Guest Kinde Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 Moottori kysymys...... Ajatuksena saada käyttömoottori kuplaan. Suunnittelin 1600 hieman piristettynä (maltillinen) niin ettei tarvii katsastuksessa alkaa ihmettelemään. Ja näön vuoksi ajattelin yksikurkkuiset nurkkakaasarit suht orkkisluukilla. Laatikkona on hieman harvempi malli. Mistä kannattaa tehä. Olis tietenkin 1300 moottori 68 kuplasta. Isommat putket vaan? Ropannu 30+v. mutta en volsuja. Ehdotuksia...... Hinta-arvio? Quote
metake Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 Suunnittelin 1600 hieman piristettynä (maltillinen) niin ettei tarvii katsastuksessa alkaa ihmettelemään. Muutoskatsastuksen jälkeen saa katsastuksessa olla kuplan 1600 koneessa 130 hevosvoimaa pykälien mukaan, vaparina, tiettyjen reunaehtojen mukaan. Quote
Mikko S Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 (edited) Jarrunesteet vuotaa ulos 1-piiripääsylinterin päällä olevan säiliötä tulevan putken tiivistekumin alta. Onko mahdollista selvitä pelkän tuon kumin vaihdolla, vai onko pääsylinteri todennäköisesti rikki? Uusi pääsylinteri asennettu tänään, mutta kuinka #&%!issä ton saa ilmattua? Täytin sylkän nesteellä ennen asentamista ja koitettu autossa paikallaan ilmata normaalisti ja löysäämällä lähteviä jarrulinjoja suoraan sylinteriltä. Edited September 13, 2017 by Mikko S Quote
peruskallio Posted September 13, 2017 Posted September 13, 2017 (edited) Jäähän vähän tyhjää liikettä jarrupolkimeen? Että varmasti aukeaa kanava jarrunestesäiliöstä sylinteriin? Sitten voi rätillä tukkia jarrunestesäiliön täyttöreikää ja painaa varovasti paineilmapistoolilla sinne painetta. Ilmausnipat auki. Tai voihan sitä myös kokeilla imemällä/painamalla vastakarvaan esim. Isolla lääkeruiskulla työsylinterin ilmausnipan kautta. Edited September 13, 2017 by peruskallio Quote
Mikko S Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Tyhjää liikettä on polkimella puolisen senttiä. Pitää ehkä koittaa viritellä joku korkki säiliöön ja painestaa sinne 0,5bar kompuralla, niin saisi homman tehtyä yksin. Quote
Anpu Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Tyhjää liikettä on polkimella puolisen senttiä. Pitää ehkä koittaa viritellä joku korkki säiliöön ja painestaa sinne 0,5bar kompuralla, niin saisi homman tehtyä yksin. Parhaiten uusiin linjoihin sain nestettä menemään aivan painovoimaa käyttäen (jätät nipan auki pariksi tunniksi. Quote
hezekiel Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Uusimmassa hankinnassa on perus käärmeenpesäputkisto jonka kollektori tulee keskelle taakse. Puhallinkotelolta lämmönvaihtimille menevät putket on poistettu ja reiät tulpattu, niitä pieniä esilämmitysbokseja ei ole, varsinaiset lämmönvaihtimet on. Katselin, että järjestelmän voisi muuten palauttaa toimintaan mutta taaempien sylinterien pakoputket osuvat juuri siihen ilmaputken oletetulle reitille, varsinkin vasemmalla. Kuinka näissä on homma toteutettu, vai pitääkö antaa olla? Quote
peruskallio Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 (edited) Alumiinihaitariputkella onnistunee. Halkaisijaa en muista, mutta tämän tyylistä. http://m.motonet.fi/fi/tuote/457040/Alumiiniletku-o40mm--500mm-haitariputki Edited September 17, 2017 by peruskallio Quote
Kemin Karavaanari Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Haitariptkiin tai pakoputkeen sitten lämpöeristettä ettei polta haitariputkea puhki. Paras vaihtoehto ois hitsata siihen putkesta sopivat palat jotka ohittaa pakarin. Toinen vaihtoehto ostaa moottorin takapelti jossa ei ole haitariputkille reikiä ja tehdä itse uudet reijät alkuperäisiä keskemmälle. Quote
