jaketech Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 (edited) voisikos joku muu kuin roska nimi merkki " maasturi " tai apu poika " jaketek " ilmoittaa missä on mainittu että nämä hajonneet moottorit ovat olleet JM moottoreita tai JM harrastajien moottoreita...? ainakin mun kaverit harrastavat muutakin autojen rakentelua ku pelkästään jokkismoottoreita ni kyllä se tieto pitäs levitä jos tämä on totta. yks kaveri joka säätelee ralli, siviiliautoja ja jokkisautoja ni sekään ei oo kuulut tämmöstä. ai mä suuttunut tai raivoa? Edited September 7, 2016 by jaketech 1 Quote Link to comment
JM Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Ny tulee kyllä semmosta paskaa AH: lta, että oksat pois. Täällä ei kukaan kiitele ketään, ikinä, saatikka yksityisviestillä. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 (edited) ..ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä nää siniset jouset on ja mistä niitä saa? Ylempänä tekstissä on puhelinnumero josta asiaa voi tiedustella, nyt odotellaan vain häirikkönimimerkki " Aatos Happosen " puhelinnumeroa. Onko tämä siis joku yritys joka näitä myy. Jotain hämärää tässä toiminnassa kyllä on kun ei yrityksen nimeä ole esillä. Edited September 8, 2016 by Tanhis 1 Quote Link to comment
ARTO Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 (edited) Ny tulee kyllä semmosta paskaa AH: lta, että oksat pois. Täällä ei kukaan kiitele ketään, ikinä, saatikka yksityisviestillä. Paskaa tai ei, viihdyttävää paskaa ainakin tämä keskustelu. Onhan se tämäkin tapa mainostaa firmaa ilmaiseksi, mutta enemmän polveen ampumiselta tää vaikuttaa. Edited September 8, 2016 by ARTO 5 Quote Link to comment
JM Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Tää alkaa olee aika nojoo jo. 1 Quote Link to comment
Paadre Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Mua kiinnosta vilpittömästi se, että onko AH:n väitteissä jotain pohjaa vai onko toi joutavaa huutelua. JOS asiassa on joku totuusperä niin todisteet esiin, niin loppuu tämä juupas eipäs ja onhan se muita harrastajia kohtaan korrektia kertoa faktaa. Joten AH, nyt oikaset selkäsi, esität faktat koko kansalle toi lopetat trollaamisen. Jos olet oikeassa niin pahoittelen vilpittömästi, että sekaannuin keskusteluun. 1 Quote Link to comment
boxer Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Keskustelu palsta juu... Tosin tässä(kin) ketjussa paskanjauhantaa puolet. Olen saanut omiin ongelmiin aina järkeviä vastauksia, tässä ketjussa niitäkin on, mutta kiinnostaako ne kysyjää? Vai onko kivaa vaan saadaa aikaa tälläistä härdelliä, vääntöä ja vittuilua? 1 Quote Link to comment
Timo Varis Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Jos jousissa ollut useammalla harrastajalla ongelmia niin silloin keskustelu ok. Ensisijaisetihan yhteys myyjään/toimittajaan ennen kuin ruvetaan yleisesti asioita puimaan,normaalikäytäntö joka koskee kaikkien vw osakauppiaiden kanssa tehtyjä kauppoja. Itse huomannut vuosien varrella monenlaista kasaajaa koneiden,vaihteistojen suhteen. Osia hankittaessa tulee huomioida koneen käyttötarkoitus,ja yleisesti halvin vaihtoehto ei ole paras ainakasn kisa koneisiin.Keskusteluja voi käydä asiallisella linjalla eikä arvuutella kuin hiekkalaatikolla,ei ne asiat vaan etene. Suurin haittahan tulee osatoimittajille itselleen kinastellessa asioista foorumilla. