DOODAH Posted September 9, 2019 Posted September 9, 2019 -71 empi katalookin sivulla 23 on dataa Quote
P_Valtonen Posted September 9, 2019 Posted September 9, 2019 (edited) Kiitos arvon herroille 🙂 lievästi yläkireä kepakko.... Edited September 27, 2019 by P_Valtonen Quote
ramtouch Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Mikäs kirnu se tämä on: 126-046357 -69 varhaispallon persiissä. Quote
Kotten Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 1600 ccm teollisuusmoottori ollut alun perin, nykyisistä sisuskaluista ei tietoa. Quote
ramtouch Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 (edited) Kiittää ja kuittaa!! Kovin on laiskanpuoleinen. Tänään kauppojen jälkeen Tampereelta Kotkaan ja joka ylämäessä vauhti tippui 80-> jopa kuuteenkymppiin. Putkessa paukkuu niin perkeleesti kun vekslaa isompaa silmään/ laskee jalan kaasulta. Mistäs lähtis vikaa ettimään, käret ja ennakonsäädön tsekkasin ja olivat ok. Kulutus oli kuitenkin varsin kohtuullisella tasolla tolla pätkällä vaikka välillä tuuli niin perkeleesti et meinas peltoaukeilla lentää käpeikköön. Edited September 12, 2019 by ramtouch Quote
hpa Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Tutki kuitenkin hcb:n moottorista että on edes jotenkin autotyyppiset virranhakaja sekä kaasutin. Quote
askis Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Koneesta löyty numerot 126- 014094, teollisuusmoottori edellisten vastausten perusteella, mutta mistä tietää mikä koko? Quote
Kotten Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 38 minutes ago, askis said: Koneesta löyty numerot 126- 014094, teollisuusmoottori edellisten vastausten perusteella, mutta mistä tietää mikä koko? 1600 ccm teollisuusmoottori ollut alun perin, nykyisistä sisuskaluista ei tietoa. Edelleen vastaukseni on 1600! Kaikki ei tunnu olevan kotona kuitenkaan! Quote
askis Posted September 21, 2019 Posted September 21, 2019 Jep, se on selvä että kaikki ei ole kotona..mutta kiitos kumminkin kun vastasit, lähinnä mietin sitä että aikaisemmista viesteistä selvisi että tuo 126 alkuinen on teollisuuskone. Mutta onko aina 1600, sitä en löytänyt.. mut onneksi viisautta löytyy..ja kärsivällisyyttä. Tosin eka kertaa tätä kysyin.. Quote
Arziek Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 Törmäsin tähän keskusteluun kun koneen ostoa olen tekemässä mutta myyjä ei osaa sanoa mikä kone kyseessä.. Numerosarjaa ei löydy laturinjalan alta. Mistäs muuten voi päällisin puolin keksiä mikä kone kyseessä ilman että täytyy alkaa purkamaan kansia pois? Quote
portu Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. Quote
WescuM Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 (edited) Niin ja imusarjassa on lähtö jarrutehostajalle, eli palliksen 1600 kone? 34 kaasari käy tuohon. Eli ainakin 1300 😄 Edited January 23, 2020 by WescuM Quote
mikko k Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 Moottorin numero vois olla lohkon päällä jolloin se vois olla kotoisin kolmostyypistä. Mutta kuten Tutkija sanoi niin mistään ei voi tietää mikä tuo lopulta on. Paitsi purkamalla. Quote
arvuuttaja Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 1 hour ago, portu said: Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. Uudempi 1200 on kaks reikä kansilla ja ainakin -74 jenns.. Quote
jupsu Posted January 23, 2020 Posted January 23, 2020 2 hours ago, arvuuttaja said: Uudempi 1200 on kaks reikä kansilla ja ainakin -74 jenns.. Ei ole kyllä 1200 tullut kaksreikäkansilla. Itellä useampi -73 uuempi 1200 ja kaikki on yksreikäkansilla. Noihin uusiin 1200:siin saa heitettyä isomman koneen kamat sisään kun niissä on sama kampikammio kuin 1300:sissa ja 1600:sissa. Toki nuo 1300:sen kaksreikäkannet käy 1200:seen mutta niitä on harvemmin tullut nähtyä( itse rakentanut pari tällaista). Eli aika varmaan tuohon jenssiin on kone vaihdettua tai sitten on vaihdettu alkuperäiseen koneeseen isomman koneen sisuskalut ja kannet. Quote
Arziek Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 14 hours ago, portu said: Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. Yksireikäiset kannet. Tuli myyjältä tietoa kun kuvat laittoi.. Quote
portu Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 5 minutes ago, Arziek said: Yksireikäiset kannet. Tuli myyjältä tietoa kun kuvat laittoi.. No sitten ei tiedä varmaan kukaan, mikä on. Eli auki vaan, jos on pakko tietää koko. Kuvan perusteella kannattaa avata kuitenkin. Quote
Arziek Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 14 minutes ago, Arziek said: Mistäs tuo voisi johtua että mitään moottorityyppinumeroa ei löydy? Varaosalohkot? Quote
metake Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 Moottorin numero vois olla lohkon päällä jolloin se vois olla kotoisin kolmostyypistä.Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Tanhis Posted January 24, 2020 Posted January 24, 2020 3 hours ago, metake said: Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Eli tosiaan type 3 koodi pitäisi löytyä about täältä. 1 Quote
