Pasi Posted July 30, 2018 Author Posted July 30, 2018 Nyt kun kori on irti niin pääsin mittailemaan kunnolla miten 2" kavennettu akseli mahtuu paikoilleen, hieman on kyllä ahdasta. Joko sisälokasuojaan täytyy tehdä tilaa tai sitten akselista hieman ottaa pois. Kuinka paljon akselista nuolen osoittamasta kohdasta kestää ottaa pois? N. 1,5 cm tarvis lisää tilaa. Quote
portu Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Vaihda päädyt, helpompi kuin tuota leikata ja liimata. Tuo on kuitenkin peltikotelo vain. Päätyjä täällä joku kaupittelee täälläkin. Itellä on ainakin vaihdettu päädyt ja minusta fiksuin tuohon. 10 minutes ago, Pasi said: Nyt kun kori on irti niin pääsin mittailemaan kunnolla miten 2" kavennettu akseli mahtuu paikoilleen, hieman on kyllä ahdasta. Joko sisälokasuojaan täytyy tehdä tilaa tai sitten akselista hieman ottaa pois. Kuinka paljon akselista nuolen osoittamasta kohdasta kestää ottaa pois? N. 1,5 cm tarvis lisää tilaa. On 22.6.2018 at 7:36 PM, Stidi said: Musta tai harmaa kumimatto. Wolfsburg westin sivuilla on mielestäni näistäkin infoa. Quote
Pasi Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 Jos tuossa on vaan peltikotelo ja päätän tuosta koittaa tehdä, niin kuinka se täytyy sitten tehdä, että tulee hyvä? Vai onko se suoraan helpompi vaihtaa päädyt.. Quote
Tanhis Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Näitähän tehdään niin että leikkaa tuon sisäpuolen kokonaan pois tarvitsemalta alueelta ja korvaa 1,5mm tasaisella pellillä. Silloin myös iskarin yläpää pitää muokata. 1 Quote
jarkki86 Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 (edited) Tässä irtopäätyjä. Muistaakseni jarakulla oli tuoreempkin ilmoitus näistä mutta kuitenkin... Edited July 31, 2018 by jarkki86 Quote
NO H2O Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Ihan mutuna... Minkälaiset ovat rakenteeltaan nuo neulalaakerit putkien päätyjen sisällä? Kestävätkö isommalla virralla irtopäätyjen liimauksen paikoilleen vai joutuuko ko. laakerit uusimaan? Kokemuksia? Quote
Tanhis Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Eiköhän ne nyt ihan fiksua olisi kaivaa sieltä ulos jos uuden päädut hitsaa. 1 Quote
-tipi- Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Itse en olisi niinkään neulalaakereista huolissaan, vaan laakeripesän muodonmuutoksesta. 1 Quote
Pasi Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 Hyviä vinkkejä, en heti lähde päätyjä vaihtamaan vaan koitan tuosta nyt tehdä. Miten sitten ne iskarin yläpään kiinnitykset täytyy tehdä? Quote
hpa Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Itse rymppäsin alatukivarsien laakeripesät ja laakeri hajosi. Quote
Pasi Posted August 12, 2018 Author Posted August 12, 2018 Ensimmäisiä hitsaushommia tuli tehtyä ja eipä ole hitsaustaitoa ainakaan minulle suotu.. :) Täytyy vielä koritinaa laittaa päälle saumoihin ja lopuksi paljon massaa.. ja ja ja leveet vanteet ja auto tonttiinn niin ne ei näy mihinkään sieltä :) 1 Quote
sleepercooler Posted August 20, 2018 Posted August 20, 2018 (edited) On 30.6.2018 at 8:13 PM, Pasi said: Sen verran oli tänään aikaa, että ehti tuennan hitsailla koriin. Jospa tuon korin sais lähiaikoina nostettua pois. Onko noi pohjalevyt oikeesti mädät? vai ruosteessa?, näyttäis kuitenkin aika hyviltä..voi olla myös näköharha😁 Onnea projektiin... Edited August 20, 2018 by sleepercooler Quote
Pasi Posted August 20, 2018 Author Posted August 20, 2018 Ruosteessa ja hyvin syöpyneet sekä olisi joutunut korjauspaloja hitsailemaan kummallekin puolelle. Kuskin puolen takaosa oli ajettu aika lujaa johonkin, oli sen verran lommolla. Jotenka päätin sitten vaihtaa kummallekin puolelle. Runko on jo puhdistettu raepuhalluksessa. Ai niin, kori oli hitsattu vielä molemmilta puolilta lämpökanavista pohjalevyyn kiinni. Quote
