Jump to content
Guest severih

Kuplan moottorin tunnistus??

Recommended Posts

Kiitos arvon herroille  🙂

 

lievästi yläkireä kepakko....

Edited by P_Valtonen

Share this post


Link to post

Kiittää ja kuittaa!!

Kovin on laiskanpuoleinen. 

Tänään kauppojen jälkeen Tampereelta Kotkaan ja joka ylämäessä vauhti tippui 80-> jopa kuuteenkymppiin.

Putkessa paukkuu niin perkeleesti kun vekslaa isompaa silmään/ laskee jalan kaasulta. Mistäs lähtis vikaa ettimään, käret ja ennakonsäädön tsekkasin ja olivat ok. 

Kulutus oli kuitenkin varsin kohtuullisella tasolla tolla pätkällä vaikka välillä tuuli niin perkeleesti et meinas peltoaukeilla lentää käpeikköön.

IMG_7060.jpg

Edited by ramtouch

Share this post


Link to post

Tutki kuitenkin hcb:n moottorista että on edes jotenkin autotyyppiset virranhakaja sekä kaasutin.

Share this post


Link to post

Koneesta löyty numerot 126- 014094, teollisuusmoottori edellisten vastausten perusteella, mutta mistä tietää mikä koko?

Share this post


Link to post
38 minutes ago, askis said:

Koneesta löyty numerot 126- 014094, teollisuusmoottori edellisten vastausten perusteella, mutta mistä tietää mikä koko?

1600 ccm teollisuusmoottori ollut alun perin, nykyisistä sisuskaluista ei tietoa. Edelleen vastaukseni on 1600! Kaikki ei tunnu olevan kotona kuitenkaan!

Share this post


Link to post

Jep, se on selvä että kaikki ei ole kotona..mutta kiitos kumminkin kun vastasit, lähinnä mietin sitä että aikaisemmista viesteistä selvisi että tuo 126 alkuinen on teollisuuskone. Mutta onko aina 1600, sitä en löytänyt.. mut onneksi viisautta löytyy..ja kärsivällisyyttä. Tosin eka kertaa tätä kysyin..

Share this post


Link to post

Törmäsin tähän keskusteluun kun koneen ostoa olen tekemässä mutta myyjä ei osaa sanoa mikä kone kyseessä.. Numerosarjaa ei löydy laturinjalan alta. Mistäs muuten voi päällisin puolin keksiä mikä kone kyseessä ilman että täytyy alkaa purkamaan kansia pois?

FB_IMG_1579631183397.jpg

received_167985064528779.jpeg

Share this post


Link to post

Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. 

Share this post


Link to post

Niin ja imusarjassa on lähtö jarrutehostajalle, eli palliksen 1600 kone? 34 kaasari käy tuohon.

 

Eli ainakin 1300 😄

Edited by WescuM

Share this post


Link to post

Moottorin numero vois olla lohkon päällä jolloin se vois olla kotoisin kolmostyypistä. Mutta kuten Tutkija sanoi niin mistään ei voi tietää mikä tuo lopulta on. Paitsi purkamalla.

Share this post


Link to post
1 hour ago, portu said:

Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. 

Uudempi 1200 on kaks reikä kansilla ja ainakin -74 jenns..

Share this post


Link to post
2 hours ago, arvuuttaja said:

Uudempi 1200 on kaks reikä kansilla ja ainakin -74 jenns..

Ei ole kyllä 1200 tullut kaksreikäkansilla. Itellä useampi -73 uuempi 1200 ja kaikki on yksreikäkansilla. Noihin uusiin 1200:siin saa heitettyä isomman koneen kamat sisään kun niissä on sama kampikammio kuin 1300:sissa ja 1600:sissa. Toki nuo 1300:sen kaksreikäkannet käy 1200:seen mutta niitä on harvemmin tullut nähtyä( itse rakentanut pari tällaista).  Eli aika varmaan tuohon jenssiin on kone vaihdettua tai sitten on vaihdettu alkuperäiseen koneeseen isomman koneen sisuskalut ja kannet.

Share this post


Link to post
14 hours ago, portu said:

Näyttäis olevan 2-reikä kansilla, että ei se 1200 ole ainakaan. 

Yksireikäiset kannet. Tuli myyjältä tietoa kun kuvat laittoi..

Share this post


Link to post
5 minutes ago, Arziek said:

Yksireikäiset kannet. Tuli myyjältä tietoa kun kuvat laittoi..

No sitten ei tiedä varmaan kukaan, mikä on. Eli auki vaan, jos on pakko tietää koko. Kuvan perusteella kannattaa avata kuitenkin. 

Share this post


Link to post
14 minutes ago, Arziek said:

 

Mistäs tuo voisi johtua että mitään moottorityyppinumeroa ei löydy? Varaosalohkot?

Share this post


Link to post



Moottorin numero vois olla lohkon päällä jolloin se vois olla kotoisin kolmostyypistä.


Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, metake said:


 

 


Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

 

Eli tosiaan type 3 koodi pitäisi löytyä about täältä.

 

Type3EngineNumberEarly2.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 1/23/2020 at 7:07 PM, Tutkija said:

Et mistään

Kuutiot voi kattoa ilman purkamista

 

1  Kone  pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti

2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan

3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni

4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa

4,5 kiepauta mäntä alakuolokohtaan

5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä

6 Kerro  kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä

7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂

 

 

 

edit, lisätty 4,5 😞

Edited by P_Valtonen

Share this post


Link to post
17 minutes ago, P_Valtonen said:

Kuutiot voi kattoa ilman purkamista

 

1  Kone  pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti

2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan

3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni

4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa

5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä

6 Kerro  kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä

7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂

Edellyttäen et mootori pyörähtää ettei ole jumissa ja että moottorissa on kaikki männät samankokoisia... 🤔😂

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ei tullut koskaan testattua ideaa jonka sain joskus 80-luvulla: Sytytystulpan tilalle voisi pyörittää jonkun ilmanpainemokkulan joka mittaisi tilavuuden Helmholtz-resonanssin avulla (tämä on se ilmiö millä soitetaan puhaltamalla pulloon).

Share this post


Link to post
Mikähän moottori kyseessä? Joku teollisuusmylly? 
IMG_20201121_135502.thumb.jpg.7be938a88ba732f6ef68f5544ac10f44.jpg
1500 tai 1600 teollisuusmoottori

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...