P_Valtonen Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 (edited) On 1/23/2020 at 7:07 PM, Tutkija said: Et mistään Kuutiot voi kattoa ilman purkamista 1 Kone pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti 2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan 3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni 4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa 4,5 kiepauta mäntä alakuolokohtaan 5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä 6 Kerro kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä 7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂 edit, lisätty 4,5 😞 Edited February 4, 2020 by P_Valtonen 1 Quote
Tutkija Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 17 minutes ago, P_Valtonen said: Kuutiot voi kattoa ilman purkamista 1 Kone pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti 2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan 3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni 4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa 5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä 6 Kerro kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä 7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂 Edellyttäen et mootori pyörähtää ettei ole jumissa ja että moottorissa on kaikki männät samankokoisia... 🤔😂 1 Quote
multanen Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 Ei tullut koskaan testattua ideaa jonka sain joskus 80-luvulla: Sytytystulpan tilalle voisi pyörittää jonkun ilmanpainemokkulan joka mittaisi tilavuuden Helmholtz-resonanssin avulla (tämä on se ilmiö millä soitetaan puhaltamalla pulloon). Quote
wp Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 https://www.speedwaymotors.com/Speedway-Engine-Cubic-Inch-Tester-Tool,703.html Tuollaisella mittaavat moottoreiden kokoa rapakon takana ovaaliratakisojen rajoitetuissa luokissa Quote
tolvana Posted February 21, 2020 Posted February 21, 2020 https://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php oisko 11/68 40hp 1300? Quote
Jorrma Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Lukisko tuolla? https://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php Quote
Insinöörirukka_ Posted November 21, 2020 Posted November 21, 2020 Mikähän moottori kyseessä? Joku teollisuusmylly? Quote
metake Posted November 21, 2020 Posted November 21, 2020 Mikähän moottori kyseessä? Joku teollisuusmylly? 1500 tai 1600 teollisuusmoottoriLähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
KGP Posted December 26, 2020 Posted December 26, 2020 (edited) Nyt tartteis apuja ei tosi ole kuplan moottori mutta.... moottorissa nro. U 007185 X en löytänyt tästä speksejä....tai sit en osannut etsiä..mikä on todennäköisempää.😁.ja Type 3 persauksissa paikoillaan vielä vähän aikaa.🙄 Edited December 26, 2020 by KGP Quote
P_Valtonen Posted December 27, 2020 Posted December 27, 2020 Googlella 1min hakutulos Type 3 Code Year Engine/Notes U0 1968-1973 1600cc - fuel injected for USA U0 1970 1600cc - dual-relief case U5 1971-1973 1600cc - 7.7:1 compression - US/Canada M239 California fuel-injection Quote
Jami50 Posted May 6, 2021 Posted May 6, 2021 Naapurin tallista löytyi projekti. Rekisteri otteessa luvataan että moottori olisi 1490 kuutioinen. Moottori on näköjään vaihtomoottori. Lohko kauniin kullan värinen ja moottori koodina A. Voisiko moottori olle otteeseen merkitty, vai pitääkö alkaa purkamaan ..... Quote
tolvana Posted May 6, 2021 Posted May 6, 2021 1 hour ago, Jami50 said: Naapurin tallista löytyi projekti. Rekisteri otteessa luvataan että moottori olisi 1490 kuutioinen. Moottori on näköjään vaihtomoottori. Lohko kauniin kullan värinen ja moottori koodina A. Voisiko moottori olle otteeseen merkitty, vai pitääkö alkaa purkamaan ..... Voisi ja pitää. Tosin jos kone toimii niin miksi purkaa??? 1 Quote
Jami50 Posted May 7, 2021 Posted May 7, 2021 Kone toimii kunhan saan kaasarin säätöihin. Pari vuotta sitten oli liikenteessä ja tuntui olevan aika tehokas vaikka eihän sillä oikein moottoritien nopeuksiin päässyt. Pitää ensi talvena kokeilla mitata sylinterin tilavuus. Nyt vaan liikenteeseen ja talvella osiksi Quote
Pusi Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 (edited) Onko tämä kuplan 1200 vm-65 moottori vai mikä? Edited October 2, 2021 by Pusi Quote
Pusi Posted October 3, 2021 Posted October 3, 2021 Volkkariyhdistyksen sivuilta löytyi tällainen taulukko ja jos oikein tulkitsen niin on vuoden 1965 toukokuussa valmistunut kuten runkokin eli saman volkkarin kone (ajettu vain 23111 km) ja hyväkuntoinen kori valm nro 115842283 Siitä sitten projekti käyntiin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.