Jump to content

VW Kuplaan hyvät venttiilinjouset?


Recommended Posts

 

 

 

voisikos joku muu kuin roska nimi merkki " maasturi " tai apu poika " jaketek " ilmoittaa missä on mainittu että nämä hajonneet moottorit ovat olleet JM moottoreita tai JM harrastajien moottoreita...? 

ainakin mun kaverit harrastavat muutakin autojen rakentelua ku pelkästään jokkismoottoreita ni kyllä se tieto pitäs levitä jos tämä on totta. yks kaveri joka säätelee ralli, siviiliautoja ja jokkisautoja ni sekään ei oo kuulut tämmöstä.

 

ai mä suuttunut tai raivoa? 

Edited by jaketech
  • Like 1
Link to comment

..ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä nää siniset jouset on ja mistä niitä saa?

 

Ylempänä tekstissä on puhelinnumero josta asiaa voi tiedustella, nyt odotellaan vain häirikkönimimerkki " Aatos Happosen " puhelinnumeroa.

 

Onko tämä siis joku yritys joka näitä myy. Jotain hämärää tässä toiminnassa kyllä on kun ei yrityksen nimeä ole esillä.

Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment

Ny tulee kyllä semmosta paskaa AH: lta, että oksat pois. Täällä ei kukaan kiitele ketään, ikinä,

saatikka yksityisviestillä.

Paskaa tai ei, viihdyttävää paskaa ainakin tämä keskustelu. Onhan se tämäkin tapa mainostaa firmaa ilmaiseksi, mutta enemmän polveen ampumiselta tää vaikuttaa. Edited by ARTO
  • Like 5
Link to comment

Mua kiinnosta vilpittömästi se, että onko AH:n väitteissä jotain pohjaa vai onko toi joutavaa huutelua. 

 

JOS asiassa on joku totuusperä niin todisteet esiin, niin loppuu tämä juupas eipäs ja onhan se muita

harrastajia kohtaan korrektia kertoa faktaa. 

 

Joten AH, nyt oikaset selkäsi, esität faktat koko kansalle toi lopetat trollaamisen. Jos olet oikeassa niin

pahoittelen vilpittömästi, että sekaannuin keskusteluun.

  • Like 1
Link to comment

Keskustelu palsta juu... Tosin tässä(kin) ketjussa paskanjauhantaa puolet. Olen saanut omiin ongelmiin aina järkeviä vastauksia, tässä ketjussa niitäkin on, mutta kiinnostaako ne kysyjää? Vai onko kivaa vaan saadaa aikaa tälläistä härdelliä, vääntöä ja vittuilua?

  • Like 1
Link to comment

Jos jousissa ollut useammalla harrastajalla ongelmia niin silloin keskustelu ok. Ensisijaisetihan yhteys myyjään/toimittajaan ennen kuin ruvetaan yleisesti asioita puimaan,normaalikäytäntö joka koskee kaikkien vw osakauppiaiden kanssa tehtyjä kauppoja. Itse huomannut vuosien varrella monenlaista kasaajaa koneiden,vaihteistojen suhteen. Osia hankittaessa tulee huomioida koneen käyttötarkoitus,ja yleisesti halvin vaihtoehto ei ole paras ainakasn kisa koneisiin.Keskusteluja voi käydä asiallisella linjalla eikä arvuutella kuin hiekkalaatikolla,ei ne asiat vaan etene. Suurin haittahan tulee osatoimittajille itselleen kinastellessa asioista foorumilla.

Link to comment

Yhdet siniraidalliset jouset ollut edellisessä elämässä jokkis-moottorissa. 87 kone vakio iskulla, venttiileistä & nokasta ei tietoa. Motti ostettu nimimerkki hot tunalta. Radalla ajettu koneella & kierroksia ei vaan ottanut vaan yläpää "sekos". Vaihdettu Vaasalaiset pukkipäkit (ei tuplajousilla) paikoilleen, ei muuta & ongelmat häipyi samalla.

