Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


juujoo

Recommended Posts

Guest Salmi
Posted

Välillä tuntuu että koko volkkaripalsta on pussihousuja täynnä. Hyvä kun kukaan ei valita, jos kuplassa ei ole kaikki alkuperäistä: öljyt,bensat ja pyörijä jakajassa yms ;)  Esim. vw lehtiä lukiessa on paljon enemmän mielenkiintoa, kun kuplat, ghiat ja junikset on erilaisia (rakenneltuja sekä alkuperäisiä).eikä pelkästään entisöityjä. Eli asiaan, olihan toi oldbugin KG cool, aikaa ja rahaa reilusti palanu. Makuasioita toki riittää...

Posted

Itsellänihän ei ole mitään ähtäröintä vastaan, parempi vaan mitä useampi kupla pelastetaan

museoinnilta!

 

Toi KG ei vaan istu silmään. Alusta ja kone ihan wau mut toi loppu härpäke...

Posted

Vaikka tämä keskustelu karkaa ohi topicin aiheen niin pakko sanoa että itseäni hieman harmittaa tämän päivän rakentelutyyleissä (ilmaj. VW)

tietynlainen mielikuvituksen puute. En tiedä "pelkääkö" porukka muilta harrastajilta tulevaa palautetta vai mistä johtuu että esim.suurempia

korimuutoksia näkee tänä päivänä hyvin harvoin.

Esim. -80 ja -90 luvulla näki mielestäni paljon rohkeampaa rakentelua (okei, ei aina niin onnistuneita), tänä päivä tuntuu että ainoa "oikeat"

tyylit on joko resto tai rotta.

Saattaa olla että joitain muutoksia rajoittaa tänä päivänä laki, mutta kyllä sielä vielä mielikuvituksellekin on tilaa.

Eikun rohkeasti toteuttamaan omia ideoitaan muista välittämättä. Jos tässä saisi vielä rakenteluinnon päälle niin voisin ainakin itse "pilata"

yhden `56 ovaalin :)

-Mikko-

  • Like 2
Posted

itse olen ainakin kyllästynyt ns. valtavirtaan, meinaan oman ovaalini tehdä tälläiseen tyyliin kuhan saa pari juttua valmiiksi.

mun mielestä on vaan hyvä että on eri tyylejä! (tosin) en ole koskaan kuunnellut muiden mielipiteitä.

post-606-0-87076900-1395072627_thumb.jpg

Posted

Joo löysin kans nää kahden tunnin ettimisen jälkeen...voi jestas :D

 

 

Ei helv... Ei sen tarvi olla iso vika jos se on pahassa paikassa ja nyt en tarkoita autoa.

 

Siinä yhdessä konehuoneen kuvassa olin huomaavani yhdessä alumiinipinnassa sormenjäljen

ja yhessä kuvassa vetarin suojakumissa oli "lommo". Tarkkuutta ny niihin tekemisiin.

Posted

Itseeni vetoaa eniten kaikki kilpa-automaiset (ei dragracing) rakennelmat, jossa on ajateltu toimivuutta ja hyvin viimeistelty. Eli ei siis mitään ameriikan billet show polish liekkimaalaus juttua :D

Posted

Tää on mennyt jo niin raikkaasti OT:ksi, että jatketaan samaa rataa. itseäni kiinnostaa kovasti noiden

lookereiden tunnusmerkit, etenkin german- ja callookereiden puhdasoppiset erot.

Noi rotta, patina ja pussihousujen vermeen nyt selvästi erottaa toisistaan.

 

Omaani olen yrittänyt rakentaa kasariksi, kaikki kiiltävää kun on vaan niin ihqua. :D

 

Modet vois tehä tästä uuden topicin missä näistä keskustellaan, hyvä alkuhan tässä jo olisi.

Vois vaikka poikkasta tosta KG:sta (linkki siis tietysti mukana).

Posted (edited)

Cal-Look-Vector.png

 

Ja joku möhkömies voisi selittää german lookin.

Edited by Tanhis
Posted (edited)

Muistaakseni Keith Seumen Custom Handbook - kirjassa eroteltu tyylejä.  Germanlook kyllä siinä eroaa Cal lookista aika selvästi.  Eli rengastus ja vannevalikoima aika toisensorttinen Germanlookissa, ei todellakaan sirkkelinteriä edessä eikä selvää rakea/reipasta keulan madallusta kuin cal-lookissa.

 

https://www.google.fi/search?q=germanlook+vw&client=firefox-a&hs=Hc3&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=KMAoU-uRHqbf4wSXyYDQAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1680&bih=917

 

https://www.google.fi/search?q=cal-look+vw&client=firefox-a&hs=Nxi&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=QcAoU6H7LqGg4gSR34HgBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1680&bih=917

 

Hyvä esimerkki simppelistä kasariähtäristä on tämä street racessa v. 1994 esitelty kupla jonka compomotive vanteita ARTO kauppaa. Joissain tietysti siivet ja muut härpäkkeet, mutta onneks tässä ei:

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/uploads/monthly_12_2013/post-2563-13888370202349.jpg

Edited by -Alex-
Posted

Mä väittäisin että tyylipuhtaan "perinteisen" callookerin tai restocalin tekeminen ei ole helppoa. Ton ghian kaltaiset villit kustomit mä ymmärrän oikein hyvin, ne on tekijänsä kädentaitojen yksittäisiä taidonnäytteitä ja ansaitsevat paikkansa, mutta vastaavasti perinteisiin nojaavan lookkerin tekeminen ei osoita mielikuvituksen puutetta yhtään sen vähempää.