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Yhdet siniraidalliset jouset ollut edellisessä elämässä jokkis-moottorissa. 87 kone vakio iskulla, venttiileistä & nokasta ei tietoa. Motti ostettu nimimerkki hot tunalta. Radalla ajettu koneella & kierroksia ei vaan ottanut vaan yläpää "sekos". Vaihdettu Vaasalaiset pukkipäkit (ei tuplajousilla) paikoilleen, ei muuta & ongelmat häipyi samalla. Raumalla käyttivät samoja pukkipäkkejä myös volvolaisissa. Ei minulla muuta, oman kokemukseni vain toin julki. Ei todistettuja laboratorio kokemuksia, vaan käytännössä havaittuja kuten ovat satunnaiset ralliraidat (ruskeat) boxereissa (ei ilmajäähy) vaan lepatus jäähdytetyissä. 1 Quote Link to comment
JaniM Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 (edited) Muistaakseni aikoinaan ei suostuttu myymään jousia, kun ei ollutkaan ihan "tiedossa" millaseen koneeseen ois mennyt. Pelkäs että menee mittaukseen ja tais silloinkin olla sama keskustelu kuumana topiccina päällä. Varmaan sama vääntö löytyy haulla. No olishan ne mennyt aikoinaan mittaukseen ja taisivat mennä myös toista kautta kuitenkin mitattavaksi :) Edited September 8, 2016 by JaniM 3 Quote Link to comment
mikan Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 (edited) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/805-jousipaineet/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2618-jousipaineetkokemuksiamittaustuloksiaei-poskensoittoa/?do=findComment&comment=27006 t. Mika Edited September 8, 2016 by mikan Quote Link to comment
Tanhis Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Se nyt vaan on niin että itse en jaksa edes enää vastata näihin Maasturin esittämiin kysymyksiin vakavasti kun 99% postauksista on jokin koira haudattuna millä joko koetetaan myydä omia keiteleen koneen tuotteita tai mustamaalata muiden toimittajien tuotteita tai vaihtoehtoisesti todeta että keiteleen koneesta saa halvemmalla. Samalla taas muut osakauppiaat joutuvaan mielenkiintoiseen rakoon hintakilpailussa mitä on kohtuu vaikea toteuttaa kun keiteleen koneella ei ole hinnastoa mistään saatavalla. Myöskin tiedon saanti siittä minkä valmistajan osaa myydään tuntuu olevan hyvinkin vaikeaa selvittää. Ja tosiaan itse asiaan liittyen jos 12000kpl jousta saadaan 100% tasalaatuisena ulos ilman laatu tai materiaalipoikkeamia niin pitää kyllä sanoa että on vähän pirun tarkka laaduntarkastaja. Mikä taas kuullostaa todella oudolta jos tuote on tosiaan markkinoiden edullisin. 1 Quote Link to comment
jaketech Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Samalla taas muut osakauppiaat joutuvaan mielenkiintoiseen rakoon hintakilpailussa mitä on kohtuu vaikea toteuttaa kun keiteleen koneella ei ole hinnastoa mistään saatavalla. meillä päin on yks autourheilu osakauppias ja silläkään ei oo netissä mitää hinnastoa ja kauppa käy pitkin suomea. rallinetissä vain välillä on satunaisia ilmotuksia yksittäisistä tavaroista. mutta ku porukat tietää ni soittavat enne ku netistä ettivät. 1 Quote Link to comment
Timo Varis Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Olisiko yhteystietoja? Tarvitsisin uudet fia hyväksytyt istuimet (läppäpenkit) niin voisi vertailla muiden kauppiaiden hintoihin? Quote Link to comment
