kari kittilä Posted October 11, 2017 Posted October 11, 2017 Toisenpuolen reumaluukku heppailtu paikoilleen, tein tuohon myös raitisilmapuhallinta varten lähdön. Toista puolta joutui vähän paikkailemaan kun ruoste oli syönyt sitä reilummin. 1 Quote
jaketech Posted October 12, 2017 Posted October 12, 2017 on valitettavasti ehtinyt kadota kyseinen ruutupaperille kynäilty luonnos. Suosittelen sen sijaan tutustumista http://www.flowbenchtech.com ei oikeen onnistu lontoon lukeminen ni ei auta mua yhtää Quote
wp Posted October 12, 2017 Posted October 12, 2017 ei oikeen onnistu lontoon lukeminen ni ei auta mua yhtää Lainattuja kuvia: Vasen SF110, oikea puoli yksinkertaisempi periaatteeltaan, ei tarvetta lämpötilakompensoinnille. Yksinkertaisimmillaan vanerilaatikko, ilmalähde ja mittauslevy. Toki käytännössä vaatii muutakin, esimerkiksi säätö testipaineelle eli vuoto tai elektroniikka. Quote
Basterd Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 Tällaista Sehän edistyy kovaa vauhtia. 1 Quote
kari kittilä Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 Bajahan tuosta näkyy tulevan.. ;-) Ei todellakaan:):) Quote
kari kittilä Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 Tänään oli tarkotus laittaa tuo oikea splitin keulapala paikoilleen mutta aina ei kaikki mene niinkuin suunnitelee ja aattelee. Splitin palan syvennys on paljon korkeammalla ja syvemmällä kuin tossa 61:sen keulassa joten hitsasin alkuperäisen palan takaisin ja koitan tehdä tuon muutoksen muulla tavalla:) Quote
metake Posted October 13, 2017 Posted October 13, 2017 Splitin palan syvennys on paljon korkeammalla ja syvemmällä kuin tossa 61:sen keulassa Jos tarkoitat tuota varapyöräkotelossa olevaa syvennystä jossa on jarrunestesäiliö, niin vanhan mallin keulassa syvennys on erilainen koska etuakseliin kiinnittyvät pultit tulee vanhemmassa tähän syvennyksen alapeltiin, kun taas uudemmassa ne tulee syvennyksen takapuolelle bensatankin alle. Mutta tuollainenhan sen syvennyksen kuuluukin olla, joten mitäs se haittaisi jos on erilainen? Vai oliko tässä kyse jostain muusta syvennyksestä? Quote
kari kittilä Posted October 14, 2017 Posted October 14, 2017 Juurikin tuota tarkoitan ja tiedän tuon akselin kiinnityksen eron mutta tuo korkeusero yllätti, ilmeisesti noissa vanhemmissa tankki on suoremmassa koska korkeuseroa on jotain 12cm. Aloin sitten toteuttamaan tuon muutoksen vähän eri tavalla. Pientä sovittelua jo tehty, eiköhän tuo kohta miggiliimata paikoilleen. Quote
jaraku Posted October 15, 2017 Posted October 15, 2017 varmaan kannattaisi sovittaa huo naamapelti /varapyörä kotelon pohja ja sitten tuo korin kiinnitys/ pissapojan säiliö pelti sit vasta paikalleen. Quote
kari kittilä Posted October 15, 2017 Posted October 15, 2017 Juu, kaikki pellithän pitää käyttää paikoillaan eihän niitä muuten saa sovitettua oikein. Tuossa kuvassa olen vasta laittanut säiliön pellin hollille ja se on vielä liian korkeallakin;) Quote
kari kittilä Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 (edited) Oisko kellään antaa splitin tai varhaisen ovaalin tankin aukon mittoja? Siis tuon aukon mihin tankki upotetaan keulassa. Edited October 16, 2017 by kari kittilä Quote