sleepercooler Posted September 8, 2018 Posted September 8, 2018 Kenen valmistajan pohjapellit meinaat asentaa?? Quote
Pasi Posted September 8, 2018 Author Posted September 8, 2018 En nyt muista valmistajaa kenen ne on, Neoretrolta ostin ne. On kuitenkin 1.2mm paksut ja kyllä ne minulle kelpaa. Takavanteet sain takaisin Vannepajalta, on aika leveät (8") verrattuna alkuperäiseen. Toivottavasti nuo mahtuu taittumaan kaaren sisään. 2 Quote
sleepercooler Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Taitaa olla millipeliä, muistaaksen 7"leveet 205 renkaalla meenee justiinsa,taitaa jäädä oljenkorren verran tilaa kaareen.. Quote
Pasi Posted October 6, 2018 Author Posted October 6, 2018 (edited) Edistyy pikkuhiljaa, tänään nostettiin kori väliaikaisesti rungon päälle niin pääsee sovittamaan lämpökotelot ja pohjapellit paikoilleen. Edited October 6, 2018 by Pasi kirjoitusvirheitä 1 Quote
Pasi Posted October 12, 2018 Author Posted October 12, 2018 (edited) Kuvat on aina mukavia projekteissa.. :) Lämpökotelo ois heppailtu kiinni, lattiapelti on vielä irti. Täytyy vielä kohdistaa kiinnitysreiät kunnolla ja kiinnittää vasta sitten, mutta mitä tuossa vilkaisin pikaisesti niin yllättävän hyvin osuu kohdilleen. Vänkärin puolella on vielä lämpökotelo paikoillaan, sieltä saa hyvin mittoja kun se puoli oli muutenkin paremmassa kunnossa. Digitaalinen etäisyysmittari on tosi hyvä myös tähän hommaan :) Edited October 12, 2018 by Pasi kirjoitusvirheitä 1 Quote
Urbantoy Posted October 12, 2018 Posted October 12, 2018 Hyvältä näyttää Pasi, hieno homma että etenee.. Skelleen tällä ens syssynä letkaan mukaan ;-) 1 Quote
Pasi Posted October 15, 2018 Author Posted October 15, 2018 Saako tähän alkuperäiseen virtalukkoon teetettyä uuden avaimen? Joskus luin täältä juttua, että tuohon olisi stanssattu numero sitä varten ja käykö sama avain myös kuskin oveen? Mistä se löytyy jos sellainen on, päällisin puolin tuossa ei näy mitään? Tämä ei nyt ole ihan vielä ajankohtainen juttu mutta haluaisin kuitenkin selvittää tuon 😉 Quote
Art_Zi Posted October 15, 2018 Posted October 15, 2018 Eiköhän ne lukkoliikkeessä tee avaimen sulle tuoho, jos tosta saa nätisti purettua haitat esille (vai liekkö ammattilaisilla joku työkaluki millä saavat ilman purkuaki selvitettyä?). Quote
Pasi Posted October 17, 2018 Author Posted October 17, 2018 Virtalukosta löysin stanssatun kirjaimet ja numerot joilla saa teetettyä avaimen, oli vaan niin hyvin hapettumaa päällä ettei meinannut huomata. Kiitos vinkistä ystävälliselle harrastajalle 👍 Quote
Pasi Posted November 22, 2018 Author Posted November 22, 2018 Etenee tämäkin, kohta ois takaosa hitsailtu kasaan.. 2 Quote
Art_Zi Posted November 23, 2018 Posted November 23, 2018 On 8.9.2018 at 10:37 PM, Pasi said: Takavanteet sain takaisin Vannepajalta, on aika leveät (8") verrattuna alkuperäiseen. Toivottavasti nuo mahtuu taittumaan kaaren sisään. Minkä kokoset kumet meinasit laittaa eteen/taakse? Itellekki tulossa sama kombo ovaaliin näillä näkymin 155/60 tai 145/65 eteen ja 195/60 taakse.... Väritys vielä mietinnässä. Quote
Pasi Posted November 23, 2018 Author Posted November 23, 2018 55 minutes ago, Art_Zi said: Minkä kokoset kumet meinasit laittaa eteen/taakse? Itellekki tulossa sama kombo ovaaliin näillä näkymin 155/60 tai 145/65 eteen ja 195/60 taakse.... Väritys vielä mietinnässä. Eteen ajattelin laittaa 145/65 ja taakse 195/65 Kuvia mitä olen katsellut niin tuolla 8" vanteella ja tuolla rengaskoolla mahtuu just kaaren sisäpuolelle taittumaan.. 1 Quote
Pasi Posted November 26, 2018 Author Posted November 26, 2018 Jatkanpa tähän omaan projektiin juttua tuosta juniksen nokkakappaleesta, eli tuon nyt joudun vaihtamaan koska laitan siis uudemman laatikon paikoilleen. - Kuinka paljon vaihdelaatikon etuosa nousee nyt ylemmäs tuolla vaihdollla, muutamia senttejä ehkä? - Mites sitten käy laatikon keskikannakkeelle kun sellaisen aion laittaa, mahtuuko se paikoilleen? - Oisko muuta mitä ois hyvä tietää tuon vaihdon seurauksena? Quote