jaketech Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Olisiko yhteystietoja? Tarvitsisin uudet fia hyväksytyt istuimet (läppäpenkit) niin voisi vertailla muiden kauppiaiden hintoihin? juha junnikkala 0405514854. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Toinen Juha kohta soittaa Juha Junnikkalalle ja kyselee hintoja... :D juha junnikkala 0405514854. Quote Link to comment
JaniM Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 (edited) Ketomäki vai :^) vai 175110 vai Lassila vai kuka se ny olikaan milläkin kertaa. Nyt puuttuu enään nostaja episodi, kun kammet ja jouset käsitelty tältä vuosikymmeneltä. Edited September 8, 2016 by JaniM Quote Link to comment
Timo Varis Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 kiitos tiedosts täytyy huomenna soitella. Quote Link to comment
Maasturi Posted September 8, 2016 Author Share Posted September 8, 2016 (edited) Yhdet siniraidalliset jouset ollut edellisessä elämässä jokkis-moottorissa. 87 kone vakio iskulla, venttiileistä & nokasta ei tietoa. Motti ostettu nimimerkki hot tunalta. Radalla ajettu koneella & kierroksia ei vaan ottanut vaan yläpää "sekos". Vaihdettu Vaasalaiset pukkipäkit (ei tuplajousilla) paikoilleen, ei muuta & ongelmat häipyi samalla. Raumalla käyttivät samoja pukkipäkkejä myös volvolaisissa. Ei minulla muuta, oman kokemukseni vain toin julki. Ei todistettuja laboratorio kokemuksia, vaan käytännössä havaittuja kuten ovat satunnaiset ralliraidat (ruskeat) boxereissa (ei ilmajäähy) vaan lepatus jäähdytetyissä. " kierroksia ei vaan ottanut" se ongelma ei ole johtunut ko:sta v. jousista....J.V ei vaan nyt muistanut kertoa ongelman todellista aiheuttajaa. Hän on kantanut kaunaa ko:a v.jousia myyvää yritystä kohtaan siitä lähtien kun jäi kiinni valehtelusta jonka esitti netissä, asia oikaistiin joka tietysti jäi häntä keljuttamaan. Bugpackin ulkojouset olivat vertailukohteena kun testattiin ensimmäisen kerran sinisellä värimerkillä olevia jousia jotka on teetetty annettujen mittojen mukaan, kesti lähes 1 vuosi kun ensimmäinen testierä saatiin tutkittavaksi. Ensin tehtiin kylmämittaukset joissa uutuusjousi ohitti jokasuhteessa Bp:n jousen, sitten jouset puristettiin pultilla 30mm:n mittaan ja laitettiin 150 asteiseen uuniin 6 tunniksi. Sen jälkeen jouset jäähtyivät huoneen lämpötilaan ja testit suoritettiin uudelleen.... Bp:n jousi oli lyhentynyt vapaamitassa n.8-10mm. ja painearvot olivat romahtaneet edellisestä mittauksesta. Uutuusjousi lyheni n. 1mm. ja painearvot olivat pudonneet vain 2 kg. Tuo puristustesti vastaa sitä jos moottori jää käyttämättömäksi pidemmän aikaa niin siinä muutama jousi puristuu lähes minimimittaan. Lisäksi uutuusjousessa oli jousen päiden ulko ja sisäreunat pyöristettyjä. Mallijousien mukana tuli 24 osainen testipöytäkirja jossa oli tavoitearvot ja satunnaisesti valittujen jousien mittaustulokset jotka kaikki olivat tavoitearvoissa = tasainen laatu. JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä olevia jousia siihen testiin jonka AC F oli teetättämässä.... no ei he niitä halunneet ottaa testattaviksi ( tietystä syystä ). Edited September 8, 2016 by Maasturi Quote Link to comment