metake Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Ovarhaisen ovaalin tankin aukon mittoja? Pitäisi oleman sama varhaisessa ja myöhäisessä. Tässä -57:sta mittoja. Quote
kari kittilä Posted October 16, 2017 Posted October 16, 2017 Kiitokset Åke, näillä pääsee hyvin eteenpäin. Tuosta sivukuvasta sisälokasuojaan päin näkee hyvin tuon eron uudenpaan, vanhemmissa näyttää tankin linja olevan lähes vaakasuora kun taas uudemmissa on aika reilusti etuviistoon. Quote
hpa Posted October 18, 2017 Posted October 18, 2017 (edited) Eilen illalla indeksoin sytytystulppia sylinterinkansissa eli kääntelin sytytystulpan kärkiä palorintaman suuntaan. Oikea kiristysmomentti olisi auttanut, mutta sitä on taas niin monenlaista ohjetta. 043 saksalaiset tehtaan vaihtokannet kyseessä.Nämä kannet siis yllä mainitulta Janakkalan sheriffiltä ostettu. Pakoventtiilien ohjurijumppa menossa mittausvaiheessa. Edited October 18, 2017 by hpa Quote
metake Posted October 18, 2017 Posted October 18, 2017 Noi sisälokarit pitäis vielä muuttaa vanhemman mallisiksi, eli sellaisiki ettei olis pullistuksia tavaratilasta pyöräkoteloon päin ;) 1 Quote
68teevee Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 (edited) Toimittaja livahti ovenraosta talliin , karkuun ei enää päässyt.... :0 Laitoin tarkemman kuvan... Edited October 25, 2017 by 68teevee 12 Quote
jarkki86 Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 Harmillisen huono kuvanlaatu, ei nähnyt lukea juttua. Quote
68teevee Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 Joo,huono kuvanlaatu on. Tallikin on lapioitu ,näyttää melki sairaalalta..:) 2 Quote
Pedalpusher Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Tuotako varten se rullattiinkin viime viikolla ulos ja siivottiin? :) Quote
68teevee Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Tuotako varten se rullattiinkin viime viikolla ulos ja siivottiin? :) Juu,muuten olis varmaan jäänyt siivoomatta . 1 Quote
wp Posted October 25, 2017 Posted October 25, 2017 Projekti muutti takaisin kotitalliin...tästä on hyvä jatkaa. Vaihteiston, takajousituksen ja etuakseliston asennus ensimmäinen välitavoite. Jos jollakin olisi vinkkiä kapeista ja matalista frontrunnereista alustan sovitusta ja säätöä varten niin olisin kiinnostunut. Käytetyt sliksit samaan tarkoitukseen löytyi jo, kiitokset toimittajalle. 9 Quote
kari kittilä Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 (edited) Reumaluukun paikat hitsattuna ja osittain hiottuna. Läpsyttelin kutisteviilalla pellit takaisin muotohin. Teen tinaukset sitten kun kori on käynyt puhalluksessa. Edited October 27, 2017 by kari kittilä 1 Quote
kari kittilä Posted October 31, 2017 Posted October 31, 2017 Pari iltaa touhuilua kuumapuhaltimen ja siklin kanssa niin massat on lattialla. Nyt on mukavampi puhaltajalla työskennellä. Quote
jaraku Posted November 2, 2017 Posted November 2, 2017 (edited) satulatuoli on pop niin piti jokuaika tehä itelle sellanen. tuolin vartta in jatkettu 400mm ja itse satula on vm 54 MZ pyöränsatula jousutuksella! päälystetty tumman punasella fleikki keinonahalla. kuvat on aika tummat! tää valmistu joku aika sitten.. om tuli aika rok.. Edited November 2, 2017 by jaraku 2 Quote
kari kittilä Posted November 3, 2017 Posted November 3, 2017 Peräpään uudistaminen aloitettu 5cm levittetyillä peltilokasuojilla. Quote