 

Raumalla käyttivät samoja pukkipäkkejä myös volvolaisissa.

 

Ei minulla muuta, oman kokemukseni vain toin julki.

Ei todistettuja laboratorio kokemuksia, vaan käytännössä havaittuja kuten ovat satunnaiset ralliraidat (ruskeat) boxereissa (ei ilmajäähy) vaan lepatus jäähdytetyissä.

  • Like 1
Link to comment

Muistaakseni aikoinaan ei suostuttu myymään jousia, kun ei ollutkaan ihan "tiedossa" millaseen koneeseen ois mennyt. Pelkäs että menee mittaukseen ja tais silloinkin olla sama keskustelu kuumana topiccina päällä. Varmaan sama vääntö löytyy haulla. No olishan ne mennyt aikoinaan mittaukseen ja taisivat mennä myös toista kautta kuitenkin mitattavaksi :)

Edited by JaniM
  • Like 3
Link to comment

Se nyt vaan on niin että itse en jaksa edes enää vastata näihin Maasturin esittämiin kysymyksiin vakavasti kun 99% postauksista on jokin koira haudattuna millä joko koetetaan myydä omia keiteleen koneen tuotteita tai mustamaalata muiden toimittajien tuotteita tai vaihtoehtoisesti todeta että keiteleen koneesta saa halvemmalla.

 

Samalla taas muut osakauppiaat joutuvaan mielenkiintoiseen rakoon hintakilpailussa mitä on kohtuu vaikea toteuttaa kun keiteleen koneella ei ole hinnastoa mistään saatavalla. Myöskin tiedon saanti siittä minkä valmistajan osaa myydään tuntuu olevan hyvinkin vaikeaa selvittää.

 

Ja tosiaan itse asiaan liittyen jos 12000kpl jousta saadaan 100% tasalaatuisena ulos ilman laatu tai materiaalipoikkeamia niin pitää kyllä sanoa että on vähän pirun tarkka laaduntarkastaja. Mikä taas kuullostaa todella oudolta jos tuote on tosiaan markkinoiden edullisin.

  • Like 1
Link to comment

 

 

Samalla taas muut osakauppiaat joutuvaan mielenkiintoiseen rakoon hintakilpailussa mitä on kohtuu vaikea toteuttaa kun keiteleen koneella ei ole hinnastoa mistään saatavalla. 

meillä päin on yks autourheilu osakauppias ja silläkään ei oo netissä mitää hinnastoa ja kauppa käy pitkin suomea. rallinetissä vain välillä on satunaisia ilmotuksia yksittäisistä tavaroista. mutta ku porukat tietää ni soittavat enne ku netistä ettivät.

  • Like 1
Link to comment

Yhdet siniraidalliset jouset ollut edellisessä elämässä jokkis-moottorissa. 87 kone vakio iskulla, venttiileistä & nokasta ei tietoa. Motti ostettu nimimerkki hot tunalta. Radalla ajettu koneella & kierroksia ei vaan ottanut vaan yläpää "sekos". Vaihdettu Vaasalaiset pukkipäkit (ei tuplajousilla) paikoilleen, ei muuta & ongelmat häipyi samalla.

 

Raumalla käyttivät samoja pukkipäkkejä myös volvolaisissa.

 

Ei minulla muuta, oman kokemukseni vain toin julki.

Ei todistettuja laboratorio kokemuksia, vaan käytännössä havaittuja kuten ovat satunnaiset ralliraidat (ruskeat) boxereissa (ei ilmajäähy) vaan lepatus jäähdytetyissä.

 

" kierroksia ei vaan ottanut" se ongelma ei ole johtunut ko:sta v. jousista....J.V ei vaan nyt muistanut kertoa ongelman todellista aiheuttajaa. Hän on kantanut kaunaa ko:a v.jousia myyvää yritystä kohtaan siitä lähtien kun jäi kiinni valehtelusta jonka esitti netissä, asia oikaistiin joka tietysti jäi häntä keljuttamaan.