Janne Välilä Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Vai jäänyt kiinni valehtelusta... Jos sun juttuja joku uskoo ni joo, jos ei niin ei. Ei mulla mitään kaunaa oo sinne päin. Kysyttiin jousista & vastasin jousista. En kyllä unohtanut ongelman aiheuttajaa, jouset vaihdettiin & ongelmat poistui, mitä et ymmärtänyt? Niin vähän kauppaa kanssasi tehneenä ettei kaunoja kerinnyt syntyä. Kaupat tein normaalisti osamyyjien kanssa varikolla, en kisapaikan aidan läpi myyvien ketä ei maksanut myyntipaikasta kuten muut myyjät. Onnea venttiili-jousillesi / markkina-tempauksillesi, sitä ne tarvitsee! Yhteystietoni löydät, streetviewkin löytää talon & puhelimenkin, vastaan mikäli kysyttävää. Joku viisas joskus sanonut että kun uskoo omiinkin valheisiin, ni mopo on jo keulinut! Muista että vaikka kuinka uskoisi, ei se tarkoita että se on totuus! Äläkä syytä valehtelijaksi! Varmaan muistat miten sun jutuille on ennenkin oikeudessa käynyt? Google muistuttaa jos oot unohtanut... Quote Link to comment
Pepe Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä Kappas. Sitä kun vauhdilla pistää näppäimistön sauhuamaan niin ei ihan aina muistakaan kenen identiteetilla piti kirjoitella. Maasturi saa nyt viimeisen mahdollisuuden korjata kirjoitteluaan. Seuraavasta arvuutteluketjusta tai muusta töppäyksestä lähtee taas tunnukset. 99,9% tämän foorumin käyttäjistä osaa käyttäytyä niin ettei minkään sortin moderointijuttuja tarvitse edes tehdä saatika uhkailla tunnuksien poistolla. Yksi ja sama kaveri onnistuu kuitenkin saamaan riidan aikaan ihan missä vaan kirjoitteleekin. 4 Quote Link to comment
HSuomi Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Ite ostin Kuplapajasta tuplajouset kiihdytyskoneeseen jota kierrätin 8300rpm. En muista hintaa mutta ei ollu kovin kalliit eikä mitään pahaa sanottavaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 MaasturiJuhan kirjoituksia seuranneena, en ihmettelisi vaikka myynti vähenisi tätä menoa, sen verran ääliömäistä älämölöä ja töykeitä vastauksia. Toki aina on näitä jotka juoksee halvimman perässä. Omapahan on asiansa :D 1 Quote Link to comment
Maasturi Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 (edited) Kappas. Sitä kun vauhdilla pistää näppäimistön sauhuamaan niin ei ihan aina muistakaan kenen identiteetilla piti kirjoitella. Busted.png Maasturi saa nyt viimeisen mahdollisuuden korjata kirjoitteluaan. Seuraavasta arvuutteluketjusta tai muusta töppäyksestä lähtee taas tunnukset. 99,9% tämän foorumin käyttäjistä osaa käyttäytyä niin ettei minkään sortin moderointijuttuja tarvitse edes tehdä saatika uhkailla tunnuksien poistolla. Yksi ja sama kaveri onnistuu kuitenkin saamaan riidan aikaan ihan missä vaan kirjoitteleeki ? Mitenkäs " Aatos Happosen " tunnukset? joka aloittaa aina riitelyn? Edited September 9, 2016 by Maasturi Quote Link to comment
Maasturi Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 (edited) VW Kuplan JM-luokan 1835 cm3 kilpamoottori , nokka-akseli Engle W160. Mistä löytäisi edulliset ja laadukkaat venttiilinjouset jotka säilyttävät jousipaineensa vielä A-finaalissakin? Onko ehdotuksia? Mitä pahaa tässä aloituskirjoituksessa on? Voiko esim. "Pepe" kertoa sen? Tämä ei pitäisi loukata ketään? Edited September 9, 2016 by Maasturi Quote Link to comment
