sleepercooler Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 (edited) Tollasta sylinteri prokkista......type 4 sylinteri ja uusi korjaussarja mallia type 3..... Tiivarit samat mutta männät hieman pidemmät ja toinen mäntä kartion mallinen, osaako raatilaiset kertoa toimisko jos vaihtaisi kokonaisuudessaan vanhan tilalle???? Edited August 12, 2016 by sleepercooler Quote Link to comment
Guest hazzinen Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 laitoin looran kii ja koittelin kiuasta paikalleen. ei alkuun istunut, mutta rälläkällä hetki kuorta avarsin ja sinne istahti. Quote Link to comment
Soukka Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 laitoin looran kii ja koittelin kiuasta paikalleen. ei alkuun istunut, mutta rälläkällä hetki kuorta avarsin ja sinne istahti. Hieno ratti kyllä! Quote Link to comment
Guest hazzinen Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 mie sen varmaa reilu 10 vuotta sitte tein, oli mulla yhes hiluxissa. sen jälkeen ruori on ollut tallin seinällä pölyttymässä. nyt se löysi vihdoin kodin. =0)### Quote Link to comment
multanen Posted August 13, 2016 Share Posted August 13, 2016 Tollasta sylinteri prokkista......type 4 sylinteri ja uusi korjaussarja mallia type 3..... Tiivarit samat mutta männät hieman pidemmät ja toinen mäntä kartion mallinen, osaako raatilaiset kertoa toimisko jos vaihtaisi kokonaisuudessaan vanhan tilalle???? Laittasin nuo vanhat männät. Perusteluna että mäntien uusimisesta ei ole mitään hyötyä mutta haittaa voisi olla (tyyliin jarrut häviää heti tai toisen piirin jarruputken puhjettua toinenkaan ei toimi tms.). 2 Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 Laittasin nuo vanhat männät. Perusteluna että mäntien uusimisesta ei ole mitään hyötyä mutta haittaa voisi olla (tyyliin jarrut häviää heti tai toisen piirin jarruputken puhjettua toinenkaan ei toimi tms.). Ja ei muuta kun uutta kumia sylinterin sisuksiin ☺ Quote Link to comment
Guest Conguero Posted August 14, 2016 Share Posted August 14, 2016 (edited) Nyt olisi pohjat tehty, "vähän" tarvii siistiä vielä. Edited August 14, 2016 by Conguero Quote Link to comment
68teevee Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 Ensi fiilistelyä. :) 17 Quote Link to comment
Lasse Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 No voi helvata, täytyy tulla potkiin rengasta 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 16, 2016 Share Posted August 16, 2016 JÄRKIPERÄ-KUPLA AE AE AE 1 Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Kuskin puolelta riipastu kierros pois etujousesta..... 1 Quote Link to comment
-AP- Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Kuskin puolelta riipastu kierros pois etujousesta..... Siis toinenkin kierros ... Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Siis toinenkin kierros ... No voi Vittu, ilmankos...... Quote Link to comment
KalleJ Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Irtaudu ahdistavista kahleista ja nouse... Sattuisko kenelläkään olemaan tarvetta kääntölaitteelle? Quote Link to comment
Guest Type123 Posted August 22, 2016 Share Posted August 22, 2016 (edited) Olin johtotehtävissä. Edited August 22, 2016 by Type123 Quote Link to comment
68teevee Posted August 23, 2016 Share Posted August 23, 2016 Perä senkun leviää.... 6 Quote Link to comment
-tipi- Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Kai tuohon tulee Typ3 tai Typ4 pannukakkukone, et saa järkiperän kunnolla käyttöön? Quote Link to comment