metake Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 Toinen vaihtoehto on rälläköidä vanha kiinnike jousiputkesta pois ja hitsata tilalle uudemman kuplan kiinnike niin voi käyttää kuplan nokkapalaa ja laatikko on siinä asennossa kuin kuuluukin.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Tanhis Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 Mites tuon jousiputken hitsaaminen, itsellä olisi juniksessa edessä tuo homma. Se keskipalahan on jotain valua tarttuuko siihen mig hitsi kunnolla kiinni vai täytyykö jollain speciaali puikolla hitsailla. Quote
DOODAH Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 keskikannake asiaan sen verran, että bugpack raudat itellä ovaalissa kiinni. niin keskitukeen mahtuu lasten jääkiekko askin ja raudan väliin just passelisti. Quote
metake Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 Mites tuon jousiputken hitsaaminen, itsellä olisi juniksessa edessä tuo homma. Se keskipalahan on jotain valua tarttuuko siihen mig hitsi kunnolla kiinni vai täytyykö jollain speciaali puikolla hitsailla.90% varmuudella väitän että materiaali on terästä, samaa kuin esimerkiksi etupäässä tukivarret, eli menee ihan normi hitsauksena. Ja onhan tehdaskin siihen hitsannut jousisauvaputket kiinni..Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Tuomo Lehmikangas Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 Ja sellainen uudemman kuplan kiinnike on ainakin minun yhteen pohjalevyyn hitsattu ja on siinä pysynyt. Quote
Urbantoy Posted November 26, 2018 Posted November 26, 2018 1 minute ago, Tuomo Lehmikangas said: Ja sellainen uudemman kuplan kiinnike on ainakin minun yhteen pohjalevyyn hitsattu ja on siinä pysynyt. kyllähän se pysyy kiinni ku pohjalevy ei liikku mihinkään ;-) ei herneitä nokkaan ;-) Quote
Pasi Posted November 26, 2018 Author Posted November 26, 2018 (edited) 10 hours ago, metake said: Toinen vaihtoehto on rälläköidä vanha kiinnike jousiputkesta pois ja hitsata tilalle uudemman kuplan kiinnike niin voi käyttää kuplan nokkapalaa ja laatikko on siinä asennossa kuin kuuluukin. Sent from my iPhone using Tapatalk No joo, tuohan on ihan hyvä vaihtoehto kun kuitenkin pohjalevy on vielä kesken.. senhän voisi vaikka vaihtaa sinne. Edited November 26, 2018 by Pasi Quote
metake Posted November 27, 2018 Posted November 27, 2018 No joo, tuohan on ihan hyvä vaihtoehto kun kuitenkin pohjalevy on vielä kesken.. senhän voisi vaikka vaihtaa sinne.https://www.paruzzi.com/fi/beetle/puskurit-(ei-t25-ja-kupla-75-asti)-alusta-ohjainlaitteet/lattiapellit-ja-runkotunneli/4480/Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Pasi Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 Päivitän hieman kuvia tänne, ei oo jaksanut jokaista rävellystä tänne laittaa mutta tässä nyt muutamia kuvia mitä on jo tehty. -Kuskin puolelle täytyi vaihtaa koko a-pilarin alaosa -Vänkärin puolella pääsi vähemmällä työllä a-pilarissa, vaihdoin vain pintapeltiä -Sivupaneelit molemmille puolelle autoa Vielä pitäisi vänkärin puolelle hitsata sisälokasuojan alaosa, niin sitten ois kaikki tarvittavat vaihdettu. Onhan siinä sitten siistimistä ja fiksaamista korjauspaikoissa kun korin nostaa takaisin telineeseen.. Ja löytyipä lookkiin sopiva vaihdehämmennin myös :) 1 Quote
DOODAH Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 hyvännäkönen alasaranan pelli. kenen valmiste? Quote
kari kittilä Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 16 minutes ago, DOODAH said: hyvännäkönen alasaranan pelli. kenen valmiste? Mä tilasin omani täältä ja oli kyllä hyvät http://www.hookyspanelshop.com/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.