Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

Posted

ei oikeen onnistu lontoon lukeminen ni ei auta mua yhtää

Lainattuja kuvia:

 

Vasen SF110, oikea puoli yksinkertaisempi periaatteeltaan, ei tarvetta lämpötilakompensoinnille.

Yksinkertaisimmillaan vanerilaatikko, ilmalähde ja mittauslevy. Toki käytännössä vaatii muutakin,

esimerkiksi säätö testipaineelle eli vuoto tai elektroniikka.

post-676-0-36643100-1507825532.gif

post-676-0-79020300-1507825577_thumb.jpg

Posted

Tänään oli tarkotus laittaa tuo oikea splitin keulapala paikoilleen mutta aina ei kaikki mene niinkuin suunnitelee ja aattelee. Splitin palan syvennys on paljon korkeammalla ja syvemmällä kuin tossa 61:sen keulassa joten hitsasin alkuperäisen palan takaisin ja koitan tehdä tuon muutoksen muulla tavalla:)

post-635-0-14311100-1507925515_thumb.jpg

post-635-0-81771300-1507925531_thumb.jpg

Posted

Splitin palan syvennys on paljon korkeammalla ja syvemmällä kuin tossa 61:sen keulassa

Jos tarkoitat tuota varapyöräkotelossa olevaa syvennystä jossa on jarrunestesäiliö, niin vanhan mallin keulassa syvennys on erilainen koska etuakseliin kiinnittyvät pultit tulee vanhemmassa tähän syvennyksen alapeltiin, kun taas uudemmassa ne tulee syvennyksen takapuolelle bensatankin alle. Mutta tuollainenhan sen syvennyksen kuuluukin olla, joten mitäs se haittaisi jos on erilainen? Vai oliko tässä kyse jostain muusta syvennyksestä?

Posted

Juurikin tuota tarkoitan ja tiedän tuon akselin kiinnityksen eron mutta tuo korkeusero yllätti, ilmeisesti noissa vanhemmissa tankki on suoremmassa  koska korkeuseroa on jotain 12cm. Aloin sitten toteuttamaan tuon muutoksen vähän eri tavalla. Pientä sovittelua jo tehty, eiköhän tuo kohta miggiliimata paikoilleen.

post-635-0-26372400-1508008268_thumb.jpg

post-635-0-21962500-1508008292_thumb.jpg

post-635-0-99846500-1508008309_thumb.jpg

post-635-0-32974500-1508008360_thumb.jpg

Posted

varmaan kannattaisi sovittaa huo naamapelti /varapyörä kotelon pohja ja sitten tuo korin kiinnitys/ pissapojan säiliö pelti sit vasta paikalleen.

Posted

Ovarhaisen ovaalin tankin aukon mittoja?

Pitäisi oleman sama varhaisessa ja myöhäisessä. Tässä -57:sta mittoja.

post-243-0-93689800-1508176478_thumb.jpg

post-243-0-74078600-1508176491_thumb.jpg

post-243-0-80188900-1508176500_thumb.jpg

post-243-0-33037600-1508176510_thumb.jpg

post-243-0-60500300-1508176519_thumb.jpg

Posted

Kiitokset Åke, näillä pääsee hyvin eteenpäin. Tuosta sivukuvasta sisälokasuojaan päin näkee hyvin tuon eron uudenpaan, vanhemmissa näyttää tankin linja olevan lähes vaakasuora kun taas uudemmissa on aika reilusti etuviistoon.

Posted (edited)

Eilen illalla indeksoin sytytystulppia sylinterinkansissa eli kääntelin sytytystulpan kärkiä palorintaman suuntaan. Oikea kiristysmomentti olisi auttanut, mutta sitä on taas niin monenlaista ohjetta. 043 saksalaiset tehtaan vaihtokannet kyseessä.Nämä kannet siis yllä mainitulta Janakkalan sheriffiltä ostettu. Pakoventtiilien ohjurijumppa menossa mittausvaiheessa.

Edited by hpa
Posted

Noi sisälokarit pitäis vielä muuttaa vanhemman mallisiksi, eli sellaisiki ettei olis pullistuksia tavaratilasta pyöräkoteloon päin ;)

  • Like 1
Posted

Projekti muutti takaisin kotitalliin...tästä on hyvä jatkaa. Vaihteiston, takajousituksen ja etuakseliston asennus ensimmäinen välitavoite.

Jos jollakin olisi vinkkiä kapeista ja matalista frontrunnereista alustan sovitusta ja säätöä varten niin olisin kiinnostunut.