Tanhis Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Bugpackin ulkojouset olivat vertailukohteena kun testattiin ensimmäisen kerran sinisellä värimerkillä olevia jousia jotka on teetetty annettujen mittojen mukaan, kesti lähes 1 vuosi kun ensimmäinen testierä saatiin tutkittavaksi. Ensin tehtiin kylmämittaukset joissa uutuusjousi ohitti jokasuhteessa Bp:n jousen, sitten jouset puristettiin pultilla 30mm:n mittaan ja laitettiin 150 asteiseen uuniin 6 tunniksi. Sen jälkeen jouset jäähtyivät huoneen lämpötilaan ja testit suoritettiin uudelleen.... Bp:n jousi oli lyhentynyt vapaamitassa n.8-10mm. ja painearvot olivat romahtaneet edellisestä mittauksesta. Uutuusjousi lyheni n. 1mm. ja painearvot olivat pudonneet vain 2 kg. Tuo puristustesti vastaa sitä jos moottori jää käyttämättömäksi pidemmän aikaa niin siinä muutama jousi puristuu lähes minimimittaan. Lisäksi uutuusjousessa oli jousen päiden ulko ja sisäreunat pyöristettyjä. Mallijousien mukana tuli 24 osainen testipöytäkirja jossa oli tavoitearvot ja satunnaisesti valittujen jousien mittaustulokset jotka kaikki olivat tavoitearvoissa = tasainen laatu. JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä olevia jousia siihen testiin jonka AC F oli teetättämässä.... no ei he niitä halunneet ottaa testattaviksi ( tietystä syystä ). Ja mittaus tuloksia vertailusta ei tietenkään ole enää saatavilla? Ja aikamoinen kone saa olla että vielä 6h sammuttamisen jälkeenkin venttiilijouset ovat 150C lämpöiset. Joku osaa varmaan kertoa millaisissa lämmöissä venttiilijouset on normikäytössä. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Lämpötilan vaikutuksesta jousiin ym. muuita perus juttuja jousista voi lueskella vaikka täältä. Ihan ajatuksia herättävää materiaali varsinkin ilmajäähyn jousia ajatellet. http://www.racingsprings.com/Multimedia/www.RacingSprings.com/Files/kb/kb513103.pdf P.S. öljyruiskut ventiilikoneistoon rakenteilla:) 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 P.S. öljyruiskut ventiilikoneistoon rakenteilla:) Mä tein viime talvena Cal-look loungesta lukemani modauksen imutönäreiden kannen päähän, 1mm poralla reikä noin sentti putken päästä. Heittää öljyä ihan reilusti venakoppaan. Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä. Oli varmaan vain yksi tekijä tuo voitelu tai sen vähäisyys, joten kiilloitin uudet keinut venan päästä peilipinnalle jos se öljykalvo pysyisi niissä paremmin. Toinen idea, minkä kuulin, olisi porata keinuvivun keskiosaan reikä, joka olisi siinä kohdassa, että suihkutessaan osuisi suoraan siihen keinuvivun lusikkapäähän. Tämähän osuisi aika hyvin myös noihin jousiin. -Mikko- Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 VW-63:n linkittämä powerpoint oli oikein hyvä ja mielenkiintoinen. En ole nähnyt ilmajäähyjen jousissa käytettävän tuossa esiteltyjä erilaisia damppereita ja tuskin on tarpeenkaan, mutta aika selkeästi jousivoima- ja kestävyyskäyrät lähtivät laskuun n. 120c lämpötilassa ja siitä korkeammissa. Öljyruiskutus olisi varmasti tarpeen erityisesti tuplajousilla jossa osa lämmöstä muodostuu sisä- ja ulkojousen välisestä kontaktista / kitkasta joka vastaavasti syö jousen pintaa. Öljyruiskutus auttaisi tähänkin vähentämällä tuota kitkaa eikä sitten esim. erilaisia damppereita tarvitsisi tuplajousien väliin. Quote Link to comment
