Hebster52 Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 (edited) Nyt Hebsterwerksin tallissa alkaa haista kuin nykyisissä veneveistämöissä... :) Eka kertaa ikinä kokeillu lasikuiduttaa. Aloitan varovasti paikkaamalla varapyöräkoteloa jota olin raiskannu aika reilusti... :) Edited September 15, 2015 by Hebster52 Quote Link to comment
Tanhis Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Kantsii hakata kuitu-uusikuitu liitoksen vanha kuitu rikki ettei käy muotti ilmiötä uuden kuidun kanssa. Ja on vittumainen ja suttaava materiaali. Mutta työstön ja muotoilun suhteen hieno materiaali. Quote Link to comment
Meto Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 (edited) Tuli asennettua hukkakipinäsytytys Atecun ohjaamana. Käy ainakin tasaisemmin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla. Tehotkaan ei luultavasti laskenut :) Talven aikana tarkoitus asentaa ruisku kaasareiden tilalle.. Edited October 4, 2015 by Meto 6 Quote Link to comment
HSuomi Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Toi on mukavaa puuhailua. Päivitä toki projutopikkia ruiskun osalta. Quote Link to comment
VW-63 Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Tuli asennettua hukkakipinäsytytys Atecun ohjaamana. Käy ainakin tasaisemmin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla. Tehotkaan ei luultavasti laskenut :) Talven aikana tarkoitus asentaa ruisku kaasareiden tilalle.. Noiden muutosten jälkeen voikin ihmetellä, että miten sitä onkaan viitsinyt joskus leikkiä kaasarien ja virranjakajan kanssa:) 1 Quote Link to comment
Guest a-p Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Löytyykö tuollaista hukkakipinä sytytys järjestelmää ilman ruisku ohjausta edullisemmin mistään? Olen koittanut etsiä mutta en ole löytänyt vielä. Haluaisin päästä eroon virranjakajasta sen epätarkkuuden takia. Toki 123tune sekä muut vastaavat ovat kyllä hyviä. Quote Link to comment
JaniM Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Keväällä löytyy todennäköisesti pelkkää sytkäohjausta edullisemmin. Kylläkin ruiskutus mukana ohjelmassa, mutta sitä tartte välittää. Sytkä ohjautuu silti. Vaikka ei tuo paketti nyt kovin kalliiksi jää kun kaikki osat tulpanjohtoja myöte. Tietty voi myöhemmin päivittää ruiskulle :) http://autotune.fi/tuote/934/atecu-v3-sytytyksenohjainsarja-4-sylhukkakipina-taydellinen Quote Link to comment
Meto Posted October 5, 2015 Share Posted October 5, 2015 Huomattava ero ajoituslampullakin kun katsoo..ei yhtään heilu lukemat niinkuin virranjakajalla :) Quote Link to comment
TeeKoo Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Ei heilu 123:kaan, mutta se on sivuseikka. Meton projekti kiinnostaa kovasti, kun sama operaatio on ajatuksissa ja samoilla kulmilla näemmä asustellaan. Onko ruiskusovellukseen jo mietittynä minkälaista/minkälaisia läppärunkoja meinaat käyttää? Quote Link to comment
Meto Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 (edited) Juu vertasin tuohon vanhaan 009 kärjettömään jakajaan.. Läppärungot kaasareiden tilalle,merkkiä/mallia ei vielä tiedossa . Kaasareiden kanssa pelattu koko nuoruus joten mukava opetella jotain uuttakin :) Edited October 6, 2015 by Meto Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Kohta projektia on helppo kaataa kyljelleen tallissa.. 2 Quote Link to comment
kari kittilä Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Juu vertasin tuohon vanhaan 009 kärjettömään jakajaan.. Läppärungot kaasareiden tilalle,merkkiä/mallia ei vielä tiedossa . Kaasareiden kanssa pelattu koko nuoruus joten mukava opetella jotain uuttakin :) tässä ois läppikset http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/23334-cbn-l%C3%A4pp%C3%A4rungot/ 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Huomattava ero ajoituslampullakin kun katsoo..ei yhtään heilu lukemat niinkuin virranjakajalla :) Jos sytkä heiluu virranjakajalla niin jotain on rikki ei ominaisuus virranjakalla. 2 Quote Link to comment
HSuomi Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Siinähän ois :) Sinuna ostaisin noi heti. Ite tein prätkän läppärungoista ja vitu mikä pulaaminen niissä on. Ehkä ne on 200€ halvemmat mutta työtunteja meneekin sitten sen edestä. Noihin vissiin saa porata suutinpaikatkin ni ei tartte imusarjoja vaihtaa. Quote Link to comment
Soukka Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Sinuna ostaisin noi heti. Ite tein prätkän läppärungoista ja vitu mikä pulaaminen niissä on. Ehkä ne on 200€ halvemmat mutta työtunteja meneekin sitten sen edestä. Noihin vissiin saa porata suutinpaikatkin ni ei tartte imusarjoja vaihtaa. Mikä niissä oli huonoa paitsi joutuu imusarjat tekemään? Eilen kun tutkin eBay tarjontaa niin 100-200€ saa rungot, suuttimet ja tps:n. Quote Link to comment
JaniM Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Saa Suomesta kans noita prätkärunkoja tuohon hintahaarukkaan. Isoin homma tehdä vaijerisysteemit, että synkkaus toimii kans. Quote Link to comment
Meto Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 (edited) Jos sytkä heiluu virranjakajalla niin jotain on rikki ei ominaisuus virranjakalla. Joo voihan siellä jo jotain välyksiä olla,en oo edes purkanu tuota vanhaa jakajaa. Liekkö jo kuinka vanha :) Edited October 7, 2015 by Meto Quote Link to comment
Geronimo Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Käh, koira muutti talliin ku rupes tuleen pakkasia. Kohta sinne muuttaa Paksukin jahka kone on irti ja lokarit ja ... Quote Link to comment
