wp Posted November 21, 2020 Posted November 21, 2020 Amerikantuliaisiin pitäisi katsoa sopivat venttiilit ja imusarjat. Aihiot löytyisi IDF ja IDA- jaolla, katsotaan kummalla mennään. 2 Quote
wp Posted November 21, 2020 Posted November 21, 2020 Päittäislaakerin sovitus lohkoon, aihio 20mm ja valmis mitta 20,85mm. Joskus joutuu tekemään näinkin... 1 Quote
wp Posted November 23, 2020 Posted November 23, 2020 Oliskohan tuossa sitten seuraava isompi metallikäsityöprojekti, 4-1 pakosarja moottorin yli kahdella tai kolmella eri putkihalkaisijalla. Talliin pitää tosin raivata tilaa että saa moottorin hylsyn telineeseen. 1 Quote
arvuuttaja Posted November 24, 2020 Posted November 24, 2020 10tkm ajettu vakio 1600 pakun kone uusilla 040 kansilla ja kakkosen imu seeti is disappead.. Quote
Jagz Posted November 25, 2020 Posted November 25, 2020 (edited) Vahat pintaan. AG:n punainen alle ja collinite siihen päälle. Mitä vahoja muut on tykännyt käyttää? Edited November 25, 2020 by Jagz Quote
Tanhis Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 15 hours ago, Jagz said: Vahat pintaan. AG:n punainen alle ja collinite siihen päälle. Mitä vahoja muut on tykännyt käyttää? Jätä tuo ag punainen pois välistä niin colli kestää paremmin. Tai vaihtoehtoisesti voit kyllä putsata auton ag punaisella kun on hyvä puhdistava vaha (muuhun siittä ei oikein olekkaan), mutta se pitäisi saada pois esim ipalla ennen collia niin saat paremmin kestävän pinnan. Mutta itse kysymykseen niin fussolla menee käyttikset ja harrasteet tullut vahailtua tällä Quote
mikan Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 (edited) Mulla on käyttiksessä ensimmäistä kertaa Fusso. Mielenkiintoista nähdä miten kestää. Talvella tulee kuitenkin käytyä konepesussa, joten valittava harjaton ja ilman liuotinta. Edited November 27, 2020 by mikan Quote
Lasse Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 13 hours ago, mikan said: Mulla on käyttiksessä ensimmäistä kertaa Fusso. Mielenkiintoista nähdä miten kestää. Talvella tulee kuitenkin käytyä konepesussa, joten valittavat harjaton ja ilman liuotinta. Fussoa on käytetty joku viitisen vuotta, kaks kertaa vuodessa kun vetää niin riittää. Pesen pp cleanilla sen minkä pesen ja hyvin on pysyny. Quote
mikan Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 Mikä on pp clean? Mä en oikein pysty pesemään käsin talvella kotipihassa. Pitäis mennä jonnekin TI-halliin, Prismaan tai vastaavaan. Quote
Lasse Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 1 hour ago, mikan said: Mikä on pp clean? Mä en oikein pysty pesemään käsin talvella kotipihassa. Pitäis mennä jonnekin TI-halliin, Prismaan tai vastaavaan. https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000808/KORREK-Pro-Ceramic-TFCY-PP-Clean-5-l Hyvä tuote jos ei jaksa hinkata joka välissä. Quote
Kharon Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 On 11/25/2020 at 5:47 PM, Jagz said: Mitä vahoja muut on tykännyt käyttää? Tykkäämisestä en tiedä, mutta lopputulos oli vanhan käyttöauton punaisessa pinnassa tosi hyvän näköinen: Bilt-Hamber on valmistaja ja auto-balm on vaha. Kiinteätä tököttiä ja vaatii puhdistusvahan alle, tuossa ei ole mitään hiovia osia. Tuota sanotaan myyntivahaksi: Vanhakin pinta on vähän aikaa tosi nätti, kesällä ehkä kuukauden, sitten alkaa kärsiä, varsinkin jos joutuu pesemään usein. Kamala työ koska puhdistusvahakierros alle ja tuokin levitetään (vaha)koneella tasaisen pinnan saamiseksi. Mutta tulee hyvä pinta, työmäärä kirjaimellisesti näkyy. Paremmassa maalissa olevaan autoon vetäisin viime kesänä Bilteman biovahan, (36-1739) ei voi valittaa siitäkään, kiiltoa tuli ja pysyi varmaan kuukauden ihan nätin näköisenä. En minä sen enempää odottanutkaan kun hintaa oli 9,50/500ml. Auton vahaus on hyvää jumppaa joten työtä ei lasketa. :) Quote
jupsu Posted November 30, 2020 Posted November 30, 2020 Joku tuon kuplan edellisistä omistajista oli päättänyt ettei tuota koppaa enään irroteta alustasta ja mennyt hitsaamaan sen saumalla alustaan jokapuolelta kiinni. Minäpä päätin toisin ja otin puukkosahan ja rälläkän käteen. 5 Quote