VW-63 Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä. -Mikko- Juu en minäkään ihan pelkkien jousien jäähdytystä varten ole ö-ruiskuja rakentamassa. Ruiskuilla saan varmistettua myös, että laahaavat keinut ja ohjurit saavat voitelua myös pienillä kierroksilla ajettaessa, jolloin keinuvipuakselilta "tihkuva" öljy ei riitä. Isommilla kierroksilla ja kuormituksilla öljy toimii sitten lisäksi jäähdytyksenä. Mietin kanssa noita "olemassa olevista" kanavista" öljyn johtamista venttiilikoppaan, mutta en oikein saanut mieleistä ajatusta aikaiseksi, joten tein venttiilikoppiin ruiskuputket joihin öljy johdetaan pääöljykanavasta erillisen paineventtiilin ja virtaussuuttimen läpi. Eli toimii myös pienillä kierroksilla (toisin kuin moottorin oman paineenrajoittimen kautta johdettuna), mutta pudottaa öljyt venttiilikopilta ensimmäisenä pois jos paineet jostain syystä laskee liikaa. 1 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Kuulostaa hyvältä! Quote Link to comment
Maasturi Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Vai jäänyt kiinni valehtelusta... Jos sun juttuja joku uskoo ni joo, jos ei niin ei. Ei mulla mitään kaunaa oo sinne päin. Kysyttiin jousista & vastasin jousista. En kyllä unohtanut ongelman aiheuttajaa, jouset vaihdettiin & ongelmat poistui, mitä et ymmärtänyt? Niin vähän kauppaa kanssasi tehneenä ettei kaunoja kerinnyt syntyä. Kaupat tein normaalisti osamyyjien kanssa varikolla, en kisapaikan aidan läpi myyvien ketä ei maksanut myyntipaikasta kuten muut myyjät. Onnea venttiili-jousillesi / markkina-tempauksillesi, sitä ne tarvitsee! Yhteystietoni löydät, streetviewkin löytää talon & puhelimenkin, vastaan mikäli kysyttävää. Joku viisas joskus sanonut että kun uskoo omiinkin valheisiin, ni mopo on jo keulinut! Muista että vaikka kuinka uskoisi, ei se tarkoita että se on totuus! Äläkä syytä valehtelijaksi! Varmaan muistat miten sun jutuille on ennenkin oikeudessa käynyt? Google muistuttaa jos oot unohtanut... Tuohon ei ole tarvetta vastata, elä sinä vain omissa kuvitelmissasi ja maailmassasi ja muistele lahjakorttiasi. Ps. Oulaisten yleinen kesä SM, myyntipaikan hinnaksi ilmoitettiin KK:lle 880 euroa, toiset kaksi yritystä maksoivat todellisuudessa n. 85 euroa , ei liene vaikea arvata lähdettiinkö Oulaisiin? Aidan läpi ei ole koskaan ollut tarvetta myydä kun on päässyt kulkemaan porttienkin kautta. Quote Link to comment
Maasturi Posted September 9, 2016 Author Share Posted September 9, 2016 Mä tein viime talvena Cal-look loungesta lukemani modauksen imutönäreiden kannen päähän, 1mm poralla reikä noin sentti putken päästä. Heittää öljyä ihan reilusti venakoppaan. Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä. Oli varmaan vain yksi tekijä tuo voitelu tai sen vähäisyys, joten kiilloitin uudet keinut venan päästä peilipinnalle jos se öljykalvo pysyisi niissä paremmin. Toinen idea, minkä kuulin, olisi porata keinuvivun keskiosaan reikä, joka olisi siinä kohdassa, että suihkutessaan osuisi suoraan siihen keinuvivun lusikkapäähän. Tämähän osuisi aika hyvin myös noihin jousiin. -Mikko- Venttiilien päässä oli 11mm. leveät teräshatut? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 9, 2016 Share Posted September 9, 2016 Kyllä oli lash capit venttiilien päissä. Quote Link to comment
