Jump to content

Scat Super D-port kannet? Muita hyviä kansia?


Recommended Posts

Posted (edited)

Moro! Onko millaisia hyviä/huonoja kokemuksia kyseisistä kansista?

Tehohaaveilu n 200 hp :)

Nykyiset kannet on 40/35,5 venttiileillä ja tarve olisi paremmin virtaaville kansille.

Cb:llä olisi kyllä myös hyviä vaihtoehtoja..

Edited by Meto
Posted

Taitaa nuo CB 044 olla vakiotyyppistä kansista parhaat. Porttausvaraa ja ainevahvuutta löytyy ja 44x37.5 venttiilit saa,viimeistellä pitää kaikki ,perusmallit varsinkin tosi karut paketista mut hyvät aihiot.

  • Like 1
Posted

Onko scatit kuin paljon "huonommat" mitä esim cb super pro? Virtausarvot vaikuttaa kyllä tosi hyviltä noissa super pro kansissa

Posted

Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman.

 

14mm ilman imaria 172cfm 28"

14mm imarilla 177cfm 28" 

 

Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi.

 

Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni.

Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr.

 

-Mikko-

  • Like 1
Posted

Mulla oli nuo Scatin super-D kannet omalla porttauksella Ghian edellisessä 86x94mm koneessa ja hyvin noistakin irtosi.

Mikä nokka sulla oli tuossa moottorissa, kun tulee noin hurjat väännöt alhaalla? Varmaan oli kiva moottori ajaa.

Posted

Paljonko CB:n sylinterikannen virtaukseen vaikuttaa 48 IDA:n imusarja?

 

Jos ko. syl.kansi mitataan ilman imusarjaa niin millaiset virtausmittauslukemat saadaan silloin?

CB:n sivuilla oli maininta että mitattu kansiin kuuluvan imusarjan kanssa

Posted

Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman.

 

14mm ilman imaria 172cfm 28"

14mm imarilla 177cfm 28" 

 

Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi.

 

Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni.

Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr.

 

-Mikko-

Poraus jolla mitataan vaikuttaa paljon tuloksiin, etenkin jos kasvaneen porauksella etu hyödynnetään tekemällä tilaa sylinteriputken seinän puolelle.

Posted

CB:n sivuilla oli maininta että mitattu kansiin kuuluvan imusarjan kanssa

 

48 IDA:n imusarja sylinterikanteen lisättynä parantaa virtausmittaustulosta huomattavasti varsinkin kun imuventtiiliä avataan yli 8mm..... testasin tuollaisella yhdistelmällä ja virtaustulos parani koko ajan aina 18mm:n asti.

Normaalisti virtaustulos pysähtyy ilman 48 IDA:n  imusarjaa ja muovailuvahaa imutiivisteen kohdalla heti 10 mm:n jälkeen.

Suomessakin pystytään tekemään aivan vastaavanlaisia ja parempiakin kansia kuin nämä CB:n kannet ----- ja vielä halvemmalla. 

Posted

No taas.. kerro missä ja mihin hintaan? Vai onko tää taas hyshys-hommaa, niinkuin kaikki muutkin sun jutut joissa on niin maan parhaat jutut mutta pihdataan sitä oleellista eli tietoa..

  • Like 1
Posted

Onko scatit kuin paljon "huonommat" mitä esim cb super pro? Virtausarvot vaikuttaa kyllä tosi hyviltä noissa super pro kansissa

Paremmuus kaiketi riippuu siitä mitä hakee. CB 044 kansissa on paljon tavaraa imuaukkojen ympärillä, joka mahdollistaa isojen kanavien tekemisen. Kun tavaraa on paljon, niin "tukkeutuu" kannnen läpi meneviä jäähdytysaukkoja. Mulla on kokemusta vaan 044-kansista ja on niissä kuitenkin pysynyt lämmöt kurissa. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten noi erilaiset valuaihiot vaikuttaa kannen lämpöihin. Molemmat on varmaan hyviä kansia.

post-773-0-90701100-1476246993.jpg

post-773-0-88139500-1476247054.jpg

Posted (edited)

