Jump to content

-57 Ovaali


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
On 10/20/2018 at 11:38 PM, Tanhis said:

Ei kait sillä väliä ole miten on piirretty kunhan ne kytkee oikein. Lähinnä kuvat auttaa omaa ajatusta siittä että on oikein kytketty.

 

Eile testailin vähän jo sähköjä. Äkkiseltään näytti, että homma toimii muuten, niinku olin ajatellu, mut kilven valo vilkkuu myös 😂😂😂

Eli sille pitää vetää virta muualta. Näähän oli nyt aateltu niin, että takavalo vilkkuu, jotta homma rokkaa myös jarruttaessa...

 

20190315_190024.thumb.jpg.67c853c471f5b80dfc489ed1a069ebd2.jpg

Edited by Art_Zi
  • Like 1
Link to comment
Just now, -tipi- said:

Et kai sie sitä 5W ajovalolankaa laittanu vilkkumaan? Kilven valohan on niiden kanssa samassa piuhassa.

 

Todenköisesti, ku eihän se Aatsi nää ruuhkaleaun takaa mitään mitä se kytkee.. mitenkän se syö sen ruuhkaleuan kaa, hyvin veikkaan ku nähny miten ribs uppoaa pikkumieheen ja hyvn lipasee leualta kisselit vielä suuhun.. 

Link to comment

Ei se hyödytä mitään jos sen takavalon laitat vilkkumaan. Takavalo on 5 W ja jarruvalo on 21 W, kun painat jarrua niin jarruvalo on niin kirkas että ei se takavalo vilkkuvana tai palavana sieltä mihinkään näy. Nimenomaan jarruvalo laitetaan vilkkumaan, se on se "oikea" tapa.

  • Like 1
Link to comment
11 minutes ago, metake said:

Ei se hyödytä mitään jos sen takavalon laitat vilkkumaan. Takavalo on 5 W ja jarruvalo on 21 W, kun painat jarrua niin jarruvalo on niin kirkas että ei se takavalo vilkkuvana tai palavana sieltä mihinkään näy. Nimenomaan jarruvalo laitetaan vilkkumaan, se on se "oikea" tapa.

 

Ok. Pitänee katella sit uusiksi 👍

Link to comment

Kytkennät tarlastettu vaikkei savua ollukkaan 🙂Otetaampa vähä takas nyt....eli on kytketty siten, että takavalo 5w palaa ja jarruvalo 21w vilkkuu. Ja jatkaa vilkkumista ko painaa jarrua....Mut edelleen kevysti vilkkuu tuo kilven valoki ko vilkku päälä....ja räpsuu just niinku eri tahtii vilkun kans...tokiha se voi olla ku en oikealla akulla testaa vaan defan laturilla....lähtä seuraavaks akkukauppaan.

Link to comment
23 minutes ago, Pasi said:

Tuleeko sulla myös suuntaviitta vilkkumaan? Eikös sellainenkin ole mahdollista tehdä.

 

Laita Art_zi päivitetty kytkentäkaavio sitten näkyviin millä saat toimimaan, niin mä kopioin siitä sitten itelle 🤣

 

 Seo Tanhis ja Tipi suunnitellu tämän. Piirros löytyy 4 tai 5 sivulta 🙂

Alustavasti näyttäs toimivan niinku pitääki.

 

Ei tainnu täsä systeemisä vinkkarit vilkkua, en oo päässy testaa ku vinkkarit vasta tulollaa. Lähinnähän tää piti räpeltää tähän tyyliin, koska tulee koukku ja kärry. Ja helevetisti releitä ja säätöä koska kärryssä vilkut erikseen. Kuplasa vilkkuu jarruvalo ni ei voi rosvota.

 

Kemin Karavaanrilta tulee vittuilua ku ovaalisa releitä enämpi ko Tommin käyttiksesä 😂😂😂😂

Edited by Art_Zi
  • Like 1
Link to comment
56 minutes ago, Art_Zi said:

Nakkaaha Åke linkki vilkkuviin ledeihin

 

En muista minkälainen polttimo vinkkareissa on, mutta ebaystä noita löytyy. Tässä yksi malliksi, tässä tosin on väärä kanta: https://www.ebay.com/itm/2pcs-1157-2357-White-LED-Projector-Strobe-Flashing-Tail-Brake-Lights-Lamp-Bulbs/273461261509?hash=item3fab8fb4c5:g:mTgAAOSwe25bFlVt

Link to comment

Sähköhommien testailua jatkettu. Hain akun ja loppu kilven valon räpsyminen.

