, jne... Quote
Tanhis Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 Eikös tämän murikan pitänyt olla myös oikealla pulttijaolla. Quote
Maasturi Posted November 29, 2016 Posted November 29, 2016 No totahan on pyöritelty jo... eikö oo entinen.? Eikä saa yksinään laakeria, joten koko setti uus.- Mikä laakerikoko? Yksittäisiä laakereita on mahdollisuus ostaa, aina ei tarvitse ostaa koko sarjaa. Quote
Guest Tmpa Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Tämmönen löyty... Laakereitten pakettia ei ollunna ennää, mut ac:n historiasta on hommattu siis std/std/22.- Quote
Guest Tmpa Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Tämmönen löyty... Laakereitten pakettia ei ollunna ennää, mut ac:n historiasta on hommattu siis std/std/22.- Tämä on "tämä".- Quote
Guest Tmpa Posted November 30, 2016 Posted November 30, 2016 Tämä on "tämä".- Vaikka laakereissa merkintä 0.50/int/0.50 Mulle ei ihan selkee toi lappu mutta,--> ovatko oikeat? Selviikö edes tosta... Quote
jannuz Posted December 1, 2016 Posted December 1, 2016 Kuinka tiukalle nämä keinuvivut uskaltaa shimmata? Ostin siis tuommoisen scatin keinuvipuakseli sarjan. Mukana tulleilla shimmilevyillä meni joko helvetin tiukkaan tai reilulla välyksellä. Quote
JM Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Kuinka tiukalle nämä keinuvivut uskaltaa shimmata? Ostin siis tuommoisen scatin keinuvipuakseli sarjan. Mukana tulleilla shimmilevyillä meni joko helvetin tiukkaan tai reilulla välyksellä. Väljempi parempi. Mulla on joskus kone hajonnut liian tiukkojen keinujen takia. Onhan tuo keskipalikka liinteä/lukittu? Quote
vwagen Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Onko tuo keinuvivusto tulossa sellaiseen moottoriin jossa todella on tarpeen korvata alkuperäinen välyksetön vivustusto välyksellisellä jossa välys vielä kasvaa jatkuvasti käytön aikana? Quote
jannuz Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Luultavasti ei? 1835, scat c35 nokalla ja 37 ja 32 rosterivenoilla, hieman jäyksemmät yksinkertaiset jouset ja cromoly lautaset. Orkkikset oli jo aika heikossa hapessa ja niiden aaltoprikkojen kestävyyttä ei ole ainakaan kehuttu? Quote
Anpu Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Kuinka tiukalle nämä keinuvivut uskaltaa shimmata? Ostin siis tuommoisen scatin keinuvipuakseli sarjan. Mukana tulleilla shimmilevyillä meni joko helvetin tiukkaan tai reilulla välyksellä. Omani olen roplannu löysään nollaan, paikallisesta laakeriliikkeestä löytyy eripaksuisia shimmilevyjä. Quote
jannuz Posted December 3, 2016 Posted December 3, 2016 Kokeillaan näillä ohjeilla, kiitokset. Shimmilevyjä hommasinkin jo. Quote
Geronimo Posted December 8, 2016 Posted December 8, 2016 Mitat pystärin etuvilkkujen rei`ille?Eli loksut hitsattu umpeen ja orginaalit pitäs saada oikealle paikalleen, en haulla löytänyt mutta muistaaksein joskus oon nähny ko. mittoja esiteltävän..? Quote
Mikko S Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Miten saa renkaat 5 pulttisilta peltivanteilta kotikonstein? Quote
Raihna Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Itänaapurin pojjaat heittää nuotioon ja polttaa renkaan pois. Quote
metake Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Miten saa renkaat 5 pulttisilta peltivanteilta kotikonstein?Rengasraudoilla olen itse ottanut. Quote