Todelliset 200+ hv moottorilta ja saati sitten pyöriltä ei tuu ihan hokkus pokkus ainakaan kaliproidussa dynossa. Hyvät kansiaihiot kannattanee fiilauttaa asiansa osaavalla ( Suomessa huippuosaamista ) aihioista isoilla venttiileillä ja pitkillä varsilla kunnon jousilla lukoilla retskuilla imusarjojen kera. Käyttö kannattaa myös funtsata jotta onko katu, katukisa ja tai kisakansista kyse. Kannet viilataan käyttötarkoistusta ja nokka valitaan sen mukaan millaiset kansista halutaan ( todellinen nosto venttiililtä vaikuttaa kaikkeen )  ja nokka valitaan myös sen mukaan mille nostolle / kenuvivuille se on tarkoitettu max keinuille. Moottorin tilavuus vaikuttaa huomattavasti myös kansien käyttötarkoitukseen ja soveltuvuuteen. cnc kannet on varmaan hienoja hyviä ja helppoja ( viimeistelemällä niistäkin cnc aihioista saa hyvät ) ja tai pulttaa kiinni sellaisinaan  ja koittaa tuleeko se 200hv kuinka helposti? CNC kannet ja tai osaavalta pajalta maailmaltakin hyviä kansia saanee. Dollari vaan pirun vahava just nyt ...teoreettinen virtaus on teoreettista virtausta joka ei useinkaan sovi valittujen osien kanssa yhteen ja tai puoli kahteen. Scat D porttaus kansilla tekee hyvän hienon katumoottorin sietenkin riippuen moottorin tilavuudesta vaan se todellinen 200hv toive vaatii kaikelta muulta paljon ja ehkä ei ihan helposti tule mutta ainahan sitä voi ahtaa ja ilokaasuttaa.

Edited by Jarmo Lummi
  • 4 weeks later...
Posted

Mitä mieltä olette street eliminator kansista,soveltuuko katukäyttöön?

Näkyi olevan myynnissä yhdet..

Noissahan on nuo jäähdytysrivat vähän huonommat

Posted

Varmaan hyvä huomioida moottoria rakentaessa vähäisempi jäähdytyspinta-ala.

Katukäytöstä ei omakohtaista kokemusta, mutta urhossa kestivät ilman ongelmia (hoover modaus ja mäntien alle öljyruiskutus + iso keulakäähdytin parantamassa tilannetta).

  • Like 1
Posted (edited)

Ok hoover modi tehty ja T4 öljynjäähdytin on alkuperäisen tilalla..

Nyt on ainakin pysynyt lämmöt kurissa.

Ei varmaan tiedä ennenkuin kokeilee että miten vaikuttaa lämpöihin..

Edited by Meto
Posted

Onko täydellinen hooveri modi venttiilijousien jäähdytyksellä? Sillä kysyn, että rakentelutopikissasi otti silmään jossain kuvassa ilman säätötassua oleva ei orkkis tyylisen kiikun kuva.

Posted (edited)

Ei ole täydellinen, venttiilijousien jäähdytys puuttuu.

Lohkoon ja nostajiin asti tehty..oisko se puolikas hooveri

Edited by Meto
  • 3 weeks later...
Posted

Päädyin sitten noihin cb 044 super pro kansiin.. Kesällä nähdään sitten miten toimii :)

Hyvä valinta, kerro sitten mullekkin onko hyvät kannet, koska sulla varmaan on auto ennemmin liikenteessä kun minulla... :)

Posted (edited)

Mitenköhän noissa Hipo eli korkeanostosissa keinuvivuissa ja niitten akseleissa on tuota öljynkiertoo huomioitu onkohan osanneet parannella mitenkään ?

Niin viittaan tuohon edellä mainittuun "Hoover modiin"...

Edited by Kassu oulusta
Posted

Mm. Pautereissa on neulalaakerit.

Vain vanhoissa on neulat.

"As of the end of March, 2012, all of Pauter Type 1 rockers have been transitioned to non-needle bearing type"

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...