Jump to content

ostikos joku täältä täk -52 bussin?


Recommended Posts

Posted

Vastahan joku naamakirjan puolella, jossakin ryhmässä johon satun kuulumaan haki juuri tuon väriselle / tuommoisille rutuille oikaisijaa... En tuota nyt enää löytänyt tosin jos olisin löytänyt en sitä olisi tänne kyllä linkittänytkään... Eli taisi jäädä suomeen...

 

Otaksun että muokataan paremmin myyvään kuntoon ja myydään ulkomaille?

Posted

Kuhan "kateudesta" kyselen.. Eipä mulla rahatkaan olisi riittänyt.. :)

Suomeen jäi mutta kuinkahan pitkäksi aikaan..

 

Oikeesti mitä sinä ja muut tekis tämänlaisellä läjällä?

 

-Entisöinti?

-Myynti?

-Baaritiskiksi?

 

Oma rehellinen vastaus=

 

Kansainvälinen myynti eniten tarjoavalle, ja luulenpa että menis aika kauas.

 

-Pete-

  • Like 1
Posted

Mä voisin tehdä putkirunkosen kiihdyttely bussin :)

 

Hyvä Roope toi oli mielessä!!  Jos tää tuli Roopelle, ni mukana ku pukama!!  :)

 

-Pete-

Posted

Mie tiedän ainakin yhden, ehkä kaksi vanhempaa junista (ei nyt barneja kuitenkaan) jotka nykyään varmaan samassa, kenties paremmassa kunnossa kun tämä. Kymmenkunta vuotta sitten kävin katsomassa ja olivat heinäseiväsvarastoja jo selvästi vesakoituneella pellolla. Jokohan ne pitäs roudata pois kuleksimasta, tai ehkä ennemmin "vinkkipalkkiota vastaan kerron missä ne on" :)

Posted

Uudempi mahdollisimman hyväkuntoinen puhkottu/Wiima Junis aihioksi. Tuosta romusta mahdollisimman paljon "barni-special" -peltiosaa, kuten vaikka takapää, katon etuosa, kojetaulu, sivulasien kehykset ja identiteetti. Keula tonttiin, levyt joka nurkkaan ja rookeri konttiin.

Itse ehkä jotain tuon tapaista joutuisin kaavailemaan, jos sattuisin tollasen löytämään. 

  • Like 1
Posted

Mie tiedän ainakin yhden, ehkä kaksi vanhempaa junista (ei nyt barneja kuitenkaan) jotka nykyään varmaan samassa, kenties paremmassa kunnossa kun tämä. Kymmenkunta vuotta sitten kävin katsomassa ja olivat heinäseiväsvarastoja jo selvästi vesakoituneella pellolla. Jokohan ne pitäs roudata pois kuleksimasta, tai ehkä ennemmin "vinkkipalkkiota vastaan kerron missä ne on" :)

Kaikella kunnioituksella Puavo, mutta junis on junis ja Barni on Barni. Hintaeroa näissä vehkeissä on kyllä melkoisesti sekä projekteina että valmiina tuotoksina.

 

Jollakin perverssillä tavalla, ainakin tälle palstalle kirjoittavista henkilöistä, se ainoa oikea junis on se tontitettu rotta levyjarruilla ja rookerilla (tottakai minultakin sellainen löytyy hallista), mutta maailmalla alkuperäisyys on nostanut jo pitkään päätään. Kun tekee järjettömän urakan auton rakentamiseksi, miksi sitä ei sitten tekisi kunnolla? 

  • Like 5
Posted (edited)

Kyllä oikeet miehet ovat huonommistakin tehny barneja....

 

Jeps, valmiin kuusinumeroinen hintalappu kummasti kiihottaa hitsaamaan kuntoon vaikka muutama hitsauskipinä löytäis tiensä silmään tai peltiseppä laittaa ison laskun peltitöistä:)

 

Vieläpä olympiavuoden Volsu...