68teevee Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Kai tuohon tulee Typ3 tai Typ4 pannukakkukone, et saa järkiperän kunnolla käyttöön? Oli helpompi hakea poikkeuslupa ilman että muuttaa kuplan orkis takapään peltejä isommin. Voihan olla että sais luvat kolkin koneen ja lattian vaihdolle, mutta pieni epäilys on että saa luvat. Otan skoopit pois takatolpista, mutta ehkä laitan louverssit tilalle, ainakin vähän auttaa. Ja takaloksun taakse ja takaluukkuun/peltiin lisää louvereita. Quote Link to comment
masajee Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 (edited) Pakoputki vaihdettu. Vanha tarvikemalli kesti 20 vuotta ja nyt paikalle meni "paksupeltinen" versio. Jospa se vaikka kestäisi 30 vuotta niin ei taas hetkeen tarvitse olla käsiään likaamassa. Viimeksi laitetut messinki mutterit aukesi nätisti ja menivät vielä takaisinkin. Edited August 26, 2016 by masajee Quote Link to comment
wp Posted August 26, 2016 Share Posted August 26, 2016 (edited) Aiemmin kevättalvella aloitettua, nyt jäissä muiden kiireiden takia. Vanhan liiton SF1- kannet, WBX- jaolle muutettuna. Poraus tulee olemaan 98mm, harmittavasti valun materiaali ei riittänyt tasalukuun... Tämä projekti nytkähtänyt hieman eteenpäin, palotilojen perusmuodon parantelua ja karkeat seetityöt tehty. Venttiilit kuvassa 48x38, pakoventtiilin koko tulee vielä todennäköisesti muuttumaan joitain kymmenyksiä suuremmaksi. Seetin pitopinnan alapuolella R jäi hieman vajaaksi, noin puoli milliä isommalla venttiliillä tilanne korjaantunee. Seuraavaksi kannet menevät virtauspenkkiin lähtöarvojen mittausta varten, valujäljet ja karkeimmat muotovirheet näistä on putsailtu jo aiemmin. Edited August 27, 2016 by wp 4 Quote Link to comment
Guest Type123 Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Sikarilaatikko uusiokäyttöön :) Quote Link to comment
wp Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 (edited) Tämä projekti nytkähtänyt hieman eteenpäin, palotilojen perusmuodon parantelua ja karkeat seetityöt tehty. Venttiilit kuvassa 48x38, pakoventtiilin koko tulee vielä todennäköisesti muuttumaan joitain kymmenyksiä suuremmaksi. Seetin pitopinnan alapuolella R jäi hieman vajaaksi, noin puoli milliä isommalla venttiliillä tilanne korjaantunee. Seuraavaksi kannet menevät virtauspenkkiin lähtöarvojen mittausta varten, valujäljet ja karkeimmat muotovirheet näistä on putsailtu jo aiemmin. Ja mittaustulokset on nyt lisätty.... Edited August 27, 2016 by wp 2 Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 Nyt vaihdettu e30 ripulikiikun vieterit eteen ja riipastu kierros pois ... 2 Quote Link to comment
wp Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 (edited) Jatketaanpa kansikäpistelyä, kuvat eivät ole loogisessa järjestyksessä mutta koetetaan selventää: Oikeassa alakulmassa kansi kiinnitettynä kallistettavaan tasoon ja ohjarin linja on säädetty mahdollisimman tarkoin pystysuoraan tarkkuusvesivaakan ja ohjariin asennetun erikoistyökalun (=vanha venttiili jonka otsapinta sorvattu suoraksi) avulla. Jyrsinkoneen ER-kiristysholkkiin on kiinnitetty ohjaintappi d=7,97mm ja samanlainen myös ohjarissa O-renkaan tukemana jotta se ei solahtaisi reiästä läpi. Kun kuvassa näkyvä kuplan venttiilinohjari liukuu tapista toiseen mahdollisimman kevyesti on keskitys noin kolmen sadasosamillin tarkuudella kohdallaan. Pienellä harjoittelulla keskitys käyttää kotitarpeisiin riittävän nopeasti. Vasen alakulma, teräpidin ohjaintappeineen "hollilla" ja keskitetään lopullisesti istukan sisäreikään ristisyöttöpöydän avulla. Yleensä kaksi täyttä karan kierrosta ja parin sadasosan veivaus säätöpyöristä riittää keskittämään avarrusterän kohdalleen. Näiden kansien kohdalla avarrus kahdessa vaiheessa, ensin 60 asteen kulman kavennus pitopinnan alta 75 asteen terällä ja lopuksi 75 kulma 82 asteen terällä samaan leveyteen kuin 60 asteen viiste aiemmin. Tavoitearvo istukan sisähalkaisijalle 42mm tässä vaiheessa niin jää vielä varaa viimeistellä. Oikea yläkulma, 75 asteen viisteen kavennus. Käytetyt terät IFT-75R6B-HP ja IFT-82R6B-HP jotka löytyvät https://www.goodson.com/home.php kataloogeista. Huomionarvoista on että karaa ei pyöritetä konevoimalla vaan käsin koska jyrsinkone on hammasvaihteistollinen ja rattaiden välysten aiheuttama värinä on myrkkyä työstöjäljelle ja terien kestolle. Pahimmillaan terä saattaa lohjeta jo ensimmäisellä lastulla ( ja ovat vielä suhteellisen arvokkaitakin....) Vasemman yläkulman kuvassa näkyy kuinka vähän kavennusterän jäljiltä jää viimeisteltävää kanavan ja seetin liittymäkohtaan, muodot ovat jo valmiiksi mukavan pyöreitä Edited August 29, 2016 by wp 4 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 (edited) Jotain pientä. Reikäjuusto rumpuja yhdistetty 25mm spacerilla ja 7x15 vanteilla... :) Ja "korjauspeltiä" kun lokarit jäi liian kapeiks... :D Edited August 30, 2016 by Hebster52 1 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Mie oon kyllä ihaillut tässä ketjussa noita wp:n kansia ja koneistuksia jo pitkään - ihan tosi hyvän näköistä jälkeä ja kiitos myös kuvien "aukikirjoittamisesta" kun pelkästä kuvista ei omalla silmällä erota ihan asteen tarkkuudella :) Samoin vaikkapa tuo palotilan avartaminen käyttäen venan ohjuria keskipisteenä ja sitten ihan vaikka tavanomaista käsityökalua sopivalla tellingillä varustettuna - tätä pitää itsekin testata vaikka veikkaankin että jälki ei oo ihan vastaavaa... 1 Quote Link to comment
wp Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Mie oon kyllä ihaillut tässä ketjussa noita wp:n kansia ja koneistuksia jo pitkään - ihan tosi hyvän näköistä jälkeä ja kiitos myös kuvien "aukikirjoittamisesta" kun pelkästä kuvista ei omalla silmällä erota ihan asteen tarkkuudella :) Samoin vaikkapa tuo palotilan avartaminen käyttäen venan ohjuria keskipisteenä ja sitten ihan vaikka tavanomaista käsityökalua sopivalla tellingillä varustettuna - tätä pitää itsekin testata vaikka veikkaankin että jälki ei oo ihan vastaavaa... Tuo palotilan jyrsintä vaatii tuen ylhäältä, olen kokeillut ilman ja lastun paksuus ja työkalu karkaa helposti ja tuloksena pilalle mennyt kansi. Pylväsporakone ja kiilat joilla kannen saa kallistettua saattaisi riittää jos keksii millä saa lastun vahvuutta hienosäädettyä Quote Link to comment
wp Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Laitetaanpa vielä illan kuvatuotokset esille. Istukkarengas on nyt likipitäen lopullisessa mitassa ja liitoskohta muuhun imukanavaan on pyöristelty mahdollisimman silmää ja sormea miellyttävään muotoon. Imukanavan halkaisija on ahtaimmasta kohdasta arviolta 39-40 mm ja laipalta noin 42 mm. Mitat saavat pysyä aluksi sellaisenaan kunnes tai jos kannen virtausmittaukset alkavat muuta edellyttää. Kolmannessa kuvassa lähtökohdaltaan identtisestä mutta valmiiksi portatusta ja toimivaksi todetusta kanavasta otettu silikonivalu, lopputulos lienee muodoiltaan jotain tuohon suuntaan. Valmiit kannet päätyvät aikanaan noin 2500cc moottoriin. 3 Quote Link to comment
