Jump to content

-58


Recommended Posts

Posted
32 minutes ago, DOODAH said:

hyvännäkönen alasaranan pelli. kenen valmiste?

 

En muista kenen tekemä tuo on, neoretrolta tuli tuokin hommattua.

  • 3 weeks later...
Posted

Eteenpäin on menty, niinkuin takalasin tarrassa lukee 😆 

Hitsaushommat ois nyt korista tehty ja koppa nostettu takaisin telineeseen...

IMG_20190105_223438.jpg

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

No niin, epoksilla sutasin sisälokasuojat ja por-15 maalilla korista etuosan ja takaosan. Lämpökoteloiden pohjat täytyy vielä porrilla maalata ja sisälokasuojiin laitan vielä kiveniskumassan suojaksi niin eiköhän se siitä.

 

Pakkelointihommia aloitin ja onhan se syvältä kun sitä(kään) ei osaa kunnolla... sivupaneelit ja a-pilarin alaosista saumat täytyy hiplailla tasaisemmaksi, no eihän tuosta muutenkaan tule mikään näyttelykampe niin jospa se välttäisi.. 😆

 

Maalaus/feikkaus homman annan suosiolla sille joka sen osaa tehdä.

alaosa.jpg

maalausta.jpg

Edited by Pasi
  • Like 4
  • 3 weeks later...
Posted

Nyt on uudemman mallin vaihdelaatikon kiinnike vaihdettu, samalla hitsasin keskikannakkeelle kiinnitysraudat. Hieman sai tuota kiinnikettä modata, että sai sopimaan.

IMG_20190212_205224.jpg

  • Like 2
  • 2 weeks later...
Posted

Tarkoitus olisi vaihtaa tiivisteet yms alkuperäiseen ohjaussimpukkaan, se kun tuntui olevan ihan hyvässä kunnossa. Mistähän siihen löytyisi räjäytyskuva ja tarvittavat tiivisteet yms.

Onkohan siihen saatavilla jonkinlainen korjaussarja?

Kattelin jo netistä mutten löytänyt.

  • 3 weeks later...
Posted

Ohjaussimpukkaan sain vaihdettua stefat yms. Eipä tuo nyt niin kummoinen homma ollutkaan.

 

Aiemmassa kuplassa ei ollut ollenkaan pohjalevyssä äänieristettä, niin ajattelin nyt laittaa tähän, jospa se ois hieman hiljaisempi ajella.

IMG_20190316_213039.jpg

  • Like 3
  • 2 weeks later...
Posted

Eversti Sandelsin kans kasattiin etuakselia, mukavaa hommaa 😀 

Päädyin sitten kuitenkin uuteen 2" kavennettuun cb:n akseliin, tuossa itsetehdyssä akselissa minkä ostin niin ei ollut ihan mitat kohillaan.

 

Näyttäisi vähän siltä, että aika matalalle menee keula kun säädöt on ihan alimmassa asennossa..

IMG_20190330_214056.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Posted

Jaa sullakin Eversti Sandels käyny kylässä.. tuossa iltapäivästä sen kanssa mietittiin ja tehtiin laskelmia ku puhuri pyyhkäs pikku osan yöllä terassin lärpäkellä huitsin vittuun että minkälainen homma se uus katos on ja millälailla se tulee tehdä.. Eversti oli sitä mieltä että turha sitä sen enempää suunnitella, värkit tontille ja tekemään.. sano että ku ottaa pikkuosaston Sandelsin poikia mukaan niin varmaan tulloo hyvö

  • Haha 1
  • 2 weeks later...
Posted

Tuosta ruorista puuttuu joitain osia tyytin painikkeesta, ei hajuakaan millaisia kun tuo oli osina autossa.. minkälaisia osia tuosta puuttuu?

 

Yritin jo googletella mutten löytänyt oikein selvää vastausta, jos jollain on tuollainen ehjä ratti niin ois hienoa jos saisi siitä vaikka kuvan mitä kaikkea tuossa kuuluu olla?

IMG_20190408_104420.jpg

Posted (edited)

Eikait tuosta puutu ko se jousihässäkkä.

 

Huono kuva mutta tuosa vähä näkyy.