HSuomi Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 (edited) Mikä niissä oli huonoa paitsi joutuu imusarjat tekemään? Eilen kun tutkin eBay tarjontaa niin 100-200€ saa rungot, suuttimet ja tps:n. Ei prätkän läppärungoissa itsessään mitään huonoa ollut. Mutta kova homma rakennella ne kiinni ja duunailla vaijerit. Käytin normi tuplien imusarjoja. Varmasti parempiakin menetelmiä on, mutta ite tein näin: http://s816.photobucket.com/user/HSuomi/library/Kupla%20-65?sort=3&page=3 Jälkikäteen ajateltuna olisin ostanut valmiit läppärungot. e. Kawasaki ninja ZX12R vuosimallli X on noi läppikset. Menee suoraan IDF jakoon. Edited October 7, 2015 by HSuomi Quote Link to comment
Soukka Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Ei prätkän läppärungoissa itsessään mitään huonoa ollut. Mutta kova homma rakennella ne kiinni ja duunailla vaijerit. Käytin normi tuplien imusarjoja. Varmasti parempiakin menetelmiä on, mutta ite tein näin: http://s816.photobucket.com/user/HSuomi/library/Kupla%20-65?sort=3&page=3 Jälkikäteen ajateltuna olisin ostanut valmiit läppärungot. e. Kawasaki ninja ZX12R vuosimallli X on noi läppikset. Menee suoraan IDF jakoon. No aika paljon joutuu näköjään tekemään ja jos ei sorvia ole käytössä niin varmaan kalliimpi kuin ostaa valmiit. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 (edited) Nyt olis autokeinu laitettu johon saa kuplat sopimaan… :) Edited October 10, 2015 by Hebster52 7 Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 Eilen ehdin paikalle ja kokeilin kaataa. 30 asteen kulmassa istuu tukevasti. 60 asteeseen tarvin tehdä tuet että pysyy. Jos olisin asentanu koria n. 10cm korkeammalle kehikkoon se pysyin nätisti myös 60 asteessa. Keinu oli alunperin suunniteltu Junikselle joten sen halkaisija on ehkä turhan iso tälle... Tällä lisäksi painopiste aika alhaalla... :) 5 Quote Link to comment
DOODAH Posted October 14, 2015 Share Posted October 14, 2015 Autotetriksen päätteeksi splitin pannu ookoota. Ovaalin pannu onkin lattialla paloina. 10 Quote Link to comment
jaraku Posted October 15, 2015 Share Posted October 15, 2015 (edited) tuli hommattua itelle tällänen rakennus sarja jossa ei ollu piste osan osaa! onneksi on tuota ovaalin osaa nurkissa sen verran että kannatti ottaa talteen. Edited October 15, 2015 by jaraku 4 Quote Link to comment
jaraku Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 nyt se ois tässä vaiheessa. 8 Quote Link to comment
jaraku Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 sit että projektit ei pääse loppuun niin tähän autoon sovittelenovaalin kojelaudan. kuvat on jo sen verran vanhoja että että kojelauta on jo sovituksessa. 1 Quote Link to comment
VW-63 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 nyt se ois tässä vaiheessa. No johan etenee. Taitaa olla toisilla enemmän tunteja vuorokaudessa:) 1 Quote Link to comment
jaraku Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 (edited) ei sen enenpää kun muilla!! mulla taitaa olla tuo talli matka vaan etuna kun sitä on seinän väli työ paikalta! eli ovi auki ja kii. hi hiii..... tipille spssu thänks ikkunoista ja muista pikku osista. Edited October 17, 2015 by jaraku 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Juu, etäisyys kyllä helpottaa.. Mulla 15km ajo tallille niin ei noin vaan käydä edes taka tekemässä jotain pientä joka ilta. :) 1 Quote Link to comment
jaraku Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 minäkin olen sen verran vanha mies että jos talli ois vaikka 10-20 km päässä EI tulisi lähettyä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Onneks minä oon nuori sit vielä.... ;) Quote Link to comment
sleepercooler Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Juu, etäisyys kyllä helpottaa.. Mulla 15km ajo tallille niin ei noin vaan käydä edes taka tekemässä jotain pientä joka ilta. :) Samma här, about 21kilsaa....... Quote Link to comment
Essi Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Talvirenkaita aloin kaivelemaan esille. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 (edited) Pientä korjauspalan askartelua... Edited October 18, 2015 by Hebster52 Quote Link to comment
jaraku Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 mikä tuosta tulee? Quote Link to comment
PZQ Posted October 18, 2015 Share Posted October 18, 2015 Juu, etäisyys kyllä helpottaa.. Mulla 15km ajo tallille niin ei noin vaan käydä edes taka tekemässä jotain pientä joka ilta. :) Nyt ollut 2-viikkoa juhlaa kun tallille meno muuttui 45minuutin ajomatkasta 2 minuuttiin per sivu :) Säästyy aikaa hitosti ja tapahtuu aivan eri malliin! -Pete- 1 Quote Link to comment
Meto Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 otettiin kuplasta tehot lapulle.. 137,3 kw /241,8 Nm 6 Quote Link to comment
Guest a-p Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Hienot lukemat! Vielä kun tietäisi koneen specsit, niin voisi katsoa millä saa tuollaiset lukemat. Quote Link to comment
Meto Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Hienot lukemat! Vielä kun tietäisi koneen specsit, niin voisi katsoa millä saa tuollaiset lukemat. normi 82x94 rookeri,fk87 engle ,48 idf pari ,itse avarretut kannet 40/ 35,5 venat Kunnon kansilla saisi varmaan potkua lisää ..? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.