 

Aina voi verrata omaa perinteisempää luomusta vaikka DKP tai GFK autoihin ja miettiä onko itsellä ollut näkemystä (tyylitajua ei voi ostaa), budjettia ja kykyä viedä visiotaan maaliin asti..

Posted

Homman nimihän on se että jos ei osaa keksiä jotain erikoista niin muista on erottauduttava rakentamalla laadukkaampaa kuin muut.

  • Like 1
Posted (edited)

Siirretty tyylisuunnat sivulle.

 

 

GermannnLook lyhyesti sanottuna tehoa ja ajo-ominaisuuksia laadukkaasti tehdyssä paketissa.

Edited by -Alex-
Posted (edited)

Olisiko niin, että germanlook = wannabe-käfer-cup-kilpuri?

 

yees, mutta kadulle rekisteröity mukavuusvarusteilla ;)

 

Taitaapi enemmistö germanlookkereista yrittää olla katuautoja joilla ajetaan radalla joskus, mukavuudella ja racinghenkisyydellä kompromissi keskenään.

 

Toisinpäin taas sitten mikä se on, kilpuri katukäytössä? Epämiellyttävä /kova / äänekäs rauhallisesti liikennesääntöjen mukaan ajettaessa?

Edited by -Alex-
Posted

No jopas on tullut paljon vastauksia, kiitos niistä! Kyllähän nuo nyt alkaa erottamaan toisistaan.

 

Omaani tehdässä saattoi mielessä kajastaa tuollainen callook tyyli mut maalauksen jälkeen

oli selvää että kasaria siitä yritetään. Toki niin, että oma silmä tykkää. Mielipiteitähän tuo on

jakanut mutta hyvä niin, niin sen pitääkin tehdä.

Posted (edited)

Oma näkemys germanlookista on myös se että kuplasta voi saada esim. TM-urheiluautovertailun  autojen vertailun kestävän harrasteauton, aina jostain Golf GTI / R, Audi TT, Pösö RCZ, Audi S4 tai jopa 911 turbon/GT3 tai pikku ferrari/lambon vauhtiin kykenevän auton. Nopea auto muutenkin kuin suoraan kulkeva auto vaatii entistä enemmän pätäkkää ja ennenkaikkea suunnittelutaitoa.

 

 

m57j.jpg

 

 

Oikeita kilpureita ei syystäkään paljoa näy kaduilla. Mutta jotkut vaan ajelee sellaisilla näyttääksen kai, esim. Porsche 962, 911 RSR, Ferrari F40 yms muut putkirunkohärpäkkeet.   Tai 9 sekunnin aikoja kulkevat kiihdytysvehkeet 500-600ci koneilla joissa 4-5"  tuuman sivuputket

 

Että mitä iloa näistä katukäytössä, kun ajattelee oikein..ei oikeastaan mitään, enemmän auton ja itsensä rääkkämistä väärällä tavalla :)

Edited by -Alex-
Posted

Toinen tykkää suklaasta ja toinen mansikasta, ei siitä vaan pääse minnekään. Minusta ,noissa germanlookkereissa on juurikin tuota tingeltangelia & blingiä ja näyttävätkin liikaa siltä että kuuluisivat mieluummin radalle kuin kadulle, juuri toisin päin kuin kuvailit. Ja tuskinpa kukaan voi yksiselitteisesti perustella mikä rakennustyyli on se ainut oikea, en minä ainakaan varsinkin kun tykkään katsella/ihastella kaikkia omaan silmään mageita autoja olivat ne sitten rat/resto/germanlook/ähtäri yms... Mutta, oon aina ollut cal look kaveri. Mulle se on juurikin se tyyli mistä tämä koko volkkareiden rakentelu on lähtenyt liikkeelle, esim. 60-70 lukujen pioneerityö moottoreiden/autojen virittämisessä (Lowryn veljekset, Vittonet, Schleyt,Fumio Fukaya, Berg, Tom Lieb-Scat, FlemingAronsonThurber jne...) on tehnyt niin suuren vaikutuksen koko harrastukseen että on vaikeaa kuvitella missä mentäis tällä hetkellä. Köröteltäis varmaan kaikki vielä judsonien hihnat vinkuen vw-openissa eikä olis tietokaan mistään billet kansista. Tämä oli vaan mun 2 cents tähän keskusteluun, jota oikeesti voisi mielellään jatkaa jossain muussa topikissa kuin tässä mutta pelkään että sekin jäisi vaan junnaamaan paikoilleen. Ja tsekkaa -Alex- vimeosta sellanen pätkä kuin Older N´ Faster niin ymmärrät paremmin miksi niitä matalaselkänojaisia nostalgia(?) kuppipenkkejä ja ohut kehäisiä ratteja on alun perin autoihin laitettu, niin saat pikkuisen kiinni siitä mitä yritin tässä avata. Ja jos oot sen jo nähnyt, niin katso uudelleen koska en jaksa linkittää tähän mitään autojen kuvia google kuvahausta.

