Jump to content

Talleissa tapahtuu?


Recommended Posts

18 hours ago, MU said:

Kotikutoiset "käfercup" tuet tulossa. Vaakatukeen en raaskinut enää uniball niveliä ostaa joten siitä tulee kiinteä, ja sen johdosta joutuu tekemään katkaistavan. 

IMG_20201024_161540.jpg

Köyhänä turasin noi vastakierreosat vaarnaruuvveista

Link to comment

Olen aina ihmetellyt noita uniballien, vasta- tai  tavallisilla kierteillä, tarvetta näissä käfercup-tuissa. Mihin näitä säätöjä tarvitaan? Teknisemmältähän ne näyttää uniballien kanssa, mutta onko säädöstä käytännön hyötyä? Itseltänikin autosta tällainen tuki löytyy (tosin lisänä vielä eteenpäin suuntautuvat tangot), mutta kyllä ne sai tehtyä sellaiseksi, että ne saa tarvittessa  pois ja paikalleenkin ilman säädettäviä tankoja.

Link to comment
On 10/25/2020 at 9:39 PM, wp said:

 

Kannet purettu pesua ja huoltoa varten, tähän pariin tehtiin jo aiemmin työntötangon suojaputkien reikien siirto. Lisäksi imusarjojen oikaisua, laipat olivat vedelleet reilunlaisesti täyttöhitsauksen yhteydessä.

 

 

 

 

IMG_20201025_181526.jpg

IMG_20201025_210530_1.jpg

 

Kannet ja imusarjat lienee duunattu Kauhajoella?

  • Like 1
Link to comment
57 minutes ago, mikko k said:

 

Kannet ja imusarjat lienee duunattu Kauhajoella?

 

Juu, tämä on kaikkiaan jo kolmas kansi/imusarja päivitys tämän moottorin historiassa. Läppärungot olivat aiemmin 50mm ja nämä 58mm, samalla päätettiin laittaa kaasuvivusto uusiksi. Toiveissa olisi päästä heti lumien sulaessa dynoon ja katsoa mitä muuta tarvitaan kuin uudet bensa- ja sytytyskartat. Pakosarjaa todennäköisesti joudutaan säätämään primäärien ja kollektorin suhteen.

  • Like 1
Link to comment
41 minutes ago, Pedalpusher said:

 

Ai sinne toi Frogin vanha kirppu on päätynyt!

Se on hieno, parhaimman näköinen kirppu mun silmään, evö!

Tähän mennessä korjattu vaihdelaatikko, moottori, jarrut ja ohjaus. Turvakaari ja valot päivitetty vastaamaan katsastusvaatikuksia. Sähköt  vielä uusiksi, niin uskaltaa mennä konttorille. 

Link to comment

Epoksimassaa saumaan , piti laittaa teroson 5010 tinankorvaajaa mut kaupassa oli vaan tätä vastaavaa 3m. Hyvä että kokeilin , tätä 3m käytän kyllä jatkossakin joissain tietyissä kohdin muutaman muun kemiallisen metallin kera. Teroson tosin paljon helpompi hioa. 

44D8C720-E660-4A8A-A7D3-C1F52A69B78C.jpeg

8095FB12-58F5-4CB4-B820-984687B5C69A.jpeg

  • Like 1
Link to comment

 

Urku auki....vetoyksiköstä puuttuu enää pari kierreholkkia ja vaijerinnippojen reiät. Porataan kunhan kaikki sopivaksi katsotut nippelit saadaan haettua paikallisesta pyöräliikkeestä. Samasta paikasta löytyi myös RST- vaijerit läppärungoilta kaasupolkimeen saakka.

 

 

 

 

IMG_20201119_194717_1.jpg

IMG_20201119_194649.jpg

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...