Jump to content
Timppa

Talleissa tapahtuu?

Recommended Posts

15 hours ago, jupsu said:

64x94 kone olisi tulossa, eli ei ihan mikään normi kone. Kampura on oma tekele. Muuta en tuosta uskalla vielä paljastaa.

Paljastelua odotellessa. Kuulostaa kiinostavalta. 

Share this post


Link to post

Kotiutettu oma vanha kuplan kori vuokratallilta. Heti ekana kotona intona hitsaushommiin kun ne on niin kivoja. Nimittäin väliaikainen korin tuki irtosi nostettaessa... Jospa tuo pysyisi taas seuraavat 10 vuotta kun ei vaan mennä koskemaan.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Kotikutoiset "käfercup" tuet tulossa. Vaakatukeen en raaskinut enää uniball niveliä ostaa joten siitä tulee kiinteä, ja sen johdosta joutuu tekemään katkaistavan. 

IMG_20201024_161540.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Savut/maalinkärytys lähenee..Ketsalle suurkiitos puuttuvista osista !👍 🙂

6F272199-0D30-41B8-AE17-73859F837517.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 7

Share this post


Link to post
18 hours ago, MU said:

Kotikutoiset "käfercup" tuet tulossa. Vaakatukeen en raaskinut enää uniball niveliä ostaa joten siitä tulee kiinteä, ja sen johdosta joutuu tekemään katkaistavan. 

IMG_20201024_161540.jpg

Köyhänä turasin noi vastakierreosat vaarnaruuvveista

Share this post


Link to post

Olen aina ihmetellyt noita uniballien, vasta- tai  tavallisilla kierteillä, tarvetta näissä käfercup-tuissa. Mihin näitä säätöjä tarvitaan? Teknisemmältähän ne näyttää uniballien kanssa, mutta onko säädöstä käytännön hyötyä? Itseltänikin autosta tällainen tuki löytyy (tosin lisänä vielä eteenpäin suuntautuvat tangot), mutta kyllä ne sai tehtyä sellaiseksi, että ne saa tarvittessa  pois ja paikalleenkin ilman säädettäviä tankoja.

Share this post


Link to post

Saa tiukattua paketin heilumattomaksi,sitä vartenhan niihin nuo säädöt tehdään... unibaaleja ei välttämäti tarvi mut kisahommiin tiukkauksen kyllä,katuautoissa aivan sama onko ollenkaan mitään säätöjä.

Share this post


Link to post

No joo, onhan helpompi noin tiukata, mutta jos kannakoinnin kiinnitysreiät on tiukat niin eihän sinne löysiä silloinkaan jää. Asia erikseen jos on tarvetta saada pänninkiä.

Share this post


Link to post

 

Kannet purettu pesua ja huoltoa varten, tähän pariin tehtiin jo aiemmin työntötangon suojaputkien reikien siirto. Lisäksi imusarjojen oikaisua, laipat olivat vedelleet reilunlaisesti täyttöhitsauksen yhteydessä.

 

 

 

 

IMG_20201025_181526.jpg

IMG_20201025_210530_1.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post

 

Vielä vaijerien korvakot niin pääsee suunnittelemaan loppuvivuston

 

 

IMG_20201027_214051_1.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
On 10/25/2020 at 9:39 PM, wp said:

 

Kannet purettu pesua ja huoltoa varten, tähän pariin tehtiin jo aiemmin työntötangon suojaputkien reikien siirto. Lisäksi imusarjojen oikaisua, laipat olivat vedelleet reilunlaisesti täyttöhitsauksen yhteydessä.

 

 

 

 

IMG_20201025_181526.jpg

IMG_20201025_210530_1.jpg

 

Kannet ja imusarjat lienee duunattu Kauhajoella?

  • Like 1

Share this post


Link to post
57 minutes ago, mikko k said:

 

Kannet ja imusarjat lienee duunattu Kauhajoella?

 

Juu, tämä on kaikkiaan jo kolmas kansi/imusarja päivitys tämän moottorin historiassa. Läppärungot olivat aiemmin 50mm ja nämä 58mm, samalla päätettiin laittaa kaasuvivusto uusiksi. Toiveissa olisi päästä heti lumien sulaessa dynoon ja katsoa mitä muuta tarvitaan kuin uudet bensa- ja sytytyskartat. Pakosarjaa todennäköisesti joudutaan säätämään primäärien ja kollektorin suhteen.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Laitetaan nyt tännekkin kun sosiaalisen median uumenissanin julkastu.