hezekiel Posted September 17, 2017 Posted September 17, 2017 Nyt on muutamat pätkät 50 ja 60mm alumiinihaitaria hankittuna. Onhan tuo tosi kevyttä kamaa eli pitää paneutua siihen hankauksen eristykseen kyllä. Kiitoksia vinkeistä! Quote
Mikko S Posted September 18, 2017 Posted September 18, 2017 Haitariputkella menee ihan nätisti... Quote
WescuM Posted September 18, 2017 Posted September 18, 2017 http://aircooled.fi/tuote/6039/lampoputket-taaempien-lammonvaihtimien-tilalle-rosteri-t12-kaikki-csp 1 Quote
hezekiel Posted September 22, 2017 Posted September 22, 2017 Katselin tässä auton mittaritaulua hiukan tarkemmin. 1968 ei varmaan ollut merkkivaloa sumareille tai takalasin lämppärille? Eniten silti ihmetyttää ATF-valo, onko kyse automaatin mittaristosta joka tähän on vaihdettu? Minkä ikäisissä ajopeleissä on kaikki kyseiset merkkivalot? Quote
rausku Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Hoi, mitenkä lähtee 67 kuplan kuskinpuolen etu rasvakuppi irti? Siihenhän tulee mittarin vaijjeri niin onko siinä joku lukitus? Quote
sleepercooler Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Siinä on sellainen kiinnityssokka, tai voi olla myös vedetty pistehitsillä kiinni... Vaijeri takakautta pois ja rasvekuppi vaikka kampeemalla vannettavasten irti. Quote
rausku Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Siinä on sellainen kiinnityssokka, tai voi olla myös vedetty pistehitsillä kiinni... Vaijeri takakautta pois ja rasvekuppi vaikka kampeemalla vannettavasten irti. Ei kyllä näy ulkopuolelle, kun pikkunen nuppi mikä tuloo siitä reijästä ulos ja se liikkuu sisään ja ulos, eli ei oo sokkaa? Quote
sleepercooler Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Siinä vaijerin päässä on muistaaksen reikä, onko kenties putkisokka, rautalankaa.... Lähteekö vaijeri vetämällä pois, olkaakselissa on vaijerille läpivientikumi, ja yleensä paskaa täys joten joutuu vetämään voimalla.. Quote
Jorrma Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Eihän sitä vaijeria tarvi pois vetää jos kupin haluu irti. Quote
sleepercooler Posted September 25, 2017 Posted September 25, 2017 Eihän sitä vaijeria tarvi pois vetää jos kupin haluu irti. Eikö! Quote
sleepercooler Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 AHAA! NO! täytyykin sit kokeilla... Taas opit uutta. Quote
hezekiel Posted September 26, 2017 Posted September 26, 2017 Pitäisi saada maantieajoon tolkullisemmat välitykset. -68 1300 autossa oletettavasti on se 4.375 joka ei matalien renkaiden kanssa oikein menettele isommissa vauhdeissa. Mikä on järkevin tapa lähteä tuota korkaamaan? Koettaa löytää laatikko 3.875 perällä ja toivoa että se on kunnossa? Hankkia itse perävälitys ja vaihtaa se? Tuntui olevan noita vetopyörästön versioitakin ihan riittävästi eli vaihteiston tarkka malli pitää ainakin tsekata. Quote
P_Valtonen Posted September 27, 2017 Posted September 27, 2017 Moottori kysymys...... Ehdotuksia...... Hinta-arvio? siinä http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10786-paljonko-tehoa-koneesta/ Quote
Mikko S Posted September 28, 2017 Posted September 28, 2017 Missäs pk seudulla kannattaa käydä muutoskatsastamassa kuplaan 1600 kone? Paljonko kannattaa palvelusta maksaa ja mitä kaikkea ne siellä konttorilla sitten syynää? Maahantuojan "lupalappu" löytyy ja koneeseen on varmaan helpointa lyödä sopivat kirjaimet. Quote
sleepercooler Posted September 28, 2017 Posted September 28, 2017 Miksi pitää muutoskatsastaa jos olet vaihtanut isomman koneen?? Teet vaan normaalin vuosikatsastuksen, tuskin katsuri mies rupee koneen numeroita tarkistelemaan... Kehä 3 puuilon takana on Helppo Katsastus asema missä on vw henkistä porukkaa, Quote
Masa K Posted October 1, 2017 Posted October 1, 2017 Olisko jotain hyvää netti linkkiä mistä sais selville T2:n eri malliversiot / varustelut. Lähinnä mitä erityistä on kleinbus Campingwagen:sa..? Quote