 

Bugpackin ulkojouset olivat vertailukohteena kun testattiin ensimmäisen kerran sinisellä värimerkillä olevia jousia jotka on teetetty annettujen mittojen mukaan, kesti lähes 1 vuosi kun ensimmäinen testierä saatiin tutkittavaksi. Ensin tehtiin kylmämittaukset joissa uutuusjousi ohitti jokasuhteessa Bp:n jousen, sitten jouset puristettiin pultilla 30mm:n mittaan ja laitettiin 150 asteiseen uuniin 6 tunniksi. Sen jälkeen jouset jäähtyivät huoneen lämpötilaan ja testit suoritettiin uudelleen.... Bp:n jousi oli lyhentynyt vapaamitassa n.8-10mm. ja painearvot olivat romahtaneet edellisestä mittauksesta. Uutuusjousi lyheni n. 1mm. ja painearvot olivat pudonneet vain 2 kg.

 

Tuo puristustesti vastaa sitä jos moottori jää käyttämättömäksi pidemmän aikaa niin siinä muutama jousi puristuu lähes minimimittaan. Lisäksi uutuusjousessa oli jousen päiden ulko ja sisäreunat pyöristettyjä. Mallijousien mukana tuli 24 osainen testipöytäkirja jossa oli tavoitearvot ja satunnaisesti valittujen jousien mittaustulokset jotka kaikki olivat tavoitearvoissa = tasainen laatu.

JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä olevia jousia siihen testiin jonka AC F oli teetättämässä.... no ei he niitä halunneet ottaa testattaviksi ( tietystä syystä ).

Edited by Maasturi
Link to comment

Vai jäänyt kiinni valehtelusta...

Jos sun juttuja joku uskoo ni joo, jos ei niin ei.

 

Ei mulla mitään kaunaa oo sinne päin.

Kysyttiin jousista & vastasin jousista.

En kyllä unohtanut ongelman aiheuttajaa, jouset vaihdettiin & ongelmat poistui, mitä et ymmärtänyt?

Niin vähän kauppaa kanssasi tehneenä ettei kaunoja kerinnyt syntyä. Kaupat tein normaalisti osamyyjien kanssa varikolla, en kisapaikan aidan läpi myyvien ketä ei maksanut myyntipaikasta kuten muut myyjät.

 

Onnea venttiili-jousillesi / markkina-tempauksillesi, sitä ne tarvitsee!

 

Yhteystietoni löydät, streetviewkin löytää talon & puhelimenkin, vastaan mikäli kysyttävää. Joku viisas joskus sanonut että kun uskoo omiinkin valheisiin, ni mopo on jo keulinut!

Muista että vaikka kuinka uskoisi, ei se tarkoita että se on totuus! Äläkä syytä valehtelijaksi! Varmaan muistat miten sun jutuille on ennenkin oikeudessa käynyt? Google muistuttaa jos oot unohtanut...

Link to comment

JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä

 

Kappas. Sitä kun vauhdilla pistää näppäimistön sauhuamaan niin ei ihan aina muistakaan kenen identiteetilla piti kirjoitella.

 

Busted.png

 

Maasturi saa nyt viimeisen mahdollisuuden korjata kirjoitteluaan. Seuraavasta arvuutteluketjusta tai muusta töppäyksestä lähtee taas tunnukset. 99,9% tämän foorumin käyttäjistä osaa käyttäytyä niin ettei minkään sortin moderointijuttuja tarvitse edes tehdä saatika uhkailla tunnuksien poistolla. Yksi ja sama kaveri onnistuu kuitenkin saamaan riidan aikaan ihan missä vaan kirjoitteleekin.

  • Like 4
Link to comment

Kappas. Sitä kun vauhdilla pistää näppäimistön sauhuamaan niin ei ihan aina muistakaan kenen identiteetilla piti kirjoitella.