  • Like 1
Posted (edited)

Kyllähän se on selvää, että amerikkalaisella cal-look kulttuurilla suuri merkitys ollut volkkareiden suosiossa ja viritysosavalmistuksessa. Mutta pelkällä amerikkalaisten innostuksella olisi vain kiihdytysautoja, kromi, rotta ja bajavehkeitä type1 koneilla, jotka olis surkeita ajaa mutkiin niinkuin 99% jenkkiautoista, kun tuo pioneerityö oli pääosin rajoittunut tekniikkaan ;) 

 

Noh, aikanaan kaikki ralli/urheiluautojen penkit ja ratit oli matalaselkänojaisia ja ohutkehäisiä, ei niinkuin nykyään.

 

Saksa pienenä maana aika paljon vaikuttanut että kuplalla ajetaan muutakin kuin suoraan, sekä type 4 koneen suosioon.

 

En kyllä väittänyt germanlook tyyliä ainoaksi oikeaksi :)  Sheriffit, tehdään rakentelutyyleistä osio, sellainen sticky?

Edited by -Alex-
Posted

Minusta ,noissa germanlookkereissa on juurikin tuota tingeltangelia & blingiä ja näyttävätkin liikaa siltä että kuuluisivat mieluummin radalle kuin kadulle, juuri toisin päin kuin kuvailit.

 

 

Aijai, väärin.

 

Germanlookissa just se sun mainitsemablingi ja tingeli on sitä toimivaa palikkaa.

 

Leveet/matalaprofiiliset kumit antaa ajo-ominaisuuksia ja sivupitoa. Esim Porscheista poimitut jarru/alustapalikat tekee hyvää jarrupidolle jne... Koneet kasattu kestämään autobaanoilla pitkään ja kovaa ajamista.

 

Suomen vw-scene on mielestäni liikaa ihanoitunut tuonne jenkkilan californialookkiin ja rottalinttaan.

  • Like 1
Posted

Jenkkien Las Vegasin SEMA näyttelyyn oli vuonna 2012 rakennettuja beetlejä esillä, positiivisinta oli se että yksi niistä oli ilmajäähdytteinen 1956 ovaali ja loput etuvetoisia...Joskin osa etuvetoisia oli tehty slam/restocal jne tyyliin.  Tämä yksi ilmajäähdytteinen yllättäen oli sitten enemmän ulkoisesti paljon enemmän Germanlook tyyliin tehty kuin perinteiseen länsirannikon cal-look tyyliin.

 

 

http://www.europeancarweb.com/featuredcars/1305_2012_volkswagen_beetles/photo_14.html

 

http://www.autoevolution.com/news-g-image/2012-sema-1956-vw-beetle-by-fms-automotive-live-photos/92858.html#sjmp

 

 

2012-sema-1956-vw-beetle-by-fms-automoti

 

2012-sema-1956-vw-beetle-by-fms-automoti

Posted

Aijai, väärin.

No mikäs jamppa sä nyt oot sanomaan mikä on oikein ja väärin...? Tulee ihan mieleen se vanha sananlasku vasemman jalan saappaasta?!? Pistäs nyt kuva omasta kulkupelistä tähän jatkoksi niin ymmärrän paremmin sun kantasi sanoa tähän asiaan yhtään mitään. Tarkoitan että Alex voi paukutella germanlookilla henkseleitään ja mäkin voin tähän liittää kuvan vanhasta kulkupelistä joka noudatti aika lailla tota Tanhiksen lähettämää kuvaa. Ja -Alexin- projektin oon jo nähnyt ja pitää hattua nostaa että joku tuollaista suht kunnianhimoista projektia vetää. Tossa kirjoituksessani yritin vaan vähän avata sitä mistä tämä auton virittäminen on alunperin lähtöisin, en sitä mikä on oikea rakentelusuunta tai ei. Vois tosiaan painia jossain muualla. Over & Out !

Posted

Mielipiteitä mahtuu maailmaan :)) Mutta meille Germanlook harrastajille on juuri siitä kyse, ei "turhia" koristeita, vain ne jotka lisäävät tekevät autosta paremman ajettavamman ja nopeamman :D  Osalla ne  osat on billet ym hienoja ja kalliita osia, joillain vähän halvempaa mutta yhtälailla toimivaa osaa useimmissa.

 

Mutta Arto on hiukan oikeassa valitettavasti, eniten suomessa täällä pohjoisessa  vw-scene on aika reippaasti ihanoitunut tuonne jenkkilan californialookkiin ja rottalinttaan.

 

Euroopassa näkee enemmän kaikenlaista tyyliä, esim saksa, ranska, britannia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...