Meto Posted October 8, 2016 Posted October 8, 2016 (edited) Moro! Onko millaisia hyviä/huonoja kokemuksia kyseisistä kansista? Tehohaaveilu n 200 hp :) Nykyiset kannet on 40/35,5 venttiileillä ja tarve olisi paremmin virtaaville kansille. Cb:llä olisi kyllä myös hyviä vaihtoehtoja.. Edited October 9, 2016 by Meto Quote
wp Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 82x94 alakertaan tyrkkäisin tuollaiset etenkin jos on tarkoitus kruisailla. http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=CNCSUPERPRO Quote
Meto Posted October 10, 2016 Author Posted October 10, 2016 Nuo ois kyllä hyvät,out off stock näytti cb:n sivut.. Quote
JM Posted October 10, 2016 Posted October 10, 2016 Niitä tehdään vaan tilauksesta. Kolme viikoa ottaa sit lähtee tulemaan. Quote
Meto Posted October 10, 2016 Author Posted October 10, 2016 Ok en kysellyt sieltä sen tarkemmin.. Quote
Racing Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Taitaa nuo CB 044 olla vakiotyyppistä kansista parhaat. Porttausvaraa ja ainevahvuutta löytyy ja 44x37.5 venttiilit saa,viimeistellä pitää kaikki ,perusmallit varsinkin tosi karut paketista mut hyvät aihiot. 1 Quote
Maasturi Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Paljonko CB:n sylinterikannen virtaukseen vaikuttaa 48 IDA:n imusarja? Jos ko. syl.kansi mitataan ilman imusarjaa niin millaiset virtausmittauslukemat saadaan silloin? Quote
Meto Posted October 11, 2016 Author Posted October 11, 2016 Onko scatit kuin paljon "huonommat" mitä esim cb super pro? Virtausarvot vaikuttaa kyllä tosi hyviltä noissa super pro kansissa Quote
Pedalpusher Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman. 14mm ilman imaria 172cfm 28" 14mm imarilla 177cfm 28" Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi. Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni. Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr. -Mikko- 1 Quote
kari kittilä Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Mulla oli nuo Scatin super-D kannet omalla porttauksella Ghian edellisessä 86x94mm koneessa ja hyvin noistakin irtosi. 1 Quote
x-pj Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Mulla oli nuo Scatin super-D kannet omalla porttauksella Ghian edellisessä 86x94mm koneessa ja hyvin noistakin irtosi. Mikä nokka sulla oli tuossa moottorissa, kun tulee noin hurjat väännöt alhaalla? Varmaan oli kiva moottori ajaa. Quote
wp Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Paljonko CB:n sylinterikannen virtaukseen vaikuttaa 48 IDA:n imusarja? Jos ko. syl.kansi mitataan ilman imusarjaa niin millaiset virtausmittauslukemat saadaan silloin? CB:n sivuilla oli maininta että mitattu kansiin kuuluvan imusarjan kanssa Quote
wp Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman. 14mm ilman imaria 172cfm 28" 14mm imarilla 177cfm 28" Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi. Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni. Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr. -Mikko- Poraus jolla mitataan vaikuttaa paljon tuloksiin, etenkin jos kasvaneen porauksella etu hyödynnetään tekemällä tilaa sylinteriputken seinän puolelle. Quote
Maasturi Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 CB:n sivuilla oli maininta että mitattu kansiin kuuluvan imusarjan kanssa 48 IDA:n imusarja sylinterikanteen lisättynä parantaa virtausmittaustulosta huomattavasti varsinkin kun imuventtiiliä avataan yli 8mm..... testasin tuollaisella yhdistelmällä ja virtaustulos parani koko ajan aina 18mm:n asti. Normaalisti virtaustulos pysähtyy ilman 48 IDA:n imusarjaa ja muovailuvahaa imutiivisteen kohdalla heti 10 mm:n jälkeen. Suomessakin pystytään tekemään aivan vastaavanlaisia ja parempiakin kansia kuin nämä CB:n kannet ----- ja vielä halvemmalla. Quote
Urbantoy Posted October 11, 2016 Posted October 11, 2016 No taas.. kerro missä ja mihin hintaan? Vai onko tää taas hyshys-hommaa, niinkuin kaikki muutkin sun jutut joissa on niin maan parhaat jutut mutta pihdataan sitä oleellista eli tietoa.. 1 Quote
x-pj Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 Onko scatit kuin paljon "huonommat" mitä esim cb super pro? Virtausarvot vaikuttaa kyllä tosi hyviltä noissa super pro kansissa Paremmuus kaiketi riippuu siitä mitä hakee. CB 044 kansissa on paljon tavaraa imuaukkojen ympärillä, joka mahdollistaa isojen kanavien tekemisen. Kun tavaraa on paljon, niin "tukkeutuu" kannnen läpi meneviä jäähdytysaukkoja. Mulla on kokemusta vaan 044-kansista ja on niissä kuitenkin pysynyt lämmöt kurissa. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten noi erilaiset valuaihiot vaikuttaa kannen lämpöihin. Molemmat on varmaan hyviä kansia. Quote