 

attachicon.gifBusted.png

 

Maasturi saa nyt viimeisen mahdollisuuden korjata kirjoitteluaan. Seuraavasta arvuutteluketjusta tai muusta töppäyksestä lähtee taas tunnukset. 99,9% tämän foorumin käyttäjistä osaa käyttäytyä niin ettei minkään sortin moderointijuttuja tarvitse edes tehdä saatika uhkailla tunnuksien poistolla. Yksi ja sama kaveri onnistuu kuitenkin saamaan riidan aikaan ihan missä vaan kirjoitteleeki

 ?

Mitenkäs  " Aatos Happosen " tunnukset? joka aloittaa aina riitelyn?

Edited by Maasturi
Link to comment

VW Kuplan JM-luokan 1835 cm3 kilpamoottori , nokka-akseli Engle W160. Mistä löytäisi edulliset ja laadukkaat venttiilinjouset jotka säilyttävät jousipaineensa vielä A-finaalissakin? Onko ehdotuksia?

 

Mitä pahaa tässä aloituskirjoituksessa on? Voiko esim. "Pepe" kertoa sen?

 

Tämä ei pitäisi loukata ketään?

Edited by Maasturi
Link to comment

 

 

Bugpackin ulkojouset olivat vertailukohteena kun testattiin ensimmäisen kerran sinisellä värimerkillä olevia jousia jotka on teetetty annettujen mittojen mukaan, kesti lähes 1 vuosi kun ensimmäinen testierä saatiin tutkittavaksi. Ensin tehtiin kylmämittaukset joissa uutuusjousi ohitti jokasuhteessa Bp:n jousen, sitten jouset puristettiin pultilla 30mm:n mittaan ja laitettiin 150 asteiseen uuniin 6 tunniksi. Sen jälkeen jouset jäähtyivät huoneen lämpötilaan ja testit suoritettiin uudelleen.... Bp:n jousi oli lyhentynyt vapaamitassa n.8-10mm. ja painearvot olivat romahtaneet edellisestä mittauksesta. Uutuusjousi lyheni n. 1mm. ja painearvot olivat pudonneet vain 2 kg.

 

Tuo puristustesti vastaa sitä jos moottori jää käyttämättömäksi pidemmän aikaa niin siinä muutama jousi puristuu lähes minimimittaan. Lisäksi uutuusjousessa oli jousen päiden ulko ja sisäreunat pyöristettyjä. Mallijousien mukana tuli 24 osainen testipöytäkirja jossa oli tavoitearvot ja satunnaisesti valittujen jousien mittaustulokset jotka kaikki olivat tavoitearvoissa = tasainen laatu.

JaniM ei taida myöskään muistaa sitä, että tarjosimme ko:a sinisellä värimerkeillä olevia jousia siihen testiin jonka AC F oli teetättämässä.... no ei he niitä halunneet ottaa testattaviksi ( tietystä syystä ).

Ja mittaus tuloksia vertailusta ei tietenkään ole enää saatavilla?

 

Ja aikamoinen kone saa olla että vielä 6h sammuttamisen jälkeenkin venttiilijouset ovat 150C lämpöiset. Joku osaa varmaan kertoa millaisissa lämmöissä venttiilijouset on normikäytössä.

Link to comment

 

P.S. öljyruiskut ventiilikoneistoon rakenteilla:)

 

Mä tein viime talvena Cal-look loungesta lukemani modauksen imutönäreiden kannen päähän, 1mm poralla reikä noin sentti putken päästä.

Heittää öljyä ihan reilusti venakoppaan.

Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä.

 

Oli varmaan vain yksi tekijä tuo voitelu tai sen vähäisyys, joten kiilloitin uudet keinut venan päästä peilipinnalle jos se öljykalvo pysyisi niissä paremmin.

 

Toinen idea, minkä kuulin, olisi porata keinuvivun keskiosaan reikä, joka olisi siinä kohdassa, että suihkutessaan osuisi suoraan siihen keinuvivun lusikkapäähän. Tämähän osuisi aika hyvin myös noihin jousiin.