Edited by ARTO
Posted

Kaikella kunnioituksella Puavo, mutta junis on junis ja Barni on Barni. Hintaeroa näissä vehkeissä on kyllä melkoisesti sekä projekteina että valmiina tuotoksina.

 

On toki, tässä oli mukana pieni sisäpiirin viittaus. Hurjista raadoista jaksetaan nykyään tehdä älyttömän hienoja autoja, ja merkkiä vaihtamalla mennään vielä höpelömpään. Silloin tommottii varhais-junis isolla alkukirjaimellakin tuntuu vielä ihan tolkun hommilta, myös hinnoiltaan. Mutta että kuutta numeroa nykyään, o tempore o [hinta latinaksi].

Posted

Kyllä mä ainakin tarttuisin toimeen, jos tuollainen barni tontille kulkeutuisi... Mutta edellyttäisi kyllä aihion hinnan olevan ihan normi rautaromun tasolla.

Posted

Eikös se oo kuitenkiin niin että jos auto tehdään itelle eikä euroopan joppaukseen niin kukin tehköön ihan mikä itsestä parhaalta tuntuu :)

 

Omaan makuun on se että madalletaan lievästi, alennusvaihteet sudaniin ja matalaviritteinen rookeri konttiin (kaks Tierpin reissua, eka vakiokorkealla doppelilla alennusvaihteiden ja vakiopannulla (kylläkin 1500) ja toinen reissu kyydissä lievästi madalletulla barnilla jossa juurikin tuollainen matalaviritteinen rookeri).

 

Jos kysytään kummalla lähtisin seuraavan kerran niin ei tarvis kahta kertaa miettiä ;)

 

ja eikös autot oo tehty ajamiseen eikä säilömiseen?

Posted

Joo onhan Petteri etevä rakentamaan mutta rottabiilin rakentamiseen ei tarvitse käyttää ihan niinpaljon aikaa ja rahaa kuin kiiltävällä pinnalla olevaan.

  • Like 2
Posted

Eikä tarvikkaan, mitä enemmän on alkuperäistä sen parempi.

Entäs jos alkuperäisestä ei ole muuta jäljellä kuin ruostetta.

  • Like 1
Posted

Ei sitä voi muuta kuin hattua nostaa niille jotka näin toivottoman huonokuntoisista raadoista vielä auton tekee, vaikka se hullulta tuntuukin. On se silti jännä juttu kun alkaa miettiä: Olettaen että esim. tässäkään autossa ei ole mitään alkuperäisiä osia tallessa, pelkkä koppa. Kori tehdään käytännössä uusiksi uusilla pelteillä, kaikki osat kerätään ympäri maata muista autoista ja loppujen lopuksi saadaan aikaan kokonainen auto. Lopputuloksena saadaan -52 barni jonka hinta hipoo taivaan rajoja, kun nyt vaan sattuu olemaan oikea runkonumero? Itse mieltäisin ennemminkin replicaksi. En siis millään tavalla paheksu asiaa, näinhän niitä oikeasti vanhoja autoja on jo pitkään pelastettu, mutta tuntuu se silti hullulta kun alkaa miettiä.

Posted

Ei sitä voi muuta kuin hattua nostaa niille jotka näin toivottoman huonokuntoisista raadoista vielä auton tekee, vaikka se hullulta tuntuukin. On se silti jännä juttu kun alkaa miettiä: Olettaen että esim. tässäkään autossa ei ole mitään alkuperäisiä osia tallessa, pelkkä koppa. Kori tehdään käytännössä uusiksi uusilla pelteillä, kaikki osat kerätään ympäri maata muista autoista ja loppujen lopuksi saadaan aikaan kokonainen auto. Lopputuloksena saadaan -52 barni jonka hinta hipoo taivaan rajoja, kun nyt vaan sattuu olemaan oikea runkonumero? Itse mieltäisin ennemminkin replicaksi. En siis millään tavalla paheksu asiaa, näinhän niitä oikeasti vanhoja autoja on jo pitkään pelastettu, mutta tuntuu se silti hullulta kun alkaa miettiä.