kari kittilä Posted November 4, 2017 Posted November 4, 2017 Takaosa alkaa olemaan valmis, pari pikku paikkaa vielä ja hionnat niin se on siinä. 2 Quote
wp Posted November 5, 2017 Posted November 5, 2017 (edited) Alumiiniset ovipanelit saivat kevyen hionnan ja epoksin pintaan, kojelauta on lopullista kiinnitystä vailla. Ohjausakseliputken sävy RAL 9005 silkinhimmeä musta, samoin ohjauspyörän keskiö. Myös ohjauspyörän nahkainen kehä puhdistettu ja viimeistelty nahan hoitoaineella, lisäksi kaikki johdot pylvään sisältä uusittu ja niputettu polyamidikudoksen sisälle. Ohjauslukon poistin toiminnasta mutta voi olla että lopulliseen versioon muuttu ohjausputki alumiiniseksi nylon- holkeilla, alkuperäisestä pylväästä saisi melkein 2kg painoa pois kun hukkaisi valetun osan tykötarpeineen. Edited November 5, 2017 by wp 3 Quote
HSuomi Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Odotan innolla koska wp:n auto näkyy viivalla. Voitko antaa maistiaisia tekniikasta? Quote
wp Posted November 7, 2017 Posted November 7, 2017 Jos kaikki palaset loksahtaa kohdilleen niin 2594cc (86x98) vapari, WBX- lohko ja hitsatut/portatut wanhan liiton Superflow 1- kannet. Loput speksit moottorin osalta vielä auki, osia puuttuu tai on vielä koneistamatta valmiiksi. Vaihteisto on swingi suoraanajoon sopivilla mausteilla, spool, vertigate ja Liberty pro rings 2-3-4 vaihteilla. Noilla mennään aluksi, katsotaan mihin suuntaan juoni kehittyy. Quote
kari kittilä Posted November 9, 2017 Posted November 9, 2017 Tein tuossa välihommana kavennetun etuakselin 1 Quote
Tanhis Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Fiksumpihan tapa tuo on kuin päistä kaventaminen mutta olisihan tuon kahdellakin saumalla saanut tehtyä. Tietty jos säätöpalat oli varmiina keskellä niin silloin vähän hankalampi. Quote
kari kittilä Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Joo, säätöpalat oli valmiina enkä viittinyt alkaa irrottelemaan noita korinkiinnitys rautoja. Sorvattiin tukiholkit akselin sisään niin ei ala vääntymään. En mä kyllä mitään tee noilla säätöpaloilla kun tähän tulee coilover jousitus ja omat jousilatit jää pois käytöstä, pitää vielä vahvistaa nuo iskaritolpat. Quote
SePi Posted November 10, 2017 Posted November 10, 2017 Tallista tulikin maalaamo. Kanavapuhallin vie höyryt ja sumut letkulla pihalle ja lattiasta nousee lämpöä sen mitä kukkaro kilowatteja haluu maksaa. 4 x 30W LED valoa siirreltävissä tarpeen mukaan. Maantien puoleisella pohjalla opetellaan ja jos miellyttää, niin sitten homma etenee kohde kerrallaan. Veden erottimestahan tää lopputulos on myös paljolti kiinni, katotaan millaista siivilää ja sammiota lopulta tarvitaan. Onneksi ei oo isoja peilaavia pintoja, mutta toisaalta ympärimaalattavaa putkea sitäkin enemmän 5 Quote
kari kittilä Posted November 11, 2017 Posted November 11, 2017 (edited) Kasasin tänään taka-akseliston Edited November 11, 2017 by kari kittilä 2 Quote
DWL_Puavo Posted November 11, 2017 Posted November 11, 2017 Tämmöset 30mm pidemmät putket. 32mm jatkopaloja pätkittynä sorvissa uhratusta putkesta ois pari paria joutenkin. Sent from my Moto G (4) using Tapatalk 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.