Geronimo Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Hieno tulee, tätä projektia on ollu ilo seurata... Quote
Racing Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Kai laitat samalla vaivalla hammastanko ohjauksenkin...? Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 täskun on tätä lomaa niin on aikaa tehdä volsua ja parit kuvat aina silloin tällöin tulee nettiin... on käynyt mielessä hammastanko ohjaus olis kova sana ja kun vaan pääsis matsin kans kauppoihin tällähetkellä -30 prossaa,mut katotaan nyt... onko muitten luetteloissa samaa ohjausta? olisko mahdollisia asennuskuvia tolle ohjaukselle? järkevin toteutus kiinnikkeille... Quote
Ketsa Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Offroad myyjiltä löytyy suuret valikoimat noita hammastankoja ja jotain kiinnikkeitä niihin. Esim. http://www.mooreparts.com/store/categor ... 6-Pinions/ Osat lienevät yhtä katulaillisia kuin se Hotcarsin alelistalla pitkään ollut yksilö. Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 joo näytti olevan 110-155 dollaria hintahaarukka halvimmat ja raidetankoja en löytänyt tosta että niiden hintakin kiinnostaisi...ei paha hinta... kiitos ketsalle linkistä.... raidetangon päissä kumminkin käytetään omia niveliä ja saa laittaa asennuskuvaa jos jostain löytyy Quote
mikko k Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Moorelta yritin kerran ostaa n. tuhannella taalalla tavaraa, muttei euroopan pojan taalat kelvannu... Huonoa palvelua.. Ja siis ostin sitten muualta jenkeistä, joille on taalat täältä aiemminkin kelvannu! Quote
Ketsa Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Jep, Mooren sivuilla on muistaakseni mainintakin jostain minisummasta millä pitää ostaa jotta lähettä eurooppaan. Mutta noita offroad vw osien myyjiä on paljon ja Moore oli vai esimerkki linkki. Empikin näkyy noita kaupittelevan jossain määrin eli hytöseltäkin kannattaa kysäistä http://www.empius.com/2009_catalog/empi2009_pg261.html thesamba.com:ilta lukemaan ilmoituksia... Ja jos sopivaa ei löydy suomeen toimittavalta puulaakilta, niin mr Miami varmasti auttaa :-) Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 elikkä nyt koko auto makaa iskareilla(kuvauksen ajan) ja ohjausta tuli soviteltua ja päädyttiin hammas ohjaukseen sitten kun ei mahtunu kääntymään raidetanko,kun otti iskariin :) tos pari fotoa... kuvista voi havaita iskarin siirto aksilaa vähän... projekti hiljenee loppu talveksi,kun auto tuodaan kotia,kun verstaalla tarvitaan tilaa muille hommille... pussien kiinnitykset tulee vielä etupäähän paikoilleen...niistä tuonnemmin... joo pitää kysellä sitä ohjausta kk:sta eiköhän sellainen jostain saada sitten... Quote
mite^ Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 kaposta on kaposta on. Mut renkaat ei oo :D Quote
jori Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 On noi kyl härskin kokoiset pallot, viel kun vakio kaarien sisälle sais valjastettua nuo niin osuisi omaan silmään enemmän. Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 100mm levityksellä jää edessä ja takana 40mm tilaa lokarin ja renkaan väliin... sehän on nyt se kavennuspuumi menossa kaikilla:) Quote
