Jump to content

Scat Super D-port kannet? Muita hyviä kansia?


Recommended Posts

Moro! Onko millaisia hyviä/huonoja kokemuksia kyseisistä kansista?

Tehohaaveilu n 200 hp :)

Nykyiset kannet on 40/35,5 venttiileillä ja tarve olisi paremmin virtaaville kansille.

Cb:llä olisi kyllä myös hyviä vaihtoehtoja..

Edited by Meto
Link to comment

Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman.

 

14mm ilman imaria 172cfm 28"

14mm imarilla 177cfm 28" 

 

Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi.

 

Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni.

Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr.

 

-Mikko-

  • Like 1
Link to comment

Mulla on noi Scatit ja kun sain ne niin käytin virtautuksessa. 14 milliin asti kahden millin askeleella testattiin. DCNF imarilla ja ilman.

 

14mm ilman imaria 172cfm 28"

14mm imarilla 177cfm 28" 

 

Suurilla nostoilla imarin vaikutus vain tuon muutaman, pienillä nostoilla vaikutus suurempi.

 

Nää scatit on 90,5 porauksella, paljo suurempi 94 millillä? Mutta aika kaukana näillä ainakin oltiin mainostetusta 194.stä muistaakseni.

Mut sopii hyvin näin nykyiseen komboon C55 nokalla 1.25 keinuilla ja 10cr.

 

-Mikko-

Poraus jolla mitataan vaikuttaa paljon tuloksiin, etenkin jos kasvaneen porauksella etu hyödynnetään tekemällä tilaa sylinteriputken seinän puolelle.

Link to comment

CB:n sivuilla oli maininta että mitattu kansiin kuuluvan imusarjan kanssa

 

48 IDA:n imusarja sylinterikanteen lisättynä parantaa virtausmittaustulosta huomattavasti varsinkin kun imuventtiiliä avataan yli 8mm..... testasin tuollaisella yhdistelmällä ja virtaustulos parani koko ajan aina 18mm:n asti.

Normaalisti virtaustulos pysähtyy ilman 48 IDA:n  imusarjaa ja muovailuvahaa imutiivisteen kohdalla heti 10 mm:n jälkeen.

Suomessakin pystytään tekemään aivan vastaavanlaisia ja parempiakin kansia kuin nämä CB:n kannet ----- ja vielä halvemmalla. 

Link to comment

Onko scatit kuin paljon "huonommat" mitä esim cb super pro? Virtausarvot vaikuttaa kyllä tosi hyviltä noissa super pro kansissa

Paremmuus kaiketi riippuu siitä mitä hakee. CB 044 kansissa on paljon tavaraa imuaukkojen ympärillä, joka mahdollistaa isojen kanavien tekemisen. Kun tavaraa on paljon, niin "tukkeutuu" kannnen läpi meneviä jäähdytysaukkoja. Mulla on kokemusta vaan 044-kansista ja on niissä kuitenkin pysynyt lämmöt kurissa. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää miten noi erilaiset valuaihiot vaikuttaa kannen lämpöihin. Molemmat on varmaan hyviä kansia.

post-773-0-90701100-1476246993.jpg

post-773-0-88139500-1476247054.jpg

Link to comment

Todelliset 200+ hv moottorilta ja saati sitten pyöriltä ei tuu ihan hokkus pokkus ainakaan kaliproidussa dynossa. Hyvät kansiaihiot kannattanee fiilauttaa asiansa osaavalla ( Suomessa huippuosaamista ) aihioista isoilla venttiileillä ja pitkillä varsilla kunnon jousilla lukoilla retskuilla imusarjojen kera. Käyttö kannattaa myös funtsata jotta onko katu, katukisa ja tai kisakansista kyse. Kannet viilataan käyttötarkoistusta ja nokka valitaan sen mukaan millaiset kansista halutaan ( todellinen nosto venttiililtä vaikuttaa kaikkeen )  ja nokka valitaan myös sen mukaan mille nostolle / kenuvivuille se on tarkoitettu max keinuille. Moottorin tilavuus vaikuttaa huomattavasti myös kansien käyttötarkoitukseen ja soveltuvuuteen. cnc kannet on varmaan hienoja hyviä ja helppoja ( viimeistelemällä niistäkin cnc aihioista saa hyvät ) ja tai pulttaa kiinni sellaisinaan  ja koittaa tuleeko se 200hv kuinka helposti? CNC kannet ja tai osaavalta pajalta maailmaltakin hyviä kansia saanee. Dollari vaan pirun vahava just nyt ...teoreettinen virtaus on teoreettista virtausta joka ei useinkaan sovi valittujen osien kanssa yhteen ja tai puoli kahteen. Scat D porttaus kansilla tekee hyvän hienon katumoottorin sietenkin riippuen moottorin tilavuudesta vaan se todellinen 200hv toive vaatii kaikelta muulta paljon ja ehkä ei ihan helposti tule mutta ainahan sitä voi ahtaa ja ilokaasuttaa.

Edited by Jarmo Lummi
Link to comment
  • 4 weeks later...

Varmaan hyvä huomioida moottoria rakentaessa vähäisempi jäähdytyspinta-ala.

Katukäytöstä ei omakohtaista kokemusta, mutta urhossa kestivät ilman ongelmia (hoover modaus ja mäntien alle öljyruiskutus + iso keulakäähdytin parantamassa tilannetta).

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...