 

Screenshot_20190408-203935_Chrome.thumb.jpg.8f5657ee92a2d6aa65976fd3928d9e96.jpg

 

Edit. parempi kuva

 

Screenshot_20190408-205114_Chrome.thumb.jpg.a1919d20b6e3da71d32818063b72a7a7.jpg

Edited by Art_Zi
Posted

Siis uupuu ainoastaan jousi sieltä? Jos jollain sattuu olemaan sellainen ylimääräinen niin saa tarjota 😄

 

Onko tuossa tyytin painikkeen alla jonkinlainen metallinen kontaktilevy?

Posted
5 minutes ago, Pasi said:

Siis uupuu ainoastaan jousi sieltä? Jos jollain sattuu olemaan sellainen ylimääräinen niin saa tarjota 😄

 

Onko tuossa tyytin painikkeen alla jonkinlainen metallinen kontaktilevy?

On metallilevy, johon johto kiinnitetään. Johdon pää laitetaan levyn keskellä olevaan reikään ja kiristetään toisella puolella olevalla pienellä ruuvilla paikoilleen.

Posted
8 hours ago, x-pj said:

On metallilevy, johon johto kiinnitetään. Johdon pää laitetaan levyn keskellä olevaan reikään ja kiristetään toisella puolella olevalla pienellä ruuvilla paikoilleen.

 

Eli metallilevy ja jousi puuttuu sitten sieltä. Ja näitähän ei varmaankaan saa mistään hommattua uusia??

  • 2 weeks later...
Posted
On 4/10/2019 at 8:07 AM, Tanhis said:

Eiköhän noita nyt löydy käytettynäkin lähestulkoon joka pitäjästä.

 

Ei muuten oo yhtään tarjousta tullut vielä 😄

 

Lauantaina nostettiin kori paikoilleen, nyt sitten pääsee tekemään sähköhommia. Vanhan johtosarjan otin suosiolla pois ja teen kaikki sähköt uusiksi.

Johtojen paksuudet on oikein kuin alkuperäisessä mutta värit ei, laitan vaan paperille muistiin mikä johto on mikäkin.. 😆

 

 

IMG_20190413_232418.jpg

IMG_20190412_212027.jpg

IMG_20190414_142859.jpg

  • Like 2
  • 3 weeks later...
Posted

Sähköt ois tehty ja toimiikin vielä, takavaloihin kytkennän kopioin Art_Zilta ja sama homma mulla eli vilkun merkkivalo ei toimi mittarissa.. 

 

Niin nyt laitoin 12 voltin sähköt ja pyyhkijänmoottoriin vaihdoin vaan ankkurin niin sekin toimii.

 

Verhoilut jouduin hommaan uudet kun ei niitä käytettynä löytynyt, eli kumimatot ja 5 osaisen harmaan kangasverhoilun. Vähän liian siisti tuli niiltä osin 😄 

 

Ratissa huomasin hieman klappia pysty ja sivusuunnassa, onkohan tuolle mitä tehdä? Mua se ei haittaa mutta mitä meinaa katsastuksessa?

 

IMG_20190504_141000.jpg

IMG_20190504_140833.jpg

  • Like 1
  • 4 weeks later...
Posted

No niin, tää ois nyt kilpien väliin hommattu tänään.. 🙂

Kempeleen keisarin avustuksella saatiin selville mistä löytyy vielä lyhyitä rekisterikilpiä ja sain varattua toukokuun loppuun asti ainakin yhdet.

Kuvassa olevilla takavanteilla en kuitenkaan käyttänyt, vaan sain lainattua hieman kapeammat ja myös vakio 1200cc moottori on lainassa.. 🙂

Katsastus meni kaikinpuolin ihan ok, olihan se ehkä hieman tarkempi mielestäni kuin normaalisti mutta niin kait sen kuuluukin olla.

Ja eihän sitä ilman ongelmia selvinnyt tuostakaan reissusta, vaihdelaatikko pitää aivan järkyttävää meteliä jne. Sen saa seuraavaksi alkaa jumppaan irti..

Kilvet laitoin samantien tilaukseen mustapohjaisena ja myös vanteet vaihtuu erilaiset kunhan ne tulevat Englannista.

Mutta tästä on taas hyvä jatkaa, kun on saanut tuon rekisteröityä 👍

IMG_20190518_165433.jpg

IMG_20190530_162037.jpg

  • Like 9
Posted (edited)

Mitä Kenpeleen Keisarikunnassa kuultu.. Fooksit

Hyvä että bläkit o tilattu.. hieno homma kilpien välissä komia pirssi.. Tais peltiset lipsahtaa sitte vähän liika leviäks

Edited by Urbantoy
Posted
10 hours ago, Stidi said:

Minkälaiset vanteet tulossa? Hyvältä näyttää!

