Jump to content

Kuplan moottorin tunnistus??


Guest severih

Recommended Posts

Kiittää ja kuittaa!!

Kovin on laiskanpuoleinen. 

Tänään kauppojen jälkeen Tampereelta Kotkaan ja joka ylämäessä vauhti tippui 80-> jopa kuuteenkymppiin.

Putkessa paukkuu niin perkeleesti kun vekslaa isompaa silmään/ laskee jalan kaasulta. Mistäs lähtis vikaa ettimään, käret ja ennakonsäädön tsekkasin ja olivat ok. 

Kulutus oli kuitenkin varsin kohtuullisella tasolla tolla pätkällä vaikka välillä tuuli niin perkeleesti et meinas peltoaukeilla lentää käpeikköön.

IMG_7060.jpg

Edited by ramtouch
Link to comment
  • 2 weeks later...
38 minutes ago, askis said:

Koneesta löyty numerot 126- 014094, teollisuusmoottori edellisten vastausten perusteella, mutta mistä tietää mikä koko?

1600 ccm teollisuusmoottori ollut alun perin, nykyisistä sisuskaluista ei tietoa. Edelleen vastaukseni on 1600! Kaikki ei tunnu olevan kotona kuitenkaan!

Link to comment

Jep, se on selvä että kaikki ei ole kotona..mutta kiitos kumminkin kun vastasit, lähinnä mietin sitä että aikaisemmista viesteistä selvisi että tuo 126 alkuinen on teollisuuskone. Mutta onko aina 1600, sitä en löytänyt.. mut onneksi viisautta löytyy..ja kärsivällisyyttä. Tosin eka kertaa tätä kysyin..

Link to comment
  • 4 months later...

Törmäsin tähän keskusteluun kun koneen ostoa olen tekemässä mutta myyjä ei osaa sanoa mikä kone kyseessä.. Numerosarjaa ei löydy laturinjalan alta. Mistäs muuten voi päällisin puolin keksiä mikä kone kyseessä ilman että täytyy alkaa purkamaan kansia pois?

FB_IMG_1579631183397.jpg

received_167985064528779.jpeg

Link to comment
2 hours ago, arvuuttaja said:

Uudempi 1200 on kaks reikä kansilla ja ainakin -74 jenns..

Ei ole kyllä 1200 tullut kaksreikäkansilla. Itellä useampi -73 uuempi 1200 ja kaikki on yksreikäkansilla. Noihin uusiin 1200:siin saa heitettyä isomman koneen kamat sisään kun niissä on sama kampikammio kuin 1300:sissa ja 1600:sissa. Toki nuo 1300:sen kaksreikäkannet käy 1200:seen mutta niitä on harvemmin tullut nähtyä( itse rakentanut pari tällaista).  Eli aika varmaan tuohon jenssiin on kone vaihdettua tai sitten on vaihdettu alkuperäiseen koneeseen isomman koneen sisuskalut ja kannet.

Link to comment



Moottorin numero vois olla lohkon päällä jolloin se vois olla kotoisin kolmostyypistä.


Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment
3 hours ago, metake said:


 

 


Öljynpaineanturin sijaintikin tukisi tätä, kun ei ilmeisesti alkuperäisessä paikassa ole jenkaa.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

 

Eli tosiaan type 3 koodi pitäisi löytyä about täältä.

 

Type3EngineNumberEarly2.jpg

  • Like 1
Link to comment
On 1/23/2020 at 7:07 PM, Tutkija said:

Et mistään

Kuutiot voi kattoa ilman purkamista

 

1  Kone  pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti

2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan

3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni

4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa

4,5 kiepauta mäntä alakuolokohtaan

5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä

6 Kerro  kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä

7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂

 

 

 

edit, lisätty 4,5 😞

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment
17 minutes ago, P_Valtonen said:

Kuutiot voi kattoa ilman purkamista

 

1  Kone  pukkiin ja kallista nii, että sytty-tulppa kannessa osottaa kattoa kohti

2 Tulppa kannesta veke ja kierrä ko. mäntä yläkuolokohtaan

3 Poista ylemmän kannen venakoppa ja pukki, jotta venat on kiinni

4 Vetäse öljyä sylinteriin, niin että sen pinta on tulpan kierteen yläreunassa

5 Tän jälkeen lisää öljyä sisään sylinteriin, kunnes pinta on taas tulpan kierteen yläpäässä

6 Kerro  kohdan 5 lisätty öljy määrä moottorisi sylinterimäärällä

7 Sitten voit elvistellä laitteesi kuutioilla, muista osista mitään tietämättä 🙂

Edellyttäen et mootori pyörähtää ettei ole jumissa ja että moottorissa on kaikki männät samankokoisia... 🤔😂

  • Like 1
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Nyt tartteis apuja ei tosi ole kuplan moottori mutta....

 

 moottorissa nro. U 007185 X    en löytänyt tästä speksejä....tai sit en osannut etsiä..mikä on todennäköisempää.😁.ja Type 3 persauksissa paikoillaan vielä vähän aikaa.🙄

Edited by KGP
Link to comment
  • 4 months later...

Naapurin tallista löytyi projekti.

Rekisteri otteessa luvataan että moottori olisi 1490 kuutioinen.

Moottori on näköjään vaihtomoottori. Lohko kauniin kullan värinen ja moottori koodina A.

Voisiko moottori olle otteeseen merkitty, vai pitääkö alkaa purkamaan .....

IMG_20210502_075719.jpg

Link to comment
1 hour ago, Jami50 said:

Naapurin tallista löytyi projekti.

Rekisteri otteessa luvataan että moottori olisi 1490 kuutioinen.

Moottori on näköjään vaihtomoottori. Lohko kauniin kullan värinen ja moottori koodina A.

Voisiko moottori olle otteeseen merkitty, vai pitääkö alkaa purkamaan .....

IMG_20210502_075719.jpg

Voisi ja pitää. Tosin jos kone toimii niin miksi purkaa???

  • Like 1
Link to comment

Kone toimii kunhan saan kaasarin säätöihin.

 

Pari vuotta sitten oli liikenteessä ja tuntui olevan aika tehokas vaikka eihän sillä oikein moottoritien nopeuksiin päässyt.

 

Pitää ensi talvena kokeilla mitata sylinterin tilavuus. Nyt vaan liikenteeseen ja talvella osiksi

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...