mikko k Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Jep, Mooren sivuilla on muistaakseni mainintakin jostain minisummasta millä pitää ostaa jotta lähettä eurooppaan. Mutta noita offroad vw osien myyjiä on paljon ja Moore oli vai esimerkki linkki. Empikin näkyy noita kaupittelevan jossain määrin eli hytöseltäkin kannattaa kysäistä http://www.empius.com/2009_catalog/empi2009_pg261.html thesamba.com:ilta lukemaan ilmoituksia... Ja jos sopivaa ei löydy suomeen toimittavalta puulaakilta, niin mr Miami varmasti auttaa :-) En ole sattuneesta syystä käynyt Mooren sivuilla... Mutta heidän ilmossa HotVWssä ei ole edelleenkään mainintaa mistään minimiostoksesta, ellei sitten ihan helkkarin pienellä jossain.. No, jokatapauksessa sain heikkoa palvelua, enkä voi sitä paikkaa kenellekkään suositella. Vaikka ilmossa lukee että: "Call Our Friendly Sales Staff"... Vitut sanon MÄ!! Quote
Guest Toheltaja Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 saako kysyy et minkä helvetin tähden tommoset eturenkaat? Mitä iloa niistä on? Quote
Roope Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 varmaan menee samaan sarjaan kun ne liikaa tontitetut eli ilmeen takia. Quote
Guest Toheltaja Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 se voi olla ilme myös katsojan silmässä kun tuon näkee liikenteessä :D Quote
Racing Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Onneksi ne on sentään jotain muuta kun 135x15:set. <-Yök. Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 saako kysyy et minkä helvetin tähden tommoset eturenkaat? Mitä iloa niistä on? halvalla sai ja nythän on ostajan markkinat:) Quote
kosola Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 varmaan menee samaan sarjaan kun ne liikaa tontitetut eli ilmeen takia. kaukosäädöllä maasturiksi :) Quote
Fileas Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 saako kysyy et minkä helvetin tähden tommoset eturenkaat? Mitä iloa niistä on?Saa isot hauikset, ko urasia teitä köristelee kesän? Quote
ARTO Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Hyvä vaan kun joku tekee vähän erilaista volkkaria. Vaikka pientä ähtäröintiäkin lisämausteena:) Tylsää katottavaa jos ei uskalleta tehdä muuten kuin kurkkaamalla Ultra VW:n tai Keith Seumen kirjojen sisällöstä mallia. Quote
NO H2O Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Hyvä vaan kun joku tekee vähän erilaista volkkaria. Vaikka pientä ähtäröintiäkin lisämausteena:) Tylsää katottavaa jos ei uskalleta tehdä muuten kuin kurkkaamalla Ultra VW:n tai Keith Seumen kirjojen sisällöstä mallia. Jep... Samaa mieltä, jotain uutta kaivattaisiin. Toivottavasti Kosola jaksaa ulkoiluttaa tuota eri tapahtumissa? Quote
jyrie Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Hyvä vaan kun joku tekee vähän erilaista volkkaria. Vaikka pientä ähtäröintiäkin lisämausteena:) Tylsää katottavaa jos ei uskalleta tehdä muuten kuin kurkkaamalla Ultra VW:n tai Keith Seumen kirjojen sisällöstä mallia. juu on se kyllä hyvä hyvä että kaikki ei ole kopioita toisistaan, mutta eikös näitä tälläsiäkin ole ollut suomessa jo aika lailla? onkai sitä jotain muutakin kuin pelkästään kolme vaihtoehtoa: -ähtäri -old school -hoodride :-) ...mahtaa tämä muuten painaa aikalailla? Quote
-Alex- Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Ettei vain vaihtuis eturattaat kapeampiin ajokokemuksien myötä ;) Jotenkin sellainen tunne :D Mulla on ollut eessä 205/50 16 ratasta 16x7,5" vanteella, ihan kivat ajaessakin. Takana 225/50 16 Quote
-Alex- Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Mä oon ostanut DRD:ltä, aircooled.netistä ja cbperformancelta, muualta en taidakaan ostaa jenkeistä ainakaan vielä.. Quote