 

-Mikko-

Link to comment

VW-63:n linkittämä powerpoint oli oikein hyvä ja mielenkiintoinen. En ole nähnyt ilmajäähyjen jousissa käytettävän tuossa esiteltyjä erilaisia damppereita ja tuskin on tarpeenkaan, mutta aika selkeästi jousivoima- ja kestävyyskäyrät lähtivät laskuun n. 120c lämpötilassa ja siitä korkeammissa. Öljyruiskutus olisi varmasti tarpeen erityisesti tuplajousilla jossa osa lämmöstä muodostuu sisä- ja ulkojousen välisestä kontaktista / kitkasta joka vastaavasti syö jousen pintaa. Öljyruiskutus auttaisi tähänkin vähentämällä tuota kitkaa eikä sitten esim. erilaisia damppereita tarvitsisi tuplajousien väliin.

Link to comment

Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä.

 

-Mikko-

 

Juu en minäkään ihan pelkkien jousien jäähdytystä varten ole ö-ruiskuja rakentamassa. Ruiskuilla saan varmistettua myös, että laahaavat keinut ja ohjurit saavat voitelua myös pienillä kierroksilla ajettaessa, jolloin keinuvipuakselilta "tihkuva" öljy ei riitä. Isommilla kierroksilla ja kuormituksilla öljy toimii sitten lisäksi jäähdytyksenä.

Mietin kanssa noita "olemassa olevista" kanavista" öljyn johtamista venttiilikoppaan, mutta en oikein saanut mieleistä ajatusta aikaiseksi, joten tein venttiilikoppiin ruiskuputket joihin öljy johdetaan pääöljykanavasta erillisen paineventtiilin ja virtaussuuttimen läpi. Eli toimii myös pienillä kierroksilla (toisin kuin moottorin oman paineenrajoittimen kautta johdettuna), mutta pudottaa öljyt venttiilikopilta ensimmäisenä pois jos paineet jostain syystä laskee liikaa.

  • Like 1
Link to comment

Vai jäänyt kiinni valehtelusta...

Jos sun juttuja joku uskoo ni joo, jos ei niin ei.

 

Ei mulla mitään kaunaa oo sinne päin.

Kysyttiin jousista & vastasin jousista.

En kyllä unohtanut ongelman aiheuttajaa, jouset vaihdettiin & ongelmat poistui, mitä et ymmärtänyt?

Niin vähän kauppaa kanssasi tehneenä ettei kaunoja kerinnyt syntyä. Kaupat tein normaalisti osamyyjien kanssa varikolla, en kisapaikan aidan läpi myyvien ketä ei maksanut myyntipaikasta kuten muut myyjät.

 

Onnea venttiili-jousillesi / markkina-tempauksillesi, sitä ne tarvitsee!

 

Yhteystietoni löydät, streetviewkin löytää talon & puhelimenkin, vastaan mikäli kysyttävää. Joku viisas joskus sanonut että kun uskoo omiinkin valheisiin, ni mopo on jo keulinut!

Muista että vaikka kuinka uskoisi, ei se tarkoita että se on totuus! Äläkä syytä valehtelijaksi! Varmaan muistat miten sun jutuille on ennenkin oikeudessa käynyt? Google muistuttaa jos oot unohtanut...

 

Tuohon ei ole tarvetta vastata, elä sinä vain omissa kuvitelmissasi ja maailmassasi ja muistele lahjakorttiasi.

Ps. Oulaisten yleinen kesä SM, myyntipaikan hinnaksi ilmoitettiin KK:lle  880 euroa, toiset kaksi yritystä maksoivat todellisuudessa n. 85 euroa , ei liene vaikea arvata lähdettiinkö Oulaisiin? Aidan läpi ei ole koskaan ollut tarvetta myydä kun on päässyt kulkemaan porttienkin kautta.

Link to comment

Mä tein viime talvena Cal-look loungesta lukemani modauksen imutönäreiden kannen päähän, 1mm poralla reikä noin sentti putken päästä.

Heittää öljyä ihan reilusti venakoppaan.

Vie varmaan lämpöä pois mutta ite lähtökohtaisesti tein sen ajatuksella, että saisi keinuvipujen lusikkapäät lisää voitelua, koska oli scatin keinut kuluneet pahoin venan päästä.