wp Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Alkuperäinen ja uusi mittaustulos. Virtaus kasvoi edellisen postauksen muutoksilla reilunlaisesti, enemmän kuin näppituntumalla tehdyllä pyöristelyllä edes odotin. Pelkän virtausmittauksen lisäksi tarkastin pitot- putkella nopeuden imukanavassa ja laskin alustavasti sen perusteella mm. nykyisen kanavan tehollisen poikkileikkauspinta-alan. Pitää sulatella hieman noita tuloksia ja palata niihin kunhan olen miettinyt mitä tehdä kansille seuraavaksi. Lisäsin uuteen virtausmittaustaulukkoon muutokset 10"->25"->28" testipaineille eri kansien vertailua helpottamaan. 3 Quote Link to comment
mapping Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Taunus saatu leimattua ja laitettu talviteloille. Pääsee taas oikean Auton kimppuun. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
jaraku Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 vähän edistystä tänkin suhteen ! jos pääsis koesovittaan uutta korjaus palaa loppuviikosta. 3 Quote Link to comment
Guest Type123 Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 (edited) Etenee. Joskin hitaasti ja epävarmasti: sähköt: check ECU: check bensalinja: check jarrut: check to-do: mattojen kanttinauhat, penkkien verhoilu & asennus, bensan paluulle liittimet, kannet kiinni, tönärien lyhennys, pari letkua etc. Eli kyllä sitä siinä vielä on. edit: vaihdetaan kuva parempaan jossain vaiheessa. Edited September 6, 2016 by Type123 Quote Link to comment
DOODAH Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Splitti virutettu. Ens viikolla konttorille. Nyt tuntuu että ehtii hyvin. Aikaa varatessa ei tuntunu yhtään siltä. 12 Quote Link to comment
wp Posted September 12, 2016 Share Posted September 12, 2016 Motorsport- blow job....... Kansien kanssa askartelu jatkuu....Hieman erilainen mittausmenettely, kansi kiinnitetty imusarjasta virtauspenkkiin ja J-pitot vaihdettu suoraan malliin. Tarkoituksena on kartoittaa virtausnopeuksia imuventtiilin ympärillä puhaltamalla ilmaa (pakomittaus) imukanavan läpi eri nostoilla. Mittausten perusteella lähdetään miettimään palotilan lopullista muotoa sekä haetaan rajoja sille kuinka paljon venttiilin ympäriltä voi poistaa materiaalia ennen kuin se alkaa haitata virtausta suurilla venttiilin nostoilla. Selvyyden vuoksi "sylinteriputki" puuttuu kuvasta mutta se on oleellinen osa testausta. Quote Link to comment
DOODAH Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Leimaaminenn 12 Quote Link to comment
SePi Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Tai siis kohta alkaa tapahtua. Tänään tuli postissa Trafilta myönteinen päätös seuraavasta projektista: Tuossa yllä olis kopsakka lähtökohta, joska muuntuu alla olevan kaltaiseksi luvalliseksi kulkimeksi. Piirustuksista poiketen, lopulliseen versioon valikoitui 1303 Mc Phersson keula ja muutama muukin pakollinen lisäys sinne tänne, mutta idea VW Kartista säilyi hyvin. 16 Quote Link to comment
mikan Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Melkein kuin Ariel Atom, mutta ei kuitenkaan. :-) t. Mika Quote Link to comment
Mäki Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Laitoin varaosajeepin kuntoon ja hain siihen leiman. 1 Quote Link to comment
Tonii73 Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Hieno toi Sepin kartti. Minä olisin lyhentänyt vielä pohjalevyä 25-35cm. Olisi mennyt samoilla luvilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.