Yksi vielä kilpiin tälle vuodelle. 

IMG_20201027_222607.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Imusarjat ja kannet tapitettu, kohdistuksessa vain pieni hienosäätö oikaisun takia.

 

 

 

 

IMG_20201029_212614_1.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Tuli tehtyä omaan käyttöön taas hieman nostajia. Kupupäisiähän noiden pitäisi olla mutta nuo on vedetty tasaisiksi. Tulevat käyttöön ainoastaan suhtkot mitoissaan olevien vakionokkien kanssa.

20201030_094441.jpg

Share this post


Link to post

Tuet valmiit asennettaviksi. On noista sitten hyötyä tai ei niin mukavahan tommosia on askarrella. 

IMG_20201030_120329.jpg

IMG_20201030_120147.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Messinkipellistä kaulukset flake nänneille. Vaimo sano että Tissi.🤭🙂

7AF80656-4151-48F3-AABC-0F3B014F40AE.jpeg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Onko Lasse nyt hyvät kelit maalata ladossa? Ei ole itikoita. 😉

Edited by mikan

Share this post


Link to post
3 hours ago, mikan said:

Onko Lasse nyt hyvät kelit maalata ladossa? Ei ole itikoita. 😉

Katos vähän tarkemmin.... 🤯

A0E1B9A8-3866-45E7-9FD8-87FE15B92BA6.jpeg

  • Like 2
  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Olis pitänyt odottaa pakkasia, ei itikoita, ei kosteutta. Kovin vaalealta näyttää tuo väri.

Share this post


Link to post

 

Alumiinipalikoiden sommittelua vaijerivivuston vetopuolelle, aihiona mitä sattui hyllystä löytymään eli pala 10mm levyä ja lattaa. Katsotaan saako noista mitään silmälle mieluista vai tehdäänkö kokonaan uusiksi

 

 

 

IMG_20201105_210806.jpg

Share this post


Link to post
On 11/7/2020 at 4:38 PM, Mäki said:

Alkaa olemaan ahdasta

0129AAB4-075E-4BC8-A8C5-731CF9CACB23.jpeg

 

Ai sinne toi Frogin vanha kirppu on päätynyt!

Se on hieno, parhaimman näköinen kirppu mun silmään, evö!

Share this post


Link to post
41 minutes ago, Pedalpusher said:

 

Ai sinne toi Frogin vanha kirppu on päätynyt!

Se on hieno, parhaimman näköinen kirppu mun silmään, evö!

Tähän mennessä korjattu vaihdelaatikko, moottori, jarrut ja ohjaus. Turvakaari ja valot päivitetty vastaamaan katsastusvaatikuksia. Sähköt  vielä uusiksi, niin uskaltaa mennä konttorille. 

Share this post


Link to post

Tälle iltaa pureskelin yhden 1300 vakio rieskan ja ihmetytti nelosen männän tapin nihkeys. Syykin taisi sittemmin selvitä..

IMG_20201113_223632.jpg

Edited by arvuuttaja
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Epoksimassaa saumaan , piti laittaa teroson 5010 tinankorvaajaa mut kaupassa oli vaan tätä vastaavaa 3m. Hyvä että kokeilin , tätä 3m käytän kyllä jatkossakin joissain tietyissä kohdin muutaman muun kemiallisen metallin kera. Teroson tosin paljon helpompi hioa. 

44D8C720-E660-4A8A-A7D3-C1F52A69B78C.jpeg

8095FB12-58F5-4CB4-B820-984687B5C69A.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
6 hours ago, Simon Templar said:

tuleeko tosta 3M:stä kivikova?

Juu , tai epoksimaisen kova mutta hiottavissa. 

Share this post


Link to post

 

Urku auki....vetoyksiköstä puuttuu enää pari kierreholkkia ja vaijerinnippojen reiät. Porataan kunhan kaikki sopivaksi katsotut nippelit saadaan haettua paikallisesta pyöräliikkeestä. Samasta paikasta löytyi myös RST- vaijerit läppärungoilta kaasupolkimeen saakka.

 

 

 

 

IMG_20201119_194717_1.jpg

IMG_20201119_194649.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Vielä en raaskinnu painaa kapselia kiinni mut mallaten näytti juuri sellaiselta miltä pitikin. Kumpa löytys vielä jostain messinkiset vannerinkulat/ kehykset .🙂

B45222B2-D0AD-465B-831D-0089943A4138.jpeg

CA953452-E24E-4108-A6A4-84667D48CBFE.jpeg

Edited by 68teevee
  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...