jupsu Posted December 2, 2020 Posted December 2, 2020 Taitaa tämänpäivän hommat olla pulkassa. Apparin kylki saatu pellille ja nokkapellin raot saatu kuriin. Kädet alkaa olemaan siinäkunnossa että huomisen voisi melkein tehdä jotain muuta. 4 Quote
wp Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Imusarjan testausta, häviö käytännössä nolla pelkkään kanteen nähden. Pienillä kaasuttimilla tai läppärungoilla tähtää pituus kolmannelle kertaluvulle alle 8000 rpm ja imusarjat mahdollisimman lyhyet. Pituuden säätö imusarjan ja ruokintalaitteen väliin ja suppilot isolla säteellä👍 2 Quote
mikko k Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 1 hour ago, wp said: Imusarjan testausta, häviö käytännössä nolla pelkkään kanteen nähden. Pienillä kaasuttimilla tai läppärungoilla tähtää pituus kolmannelle kertaluvulle alle 8000 rpm ja imusarjat mahdollisimman lyhyet. Pituuden säätö imusarjan ja ruokintalaitteen väliin ja suppilot isolla säteellä👍 8000rpm lienee noin 400mm torven päästä venalautaseen? Eri laskurit antaa hieman eri tuloksia. Ainakin mitä mä oon kattellu. Voin toki jälleen olla aivan väärässä. 😊 Quote
Mäki Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 1 hour ago, wp said: Mitkä kannet nuo ovat? Quote
Anteha Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Penkitystä, kattoa ja leimaa vaille valmis, ainakin hetkeksi. 1 Quote
wp Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 2 hours ago, mikko k said: 8000rpm lienee noin 400mm torven päästä venalautaseen? Eri laskurit antaa hieman eri tuloksia. Ainakin mitä mä oon kattellu. Voin toki jälleen olla aivan väärässä. 😊 Lainasin Johannes Perssonin ajatuksia, mitä itse olen omassa penkissä mitannut koko imupuolen häviötä niin liian pienellä halkaisijalla vrt kokonaispituus imutorven suulle prosentuaalinen häviö kasvaa kohtuu korkeaksi. Paras Bosch FLA alustadynolappu 40mm kaasuttimella ja 34mm kurkulla 192hv/232Nm, 200Nm jo 2500 rpm alkaen avasi uusia näkemyksiä. Moottori oli 2127cc, 98E bensalla / kolmas kertaluku imupuolellle ja noin 750mm/primäärit pakopuolella, 2,5" kollektorin halkaisijalla ja pituus muun moottorin mukainen. Menen jatkossakin näillä teorioilla, itse kukin tekee moottorinsa omilla spekseillään. Quote
wp Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 2 hours ago, Mäki said: Mitkä kannet nuo ovat? Alexin mallintamat billetit, ymmärtääkseni teidän nurkilla työstetyt. Pohojanmaalla viimeistelty, jostain syystä näitä aina kulkeutuu meidän nurkille. Hienot joka tapauksessa, kotimaista laatutyötä ja etenkin mallinnusta. 1 Quote
wp Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 2 hours ago, mikko k said: 8000rpm lienee noin 400mm torven päästä venalautaseen? Eri laskurit antaa hieman eri tuloksia. Ainakin mitä mä oon kattellu. Voin toki jälleen olla aivan väärässä. 😊 Unohtui tuosta äskeisestä että pitää ajatella myös tilavuutta tuossa imuhormissa, lyhyt ja isompi keskihalkaisija resonoi aivan eri kierrosluvulla kuin pidempi ja keskimäärin hoikempi putki vaikka pituuden mukaan pitäisi mennä samoihin. 1 Quote
keuda Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 Eilen tuli uudet sähköjohdot, tiivisteitä, kattoverhoilu ja lattian verhoilut Brasiliasta, ihan helppoa ei ole tilaaminen, kaupat toimittavat vain Brasilialaisiin osoitteisiin, sähköposteihin ei vastata jne. Ajoneuvon alkuperäinen moottori löytyi Tanskasta ja sekin tuli eilen omaan talliin. Kohteena Karmann Ghia TC 4 Quote
mikko k Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 15 hours ago, wp said: itse kukin tekee moottorinsa omilla spekseillään. Näinhän se juurikin menee. Quote