Käytetyt sliksit samaan tarkoitukseen löytyi jo, kiitokset toimittajalle.

 

post-676-0-64272800-1508958634_thumb.jpg

post-676-0-07292600-1508958659_thumb.jpg

  • Like 9
Posted (edited)

Reumaluukun paikat hitsattuna ja osittain hiottuna. Läpsyttelin kutisteviilalla pellit takaisin muotohin. Teen tinaukset sitten kun kori on käynyt puhalluksessa.

post-635-0-15966500-1509131647_thumb.jpg

post-635-0-45937500-1509131659_thumb.jpg

Edited by kari kittilä
  • Like 1
Posted (edited)

satulatuoli on pop niin piti jokuaika tehä itelle sellanen. tuolin vartta in jatkettu 400mm ja itse satula on vm 54 MZ pyöränsatula jousutuksella!

päälystetty tumman punasella fleikki keinonahalla. kuvat on aika tummat!

 

tää valmistu joku aika sitten.. om tuli aika rok..

post-606-0-17581100-1509601588_thumb.jpg

post-606-0-80906600-1509601609_thumb.jpg

post-606-0-62563800-1509601623_thumb.jpg

Edited by jaraku
  • Like 2
Posted (edited)

Alumiiniset ovipanelit saivat kevyen hionnan ja epoksin pintaan, kojelauta on lopullista kiinnitystä vailla. Ohjausakseliputken sävy RAL 9005 silkinhimmeä musta, samoin ohjauspyörän keskiö. Myös ohjauspyörän nahkainen kehä puhdistettu ja viimeistelty nahan hoitoaineella, lisäksi kaikki johdot pylvään sisältä uusittu ja niputettu polyamidikudoksen sisälle. Ohjauslukon poistin toiminnasta mutta voi olla että lopulliseen versioon muuttu ohjausputki alumiiniseksi nylon- holkeilla, alkuperäisestä pylväästä saisi melkein 2kg painoa pois kun hukkaisi valetun osan tykötarpeineen. 

post-676-0-08778200-1509916708_thumb.jpg

post-676-0-34229300-1509916722_thumb.jpg

post-676-0-04398600-1509916740_thumb.jpg

Edited by wp
  • Like 3
Posted

Jos kaikki palaset loksahtaa kohdilleen niin 2594cc (86x98) vapari, WBX- lohko ja hitsatut/portatut wanhan liiton Superflow 1- kannet.

Loput speksit moottorin osalta vielä auki, osia puuttuu tai on vielä koneistamatta valmiiksi. Vaihteisto on swingi suoraanajoon sopivilla

mausteilla, spool, vertigate ja Liberty pro rings 2-3-4 vaihteilla. Noilla mennään aluksi, katsotaan mihin suuntaan juoni kehittyy.

Posted

Fiksumpihan tapa tuo on kuin päistä kaventaminen mutta olisihan tuon kahdellakin saumalla saanut tehtyä. Tietty jos säätöpalat oli varmiina keskellä niin silloin vähän hankalampi.

Posted

Joo, säätöpalat oli valmiina enkä viittinyt alkaa irrottelemaan noita korinkiinnitys rautoja. Sorvattiin tukiholkit akselin sisään niin ei ala vääntymään.

En mä kyllä mitään tee noilla säätöpaloilla kun tähän tulee coilover jousitus ja omat jousilatit jää pois käytöstä, pitää vielä vahvistaa nuo iskaritolpat.

Posted

Tallista tulikin maalaamo. Kanavapuhallin vie höyryt ja sumut letkulla pihalle ja lattiasta nousee lämpöä sen mitä kukkaro kilowatteja haluu maksaa. 4 x 30W LED valoa siirreltävissä tarpeen mukaan. Maantien puoleisella pohjalla opetellaan ja jos miellyttää, niin sitten homma etenee kohde kerrallaan. Veden erottimestahan tää lopputulos on myös paljolti kiinni, katotaan millaista siivilää ja sammiota lopulta tarvitaan. Onneksi ei oo isoja peilaavia pintoja, mutta toisaalta ympärimaalattavaa putkea sitäkin enemmän

 

Fm1mD0EvvZLZTfecjg9rrryrFgO2TVFS0EWBttt1

  • Like 5
Posted

Tämmöset 30mm pidemmät putket. 32mm jatkopaloja pätkittynä sorvissa uhratusta putkesta ois pari paria joutenkin. 44ee5ccdef79b895b096cb05e44a972d.jpg

 

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...