Essi Posted October 1, 2017 Posted October 1, 2017 Pitäisi saada maantieajoon tolkullisemmat välitykset. -68 1300 autossa oletettavasti on se 4.375 joka ei matalien renkaiden kanssa oikein menettele isommissa vauhdeissa. Mikä on järkevin tapa lähteä tuota korkaamaan? Koettaa löytää laatikko 3.875 perällä ja toivoa että se on kunnossa? Hankkia itse perävälitys ja vaihtaa se? Tuntui olevan noita vetopyörästön versioitakin ihan riittävästi eli vaihteiston tarkka malli pitää ainakin tsekata. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/28694-kupla-1600-1300s-vaihdelaatikko-ja-vetarit/ Siinä näyttäisi olevan laatikkoa 3,875 välityksellä tarjolla. Siis sikälimikäli sattuu olemaan 1300S autoon alunperin kuuluva laatikko. Quote
Guest Supa Posted October 6, 2017 Posted October 6, 2017 Aloittelijan hölmö kysymys, onko hotcars.netin ja aircooled.fin myytävissä 1303 etusisälokasuojien välillä merkittävää laatueroa? http://www.aircooled.fi/tuote/4762/sisalokasuoja-taydellinen-eteen-vasen-t1-130203-870479 vs http://www.hotcars.net/prod/pict-o/big/4766-30.jpg Quote
sleepercooler Posted October 6, 2017 Posted October 6, 2017 Ei varmaa tietoo, muttaa villi veikkaus,aircooled on joko igp tai klokkerholm ja hc:n vois olla jopa alkuperäistä laatua....näyttää ainakin laadukkaalta... Quote
metake Posted October 6, 2017 Posted October 6, 2017 HC:n tuotteella ja mallikuvalla ei välttämättä paljon yhteistä ole... Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla Quote
sleepercooler Posted October 7, 2017 Posted October 7, 2017 (edited) Aloittelijan hölmö kysymys, onko hotcars.netin ja aircooled.fin myytävissä 1303 etusisälokasuojien välillä merkittävää laatueroa? http://www.aircooled.fi/tuote/4762/sisalokasuoja-taydellinen-eteen-vasen-t1-130203-870479 vs http://www.hotcars.net/prod/pict-o/big/4766-30.jpg Paruzzilta https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3879&group=8&subgroup=09& Edited October 7, 2017 by sleepercooler Quote
SePi Posted October 7, 2017 Posted October 7, 2017 Paruzzilta https://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3879&group=8&subgroup=09& A/C:lta hommatut ovat ainakin hyvin laadukkaat, mutta tuskin original-made-in-western-germanyä kuitenkaan. Se myös hyvä, että hammastanko kiinnityksille on jo valmiit paikat Quote
Guest Supa Posted October 7, 2017 Posted October 7, 2017 Kiitoksia tietäjille vastauksista, hölmö aloittelija kun tässä törmäs tälläiseen ottaessaan lokaria irti: http://paste.nerv.fi/41546138-Ma-tykkaan-sekottaa-glitteria-paskaan.jpeg Seuraava hölmö kysymys, internetzeista löysin infoo että polttoainetankin alla olisi ruuveja otettava irti jos halua korin irti alustast, voisko joku ystävällinen tietäjä pinpointata meikälle mistä kohtaa minun pitäisi niitä etsiä? http://paste.nerv.fi/38828700-Kiasma-nyt-kotiin-kuljetettuna.jpeg Quote
SePi Posted October 7, 2017 Posted October 7, 2017 Tuolla on jotain. Ne ruuvien reijät pitäis olla varapyörän syvennyksessä osittain tankin alla, eli ton rungon etuosan kahteen vierekkäin oleviin reikiin osuvia 1 Quote
rausku Posted October 8, 2017 Posted October 8, 2017 Sanokeepa mistä kannattaa ostaa laakerit koneeseen? Hintalaatu suhde ois hyvä olla kohillaan Quote
Maasturi Posted October 9, 2017 Posted October 9, 2017 Moottorin laakerit kannattaa ostaa Keiteleen Koneesta, on paljon erilaisia laakerikokoja. Quote
mikko k Posted October 10, 2017 Posted October 10, 2017 Moottorin laakerit kannattaa ostaa Keiteleen Koneesta, on paljon erilaisia laakerikokoja. Löytyykö laippakampiin laakereita? Quote
Guest Zimi_79 Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Osaisko joku kertoa mikä laatikko/välitykset? Kiitos. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.