Sepä se :) se runkonumero kun nyt sattuu olemaan auton "sielu" :)

 

Kyllä minä mieluummin tuon paikkomisen ymmärrän, entä sen että runkonnumero laikataan irti ja liimaataan johonki ihan toiseen autoon..

  • Like 2
Posted

Rupesin tätä barnien korjauspelti asiaa vähän kaivelemaan ja löysin sambalta mielenkiintoiset postaukset Mr Viherpelliltä.

 

 

 

We (Klassicfab) are about 1 year away from offering complete bus body kits, we will offer the Barndoor range first....we will keep you posted...

 

 

 

there are "about" 65 body panels on a bus...plus the complete chassis...we will be offering a complete NEW body...it will ship from the factory in 5 or 6 major sections and the client will have the option of welding it himself, or have a Klassicfab "authorized" welding location weld it for them..for a fee.

Initially there will be one welding location on the East Coast...depending on demand we will enable another one on the West Coast....there will be one in Holland, England, Australia....

 

Nämä oli postattu tän vuoden heinäkuussa eli ensivuonna voi olla että voi jo ostaa barni rakennussarjoja. Eli nyt voisi ruveta jemmailemaan barnien identiteettejä jos niitä kauheasti on tarjolla.

  • Like 1
Posted

Eikös tässä jokin aika ollut ihan Volkkarissa juttua jostain rallikuplasta joka on niin viimeisen päälle hyvä peli, yms. koppa vaihdettu kolmesti ja runko pariin otteeseen... ;-)

Posted (edited)

*hiipii paikallisen pussihousuklubin kantakorttiarkistolle*

Noiden runkonumeropelleilyjen kanssa kannattaa olla sitten tarkkana. Vaikka tämäkin foorumi on melko sisäänlämpiävä, niin tämä barniporukka onkin vasta oma lukunsa:  http://www.barndoor.dk/ 

 

Äijillä on kattavat tiedot barneista ja kaikki uudet löydöt syynätään tosi tarkkaan, ovatko autenttisia autoja vai ei. Pidetään mielessä myös tämä: http://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagenin-paastoskandaali-paisuu-miljooniin-autoihin/ 

 

Valheella on aina lyhyet jäljet, sanoo vanha pirkanmaalaisen VAG-autonkorjaajan sananlaskukin 

Edited by Mäki
Posted (edited)

>On se silti jännä juttu kun alkaa miettiä: Olettaen että esim. tässäkään autossa ei ole mitään alkuperäisiä osia tallessa, pelkkä koppa. Kori tehdään käytännössä uusiksi uusilla pelteillä, kaikki osat kerätään ympäri maata muista autoista ja loppujen lopuksi saadaan aikaan kokonainen auto.

 

-Sitten tässä on alkuperäistä 49,9% ettei tule ongelmia.

Edited by Kujis
Posted

1.10 pitäisi ymmärtääkseni tulla trafilta uudet rakentelumääräykset. Huhun mukaan jokin asia helpottuu, ja nykyisille projekteille siirtymäaikaa vuoteen 2018. Tiedä sitten mitä pitää sisällään, vai onko pelkkää huhupuhetta koko homma?

Posted (edited)

Kysymys kuuluukin että pitäisikö ruostekorjauksena vaihdetuista paneeleista mennä prosentit.

 

Mun mielestä ei, loppuu meinaan näiden laitteiden kans pelleily muuten melko lyhyeen. Arvaan kyllä, että tarkoitat esim. tapausta, että tilataan vaikka barniin koko runko uutta. Kieltämättä pistää miettimään mutta jos ruostekorjaukset vaikuttavat prosentteihin niin kuinkas näitä sitten korjattais? Haastava aihe kaikkiaan...

Edited by Paadre
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...