kosola Posted January 19, 2009 Author Posted January 19, 2009 joo voi ne olla aika raskaat käännettävät,mutta se tehostinkin olis kova sana... mitenkähän paljon keveämpiä noi hammasohjaukset on kääntää,kuin simpukka? leimaongelmia ei ole kuin akseli leveydessa,mutta onnex on projekteista tykkäävä katsari mies... meinaan että on auttanut monessa asioissa tämän projektin tekemisessä ja lupa peräisiä asioitakin on aika paljon... kyllähän sitä voisi tapahtumiin lähteä kierteleen,kun on saatu valmiiksi... :) tänään tehty ilmajousia ja tankille ja hammas ohjaukselle suunniteltu kiinnikkeitä etuaksilaan... saatais ruotsista toi makaava flippi kesäksi suomeen bug run tapahtuman aikoihin,niin pääsis tekeen muotit ja sitten levittelemään otin sitten bajasta tankin tähän projektiin :) huomenna tulee kuvia onko 67:ssa sama ratti aksilan boori kuin 73:ssa,niin rattikin lähtee.... Quote
mikan Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Mulla on edessä 235/60-15, joten eihän nuo ole kuin 20 mm leveämmät. Kyllä mun renkaat kääntyy ihan omien siimakäsien voimin vaikka on pikkuratti. t. Mika Quote
Lasse Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Pistää siihen jonkun vanhan skanikan ruorin, ei tarvi tehostimia. Quote
-Alex- Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Niin tarkoitin että millainen ohjaustuntuma tuollaisine pullopallorenkaineen, kun kevyt keula, entisestäänkin keveämpi flippikeulan takia :) Ei oo tarkoitus v*ttuilla missään nimessä - kivannäköinen ilmestys kyllä on. Yleensä näkee "syystäkin" raskaiden jenkkien keulalla tuollaisia renkaita, isän serkulla oli 75' corvetessa edessä 235/60 - 15 kumit, se hullu sitten meni corveten 8x15 orkkisvanteille vaihtaan 195/65 - 15 renkaat, oli kuulemma keveä ohjattava jo silloin :D Quote
-Alex- Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Kyllä toki leveet rattaat sopii hyvin kuplaan tai vanhaan lyhytakseliväliseen porscheen, tässä tosi nätti esimerkki. Tosin tässä on 17" vanteet, ellei jopa 18" Quote
kosola Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 joo hytöseltä tuli tilattua empin raidetangot,ristinivel boorilla ja hammasohjaus joka liitetään tankin panta raudan alle(kuskinpuolen) ,jos se menis helposti orggis paikasta nivelillä, niin ei tarvisi tehdä uutta reikää koriin,mutta pusla rattiputkeen tulee kuitenkin laakeri pronssista... tuli pussien raudoituksia kasattua ja tankkikin sopii... kaverin keulapelti ja samaan sarjaan etulokarit pystylamppuiselle...en tiedä onko myynnissä... Quote
SePi Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Taitaa Kauhava olla oma maailmansa myös suhteessa katsastamoihin. Tulee mieleen vuosia sitten Imatralla tapahtuma, jossa oman ulkomaan työrupeaman takia isäni hoiti splitin katsastuksen. Keulalla oli nätti keltainen sumari jostain 50-luvulta, mutta koska inssi ei siitä löytäny E hyväksyntää, niin ei menny läpi ennen kuin oli otettu pois. Ajovalot oli jotku uudehkot mitkä lie tarvikelamput ja ne kuitenki hyväksy. Quote
kosola Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 ei Kauhavalla mikään läpi mene. kaaret lähtee maanantaina pulveroitavaksi ja musta on se väri nyt sitten,kun se kromi pulveri ei kestä aurinkoa ja lakka tummensi liikaa....kuulemma... Quote
kosola Posted January 23, 2009 Author Posted January 23, 2009 etu ja takapään ilmajousi tellinkiä... Quote
kosola Posted January 23, 2009 Author Posted January 23, 2009 vanteiden kiillottelua ja ilma pussi Quote
Ketsa Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 Kyllä toki leveet rattaat sopii hyvin kuplaan tai vanhaan lyhytakseliväliseen porscheen, tässä tosi nätti esimerkki. Tosin tässä on 17" vanteet, ellei jopa 18" Hä? Mun mielestä toi kuva todistaa ihan päinvastaisen näkemyksen aiheeseen... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.