 

Etuvalot ei pelannu huonostikkaa. 3 tuntia meni selvitellessä ja vänkärin lampunpitimen maa ei pelannu. Se mihi maajohto tuli ni ei ollu kontaktia siihen ite pitimeen. Kolvi kätteen ja homma rokkaa.

 

IMG-20190322-WA0022.thumb.jpeg.db376e49b8d8b190208589bdbc2b03fe.jpeg

IMG-20190322-WA0024.thumb.jpeg.4ad92b994afa7ee8e593185cbabd6701.jpeg

 

Pitkät aiheutti seuraavaks ongelmia. Sulakerasian siltaus rikki ja siinäkään ei virta mene liittimestä edemmäs. Eli jotenki irti se pulikka joho johto tulee ni ei saa kontaktia. Käyä hakemassa uus rasia ni saa pelittään.

 

20190322_195719.thumb.jpg.64bef5171de952e28d47554ace87ea6e.jpg

 

20190322_195733.thumb.jpg.b62573f48e26e2d547f37f145444ea3f.jpg

 

Töötin kans painin tuosa yks ilta ja seki pelaa nyt. Sielläki oli huono kontakti rattiputkeen.

 

Sitte ootellaan vaan csp:n pakettia, ni saa 12v vinkkarit paikallee ja sähöt ois valamiit.

 

20190322_203239.thumb.jpg.6ddd5a3f6fdedcabbbb17c94ba42d6b7.jpg20190322_203255.thumb.jpg.cac48c4ee3f38001f53b00598e230b19.jpg

  • Like 3
Link to comment

Noiden vanhojen sähköosien kanssa riittää varmasti haastetta. Hyvä keino vian haussa on mitata jännitehäviö kontaktin ja maan tai syöttöjohdon väliltä hyvällä yleismittarilla. Kuorma päällä eli kuluttaja kytkettynä jo puoli volttia aiheuttaa häiriöitä.

  • Like 1
Link to comment
On 3/16/2019 at 8:52 PM, metake said:

 

En muista minkälainen polttimo vinkkareissa on, mutta ebaystä noita löytyy. Tässä yksi malliksi, tässä tosin on väärä kanta: https://www.ebay.com/itm/2pcs-1157-2357-White-LED-Projector-Strobe-Flashing-Tail-Brake-Lights-Lamp-Bulbs/273461261509?hash=item3fab8fb4c5:g:mTgAAOSwe25bFlVt

 

Ei näytä äkkiseltään löytyvän oikeanlaista vilkkuvaa lediä ebaystä....

Link to comment
  • 3 weeks later...

Starttiongelmat selätetty, ku kävi vaihtaan uuden akun takuuseen.

 

Karavaanarin kans iskettiin tämä tulille tänään. Siinähän se käyä röpötti, mutta tuli nyt mieleen, että onko tuossa virranajakajan käyttöakseli 180 astetta pielessä?

 

Kuvassa tämän hetken tilanne, miten tulpanjohdot menee ja sytkä on kohdallaan ja kone käy ok.

 

Jakajana on boschin vju4br8 ja siinä ykkösen merkki (lovi siinä reunassa) on jakajassa siinä missä nyt on 3 tulpanjohto. Tai mun mielestä se lovi on ykkösen merkki. Tossa jakajassa kyllä lukee siinä jakajan kyljessä numero (1) suunnilleen siinä kohtaa missä kuvassa on 4. Mutta kummassakaan ei todellinen ykkösen paikka nyt ole....

 

Ja jos on 180 astetta pielessä, niin onko sillä mihinkään mitään merkitystä? Eli kannattaako yrittää alkaa repimään sitä pois ja pelätä, että shimmit tippuu koneeseen.....

 

Sytkä on nyt kohdallaan ja alipainekello osottaa suoraan, eli se mahtuu olemaan aivan hyvin.

 

 

 

 

 

image.png

Edited by Art_Zi
Link to comment

Jakajan rungossa on öljyaukko ja kampikammiossa vastaava öljyreikä mistä jakajan akseli saa voitelua. Jos jakaja on väärässä asennossa nämä aukot eivät täsmä ja jakajan akseli ei saa tehtaan sille suunnittelemaa voitelua.

 

Se että miten tämä vaikuttaa jakajan kulumiseen on sitten taas ihan sama asiak kuin öjlykeskustelun sinkkipitoisuudet. Joku sanoo että leikkaa kiinni toinen sanoo että ajellut miljuuna km ilman ongelmia. Oma mielipide on että öljyt menee kumminkin niin löysäksi lämpimänä että löytää kyllä tiensä jakajan akselille vaikka ei reijät olekkaan kohdallaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...