Jarmo Lummi Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 (edited) Todelliset 200+ hv moottorilta ja saati sitten pyöriltä ei tuu ihan hokkus pokkus ainakaan kaliproidussa dynossa. Hyvät kansiaihiot kannattanee fiilauttaa asiansa osaavalla ( Suomessa huippuosaamista ) aihioista isoilla venttiileillä ja pitkillä varsilla kunnon jousilla lukoilla retskuilla imusarjojen kera. Käyttö kannattaa myös funtsata jotta onko katu, katukisa ja tai kisakansista kyse. Kannet viilataan käyttötarkoistusta ja nokka valitaan sen mukaan millaiset kansista halutaan ( todellinen nosto venttiililtä vaikuttaa kaikkeen ) ja nokka valitaan myös sen mukaan mille nostolle / kenuvivuille se on tarkoitettu max keinuille. Moottorin tilavuus vaikuttaa huomattavasti myös kansien käyttötarkoitukseen ja soveltuvuuteen. cnc kannet on varmaan hienoja hyviä ja helppoja ( viimeistelemällä niistäkin cnc aihioista saa hyvät ) ja tai pulttaa kiinni sellaisinaan ja koittaa tuleeko se 200hv kuinka helposti? CNC kannet ja tai osaavalta pajalta maailmaltakin hyviä kansia saanee. Dollari vaan pirun vahava just nyt ...teoreettinen virtaus on teoreettista virtausta joka ei useinkaan sovi valittujen osien kanssa yhteen ja tai puoli kahteen. Scat D porttaus kansilla tekee hyvän hienon katumoottorin sietenkin riippuen moottorin tilavuudesta vaan se todellinen 200hv toive vaatii kaikelta muulta paljon ja ehkä ei ihan helposti tule mutta ainahan sitä voi ahtaa ja ilokaasuttaa. Edited October 12, 2016 by Jarmo Lummi Quote
Meto Posted October 12, 2016 Author Posted October 12, 2016 Nykyisillä kansilla mitattu 187 hp/241 Nm. Luultavasti alkaa 40/35,5 kannet olemaan aika rajoilla Quote
ARTO Posted October 12, 2016 Posted October 12, 2016 Sopivat CBn CNC kannet ja kotomaassa oikeasti osaavalla loppuviimeistelyt ja pitäs tulla hyvät. 1 Quote
Meto Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 Mitä mieltä olette street eliminator kansista,soveltuuko katukäyttöön? Näkyi olevan myynnissä yhdet.. Noissahan on nuo jäähdytysrivat vähän huonommat Quote
Ketsa Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 Varmaan hyvä huomioida moottoria rakentaessa vähäisempi jäähdytyspinta-ala. Katukäytöstä ei omakohtaista kokemusta, mutta urhossa kestivät ilman ongelmia (hoover modaus ja mäntien alle öljyruiskutus + iso keulakäähdytin parantamassa tilannetta). 1 Quote
Meto Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 (edited) Ok hoover modi tehty ja T4 öljynjäähdytin on alkuperäisen tilalla.. Nyt on ainakin pysynyt lämmöt kurissa. Ei varmaan tiedä ennenkuin kokeilee että miten vaikuttaa lämpöihin.. Edited November 8, 2016 by Meto Quote
Ketsa Posted November 8, 2016 Posted November 8, 2016 Onko täydellinen hooveri modi venttiilijousien jäähdytyksellä? Sillä kysyn, että rakentelutopikissasi otti silmään jossain kuvassa ilman säätötassua oleva ei orkkis tyylisen kiikun kuva. Quote
Meto Posted November 8, 2016 Author Posted November 8, 2016 (edited) Ei ole täydellinen, venttiilijousien jäähdytys puuttuu. Lohkoon ja nostajiin asti tehty..oisko se puolikas hooveri Edited November 8, 2016 by Meto Quote
Meto Posted November 30, 2016 Author Posted November 30, 2016 Päädyin sitten noihin cb 044 super pro kansiin.. Kesällä nähdään sitten miten toimii :) 2 Quote
Pasi Posted December 2, 2016 Posted December 2, 2016 Päädyin sitten noihin cb 044 super pro kansiin.. Kesällä nähdään sitten miten toimii :) Hyvä valinta, kerro sitten mullekkin onko hyvät kannet, koska sulla varmaan on auto ennemmin liikenteessä kun minulla... :) Quote
Meto Posted December 2, 2016 Author Posted December 2, 2016 Joo..pitäähän sunkin kupla saada liikenteeseen niin päästään pudikselle kiihdytteleen :) Quote
Kassu oulusta Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 (edited) Mitenköhän noissa Hipo eli korkeanostosissa keinuvivuissa ja niitten akseleissa on tuota öljynkiertoo huomioitu onkohan osanneet parannella mitenkään ? Niin viittaan tuohon edellä mainittuun "Hoover modiin"... Edited December 5, 2016 by Kassu oulusta Quote
VW-63 Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Mm. Pautereissa on neulalaakerit. Vain vanhoissa on neulat. "As of the end of March, 2012, all of Pauter Type 1 rockers have been transitioned to non-needle bearing type" Quote
mikko k Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Totta tuokin. Unohdin että mulla on ittelläkin 1.8:1 Pauterin vivut ilman neulalaakereita. Quote
Roope Posted December 5, 2016 Posted December 5, 2016 Tuon mukaan pautterissa olisi huononnettu voitelua :/ https://sketchfab.com/models/4b9ed0f528a840fba9ed446ad6a97926 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.