MS940 Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Onkos mitään kikkoja, joilla 36mm napamutteri takaa aukeaisi parhaiten? Metrin vartta oon tarjonnut pariin otteeseen, nurkka alkaa nousta ilmaan ja mitään ei tapahdu. On vaan 1/2" vääntökaluja niin en viitti vääntää 2m varrella, joustaa jo niin pirusti. Ollut varmaan sen 20 vuotta avaamatta. Joku lyöntilenkki vois olla hyvä, mutta semmoista ei ole. Mietin jo pitäisikö yrittää halkaista mutteri. Quote
x-pj Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Onkos mitään kikkoja, joilla 36mm napamutteri takaa aukeaisi parhaiten? Metrin vartta oon tarjonnut pariin otteeseen, nurkka alkaa nousta ilmaan ja mitään ei tapahdu. On vaan 1/2" vääntökaluja niin en viitti vääntää 2m varrella, joustaa jo niin pirusti. Ollut varmaan sen 20 vuotta avaamatta. Joku lyöntilenkki vois olla hyvä, mutta semmoista ei ole. Mietin jo pitäisikö yrittää halkaista mutteri. Tehokas pulttipyssy, jos on paineilmaa käytettävissä http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2942/808250/Mutterinvaantimet. Mutterin lämmittäminen punahehkuiseksi voi myös auttaa. Quote
Timo Varis Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 crc vaikutus ja kunnon varrella auki ei millään pakoputkella aukeaa ja kaveri voi samalla huitaista lekalla hylsyn päähän niin aukeaa. Quote
Tanhis Posted December 31, 2016 Posted December 31, 2016 Rälläkällä mutteri halki yhdeltä reunalta niin ei tuhoa avainta eikä mitään muutakaan. Quote
Meto Posted January 1, 2017 Posted January 1, 2017 3/4" vääntimellä varmaan lähtisi..jostain lainaan Quote
metake Posted January 1, 2017 Posted January 1, 2017 Onkos mitään kikkoja, joilla 36mm napamutteri takaa aukeaisi parhaiten? Metrin vartta oon tarjonnut pariin otteeseen, nurkka alkaa nousta ilmaan ja mitään ei tapahdu. On vaan 1/2" vääntökaluja niin en viitti vääntää 2m varrella, joustaa jo niin pirusti. Jos ei ole kunnollisia työkaluja niin helpoistakin hommista alkaa tuleen hankalia. Kuten yllä jo todettiin niin työkaluostoksille ja sieltä mukaan 3/4" hylsy ja vääntövarsi, ei sitä mutteria saa kiinnikkään ilman sellaista. Viimeksi kun avasin tuollaisen niin tarvittiin liki 2 metrinen jatkovarsi ja siitäkin sai vääntää ihan tosissaan. Quote
pahanapuhallin Posted January 1, 2017 Posted January 1, 2017 Tällänen lyöntiavain https://www.motonet.fi/fi/tuote/761104/Lyontiavain-36mm Quote
NordBling Posted January 1, 2017 Posted January 1, 2017 Jos ei ole kunnollisia työkaluja niin helpoistakin hommista alkaa tuleen hankalia. Kuten yllä jo todettiin niin työkaluostoksille ja sieltä mukaan 3/4" hylsy ja vääntövarsi, ei sitä mutteria saa kiinnikkään ilman sellaista. Viimeksi kun avasin tuollaisen niin tarvittiin liki 2 metrinen jatkovarsi ja siitäkin sai vääntää ihan tosissaan. Sitä ei ollutkaan mikään pippelinvenyttelijä kiristänyt :-D 1 Quote
MS940 Posted January 1, 2017 Posted January 1, 2017 Kiitoksia vaan kaikille vastauksista. Lähtihän ne toisen lämmityskierroksen jälkeen. Työkaluja on noin yleisesti ottaen on kyllä riittävästi. Hylsy oli jo 3/4 adapterilla. Täytyy hakea vielä se 3/4 varsikin, että saa kunnolla kiinni. Nyt saa jarrut kuntoon. Laitan sylinterit vaihtoon. Edessä tihkuu vähän läpi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.