Urbaani hieman jo paljasti mitkä tulee, saapa sitten nähdä kuin ne sopii muuten auton ulkonäköön jne.

Posted (edited)

Mikäs levipelleisä ko vaihtuu? Katoin että 195/65 takana? Vannepaja suosittelee 195/60 noille.

Vai eikö haluta tontittaa tarpeeks?

 

Ite käytin etuvanteet just Vannepajala ja siirrettii keskiöitä 15mm ulospäi ni sai isomman ET:n, että saa keulaa alemmas. Ei oikein tuolla 50mm kavennettu + dropit saa keulaa nii alas ku haluttaa, ilman että renkaat raapii käännettäessä.

 

4" kavennettu kai se ihanne ois, että pääsis alemmas, mutta katella sitä sit joskus. Ei taho löytyä neulalaakereilla noita 4" kavennettuja....

 

Fooshit passaa hyvin 👍👍 mut keulaa ei saa kovin alas ko ET 20 isovitosessa.

 

Hyvä kilpi 58:iin 👍👍

Edited by Art_Zi
Posted (edited)

Takana rengas osuu kaareen, ei ole paljosta kiinni. Vaikka laskin perää alemmas niin ei vaan mahtunut taittumaan suojan sisään, en tiedä menisikö sitten sillä 195/60 renkaalla paremmin.

Sain Terolta testattavaksi fooshit ja kyllä ne oli omaan silmään paremmat kuin peltivanteet ja pölärit.

Noissa foosheissa on tosiaan et20 mutta kyllä sen riittävän matalalle saa myös niillä, taakse varmaan täytyy laittaa speiserit sitten niin saa renkaan lähemmäs lokasuojan reunaa. Kattoo sitä sitten.

 

Nyt kun saisi tuon vaihdelootan toimimaan kunnolla niin ois hyvä, se on jo toimitettu tutkittavaksi.

 

Ctr= Crash Team Racing 😄

Edited by Pasi
  • Like 2
Posted
6 hours ago, Pasi said:

Takana rengas osuu kaareen, ei ole paljosta kiinni. Vaikka laskin perää alemmas niin ei vaan mahtunut taittumaan suojan sisään, en tiedä menisikö sitten sillä 195/60 renkaalla paremmin.

 

Joskus nähnyt että rummun spooria lyhennetään hieman sisäpuolelta ja saadaan näin jokunen milli tilaa kaareen nähden. Toimenpiteen viisauteen en ota kantaa...

 

Hieno on. Stance kohdallaan, ei liian korkea eikä liian matala.

  • 2 weeks later...
Posted

Vanteet tuli ja omaan silmään ne sopii paremmin kuin peltivanteet mutta nämähän on makuasioita.

Vaihdelaatikko meinasi tosiaan teetättää kunnolla töitä, kaksi kertaa piti käyttää auki ennenkuin tuli kuntoon, kiitos Jannelle vaan remontista.

 

Tänään pääsin siis kunnolla vasta testaamaan tuota autoa ja onhan se mukava ajella pitkästä aikaa. Vielä siinä kuitenkin pientä hommaa on, rengaskulmat kun säätää niin ajettavuus paranee huomattavasti.

 

Keulaa pitäisi nostaa hyvin vähän kun meinaa rengas ottaa välillä kiinni kaareen kun kääntää ja peräpäätä vois hieman laskea..

 

 

IMG_20190615_184501.jpg

  • Like 1
Posted

Ja sain tosiaan ne mustat kilvet myös 👍

 

Etuvanteisiin ei mahtunut ne keskilätkät paikoilleen kun rasvakupit tulee niin ulos, tuohon täytyy keksiä jotain.

IMG_20190615_184514.jpg

  • Like 4
Posted
15 hours ago, Pasi said:

Ja sain tosiaan ne mustat kilvet myös 👍

 

Etuvanteisiin ei mahtunut ne keskilätkät paikoilleen kun rasvakupit tulee niin ulos, tuohon täytyy keksiä jotain.

IMG_20190615_184514.jpg

Jos siihen sorvauttaisi pienen holkin, millä toisi keskikuppia rasvakupin verran ulospäin?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...