 

Oli varmaan vain yksi tekijä tuo voitelu tai sen vähäisyys, joten kiilloitin uudet keinut venan päästä peilipinnalle jos se öljykalvo pysyisi niissä paremmin.

 

Toinen idea, minkä kuulin, olisi porata keinuvivun keskiosaan reikä, joka olisi siinä kohdassa, että suihkutessaan osuisi suoraan siihen keinuvivun lusikkapäähän. Tämähän osuisi aika hyvin myös noihin jousiin.

 

-Mikko-

Venttiilien päässä oli  11mm. leveät teräshatut?

Link to comment

tässä hieman fakta puhetta aatos happoselta!

1. aatokselta on vaatittu venttiilin jousien tarkka osto päivä määrä (kuukausi päivä vuosi). kuinka moni volkkari palstalaisista on ostanut osia k o . maahan tuojalta ja osat on pakattu sanoma lehteen tai voi paperiin ja kuitin virkaa toimittaa posti ennakko korttiin nuhjuisella käsi alalla kirjoitettu kasa lyhennelmiä??? vent.jous jar.syl pain.ase. käsi sytämellä: KUINKA MONI SÄILYTTÄÄ TÄLLÄISTÄ KUITIN IRVI KUVAA VIIKKOAKAAN PIDEMPÄÄN?


2. puhelin numero. kyseessä on myyjän vedätys viedä keskustelu SIVU RAITEILLE. vialliset jouset on heitetty jo ajat sitten AHLMANIN TIELLE (ROSKIIN). aatoksella ei ole mitään asiaa k o. jousien myyjälle.


3. sinisiä jousia on myyty 20 vuotta ja 12000 kappaletta. maahan tuoja on saanut jousista malli erän 20 vuotta sitten ja sen mukana mittaus pöytäkirjat????

onko tämä joku " vitsi ". jokainen tuotanto taloudesta edes ALKEET ymmärtävä ymmärtää halpa maissa tuotetun tavaran LAATU VAIHTELUT. maistuuko jokainen chikuita panaani samalta??? onko bahcon laatu yhtä hyvä kuin 1992??? kuinka monta erää sinisiä jousia on tuotu suomeen 20 vuoden aikana??? onko ne valmistettu samalla tehtaalla samalla tuotanto menetelmällä??? vastaako 2008 tehtyjen jousien laatu vuoden 1996 mittaus pöytä kirjoja?? jos vastaisikin onko myyjä julkaissut nämä pöytä kirjat??


4. petteri joni velimatti ja poni. aatokselle on turha name drobbailla, sori. kemissä asuu muitakin ihmisiä ja harrastajia. jos maasturi ei heitä tunne ei se muuta viallisia jousia yhtään paremmaksi!



JOKAINEN (ESIMERKIKSI PAADRE JA JAKETEK) VOI OSTAA IHAN MITKÄ JOUSET MOOTTORIINSA. MINÄ AATOS HAPPONEN KERROIN OMAN MIELIPITEENI JA SILLÄ SIPULI.
TÄMÄN ASIAN VATVOMINEN LOPPUU AATOKSEN OSALTA TÄHÄN. OPPI RAHAT ON TULLUT MAKSETTUA OSTAMALLA HUONOJA JOUSIA (SINISET).

TERVEISIN AATOS HAPPONEN KEMI

Edited by AatosH
Link to comment

Tuntuu olevan kielioppi ja käytöstavat useammaltakin keskusteluun osallistujalta hukassa. Naurettavaa kinausta ja vuoronperään parjausta puolin jos toisin. Luulisi (oletettavasti) aikuisten ihmisten tietävän sen että netissä kinaaminen harvoin johtaa positiivisiin tuloksiin. Ala-arvoista haukkua toista netissä riippumatta siitä kuka sen tekee ja millä motiiveilla.

 

Hauskaa luettavaahan tämä keskustelu on ollut, mutta ehkä se on aika siirtää muualle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...