Mäki Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 15 hours ago, wp said: Alexin mallintamat billetit, ymmärtääkseni teidän nurkilla työstetyt. Pohojanmaalla viimeistelty, jostain syystä näitä aina kulkeutuu meidän nurkille. Hienot joka tapauksessa, kotimaista laatutyötä ja etenkin mallinnusta. Minulla oli myös tuollainen kansihanke käynnissä alihankkijalla tuolla Satakunnassa muutama vuosi sitten. Koneistukset hoidettiin mallikkaasti Special Motors Engineeringissä, mutta kansien suunnittelu oli täysin luokatonta. Lopputuloksena oli kahden tonnin alumöntti, jonka annoin Alexille uudelleen mallinnettavaksi, jos jollakulla olisi vaikka tarvetta. Jos nyt lähtisin tuollaiseen billekansihankkeeseen, niin ostaisin valmiit kannet JPM:ltä tai Mexxspeed Racingilta. Itse taidan pidättäytyä vanhoissa ARPM:n kansissa, jotka osoittauivat virheettömiksi ja virtaavat sen verran, mitä Terminatorit jaksavat pumpata. Quote
sleepercooler Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Itsenäisyyspäivän puuhastelua! , motin kevyt pesu, viallisten kierteiden ja katkenneiden pulttien uudelleen kierteyttämistä ja maalattujen peltien koesovitusta🙄 1 Quote
MU Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Ovaali projektissa totesin että en tule saamaan penkkiä riittävän taakse näin pitkäkoipisena. Penkin kiskot näytti vedetyn pistehitsein lattiaan noin 7-8cm välein, ajattelin että eihän tuo nyt ole kummoinen homma siirtää niitä vähän... Luulen että repsikan penkki on ihan hyvä noin 😄 Quote
jupsu Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 Keula alkaisi olemaan näkyviltä pelleiltään puhtaana. Katossa on puoli senttiä pakkelia muttei yhtään ruttua mitä kyllä hieman ihmettelin. Vaatteetkin muuttui mukavan vaaleiksi. Pitäisiköhän tälle tehdä oma projutopicci kun tuntuu etenevän kumman nopeaa tahtia. 3 Quote
Lasse Posted December 6, 2020 Posted December 6, 2020 No eipä juuri tapahdu mitään. DHL panttaa paketteja, mutta siitä kai niille maksetaan. Quote
HSuomi Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 11 hours ago, jupsu said: Pitäisiköhän tälle tehdä oma projutopicci kun tuntuu etenevän kumman nopeaa tahtia. Ehdottomasti aina kannattaa. Liian moni jättää projektitopikin tekemättä. Quote
Tanhis Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 15 hours ago, MU said: Ovaali projektissa totesin että en tule saamaan penkkiä riittävän taakse näin pitkäkoipisena. Penkin kiskot näytti vedetyn pistehitsein lattiaan noin 7-8cm välein, ajattelin että eihän tuo nyt ole kummoinen homma siirtää niitä vähän... Luulen että repsikan penkki on ihan hyvä noin 😄 Jossain näin hyvän topicin missä pitkä kaveri oli penkin runkoa muokkaamalla madaltanut penkkiä ja samalla siirtänyt sitä jokusen sentin taaksepäin. Toistaiseksi itselläni ei ole ollut tätä ongelmaa, vaikkain 190cm pitkä olenkin. Tietty kolkkien suosiminen harrasteina on auttanut asiaa. Quote
MU Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 Joo,rungon muokkauksella ajattelin minäkin selvitä mutta totesin ettei siitä fiksun näköistä saa kun haluan penkkiä kuitenkin lähes 10 senttiä taaemmas. Niin ja ei ole tulossa orkkis penkkejä. No uudet kiskot on tilattu ni saa nyt mieleisensä. 1 Quote
sleepercooler Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 (edited) Peltien asennusta ja vaihtimet paikalleen. Lisäksi koe sovitin Riechert:n imari/ solex 34pci kaasari settiä paikoilleen... Mites näitä csp:n haitareita saapi venytettyä piremmmäksi? Vastaus: ei mitenkää, kos ne on väärinpäin, saatana mäntti 🤣 Mihinkäs väliin nämä palikat kuuluu?? Tuli blackout🙄 pan widget Edited December 7, 2020 by sleepercooler Quote
Lasse Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 Vasempia tulee vaan yks ja toinen tosta oikeelta ja menee taaimmaisten sylinterien helmoihin ja tulee kiinni sylinterien päällä oleviin pelteihin. Quote
kari kittilä Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 (edited) Ei sitten kuulu tänne. Edited December 11, 2020 by kari kittilä 6 Quote
rodi-64 Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Hei! - Toi on oikea laite ,isokäsi täält noustecitystä! Quote
arvuuttaja Posted December 11, 2020 Posted December 11, 2020 Eikös nämä pikku patarauta kasit yms. Kuuluisi tonne Overdrive osastoon.. Jos Kaaleppi haluaa kuulla kunnon V8 jytinät, niin naapurissani Plymont Valiant veturin blowerilla, joka oikeasti jytisee.. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.