AatosH Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 (edited) tässä hieman fakta puhetta aatos happoselta!1. aatokselta on vaatittu venttiilin jousien tarkka osto päivä määrä (kuukausi päivä vuosi). kuinka moni volkkari palstalaisista on ostanut osia k o . maahan tuojalta ja osat on pakattu sanoma lehteen tai voi paperiin ja kuitin virkaa toimittaa posti ennakko korttiin nuhjuisella käsi alalla kirjoitettu kasa lyhennelmiä??? vent.jous jar.syl pain.ase. käsi sytämellä: KUINKA MONI SÄILYTTÄÄ TÄLLÄISTÄ KUITIN IRVI KUVAA VIIKKOAKAAN PIDEMPÄÄN?2. puhelin numero. kyseessä on myyjän vedätys viedä keskustelu SIVU RAITEILLE. vialliset jouset on heitetty jo ajat sitten AHLMANIN TIELLE (ROSKIIN). aatoksella ei ole mitään asiaa k o. jousien myyjälle.3. sinisiä jousia on myyty 20 vuotta ja 12000 kappaletta. maahan tuoja on saanut jousista malli erän 20 vuotta sitten ja sen mukana mittaus pöytäkirjat????onko tämä joku " vitsi ". jokainen tuotanto taloudesta edes ALKEET ymmärtävä ymmärtää halpa maissa tuotetun tavaran LAATU VAIHTELUT. maistuuko jokainen chikuita panaani samalta??? onko bahcon laatu yhtä hyvä kuin 1992??? kuinka monta erää sinisiä jousia on tuotu suomeen 20 vuoden aikana??? onko ne valmistettu samalla tehtaalla samalla tuotanto menetelmällä??? vastaako 2008 tehtyjen jousien laatu vuoden 1996 mittaus pöytä kirjoja?? jos vastaisikin onko myyjä julkaissut nämä pöytä kirjat??4. petteri joni velimatti ja poni. aatokselle on turha name drobbailla, sori. kemissä asuu muitakin ihmisiä ja harrastajia. jos maasturi ei heitä tunne ei se muuta viallisia jousia yhtään paremmaksi!JOKAINEN (ESIMERKIKSI PAADRE JA JAKETEK) VOI OSTAA IHAN MITKÄ JOUSET MOOTTORIINSA. MINÄ AATOS HAPPONEN KERROIN OMAN MIELIPITEENI JA SILLÄ SIPULI.TÄMÄN ASIAN VATVOMINEN LOPPUU AATOKSEN OSALTA TÄHÄN. OPPI RAHAT ON TULLUT MAKSETTUA OSTAMALLA HUONOJA JOUSIA (SINISET).TERVEISIN AATOS HAPPONEN KEMI Edited September 11, 2016 by AatosH Quote Link to comment
Juniori Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Tuntuu olevan kielioppi ja käytöstavat useammaltakin keskusteluun osallistujalta hukassa. Naurettavaa kinausta ja vuoronperään parjausta puolin jos toisin. Luulisi (oletettavasti) aikuisten ihmisten tietävän sen että netissä kinaaminen harvoin johtaa positiivisiin tuloksiin. Ala-arvoista haukkua toista netissä riippumatta siitä kuka sen tekee ja millä motiiveilla. Hauskaa luettavaahan tämä keskustelu on ollut, mutta ehkä se on aika siirtää muualle. Quote Link to comment
Urbantoy Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Pepe: Pankaa jo nämä lukkoon.. ja harkintaan nämä hytösen nikit.. Quote Link to comment
multanen Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Tuntuu olevan kielioppi ja käytöstavat useammaltakin keskusteluun osallistujalta hukassa. Kielioppi saa tällä palstalla ollakin hukassa, automiehet on enemmistönä verrattuna kynämiehiin. Käytöstavoissa olisi tosiaan hyvä olla joku minimitaso. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 11, 2016 Share Posted September 11, 2016 Aika farssi alkoi oleen... Quote Link to comment
Maasturi Posted September 16, 2016 Author Share Posted September 16, 2016 Tiedoksi " Aatos Happoselle " ja muillekkin trolleille = Kuusi ( 6 ) JM-luokan Suomenmestaria käyttää näitä sinisellä värimerkinnällä olevia venttiilinjousia hyvällä menestyksellä. Terveisiä Petelle sinne Kem... ( Kemin ) ympäristöön. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.